Vierailija

Ystäväni mies on jäänyt kiinni pettämisestä kolme kertaa, joista 2 rysän päältä (ei sängystä, mutta kuitenkin). Lisäksi tiedän VARMASTI miehen pettäneen ainakin kerran näiden lisäksi, josta vaimo ei tiedä.

Pettämiset eivät ole olleet mitään yhden illan juttuja, vaan aina pitempään kestäneitä suhteita, muutamia kuukausia.

Miehen mukaan hän käy vieraissa, koska vaimo vaan mäkättää ja kitisee, eikä ole yhtään naisellinen (tämä totta, valitettavasti..). Kerta toisensa jälkeen tämä ystäväni jatkaa suhdetta, ja antaa miehellensä " ehtoja" , että jos haluat jatkaa muuta tapasi.

On vaikea seurata vierestä, miten mies käyttää vaimoa ja tilannetta hyväksi, ja joka kerta kun asiat kotona menevät huonosti, tämä alkaa etsimään jotain vanhaa tyttöystäväänsä tms. Ja noidankehä on valmis; vaimo " mäkättää" kun mies ei ole kotona (vaan jossain p*nemassa) ja siitä suuttuneena mies jatkaa touhujaan. Eikä näytä edes kovin katuvalta!

Se mikä eniten suututtaa on se, että heillä on 2 alle kouluikäistä lasta, jotka jo oireilevat vanhempiensa elämän vuoksi..

En jaksa enään kauaa kuunnella ystäväni itkua puhelimessa, että taas se teki sen ja en voi uskoa että näin kävi, kun hän ei tee asialle mitään!!!! Olen monta kertaa sanonut, että lähde,muuta pois, ja että apua saat AINA kun tarvitset, mutta ei.

Antakaa joku neuvoa, miten voisin auttaa ystävääni, miten saisin hänet tajuamaan, että mies ei muutu...

Kommentit (4)

Yhtä vähän kuin ystäväsi voi muuttaa miestään, niin yhtä vähän sinä voit muuttaa ystävääsi. Yleensä ihmisten muuttaminen ulkoapäin mahdotonta. On sama, että mikä parisuhteen ongelma on, niin tuo sma kaava menee... pettäminen, väkivalta, alkoholismi... lähes kaikki vannoo et heti lähtis jos itse omalle kohdalle osuis, mut jos se osuukin, niin ei se olekaan niin helppoa. Keskimäärin ihmiset miettiii eroa 2 vuotta, mutta on paljon ihmisiä, jotka miettii paljon kauemminkin, onhan myös niitä, jotka eroaa ekasta lyönnistä tai pettämisestä.

Koita hyväksyä ystäväsi sellaisena kuin hän on. Ymmärrän että on raskasta kuunnella aina vaan toisen murheita, kun kuitenkaan toisella ei ole voimia lähteä huonosta suhteesta. Jokaisen on kuitenkin tehtävä omat päätöksensä itse ja itse en ainakaan uskaltaisi ketään neuvoa. Ainut mitä voin tehdä ystävilleni on olla esimerkkinä siitä että ongelmista voi selvitä ilman että katkeroituu. On niitäkin kohtaloita valitettavasti nähty. Onneksi suurin osa ystävistäni on eroistaan selvinnyt ilman pysyvää katkeruutta.

Olen tosiaan monesti miettinyt, että mitä jos näin kävisi omalle kohdalleni. Pystyisinkö oikeasti heti lähtemään miehen luota, jota olen rakastanut yli 10 v...

Olen varovasti rivien välistä koittanut vihjata, että puhuisi asiasta vaikka neuvolassa,jossa voisivat antaa yhteystietoja ammattilaisille, mutta ei hän halua. Tuntuu kuin hän kulkisi laput silmillä, ja sulkisi totuuden pois, koska se sattuu liikaa...

Kiitos asiallisista kommenteista.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat