Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kaverin lapset on todella kovaäänisiä ja täysin pitelemättömiä. En tajua kuinka jaksaa niiden kanssa! Onneksi mua on siunattu rauhallisilla lapsilla! Olo on kuin jyrän alle jääneellä!

Kommentit (18)

poikani 3v. tyttökaveri on välillä meillä. oma poikani on 4v. ja täytyy sanoa, että menoa riittää. kummatkin on yhdessä varmasti ok, mutta kaveruksina menoa ja kepposia riittää. tosin meidän poika kehittää ne jutut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että kuka kehtaa jäädä neljäksi tunniksi istuksimaan kylään? Johan siinä lapset väsyy ja käy ylikierroksilla, emännästä puhumattakaan jonka on jaksettava vielä vierailun jälkeen siivota jäljet ja rauhoitella omat väsyneet mukulat. Lapsiperheen vierailuaika on parhaimmillaan 2-3 h, sen jälkeen vieraat alkaa haista

Lainaus:

Ei meidän lapset ainakaan ole aina rauhallisia eikä aina villejä. Välillä on ihan mahdottomia kausia ja sitten taas rauhallista. Toki elämäntilannekin vaikuttaa lapsiin esim. jos vanhemmilla parisuhde ongelmia tms.

Empä kaipaisi sääliä, jos joku kokisi meillä vierailun rasittavaksi: ei sitten vaan tarvi enää tulla meille. Voihan sitä tavata vaikka puistossa ja olla silti ystäviä.

Olivat tänään kaverin sanojen mukaan aika rauhallisesti ja jopa kehui lapsia useaan otteeseen miten hienosti moni asia meni. Taidan olla melkoinen heikkohermo, kun mulle 4 tunnin kyläily oli enemmän kuin tarpeeksi. Miten tuollaisten lasten äidit ihan oikeesti voi jaksaa täyspäisinä?

jo pelkät ateriavälit on korkeintaan 3-4 tuntia: jos aiot kyläillä kahvikutsun saaneena pitempään kuin kaksi tuntia, niin vietkö ruuat mukanasi, vai odotatko perheinesi vielä saavasi päivällisenkin kyläpaikassa? Varsinkin jos kotimatkaan menee puoltatuntia kauemmin, niin lapsivieraitahan pitäisi sitten syöttää jo kahdesti neljän tunnin visiitin aikana! Meillä käy joskus sukulaisia, jotka tulevat iltapäiväkahville ja tekevät lähtöä kotiinsa vasta seuraavan päivänä lounaan saatuaan, eikä varmaan ole kutsuttaessa puhuttu kuin kahvittelusta. ekalla kerralla olin hätääntyä, mutta nyt vuosien saatossa olen oppinut jo sanomaan kutsuhetkellä, että meillä on menoa seuraavina päivinä ihan muualle...

Itsellänikin on yksi todella rakas ystävä jonka lapset ovat hyvin villejä. Joka kerta kun tulevat käymään tai mennään heille kylään olen muutaman tunnin visiitin jälkeen ihan puhki. Kyllä omanikin ääntä saavat aikaiseksi mutta en suvaitse omiltani päällehuuto konserttia, kiljumista, yms. Pihalla kyllä saa huutaa niin paljon kuin jaksaa. Kaverini lapset ovat todella kovaäänisiä omiini verrattuna ja se taitaa olla se syy miksi olen ihan puhki: "meluhaitta". Eli minulla nousee stressihormoonit pilviin siinä mekkalassa. Ihmettelen myös suuresti miten kaverini itse sitä jaksaa vaikka tiedän hänenkin välillä olevan todella uupunut.

Ei meidän lapset ainakaan ole aina rauhallisia eikä aina villejä. Välillä on ihan mahdottomia kausia ja sitten taas rauhallista. Toki elämäntilannekin vaikuttaa lapsiin esim. jos vanhemmilla parisuhde ongelmia tms.

Empä kaipaisi sääliä, jos joku kokisi meillä vierailun rasittavaksi: ei sitten vaan tarvi enää tulla meille. Voihan sitä tavata vaikka puistossa ja olla silti ystäviä.

Monet lapset alkaa esittää kun tulee vieraita. Ehkä heillä käy harvoin lapsi vieraitaja olivat niin innoissaan.

Eivät siis välttämättä käyttäydy aina kuten nyt olivat käyttäytyneet.

Sitä paitsi tiesivät varmaan ettei vanhemmat komenna kun on vieraita.

Kuten taisin jo mainita, oli taas rauhallisempi päivä kuin aikoihin. Kuitenkaan en jaksanut millään olla enää kauempaa vaikka meidät oli kutsuttu koko päiväksi ja kaveri ehdotti kahdenkeskista juttutuokiota jahka lapset nukkuisivat. Tulimme tosiaan sitten 4 tunnin jälkeen pois, kun alkoi olla mulle jo liikaa.

Hattua kyllä nostan kaverille ja hermoilleen!

ap

jonka mielestä missä tahansa kyläily, lasten kanssa tai ilman, on hyvä kestää vain 2-3 tuntia? en ikinä kehtaisi mennä jonnekkin kutsuttunakaan kyläilemään ja viettää siellä neljää tuntia!

kunhan eivät ole ilkeitä.

Myös meillä saa lapsista lähteä ääntä. Mitään huuto kilpailua ei tarvitse pitää, mutta sellainen lasten innostunut äänten nousu ei haittaa.

tosi vilkkaat lapset, ei meille kaikki varmaan jaksakaan tulla kylään, mutta nähdään paljon puistossa ja muuten ulkona. Ja voi olla että olen itse vain sitä mieltä, mutta väitän ettei lapsemme ole sen huonommin kasvatettuja kuin muidenkaan, mutta meno on välillä aika hurjaa. Lapset ovat eläväisiä ja meteliä riittää, koskaan eivät kuitenkaan tee mitään sellaista pahaa että pitäisi varsinaisesti puuttua asiaan. Välillä olen kyllä todella väsynyt, ja lapset menevätkin aina n.klo 20 nukkumaan että saadaan hetken rauha :D, mutta tähänkin tottuu. Olen välillä nauranut että kuinkahan mä kestäisin olla sellasessa perheessä, jossa olisi 3 "kilttiä, rauhallista" lasta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat