Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko Pioni, Tepsut, Richter, Footi tai Kangaroo laadukkaita lastenkenkiä? Hyviä ensaskelkenkiä?

Kommentit (28)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja olen tosi tyytyväinen!

Aikaisemmin olen suosinut Kavatia ja Tepsuja, mutta nyt lapsen kasvaessa ja jalan löytäessä omaa muotoaan, on pojan jalasta tullut kapea. Näin ollen ainakin Kavatit ovat meille nyt aivan liian leveälestisiä, lähes pyörivät jalassa! Superfitejä meille suositteli lastenvaateliikkeen myyjä, kun kyselin kapealestisiä kenkiä.

Ovat tukevat, mutta kevyet. Ihan kivan näköiset (äidille merkitystä!), ja lapsi saa hyvin itse laitettua jalkaan. Erituisesti tykkään siitä, että kenkä ei nyt hölsky jalassa, ja hieman korotettu varsi lisää tukevuutta.

Suosittelen piirtämään lapsen jalkapohjasta pahvimallin, jonka avulla voi ensin valita eri mallisista kengistä oikeat koot esille. Sitten vain sovittelemaan asiantuntevan myyjän johdolla, niin eiköhän löydy lapsen jalkaan sopivat kengät!!!

Kun ekat sellaiset ostin esikoiselle, niin en ole juuri muita ostanukaan sen jälkeen.

Hyvä jalassa/jalalle, myös laatu hyvä. Vaikka meidän poikaviikarit on niitä kuinka käyttänyt, kontannut, potkinut, niin kärki ei kulu miksikään. Aivan kuin uudet kengät vielä pitkän käytön jälkeen. Voin suositella.

Yhteenkään merkkiin ei voi 100% luottaa, mutta hyviä ovat mm. Ecco, Richter, Kavat, Tepsut, Pioni, Bundgaard.

Vikingiltä, Kangaroosilta tms. lenkkarimaiselta en ostaisi ensiaskelkenkiä.

Elefantenit ja Davisit on lopetettu, tosin niitä saattaa vielä löytyä kaupoista.

Me tilattiin Tepsut lillis.fi verkkokaupasta ja hyviltä vaikuttaa. Lapsen ekat kengät, niin ei ole vertailua muihin, mutta ovat ainakin kotimaiset. Tossa kaupassa oli muitakin ihanuuksia, mutta en raskinut nyt ostaa kuin yhdet. Olikin jo kahden päivän päästä perillä meillä!!

Tilasin Biomecanics merkkiset ensiaskelkengät pojalleni Kipinkapin kenkäkaupasta http:/www.kipinkapin.fi ja ne ovat ihanat. Aukeavat paljon, että saa helposti jalkaan. Mahtuu pulleampaankin jalkaan eli tarraremmit ovat riittävän pitkät. Tosi tukevat ovat myös ja hyväntuntuiset pitävät pohjat. Suosittelen!

Muitakin ihania kenkiä muuten oli tuossa kaupassa.

Ne on ihan silleen kelpomerkkejä, mutta ei kuitenkaan mitään lastenkenkien aatelia...siis tarkoitan sillai että on merkkejä joilla jalkineiden suunnittelussa tosi pitkät perinteet ja ergonomia-asiat tutkittuja. Silloin siis halutaan panostaa laatuun, tällaisia merkkejä ovat mm.Bundgaard, Naturino, Primigin. Bisgaard on toiminut aiemmin eri nimellä, ja heillä myös laadukkaita lastenkenkiä.

Tepsut, Richter ja Kangoroo ovat olleet meillä käytössä ja ovat mielestäni laadukkaita kenkiä ja ihan hyviä jalassa. Footista ei tietoa, mutta Pioni käsittääkseni vähän halvempi merkki, eikä varmaan täytä kaikkia ergonomia- ja laatuvaatimuksia.

See Kai Run on amerikkalainen lastenkenkämerkki, jonka kengät ovat laadukkaita ja täyttävät hyvän ensikengän vaatimukset. Ovat myös tosi kauniita. Primigi on myös laatumerkki, jota olen suosinut lapsillani. HUOM! MINULLA ON JUURI NYT MYYNNISSÄ HUUTO.NETISSÄ See Kai Run -merkkisiä kenkiä, Lelli Kelly -kenkiä sekä yhdet Primigi-kengät. Kaikki uusia ja tosi edullisesti! Hae myyjätunnuksellani: tu1

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat