Vierailija

Yksi ulkosuomalainen mamma huusi multa yhden kirjan ja kohteessa olin laittanut postikulut näkyviin. Ostaja ei suostu maksamaan lisäkuluja, vaikka tarjouduin maksamaan 2 euroa itse eli ostajalle olisi tullut postikuluja 10 euroa. Jos maksaisin itse nuo postikulut, niin jäisin pitkästi miinukselle. Koska kirjan hinta oli alle 2 euroa.

Kommentit (37)

Jos joku haluaa käytetyn kirjan jonnekin ulkomaille hän maksaa kulut sen mukaan mitä lähettäminen kyseiseen maahan maksaa tai jättää huudon lunastamatta.

Ei varmasti tarvi alkaa luettelemaan kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis että ostaja maksaa kirjasta 2 euroa ja postikuluja 2 euroa, ja myyjä ottaa sitten 6 euroa tappiota siitä ilosta että saa lähettää kirjan. En usko että kukaan ostaja vilpittömällä mielellä uskoo myyjän tarkoittaneen kaupan menevän näin. Ulkoman huutaja yrittää käyttää myyjää aika törkeällä tavalla hyväkseen.

Olen pyörinyt huutonetissä viimeiset 7 vuotta enemmän ja vähemmän ahkerammin ja tämä on ensimmäinen ulkosuomalainen ostaja. Itse olen huutanut pari kertaa Amerikassa ja Englannissa asuvilta myyjiltä.

ja ulkomailta oleva maksaa lisää jos haluaa tuotteen sinne. Kyllä hän tiesi jo huutaessaan että postikulut on sinne enemmän.

Ei kai sitä voi koko maapallon postareita alkaa selvitellä ja laitta esille. Vai pitääkö jatkossa laittaa että näillä postareilla lähetän Suomeen ja ulkomaan postarit katotaan sit lähetyksen yhteydessä.

Ota mieluummin vaikka nega kuin että maksat postarit.

Vierailija:

Lainaus:

Jos joku haluaa käytetyn kirjan jonnekin ulkomaille hän maksaa kulut sen mukaan mitä lähettäminen kyseiseen maahan maksaa tai jättää huudon lunastamatta.

Ei varmasti tarvi alkaa luettelemaan kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja.

tulee aina hyvä mieli kun huomaa miten viisas täällä olen, Kiitos teille ap ja muut! :)) -3-

ps. anteeksi tuo idiootin viljely, tyhmä olisi oikea sana!

Vierailija:

Lainaus:

väitätkö että on selvitettävä postimaksut kaikki maihin ja lueteltava ne ilmoituksessa ja vielä erikseen lähtysvaihtoehdot ja kirjeen , paketin ynm hinnat. Järki hoi.

Ei tule ihan jokaiselle mieleen, että joku haluaa Keniasta ostaa käytetyn sukkaparin Suomesta.

Pitäisikö ilmoitukseen eritellä vielä maatkin mihin toimitetaan? Ja oravannahat eivät kelpaa maksuvälineeksi.

Jos ostaja haluaa ekstraa kuten postiennakon tai ulkomaille postin, ostaja maksakoon itse. Sano sille että puretaan koko kauppa jos ei kelpaa.

Eli sun mielestä kaikkien myyjien pitää tästä lähtien laittaa kohteisiinsa vähintäänkin nämä tiedot:

Postikulut Suomeen X euroa

Postikulut Eurooppaan X euroa tai Y euroa, jos ostaja haluaa kirjeen/paketin maapostina

Postikulut muuhun maailmaan X euroa tai Y euroa, jos ostaja haluaa kirjeen/paketin maapostina

EN toimita ulkomaille

Eiköhän se ole ulkomailla asuvan ostajan velvollisuus selvittää ennen huutoaan nuo asiat.

Ja yleensä ollaan tehty niin,että ensin maksan sen suomeen tulevan postimaksun ja kun myyjä vienyt paketin postiin ja tietää oikean summan ,niin sitten maksan loput mitä vielä pitää. Mutta myyjähän voisi kirjoittaa ilmoitukseen vain, että ostaja maksaa postikulut tai, että postikulut tämän verran suomeen. :)

väitätkö että on selvitettävä postimaksut kaikki maihin ja lueteltava ne ilmoituksessa ja vielä erikseen lähtysvaihtoehdot ja kirjeen , paketin ynm hinnat. Järki hoi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat