Vierailija

Laittaisin tarjolle erilaisia marinoituja vihanneksia (oliiveja, herkkusieniä, valkosipulinkynsiä), paria sorttia hyviä lihaleikkeleitä (esim. riimihärkää ja prosciuttoa) ja juustoja. Sitten iso kulhollinen vihreää salaattia ja patonkia. Näin voi kukin ottaa syömisiä omien mieltymystensä ja ruokarajoitteidensa mukaisesti. Lapsivieraille lisäksi porkkana/kurkkusuikaleita ja itsetehtyjä lihapullia. Jälkiruoaksi kakkua ja kahvia sekä pikkuleipiä ja ehkä hyviä suklaakonvehteja tai petit fourseja. Vieraaksi tulee sekä sukulaisia että ystäviä.

Kaipaisitko jotain muuta?

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

no siksi musta ois kiva et siellä ois jotain " perinteistäkin" ku mä en osaa syödä noita hienouksia...tai siis voin mä suuhuni laittaa mitä vaan mut vaivautunu olo jos kutsujen emäntä tuputtaa lisää ruokaa joka mun mielestä on pahaa, siis, enhän mä tietenkää voi näyttää et en tykkää...

muista tehdä lihapullia paljon, uskoisimpa et ne salaatin ja muun pikkunaposteltavan ohessa maistuu myös aikuisille!

Kuulostaa hyvältä idealta, ei aina tarvi mennnä vanhan kaavan mukaan!

illalliskutsuina, niin sitten lämmintäkin ruokaa pitäisi olla!

Moni tuntuu kaipaavan vielä voileipäkakkua tai karjalanpiirakoita tuohon, mutta jos koko menuun idea on Välimeri, niin en kyllä siihen perinteisiä suomalaisia juhlaruokia tunkisi.

Jos jotain ruokaisampaa on lisättävä, niin sitten ne pikkupizzat. Täyte esim. paseerattua tomaattia kastikkeena, mozzarellajuustoa, ilmakuivattua kinkkua, kirsikkatomaatin puolikkaat, päälle lisätään rucolaa (uunista ottamisen jälkeen) ja toinen keväinen vaihtoehto esim. vuohenjuusto, tuoretta parsaa, päälle parmesaanilastuja (kaikki uuniin ;-).

Pidä hyvät bileet! ONNEA valmistumisen johdosta!

no siksi musta ois kiva et siellä ois jotain " perinteistäkin" ku mä en osaa syödä noita hienouksia...tai siis voin mä suuhuni laittaa mitä vaan mut vaivautunu olo jos kutsujen emäntä tuputtaa lisää ruokaa joka mun mielestä on pahaa, siis, enhän mä tietenkää voi näyttää et en tykkää...

Kuulostaa tosi ihanalta!

Itse en pidä näistä voileipäkakku, karjalanpiirakka tarjoiluista vaan todellakin kaipaan jo jotain erilaisempaa syötävää!

Laitat tarpeeksi lajeja niin eipä kenenkään pitäisi jäädä nälkäiseksi! Kyllähän se niin on, että jos vieraalle ei tarjotut eväät kelpaa niin menköön muualle syömään!

Olen kamala syöppö juhlissa ja itsekin sitten laitan aika valtavasti tarjottavaa. Yleensä juuri piirakat, pitsat, voileivät tai voileipäkakut hupenevat hurjaa vauhtia. Olin vasta juhlissa, joissa oli juuri tuollainen tarjoilu ja kaikki tykkäsivät muuten kovasti, mutta kuulin myös muidenkin haikailevan vähän ruokaisammankin puolen perään.

Mulle maistuis tarjottavat oikein hyvin. Silti jos joukossa on pitkämatkalaisia tai muutoin vain nälkäisiä, niin tekisin jonkun suolaisen piirakan. Esim. aurinkokuivattu tomaatti - vuohenjuustopiirakka sopisi hyvin teemaan. Tai sitten joku feta-pinaattipiirakka. Meillä on ollut joskus vastaavanlainen " alkupalapöytä" juhlissa ja hyvin ovat erilaiset pikkutarjottavat tehneet kauppansa. Pitää vaan yrittää muistaa, että jokaiselle löytyisi muutamaa erilaista naposteltavaa.

varmasti hyvää,.. voi hyvänen aika unohtakaa jo ne hemmetin kuvottavat voileipäkakut ja jos joku nirppanokka ei ymmärrä niin tyytyköönkahviin! ! Aivan upea ajatus aP!

kuvailemasi antipastopöytä kuulostaa hyvältä ja riittävältä jos lajeja on tarpeeksi. Ja kukaan ei odota jonkun mainitsemaa pääruokaa jos nimeät pöytäsi tapaspöydäksi =)

Miksi ihmeessä joka juhlissa pitäisi olla voileipäkakkua ja karjalanpiirakkaa tai sitä " ruokaisaa salaattia" ?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat