Vierailija

onko Alexandra kutsumanimenä kovin erikoinen? Mitä itse tykkäät nimestä, millaisia mielikuvia tulee nimestä? vauvalle nimeä mietin...

Kommentit (28)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jos lapsella on vakiintunut lempinimi, jolla kaveritkin kutsuu sitä niin tuskimpa sitä murkkuiässä kukaan haluaa vaihtaa! esim. mun pikkuveljeä on pienestä asti kutsuttu samalla lempinimellä, sen kaverit joskus parikymppisenä alkoi sitte kutsua sitä oikealla nimellä ja se oli siitä itsestäkin ihan outoa....=)

En valitsisi omalle lapselle. Olen tosi nirso nimien suhteen ja yleensä suurin osa kuullostaa kamalilta, mutta Alexandra kyllä aika kiva. Liian pitkä minun makuun Alex itseasiassa pojan nimenä tosi nätti.

onko se taas tätä suomalaista vaatimattomuutta - ei haluta pitkää nimeä kun se on liian " hieno" ? ja nimihän on tietysti suomalaisille tuppisuille heti liian pitkä, jos siinä on tavuja 3 tai enemmän. nimen pitää olla pieni ja huomaamaton kaikin puolin?

en väitä, etteikö suomalaisissa lyhyissä nimissä olisi oikein hienojakin, mutta en ymmärrä miksi pitkiä nimiä usein oikein välttelemällä vältellään. minä en ainakaan ole niin laiska, ettenkö jaksaisi kutsua lapsiani heidän 3-tavuisilla nimillään. kaverit keksiköön lempinimiä sitten aikanaan, ei se ole minulta pois.

meidän tytön nimi on alexandra ja on aika pitkä nimi jos komentaa yms. onkin jo lyhentynyt, kutsutaan lempinimellä...=) mut kaunis, enhän sitä muuten olisi valinnut.

mun tuntema karoliina oli kapa, henriikka oli henttu, petra oli peku ja juliaana unnu. siis vastaavia nimiä kuin sun listassa mut ihan erit lempinimet. niin et ei se aina mee niinku sä luulet.

Liian iso ja hieno suomalaiseen makuun. Mulle tulee mieleen, että vanhemmat haluaa olla vähän parempia kuin ovatkaan.

Mun mielestä nämä Elisabetit (ellu) ja Gustafit (kustut) on vähän liikaa ja jos oikeasti kuvittelette, että teinit ei väännä niistä jotain käsittämätöntä, olette vähän sinisilmäisiä.

Ainot, Annat ja Siirit säästyy lempinimiltä paremmin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat