Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (43)

Täältä siivoiluiden ja touhuamisen keskeltä aattelin vähän kirjottaa.

Heräsin jo aikasin, vaikka olisihan sitä saanut nukkua ties kuinka myöhään, mutta aurinko herätti, ihanaa :)! Kesä on tulossa!! Eikä edes haitannut tuo aikainen herätys, koska tulin niin hyvälle mielelle auringon paisteesta. Innostuin sitten laittamaan vauvan huonetta kuntoon ja pesemään vauvan vaatteita. Tällä hetkellä pyörii harsot koneessa, sitä ennen pesin pinnasängyn reunasuojan.

Sen reunasuojan kanssa meinasi mennä sormi suuhun, kun huomasin että se patja oli mennyt aika kiemuralle sieltä sisältä. Keksin sitten silittää sen ja vähänhän se oikenikin kun oli vielä kostea, mutta " möykkyjä" jäi ja asetin sen reunasuojan sitten saunan lauteille ja painoja päälle. Kannoin kaikki painavimmat kirjat ja valokuva-albumit sen patjan päälle ja lopuksi vielä sellaisen pienen telkkarin kaapin perältä... Luulis että oikenis :D! Ei se kyllä pahasti enää möykkyinen ollut, mutta tarpeeksi möykkyinen että minua häiritsi.

Kaiken sen kantamisen jälkeen sain kärsiä inhottavista suppareista ja kivuista muutenkin, mutta sanoin vain kivuille että hus pois, nyt on muutakin tekemistä... ja niinhän ne totteli :D!! Ihme kyllä, että eivät ole palanneet ne kivut, vaikka kuinka olen rehkinyt ja kyykkinyt ja kantanut! Noh, katsotaan sitten illalla... Mies kyllä valitti mulle aika paljon, kun yksin kannoin kaikki ne kirjat ja vielä sen telkkarinkin, mutta yksinhän se piti, kun mies oli töissä!!

Outoa miten tuo aurinko saakin ihmeitä aikaan, ei kiukuta mikään ja voimia on vaikka muille jakaa, ihana fiilis, pakko nauttia vielä kun tätä näinkin harvinaista hyvää oloa on!! Voisin vaikka palkita itseni sitten illalla suklaalevyllä, nam nam :D!

Mutta, nyt kun vielä siivousintoa on, niin takaisin puuhailemaan! Ihanaa ja aurinkoista perjantaita kaikille :)!

T: Mirmuska ja Vilperi (viikoissa en enää edes pysy perässä...)

ONNEA VARJOKKAALLE tytöstä!!!!!!!:D Kyllä rupee vauvoja ilmestymään:D ja kohta on toukokuu....jippii!!!!!!

Täälä edelleen flunssan kourissa...pää räkää täynnä:( yök!!! mut muuten kyllä olo on ok. mä kun luulin et oon aivan raato ku flunssa iski,mut ei....ei niin paha mitä kuvittelin tää olo! mitä nyt inhoon nuhaa, mut mahassa ihan hyvä tunne,ei paina juurikaan eikä supistelutkaan tunnu niin ällöttäviltä!hassua!!

Jes perjantai ja VAPPU pian...SIMAA SIMAA juu meinataan tääläkin lipittää sitä vaikka onhan siinä vähän prosentteja. noh en mä sitä niin paljon taas vetele et alkais prosentit vaikuttaa:) pojalle ei varmaan kyllä anneta...se ei vielä osaa vaatia ja tyytyy maitoon/veteen/piimään ;) oih ja ihania munkkeja!!namnam ihanaa siis tiedossa;) ja ukolla pitkkä vapaaviikonloppu....keskiviikkona vasta töihin:D

Nyt pyykkiiä laittamaan kuivumaan ja toinen koneellinen pyörimään!

AURINKOISTA PERJANTAITA KAIKILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

++aurinkoa ilmassa++

++toukokuu lähenee++

++olo HYVÄ++

++pitkä viikonloppu tulossa++

++munkkia ja simaa...++

++suklaakaurakeksejä kaapissa++

++vauvakin ilmottelee itestään hyvin++

tulihan muutama lussanen...;)

toymama 35+6 (tai 37+0;)...aina mä sitä ekaa laskettua mietin myös...)hmmm

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kaikki vaipat pitäisi pestä sellaisella pesuaineella, jossa on alle 5% saippuaa, ei valkaisuaineita ja vähäiset määrät zeoliittia. Tällaisia jokakaupan pesuaineita ovat mm LV kirjopesu sekä Daily sensitive. Myös marseilles-saippua on hyvä käsinpesuun. Siis varsinkin alussa kun vauva tekee sitä maitokakkaa jota on tuurilla joka vaipassa, niin marseilles saippualla mä niitä pesin altaassa ja iltaan mennessä kuori kuivui. Tietty ei se maata kaada jos on joskus hutasee tavallisella saippualla sellasen pul-kuoren mut jatkuva käyttö voi pilata sen ja kuori alkaa hapertua ja päästää läpi pissat.

Ja jos villakuoria on niin nehän pitää pestä villanpesuaineella esim sonetti tai marseilles, käsin.

Pul-kuoret voi pestä myös tavallisen pyykin seassa vaikka 40 asteessa, mutta en sitte tiedä jos käyttää huuhteluainetta siinä niin onko siitä haittaa. Kun huuhteluainetta ei vaippakoneelliseen laiteta kun se vie esim harsoilta ja froteelta imukyvyn. Mutta kuoriltahan ei voi imukykyä viedä mutta viekö sitten kosteussulun? Tietääkö joku?

Kysy jos jäi epäselväksi tää mun selitys, oon niin huono selittää..

Miitu eilen oli oikeesti " oksat pois" päivä. Nyt on taas virtaa vaikka muille jakaa. Näköjään menee näin ilmojen mukaan vähän toi vointi.:)

Tuuppas kertoileen neuvolakuulumisia sitten.:)

Nyt oikeesti tonne pihalle...

T: Daim ja pömppis

Eilen ja tänään ollut yhtäkkiä tosi raskas olo. Maha aivan sevon (molemmista päistä tulee välillä yhtä aikaa), jokainen askel ottaa pirun kipeää alapäähän, kaikki on hankalaa ja kiukuttaa. Eli ei siis mitään kummempaa ilmeisesti tähän aikaan!

JANSKU: Meillä tehdään perinteisesti aina rahkakakku, kun ei nuo kermaiset oikein uppoa.

1) Irtopohjavuoan pohjalle esim. Digestive- tai kaurakeksimurskaa, johon sekaan voita, että pysyy koossa.

2) Vaahdota 2 dl kermaa ja lisää 2 prk rahkaa. Sekaan marjoja tai hedelmiä puolisen litraa. Sokeria maun mukaan.

3) Liota 4-5 liivatelehteä kylmässä vedessä ja sulata ne sitten tilkkaan kiehuvaa vettä/mehua. Sekoita rahkasysteemiin ja kaada kaikki keksipohjan päälle.

4) Pane jääkaappiin hyytymään. Sitä kiinteämpää mitä kauemmin kerkeää olla.

5) Juhlaversioon laitan yleensä vielä kiillekerroksen päälle. (mustikkamehua+liivatelehtiä)

Nyt voisin kyllä itsekkäästi tilata synnytyksen, koska huomenna pitäisi alkaa laittaa valmistujaisjuhlia, ja ei jaksais suoraansanottuna YHTÄÄN! Huusholli on ku vispattu, ja tarjottavat ihan suunnittelematta. Tämä päivä pitäisi vielä keskittyä opiskeluhommiin. Jos pääsisi synnyttämään, onnistuisi skippaamaan nuo järjestelyt... Ja rehellisesti sanottuna en jaksais enää tavata yhtään ihmisiä.

Ai niin, Varjokkaalle onnittelut tytöstä!! Mun kaveri sai kans eilen tytön:) Ollaan oltu jo kaks kertaa sen kans yhtä aikaa laitoksella...

Jakseluja kaikille. Täällä Oulussa on muuten tosi ikävä ilma, joten nauttikaahan kauniista säästä siellä missä sellaista on. Luntakin vielä pihalla, joten en ole edes ajatellut vielä tuota kukkapuolta. Jospa sieltä nousis jotain monivuotisia...

OM rv 36+2, mutta toivoen, että ois jo vk enemmän (edellinen la)

Hitsi kun oon ihan jumissa kotona! Miksi se mieskin käy autolla töissä?! Olis kotona tai juoksis töihin (kai se nyt äkkiä hölköttäis tuon 20 km/suuntaansa). No, kun auto on poissa, pyörästä on kumi puhki (ja millähän tyylillä luulisin polkevani) ja vaunuihin pitää vaihtaa rengas. Ollaan siis tytön kanssa hänen pyöräilyinnon varassa. Eli jumissa!

Päätin eilen ostaa käytetyt kaksosten vaunut. 50 ¿ niistä pulitan eli ei kovin paljon ja saa ne varmasti myytyä kun ei enää tarvitse.

Toivotteko itse joko tyttöä tai poikaa? Mietin hirveesti sitä, että salaa toivon meille toista tyttöä. En ole sanonut sitä ääneen, enkä sano, koska tuntuu että se toisi huonoa onnea jos mahassa onkin poika. Tiedän 100 varmasti että jos täältä poika tulee, on hän ihan yhtä tervetullut ja unohdan tyttö-haaveet saman tien, mutta jotenkin se tytön saaminen olisi niin tuttua ja turvallista. Huono omatunto jotenkin näistä ajatuksista. Ja tulee mieleen se tapaus sotavuosilta jonka mummo aikoinaan kertoi. Mummon kanssa oli sairaalassa samassa huoneessa synnytystä odottelemassa toinen nainen joka usein itki tosi kovaa. No, mummo tietysti kysyi mikä oli hätänä ja nainen kertoi että heillä on jo 3 tyttöä ja nyt mies oli sanonut että jos tämä neljäskin on tyttö, hän leikkaa siltä kädet irti (ja mikähän hullu tää mies oli?!) No, nainen sai lapsensa joka oli tyttö. Karmeaa tästä teki se, että tyttö syntyi ilman käsiä! Muistan miten mummo kertoi tästä ihan kauhuissaan. Kai se mummoa kosketti monella tapaa mut myös sen takia että hänellä itsellään oli kolme tyttöä.

No, menipäs ajatukset synkiksi. Pitänee kerätä plussia tilanteen korjaamiseksi.

+ illalla on auto käytössä

+ laitoin vauvalle nukkumislaatikon valmiiksi

+ tyttö nukkuu ja kohta minäkin

+ aurinko paistaa

+ vatsa toimii (pieniä ne on miun ilot)

T: Moskuliini

P.S. Varjokkaalle onnittelut täältäkin

Voi rakkaat siskot, nyt se sitten taas alkas! 2 piinaavaa viikkoa MM-jääkiekkoa! Ei mua isännän katselut haittaa, mutta kun siinä vieressä istuu 8v esikko selostaen Mertarannan kanssa kilpaa, sitä ei kestä elävät erkitkään musta ja isännästä puhumattakaan! Ja jos sen komentaa pihalle ' jäähylle' , alkaa siellä vielä kovempi mekkala sählyvehkeiden kanssa. Siellä sitten Hentuset ja Koivut vetää, ylämummot soi ja siellä lepää... Voi äitee!

Laskeskelin tässä, että jos mitään ei aikaisemmin tapahdu ja edellisen kaavalla mennään, mulla on käynnistys 16.5. Tietysti toivon erittäin kovasti jotain tapahtuvaksi, heti vapusta lähtien koska vaan. On kyllä tullut yhtä ja toista menoa pariksi seuraaviksi viikoiksi. On muksujen puheterapiaa, hammaslääkäriä, kouluuntutustumista, jumppaa, kevätkonserttia... Plus sitten omat neuvolat päälle. Pitääkin pistää isäntä ajan tasalle lasten iltamenoista, niin voi hoitaa edes osan kuljetuksista. Harmi vaan, kun osa on päivällä, niin ei oo isännästä apua.

Oli mulla vielä jotain, mutta en nyt saa mieleeni.

Simat on vielä tekemättä, joten jospa niiden kimppuun nyt sitten. Ehtis edes vapuksi valmiiksi. :)

+ kaapit täynnä herkkuja vapuksi (säilyyköhän? ;D)

+ viikonloppu edessä

+ jäljellä ehkä enää parisen viikkoa tätä piinaa

Äippä 37+5 (ja sunnuntaina taas paukkuu)

tulin taas lueskelemaan pinoa kun poikakin nukahti päikkäreille. Oli ihan kivaa kerhossa, siellä on hienoja vappuasuja kaikilla lapsilla!

Janskul kyseli kasvattelenko yrtit ulkona vai sisällä. No ajattelin kyl sisällä noi ruukkuyrtit pitää vaikka ainakin täällä etelässä noi säilyis varmaan ulkona, en nyt muista missä sä asuit. Mut esim pohjosessahan on aika paljon kylmempää ettei ne siellä varmaan säily. mutta et ihan siellä tainnu asuu.. Jollakin oli kans auringonkukat ajatuksena laittaa kasvamaan, meillä on jo itämässä pikkupurkeissa näitä siemeniä. Vielä vaan pitäis päättää mihin ne tonne pihalle lykkää:)

Oliko se Laru vai kuka kun kyseli hempan mittauksista, mulla on otettu nyt 2 viikon välein kun on ollu tosi alhanen vaikka rautaa syön, jotain 96 luokkaa kokoajan. Kyllä sullakin pitäis mitata varsinkin jos sanoit ettet oo rautaa muistanu/jaksanu syödä. Siitä tosiaan sais varmaan motivaatiota ottaa se rauta päivittäin jos se kovin alhainen vielä on. Nythän ollaan jo niin pitkällä että kehon pitäis jo itse alkaa nostattaa sitä Hb:tä, mulla vaan näin ei oo käyny ainakaan..

Kerhossa tänään muut mammat naureskeli mun masun muodolle, (siis hyvällä) ja sanoivat että se on vaan kaikki kerääntynyt tuohon eteen yhdeksi isoksi palloksi, takaapäin katsottuna ei kuulema arvais että olisin raskaana. Mites muilla, onko masua myös sivuilla vai pelkästään kaikki edessäpäin? Mitä kommenttia olette saaneet?

VARJOKAS: ONNEA pienen toukoprinsessan johdosta! Taas alkaa itkettää. Koko ajan tulee maailmaan lisää ihania pikkuisia kääröjä!

MINNIS kylvi yrttejä. Laitatko niitä siis sisälle ruukkuun vai tarkenevatko ne ulkona? Olisi kiva kasvattaa yrttejä itse mutta kissat syövät yhdessä hujauksessa, jos koetan sisällä niitä kasvatella.

LAPSIVEDESTÄ vielä: Onko siihen saatavilla apteekista mitään kotitestiä? Jotenkin jäi huolettamaan tuo asia ja olisi kiva tietää, että asian voisi tarkistaa, jos tulee sellainen tilanne.

LEIVONTAVINKKIÄ kaipaisin: Miehellä on synttärit sunnuntaina. Hän ei ole mikään kova makean ystävä eli perinteistä kermakakkua on turha leipoa. Jotain haluaisin kuitenkin tehdä juhla kunniaksi. Raikkaat, marjaisat jälkkärit ovat hänelle aina mieleen. Onko kellään mitään hyvää ohjetta/vinkkiä?

Ystäväpariskunta järkkää grillibileet vappuaattona. Ihanaa, olinkin jo hiukan mietiskellyt, että mitä vappuna tekisi, kun ei oikein nuo ruuhkaisat torit ja ravintolat innosta.

Oma napa puljaa taas mukavasti. Sain nukuttua ihan hyvin ja muutenkin olo on niin hyvä, kun nyt näissä olosuhteissa mahdollista.

+aurinko hymyilyttää

+huomenna vaihtuu rv

+vauva potkii taas (ehkä hän ymmärsi, ettei äitiä saa säikytellä)

Jaksuja huonovointisille ja -unisille!

Jansku 37+6

Pitäsköhä huolestua ;)

MIRMUSKAlle lohdutushalit täältä, ihmekkään jos ärsy! Sais mies kuulla meilläki sellasen hormoonisaarnan että. Kuitenkaan ole mahdottoman pitkä aika se pari viikkoa olla lähtövalmiudessa..

Niin ja samaan hengenvetoon, eka JEE! Leijonat voitti ukrainan, mikä ei sit yhtään ihme :)

meillä toi lätkä-fanius geeneissä, niin 2vkoa lätkää ei haittaa yhtään. Isäni on erotuomari ja lapsesta asti on tullu huudettua mukana, nyt se sit tarttunu toho neitiin ;)

oltiin kattoo junnupeliä niin neiti kentän laidalla " pelaa pelaa" " oi oi oi" ... Ihana.

Jos täältä masusta poika tulee niin ei varmaan tartte arvata mitä papalta voi odottaa lahjaks.. Maila meil jo onkin.

Nyt lukee satu ja sit omaa aikaa sipsien kans.

Mul on nyt tunnin ajan tullut reilun min.kestäviä supistuksia 6 min välein. Nää eroo hiukan edellisistä niin, että on kuin joku iskis puukolla tonne alapäähän. Lisäks kädet turpos ja meni " neulasiksi" ? Onks kellään ollu tälläst? On aika kivuliasta, mut toisaalta ei mitään tajutonta. Niitten " puukoniskujen" aikana henki salpaantuu. Tää on taas tätä, kun ei haluais olla hysteerinen ensisynnyttäjä:) Mitään vuotoja ei oo...emmää tiedä pitäskö vaan ootella?

Almis panikoi...

pakko oli tulla vielä toivottelemaan almaeinolle paljon tsemppiä tulevaan!!Kyllä se taitaa olla lähellä nyt;) voi että jaksuja sinne suppareiden keskelle jne.!!!Onnentoivotukset vielä kerran,jos lähet hyvinkin pian takasi synnärille!!:D

MIRMUSKAN juttu sai myös laittamaan suuret lohdutukset ja jaksamishalit sinne päin !GRR ne miehet osaa olla välillä PIIP PIIP tapauksia!!! Meillä ukko kans rupes puhumaan et menis veljensä luo juomaan VIIMESEN KERRAN(ennenku synnytän)! joo et sinne se nyt meni!!luvan kyllä kysyi niiku aina;) mut kyllä mä vähän hermostuin ku oon taas koko viikon oottanut tätä viikonloppua ja sitä et mies meidän kans nii häippäs veljensä luo. tuo pirun jääkiekko näköjään kaikilla melkein " ongelma" hehh! No oon kyllä suuresti iloinen ettei tuo mun ukkokulta mihkään baariin mene eikä edes hinkua:D siinä mieles olkoot sielä veljensä luona,ainut vaan et ku juo niin tulee vasta aamulla kotia:( onneks pitkä vapaa kuitenki edessä:)

poikakin nukahti yllättävän helposti:) mies onneks hoiti iltapesut ja laitettiin yhessä nukkumaan. hetken sitten vielä jouduin kyttäämään pojan huoneen ovella,mut nukahti onneks hyvin;) mikäs mun on tässä netissä pyöriessä viettää aikaa:D

tänne jään jännäämään taas vauvauutisia ;) ÖITÄ kaikille!!!!!

Olipas taas lukemista. Keskiviikko illalla en päässyt koneelle, kun mies oli vallannut sen, eilen siivosin KOKO päivän ja nytkin on jo käyty pojan lääkärissä, että kiitettävästi olitte ehtineet kirjotella.

Möhömahalle isot onnittelut poikavauvelista! Kiva kuulla tämä odotettu uutinen :)

Varjokkaastakin oli kiva kuulla. Onnittelut kannattaa kai säästää siihen, kun hän on itse taas linjoilla.

Tuutupiin hyviä kuulumisia oli kiva kuulla. Onnea myös loppuraskauden ajalle.

Tiitiäinen, tosiaan molemmilla oli eka ja vika neuvolalääkäri samana päivänä ja meillä näytti olevan sama ruokakin samana päivänä eli jauhelihakeittoa. Koskas ajattelit synnyttää, ni voitas tähdätä samalle päivälle. Eikö meillä viikotkin mennyt melkein samaan?

Mulla oli tosiaan neuvolalääkäri keskiviikkona. No, kuten eipäilinkin, niin ei siellä paljon viisaammaksi tullut. Naikkarilla oli viimeksi merkitty korttiin vauvan asento tosi epämääräsesti, mutta tiesin ultran perusteella, että kyllä se oli pää alaspäin. Neuvolalääkäri kun laittoi käden sisään, niin totesi heti, että kyllä täällä selvästi pää tuntuu. En nyt sitten tiedä onko se vauva laskeutunut, kun en älynnyt kysyä. Kaulaa oli samat kun viime viikolla eli noin 3cm, mutta nyt lääkäri sanoi, että kaula oli pehmeä, kun tähän asti on aina sanottu, että kiinteä.

Painoa mulla oli tullut edelleen järkyttävää kilon viikkovauhtia. Onneksi ei lääkäri kommentoinut siihen mitään. Mulla on edelleen (jo ainakin 2kk) jalat olleet niin romuna, että jo pojan tarhaan vienti on ihan tuskaa, että mitä muuta tässä nyt sitten tekisi kun söis (ja siivoilis). Oikeesti unelmoin jo siitä, että voin kävellä normaalisti ilman kipuja. Niin siis painoa tullut nyt yhteensä 15kiloa. Kaikki oli muuten hyvin kohdunkorkeus 31cm ja paineet 106/74.

Mulle ei lääkäri tehnyt mitään ennusteita koosta tai lähestyvästä synnytyksestä. Luuli varmaan, että Naikkarilla on jo kerrottu. Ei siellä kyllä mitään painoarviota ole tehty. Kun kerran kysyin, niin silloin kuulemma oli vielä liian aikasta, mutta jos sillä käyrällä vauveli pysyy, niin 3,6-3,7 olisi l.a:n aikanen paino.

Huuheli, kyselit levottomista jaloista. Mulla oli ihan järkyttävät jalat joku aika sitten. Aloin syömään magnesiumia ja se helpotti selvästi. Kyllä mulla vieläkin tulee välillä levottomat jalat, muttei lähellekään niin pahat kun aiemmin.

Mukaan otettavista kasseista on ollut puhetta. Mä pakkasin tosiaan jo vauvan kamat ja näytin miehelle, että se on sitten tämä kassi missä ne kamat on. Mies sanoi, että " meinaatko nyt ihan oikeesti, että meille tosiaan on tulossa vauva" . Vaikka pilke olikin silmissä, niin kyllä ton miehen kohdalla siinä oli totta toinen puoli. Ei se kai paljon ole vauvaa miettinyt.

Tuli muuten tässä mieleen yksi päivä, kun noista Euroviisuista on ollut puhetta, ettei parane niiden aikana sitten lähteä synnyttämään. Me nimittäin asutaan Naikkarista sellasessa suunnassa, että suorin reitti menisi Hartwall Arenan ohi. Pitää varmuudeksi miettiä vaihtoehtoinen reitti :)

Saa nähdä koska tässä tulee lähtö. Tosiaan siivosin eilen koko päivän. Mun äiti kävi pesemässä kaikki meidän ikkunat ja itse siivosin kaikkea muuta. Nyt on imuroitu kirjat ja kaikki :) Tunsin sitten kyllä nahoissani, että oli tullut hommailtua. Yöllä suppaili kunnolla ja menkkamaista kipuakin oli. Kävin ottamassa yöllä pari Panadolia ja se taisi auttaa, kun sain nukahdettua sen jälkeen uudelleen. Miehelle huikkasin kyllä aamulla, että pitää kännykän kuulolla koko päivän. Mutta nyt alkaa olla kämppä kunnossa, että vauva voi sen puolesta tulla :) No, ei ihan vielä tarttis tulla.

Pulmun kanssa kirjottelin joku päivä siitä laryngiitistä. Meillä aamulla poitsu heräsi pihisten. Sopivasti oli tänään korvien jälkitarkastus lääkärissä. Siellä lääkäri totesi, että keuhkot ei onneksi rohise, mutta kurkunpää on tulehtunut. Hän sanoi, että usein tätä seuraa flunssa ja sitten se korvatulehduskin voi taas iskeä (kolmannen kerran). Nyt onneksi korvat oli ihan puhtaat. Toivottavasti poitsu ei nyt sairastuisi, kun ollaan sovittu, että hän on vapun yli muutenkin pois tarhasta ja tehdään jotain kivaa.

Nyt pitää kai jättää muillekin tilaa. Missä ihmeessä se Sussu muuten luuraa?

Laru rv 35+2

Minunki tylsässä elämässä siis tapahtuu jotain.. =)

k.a: kyllä sulla tosiaan nuo unet tökkii.. =/ toivottavasti sait loppuyön nukuttua kuiten!

Miragea ei kai eilen näkyny! Lähtiköhän se tosissaan synnyttämään omana synttäripäivänä? =)

charme: joko on poskiontelontulehus helpottanu? Paranemisia sinne!

Daim: kyllä väsyttää, se on ollu jo kauan vaivana. Kai se kuuluu tähän loppuun, ettei ole mitenkää virkeä.. Parempiaki päiviä tosin on..

Moskuliinin mieskö se mököttää.. Kyllähän nuo on (vaikka osataan mekin=)).. Toivottavasti saat sen ennen synnytystä juttutuulelle, ettei salissa tarvi sit alkaa setvimään asioita.. =D

Tänään poika menee sinne mummulaan.. Jospa ens yö menis sitten paremmin, kun sillon viimeks ku en saanu nukuttua. Ois niin ihana nukkua pitkään.. Haaveilla aina pitää.. =)

Nyt äkkiä syömään jotain ja sitten valmistautuu sinne neuvolaan.

Palaan myöhemmin!

Mäkin plussat!

+ neuvola

+ ihana rauha tänään

miitu rv 38+5

Nukahdin jo ihan väsynä ennen yhtätoista, mutta heräsin yhdeltä kun jalkoja särki ja sätkytti. Karapussin lämmitin, mutta unipa pakenee jonnekin.

Onnittelut Varjokkaalle tytöstä!

Joku kirjoitteli huonosta olosta kun vauva painaa laskimoita. Mulla varmaan just sitä eilen, koska kävely on vaikeeta ja pari kertaa oksensin. Ihan törkeetä vihlontaa alapäässä jos vähänkin olen seisaallaan ja miljoona kertaa piti käydä pissalla. Saa nähdä mitä lääkäri sanoo aamulla.

Pitäs siis nukkua, että jaksaa mennä neuvolaan yhdeksäksi. Noloa vaapuntaa nähtävissä. Pitää muistaa viedä pissapurkkikin, koska aamuisin saa parhaan näytteen, muulloin vaan liruja. Hauska operaatio osua purkkiin :)

Vähänpä jotkut tietää raskaudesta kun kehoittavat nauttimaan vielä kun voi, ööö siis mistä? Siis onhan tää ihanaa, mutta ne vaivat ne vaivat.

Huvitti se asentojuttu, että kuinka käynnistetään synnytys ;D Ehkä sitä yrittäessä alkaa naurattaa niin paljon, että supparit voimistuu. Vaikka kuin himottas niin kivut kyllä äkkiä hillitsee.

Mietin tässä näitä mun kolotus kohtia niin yllättäen ne tuntus olevan just niitä akupisteitä, joita hieromalla lievitettä kipua synnytyksessä: hartioilla, alaselässä ja jalassa. Baby-idean sivuilla oli ne.

Suppareitakin tulee ja menee, mutta ei niitä jaksa enää noteerata...

Nonih nyt on yöpala syöty, jokohan nukkumatti tulis toiselle kierrolle?

rv 36

Ensinnäkin onnea Möhömahalle ja Varjokkaalle!!!!

Meillä nukuttu yllättävän hyvin vaikka eilen otin pojan kanssa 2 tunnin päikkärit! Olin ihan varma etten saa illalla unta mutta heti kun sänkyyn menin niin nukahdin. Poikakin nukkui yhtä menoa kuuteen asti. Tänään olis perhekerhossa naamiaiset, kuulin vasta eilen joten tänä aamuna yritin kyhätä jotain asua toiselle.. Löysin sitten sopivat merirosvo-teemaa varten, silmälappua kyllä en viittiny kyhätä kun tiedän ettei toi poika sitä päässänsä pidä! Mut muuten on valk kauluspaitaa ja mustaa liiviä, sekä tietty musta huivi päähän.. Kaipa se ajaa asiansa.

Masukki oli yllättävän hiljainen eilen, liikkeitä siis kyllä tuntui mutta aika vaimeeta toimintaa.. illalla onneks potki taas rivakasti. Ja tänä aamuna aloitti pyllistämällä mulle:)Sillä on siis jalat vasemmalla kyljessä alhaalla ja pylly tossa navan kohdalla ja pää alhaalla..

Pitäis tänään saada aikaiseksi istuttaa itämään noi mun yrtit, timjamia ja minttua. Persiljaa on maassa viime vuodesta, se vaan ei oo vielä alkanu kasvaa, ruohosipuli sen sijaan kasvaa jo hyvin:) Onko muut tavanneet laittaa omia yrttejä keväällä kasvamaan? Mies osti herneitäkin ja kukan siemeniä joita pitäis sitten varmaan ens kuussa alkaa istuttamaan maahan. Yrtit laitan kyllä ruukkuun että saa sitten tarvittaessa ruuanlaittoon ja ruokapöytään ottaa.

Sori pelkkää omaa napaa, luetaan teidän viestit tältä päivältä kun tuun kerhosta..

t:minnis80 rv 35+2

Ohhoh, mikä olo. Oon siivonnu koko päivän ja vielä tuossa illalla piti vähän pihahommia tehdä ja nyt on melko kuollut olo. Jotenkin ei vaan malta pysyä paikallaan, ja sit yöllä on selkä ja jalat kipeenä.

Puutuuko teillä muilla kädet ja jalat ja pitäsköhän tuosta olla huolissaan?? Miulla oikeen käden keskisormi ja nimetön puutuu tuolta sormenpäistä ja tänään kun kävin kuopusta hakemassa taksista, kotiin kävellessä jalat tuntu ihan " kylmiltä" ja niitä pisteli kamalasti. Eipä oo ennen tuollasta tunnetta ollu. Kyllä sitten helpotti kun vähän aikaa pötkötteli.

Masussa on taas päivällä ollu rauhallisempaa, nyt iltaa myöten alkaa sitten möyrintä. Maanantaina olisi neuvola, pääsee kattelemaan että paljon on taas painoa tullu lisää. :P

Eipä tässä sen kummempia, Varjokkaalle onnittelut tytsystä ja Almaeinolle tsemppiä jos lähdet vauvaa hakemaan.

AngelEyes 38+1

piti tulla käymään;) joko se AMLAEINO lähti?kuulosti kyllä jo vähän siltä et saattais synnytys olla kyseessä..huih että jännää:D

AUTS mulla vauva alotti just kauhean potkimisen ja mesomisen mahassa!mä jo huolestuin ku oli aika monta tuntia hiljakseen ja nyt sitten melskaa senki edestä!HUIH ei mulla nää liikkeet ainakaan oo kovin paljoo muuttunut hiljasemmiks...ihan samaa tahtia lujaa välillä möykkää<3 hyvä niin,ei tartte panikoida liikkeistä;)

VAPPUSUUNNITELMIA;eipä oo ihmeempiä suunnitelmia.oon ajatellu laittaa nyt noita vauvan juttuja valmiiks ja muutenki vähän paikkoja järjestellä....et kotosalla ollaan enimmäkseen. jee simaa ja munkkeja täytyy ainakin käydä ostamssa:D

HEMOGLOBIINISTA(kirj. miten lie?) mulla se on otettu alussa joka kerta ja nyt joka toinen kerta...vähän niiku kerran kuus tyyliin varmaankin.

TOHON TYTTÖ/POIKA TOIVEESEEN;mä en oo toivonut oikein kumpaakaan,siis vauvaa kylläkin mut sukupuolella ei niin väliä. ei mulla oo mitään tunnettakaan ollut missään vaiheessa kumpi tulis...ainut mitä mun kummitäti on mulle ennustanut et 2poikaa ja kolmas on tyttö:D et näyttää käyvän toteen ja sopii ihan mulle kuhan se tyttö ei vielä tuu muutamaan vuoteen;)

MAHASTA moni on sanonut et selvä poikamaha ja aika paljon varsinki nyt loppuaikana on ruvennut kuulumaan kommenttia et " ihana maha" ja tohon tyyliin. moni ihmettelee et se pullahti sillon joskus aivan yhtä äkkiä kuulemma tälläseks pallox:D

Nyt kyllä itestä tuntuu et kyllä on turvotusta ja leveä olo millon mistäkin. jalat kauheet ja mammafarkutki kiristää niin täytyy ton takamuksenki olla levinnyt:( blaah!

jahas mut nyt taas mentävä...tää on kummallista et poika ei antas äitin istua koneella,mut sitte kun iskä istuu niin ei mitään väliä!heh

voikaahan paksusti:D

toymama

Mulla hurahtaa töissä aika niin nopeaa, että viestejä luen joka päivä, mutten ehdi vastata.Pitkiä pinoja kyllä nykyään!

Onnea jo kaikille vauvan saaneille!

-Itsellä unet on tosi katkonaisia lonkkakipujen takia. Herään monesti yössä, yleensä viim. 5.00 ja sitten 7.00 viimeistään ylös.Viimeyönä oli melko levottomia unia. Heräsin kahdesti tunteeseen että sänky ihan märkä ja paniikissa sitten kokeilin patjaa! Huh.

-Sokereita mittailen vieläkin 4-5 krt päivässä. Vielä guaremin avulla pärjään, mutta aamuarvoihin ei meinaa 10g annoskaan riittää.. :( Mullon vasta viikolla 38 seuraava kontrolli sokereiden takia.

-Vauva potkii vielä siten, etten ota selvää kyllä missä asennossa on. Yksi aamu potki tosi kipeää kylkiluiden väliin, joten tuntuu että vieläkö poikittain olisi.Nyt kirjotushetkellä mylläys tuntuu alhaalla.

-Maya, rv 34+5 ja tyttö 4+risat-

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat