Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ongelmallista. Meillä on 2-v poika ja vauva tulossa alkukesästä. Nyt miehen isovanhemmat vaativat meitä jo lupaamaan, että poika pääsee kesällä sitten heille yökylään kun vauva on tullut, vaikka useammankin kerran. Lisäksi anoppi, jolla on hankalia mielialaongelmia ja ilmeinen persoonallisuushäiriö (ottaa kaiken TODELLA helposti nokkiinsa, kaikki on häneen kohdistuvaa ja henkilökohtaista jne) ja joka tähän mennessä on hoitanut poikaa pari kertaa yön yli ja huokaillut sen jälkeen että olipa raskasta - ei ole enää puoleen vuoteen ollut hetkeäkään pojan kanssa ilman meitä - haluaa nyt miehensä kanssa viedä useammaksi päiväksi pojan saareen kesämökille, jossa mm. syvä mutapohjainen ranta ja paljon kallioita ja kivikkoja, ei ollenkaan ns. leikkipaikkaa tai pihaa.

Anoppi saattaa nokkiintua koska tahansa kelle tahansa, myös miehelleen, ja lähteä päähänpistona esim. kävelemään kymmenen kilometrin lenkkejä tai häipyä vaikka sieltä mökiltä ainoalla veneellä ja autolla kaupunkiin. Tällaisia tempauksia on tehnytkin. Kerran, kun poikamme oli heillä yötä, anoppi oli möksähtänyt miehelleen ja mennyt nukkumaan jo ennen poikaa, ei ollut yöllä suostunut tulemaan ollenkaan pois huoneestaan. Anopin mies oli sitten poikaa hoidellut.

Anoppi on lisäksi kuskannut poikaamme kerran autossa pelkääjän paikalla SYLISSÄÄN samassa turvavyössä (!!!) kun poika oli 1,5 -vuotias. Ja kuskina ollut miehensä ei puuttunut tähän millään lailla. Sen jälkeen ei ole poika anopilla ollutkaan, sattumoisin!

Miehen isovanhemmat taas ovat seitsemänkymppisiä, vaarilla sydänvaivaa ja mm. aorttaproteesi, mummu muuten vaan huonokuntoinen, ylipainoinen, ei jaksa juosta askeltakaan. Heillä on omakotitalo ja iso piha, tie kulkee ihan lähellä. Poikamme oli kerran heillä yökylässä ja oli nukkunut iltayhdeksästä aamukuuteen - isovanhemmat olivat aivan kalpeita ja väsähtaneitä kun haimme pojan, eivät varmaan itse olleet uskaltaneet nukkua. Hermoilevat hirveästi pojasta koko ajan.

ELI: en uskalla luottaa poikaamme kummankaan näiden luo yökylään. Mies on samaa mieltä. Emme vaan keksi mitään järkevän kuuloisia perusteluja heidän ystävällisille (painostaville) tarjouksilleen...

Kommentit (7)

Molemmat isovanhemmat kovasti pyytelevät lasta hoitoon, mutta yhtälö on mahdoton. Olen sanonut (vaikka olen vauvan kanssa valvomisesta väsynyt) että en muka kykene olemaan tyynenä ja ahdistumatta jos kaikki lapseni eivät ole kotona. Olen sanonut, etten mahda tunteelle toistaiseksi mitään, vaikka tiedän heidän hoitavan hyvin .

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että menit kerran nukkumaan ennen poikaamme ja katoilet muutenkin.

MILLAISET SUHTEET teillä ihmiset on lähisukulaisiin jos ei niille voi puhua asioista niiden oikeilla nimillä??

Ja älä nyt vaan anna lastasi tuollaiseen paikkaan enää pelkästä mielistelynhalusta (vai pelosta?).

oleminen on teidän perheenne kannalta tärkeää.

Luota omaan itseesi ja tuntemuksiisi. Itsesikin kannalta on helpompaa olla vauvan kanssa, kun tiedät, että vanhempi lapsi on turvassa ja hyvässä hoidossa. Vaikka se sitten vaatisikin enemmän voimia ja jaksamista sinulta ja mieheltäsi.

kiva huomata etten ole ylihysteerinen mielestänne. Tuo nelosen " tekosyy" ei menisi läpi, koska oikeasti olen varsin rento lapseni suhteen ja oudoksuisivat tuota selitystä. Ajattelin, että ehkä voisin viivyttää asiaa ja sanoa, että katsotaan nyt miten poika reagoi vauvan tuloon - ja sitten vedota siihen, että on niin mustasukkainen ettei haluta häntä " hylätä" pois kotoa...

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat