Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10165644&p=1&tmode=1&smode=1

Huomenta! Olin eilen ihmeissäni kun raskausoireet katosi mutta illalla tuli sit " kiitettävän" paha olo yhtäkkiä. Enkä voi hereilläollessani muuta ajatella kun suolakurkkuja ja fazerin uutta salmiakkisuklaalevyä, NAMMMMM!!!!!

Eli ei tässä mitään hätää luullakseni ;-) pitää oikein hillitä itteään ettei söis eilistä ruokaa aamiaiseksi...!

Sintagma 5+2

Sivut

Kommentit (23)

Kiikkakukka(?) kyllähän kuumeisen kanssa voi ulos mennä siinä missä sisälläkin olla, varsinkin näin ihanana lämpöisenä päivänä! Pistä vaikka ipana-iita kärryihin ja käy kävelyllä (tai maleksimassa ;-) !) ja kyllähän ne tuon ikäiset sisälläkin reuhaa, sama se missä siis reuhaa. Kunhan ei ketään tartuttele kovasti.

Meillä ollut päivä tekemistä täynnä, uimassa käyty ja kaupassa ja paljon kävelty, mullakin tuppaa jaloissa tuntumaan. Nyt kattovat videota tuolla et äiskä saa istua hetken rauhassa...

Meilläkin herätään klo 6 maissa. Ärsyttää mutta minkäs teet... Tyttö 5.5v herää siis silloin ja poju pian 3v nukkuu jopa klo 7 asti jollei tyttö herätä. Mammakin haluis tuonne klo 7 asti nukkua mut typykkä ei uskalla olla yksin aamulla kun iskä lähtee töihin... Hohhoijakkaa.

Musta herätys ennen kuutta on epäinhimillistä mut sen jälkeen alkaa olla ihan OK, 7 jälkeen on jo luksusta...!

Vitsi et sitä kirjoittaa kieliopillisesti huonoa tekstiä... Ei vaan jaksa pingottaa :-P

Oma olo OK. Ei vielä juurikaan pahoinvointia. Paitsi tosi harvoin sellasia piikkejä. Ei tosin edellisissäkään raskauksissa ollut näillä viikoilla. Saa nähdä alkaako vappuaattona ällötys... (silloin 5+6 ja se on " tunnettu" ällötyksenalkamispäivä...)

Sintagma 5+2

Vielä tosta tanssista, jos tekee pahaa olla siellä niin painele lääkärille ja sano että teki pahaa olla siellä, siltä saat todennäköisesti todistuksen jonka voit esittää kurssin järjestäjälle ja saat rahat takaisin. :-) Mut eipä tanssiminen, vaikka olis tosi kovaa menoakin, taida haitallista olla vielä näillä viikoilla, jos oma olo sen sallii!

Jaksamisia sulle ja muillekin!

Taas Sintagma 5+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aurinkoista, vaikkakin tuulista perjantai-iltaa täältäkin päin :)

Meilläkin muksut heräs kuuden jälkeen tänään... Onkohan liikenteessä ;) Normaalisti kumminkin nukutaan puol kasiin. Eli nyt tää mamma rupee oleen jo aika valmista....

Palelu jatkuu ja taitaa väsymys muutenkin nostaa päätään. Muita oireita ei edelleenkään oo ilmaantunu, maha todellakin " pömpöttää" :)

Äitiyspakkausta tuskin otan, esikoiselta -03 vielä tallella ja yllättävän hyvässä kunnossa ja molemmilta jäänyt vino pino vaatteita.

Ajateltiin kertoa isovanhemmille äitienpäivänä! Tulee ihan täytenä yllätyksenä, ollaan puhuttu vähän siihen malliin koko ajan et nää olis tässä , muiden vuoro yms. Ja silti ollut itsellä koko ajan toiveissa tämä kolmonen :)

Mun muutama ystävä tietää, positiivista palautetta tuli. Mies ei vielä uskalla kertoa, odottaa ultraa. No vappuna ystäväpariskunta saa tietää, kutsuivat itsensä meille kylään. Vannotetaan niitä pitämään asiat omana tietonaan äitienpäivään saakka.

Ultraa kuumeisesti täälläkin odotellaan, vielä reilu viikko...

Terkuin niad sekä tonttu 5+2

Oikein mukava keli, käytiinkin äsken esikoisen kanssa pyöräretkellä...

Voimia niille joilla on ollut jotain ongelmia, tää alkuraskaus on kyllä aikas stressaavaa aikaa...Jostain syystä minäkin pelkään tämän toisen kohdalla paljon, paljon enemmän keskenmenoa kuin esikoisen kanssa. mistähän moinen johtuu...

Mulla on nyt sitten siirtynyt etominen ja huono olo iltaan, tuntuu oudolta, sillä poikaa odottaessa huono olo oli aamuisin pahimmillaan.

Salmiakkisuklaa kuulosti kivalta. Mulla on ihan ihme himot päällä; kotimaisia tomaatteja voisin syödä kilotolkulla, ja sisuja sekä juoda rasvatonta piimää. Ei mahdottoman huonoja valintoja =DD

Täällä oli aiemmin jotain puhetta siitä milloin kerrotaan kenellekin. Minä kerroin eilen siskolleni, joka kyllä oli jo vähän arvaillutkin, mutta muut saavat vielä odotella ehkä jopa sinne ultraan saakka, joka siis on vasta 22.5, huoh, pitkä aika =(

Ei muuta kuin oikein mukavaa viikonloppua kaikille, niin ja VAPPUAKIN!!

Heiluri 8+0

Kauhulla luen teidän aamukuudelta heräilevistä lapsukaisista, nostan hattua kyllä! Itsellä peruspäivätkin ottaa koville nykyään, kun väsyttäisi niin kovasti.

Vähän kauhistutti myös lukea siitä, miten ikävästi joidenkin läheiset suhtautuu vauvauutisiin. Ei ole mun mielestä kenenkään muun asia puuttua toisten lapsimäärään - kyllä odottamisen pitäisi lähtöikohtaisesti olla iloinen asia.

Äitiyspakkaus tulee meille ilman muuta. Esikoinen tulossa, eli mitään ei ole. Odotan sitä jo nyt innolla, mun mielestä systeemi on aivan mahtava - hyvä Suomi. Niiden kuvien perusteella, mitä olen nähnyt, ei mitenkään erityisesti poikamainen tai tyttömäinen. Muutenkaan en ole kovin innostunut " sukupuolisidonnaisista" vaatteista, kavereiden vauvoille yritän aina löytää mahdollisimman neutraaleja vaatteita. Mun mielestä on älytöntä pukea tytöt vaaleanpunaisiksi prinsessoiksi ja hankkia pojille sinisiä auto/monsterivaatteita. Mutta moni niitä kannattaa, eikä kaupoissa tietysti juuri muuta ole. Vai onko niin, että kun vauvasta ei sukupuoli muuten näy päälle, se halutaan näyttää vaatteilla? Kertokaa te kokeneet.

ON: eilen oli neuvolalääkäri, joka tsekkasi tilanteen myös vanhalla huonolla ultralla. Me ei nähty ruudulla muuta kuin epämääräisiä läikkiä, mutta lääkäri osoitti yhtä mönttiä ja sanoi, että siinä se sykkii. Mahtavaa! Tuntuu kyllä tosi helpottavalta, että ainakin tällä hetkellä kaikki on masussa hyvin. NP-ultra on reilun kolmen viikon päästä, ja siinä näkee sitten kuulemma paremmin.

Pahoinvointi jatkuu, hohhoijaa. No jos se kestää vaan siihen viikkoon 12, ei ole enää monta viikkoa jäljellä. Vaan saapa nähdä loppuuko.

Iloista viikonloppua kaikille!

manna + epämääräinen möntti rv 8+6

Kävin siis tänään ultrassa ja niinhän siinä kävi, kuin olin ajatellutkin. Kaikki oli kyllä hyvin, sikiö löytyi ja sydän sykki (siis sehän oli tietysti tärkeintä), mutta oli selvästi pienempi, kuin mitä viikot antoi olettaa. Eli kun menkkojen mukaan viikot olis 7+4 niin koon mukaan just ja just 6+0. Kokoa vaavilla oli täydet 5 mm. Laskettu aika siirtyi siis jonnekin jouluaaton tuntumiin (kiva kiva). Aika tarkentuu sitten np-ultrassa. No, tärkeintä oli kuitenkin se, että kaikki oli kunnossa. Osasin kyllä odottaa viikkojen muutosta, koska tein ensimmäisen raskaustestin 4 päivää menkkojen odotetun alkamispäivän jälkeen, eikä silloin näkynyt vielä mitään.

Asiasta viidenteen, salmiakkisuklaa on muuten TOOOSI hyvää. Käytiin oppilaiden kanssa Fazerilassa ja saatiin sieltä maistiaiset ja nam!

ON: Nyt on pahaolo ilmaantunut tännekin. Ei mitään järisyttävää, mutta selkeää ällötystä. Pysyy kyllä kurissa, kun syö koko ajan jotain. Kilot ei kyllä pysy... Väsymys on ihan omaa luokkaansa. Onneksi neljän päivän vapaa. Jouduin minäkin jo ostamaan pari kokoa isommat housut, että maha mahtuu edes jotenkin. Vanhat farkut ovat muisto vain... Mutta nyt nukkumaan. Silmät ei pysy enää auki. Ai niin, tervetuloa kaikille uusille! Ja tarrasukkia vuodoista kärsiville ja tietysti muillekin=) Juu, ja nimiä on täälläkin jo mietitty;)

-Marianni 6+0 (taas)

Ihana ilma ja kiva työpäivä takana, kyllä on niin mukavaa kun on vapaata ja mulle tulikin oikein neljä vapaata peräkkäin!

Väsyttää ihan koko ajan! Vaikka nukkuu niin herättyään väsyttää aina vaan, kummallista. Makuulta jos nopeaa nousee niin vatsassa jotakin repee, inho tunne. Himoja ruokaan ei vielä ole, mutta entuudestaan tiedän, että ne kyllä tulee...

Mä tunnustan kanssa, puen pojat poikien vaatteisiin mm. sinisiin ja tytöt vaaleanpunaisiin ja kukkasiin. Pojille vaan löytyy suhteellisen vähän kivoja vaatteita, kun en tykkää mistään spiderman tms vaatteista, Legolla on kivoja löytynyt pojille. Vauva pojille taas löytyy nykysin kivoja ja kyllä vauvatytöllekin. Itse en pukisi ikinä vaal.punasta pojalle tai tyttömäisiä ja tytölle en ole ikinä yhtäkään poikien pieneksi jäänyttä pukenut, en edes sukkahousuja tai sukkia. Olen myös hurahtanut lastenvaatteisiin, joka selittänee osan ;-)

ponnari 6+4

Kaveri lapsineen oli kylässä ja toi ison kasan äitiysvaatteita sovitettavaks kun älysin kysyä josko hällä olis! Heille ei enää ole tarkotus lapsia tulla ja mielellään vaatteet toi. Vähän jännitin mahdunkohan ollenkaan moisiin mutta jes, vaan yhdet oli jämptit!! Nyt vastavuoroon ompelen hänen tytölleen prinsessapuvun joten ihan hyvin meni!!

Aikasesta heräämisestä...mun suurin pelko aina on että uus tulokas herää just 6:lta tai vielä aikasemmin. Vaikka kuopuksenkin kanssa on muuten ollu vaikeaa yms. niin aina ovat aamulla nukkuneet 8-10 asti! Tuo 10 oli jo liian myöhään ja siitä opetettiin pois mutta nykyinen 8-9 on just passeli!! Mä olisin aivan kuollut jostain 6 herätyksestä =O Hatunnostoa teille!!

Eilen illalla väsy vei voiton kun olo oli ihan järkyttävän kamalan kutti! Menin nukkumaan ennen 9:ä ja mies ressu sai yksinään siivota mun tän päiväisiä vieraita varten ja laittaa lapset nukkumaan yms. Yö meni jotenki hassusti kun ei oo tottunu niin ajoissa menee nukkumaan mut tuli kyllä tarpeen!!! Mahaki eilen kipristeli.

Nytkin on sellanen olo että kaipa vois sohvalle esikon viereen käpertyä ;)

rv 9+2

Sintagma: Salmiakkisuklaata, nam, kuulostaa mielenkiintoiselta:-P

Harmi, kun en voi maistaa vielä, lupasin olla karkkilakossa siihen asti kun tuo joulutonttu on syntyny:/ Reilu viikko takana, enkä aio antaa periksi

Jasmin81: Voi, toivottavasti vuoto pian loppuu. ***voimahali***

ON: Välillä jomottaa ehkä vähän menkkamaiseen tyyliin alamahaa ja välillä vihlaisee. Jännittää tämän raskauden eteneminen. Ihmettelen kun aika monella on neuvola vasta aika myöhällä. Mulla eka neuvola on ens maananataina ja itseasiassa ehdottivat että tulisin jo tällä viikolla, mutta on nii paljo töitä tällä viikkoa ja maananataina vapaata, niin itse pyysin vähä myöhäisemmäksi.

Oi voi, viikko siivous pitäis tänään tehdä, koti tuntuu olevan tällähetkellä kuin pommi olis räjähtäny. Ei yhtään huvittais, eipä auta kuin illalla mopin varteen tarttua

P-M rv 6+5

Nämä iltavuoroviikot on hankalia, kun pahoinvointi alkaa nostaa päätään heti tuossa puolenpäivän jälkeen.. Tänään on lisäksi ollut maha täynnä ilmaa, joten istun töissä housun sepalus auki :)

ON: ei löydy montakaan ruoka-ainetta, joka maistuisi, kaikki on joko pahanmakuista tai muuten ällöttää. POrkkanat ja omenat maistuvat ja aamupalaksi keittelin talkkunaa (kauravelli on myös hyvää). No ompahan paino pysynyt samoissa lukemissa (eikä kyllä haittaisi, vaikka vähän laskisikin).

Nuista aikaisista heräämisistä: Aamuvuoroviikoilla heräilen jo puoli kuuden maissa, että ehdin hoitaa hevoset ennen töihin lähtöä. Lapset antavat nukkua kyllä viikonloppunakin, jos heräävät ennen minua, katsovat lastenohjelmia tai touhuilevat omiaan, kunnes nälkä yllättää > voin torkkua toinen silmä auki.

Yöllä nousen vessaan varmaan 3-5 kertaa ja aina pitää juoda, kun janottaa niin vietävästi > seuraava vessakäynti jo tiedossa.

Meinaan ottaa äitiyspakkauksen, koska viimeksi en ottanut ja nyt alkaa jo haalaritkin olemaan niin risana jne.

Kamala närästys koko ajan... Tuskailinkin, että tämän jälkeen laitatan varmaan putket tukkoon, kun ei tätä olotilaa jaksa (tuntuu pahenevan kerta kerralta).

Mä myönnän ainakin olevani tyyppiä joka pukee tytölle vaaleanpunaista ja pojalle vaaleansinistä. Niistä monstreista mä en diggaa nyt ja enkä luultavimmin myöhemminkään. Pojalle en vaaleanpunasta pistä, piste! ;) Tytölle voin vaaleansinistä jos siinä on jotain muuta tyttömäistä. Vaikka kuinka haluttais sukupuolirajoja rikkoa. Kaipa se suurimmaks syyks on nuo värit nuin että tosiaan mistä sitä muuten ihmiset tietää kumpi siellä vaunuissa köllii. Minen ainakaan jaksa ruveta mammoille selittään että " ei kyllä tää vaaleanpunanen pallero tässä on meidän pieni poika ;D" Pojalle voin silti käyttää punasta ja oranssia esim. mutta mielummin tykkään lapset myös pukea niin että tytöillä on tyttömäiset vaatteet ja pojilla poikamaiset. Neutraalit värit menee tottakai molemmille. Vauvalahjana tykkään viedä " sitä väriä mitä vauva edustaa" koska itsestä ainakin oli tosi kiva saada tytölle vaaleanpunasta kun kaikki valmiiks hankittu oli neutraalia kun sukupuolesta ei ollu tietoa.

Mä olen itse joutunu pienenä (tai no 14v asti) kulkemaan poikien vanhoissa vaatteissa ja vihasin sitä alusta loppuun asti!!!!!!! Ehkä siks mulla on vahvana tää tytöt saa olla tyttöja ja pojat poikia! Ompa esimerkkinä eräs tyttö jonka äiti puki tosi neutraalisti hoitoon ja ehkä jopa vähän poikamaisesti (kun ei just tykännyt että on poikien ja tyttöjen vaatteet erikseen, mä en näe siinä pahaa, olishan maailma tosi tasapaksua jos kaikki pukeutuis samallalailla) ja muilla lapsialla oli oikeasti tosi vaikea omaksua että oliko tää lapsi tyttö vai poika. Hiukset vielä oli leikattu poikamaisesti ja kasvoiltaan ei ollut kummankaan näkönen sen enempää niinkuin ei moni lapsi olekkaan! Että joskus voi käydä näinkin =)

Toki jokanen pukee niinkun tykkää mut mä näin. (kuopuksen listalla asiasta oli myöskin joskus juttua ja siellä sai kokea suorastaan olevansa paha ihminen kun näin meni sukupuolia erottelemaan,,mutta mehän ollaan erillaisia)

hippuskainen joka ehkä salaa toivoo pääsevänsä välillä ostamaan poikien vaatteita...mutta tytöllekkin on toisaalta jo kaikkea ihanaa ;)

rv9+2

Tervetuloa mukaan hopeakuusi ja Angelilly!

Jasmin81: tsemppiä sinulle, toivottavasti vuoto on jo loppunut!

Salmiakkisuklaa kuulostaa ihanalta! Pakko päästä testaamaan.. Vedän juuri kaksin käsin irtokarkkeja naamaan, vaikka tiedän että kohta on extra paha olo.

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Toiveissa saada nukkua viikonloppuna niin paljon kuin sielu sietää. Silmä luppaa koko ajan..

Oletteko jo pohtineet tulokkaalle nimeä? Aikaistahan se taitaa olla, mutta itselläni on jo ajatus tytön nimestä *nolona tunnustan asiaa pohtineeni..* ja pojallekin toinen nimi on valmiina.

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Gaiole ja masutyyppi 5+1

Tai siis herätty on kyllä jo 6.30! Mikä on vähän liian aikaisin mulle.

Meidän tyttö on vähentänyt niin radikaalisti yöunia että viime yönä nukkui vain 8 tuntia vaikka eilen herätin päikkäreiltä jo tunnin jälkeen. Eli vuorokauden unisaldo oli siis 9h, kaksivuotiaalla!!

Tyttö vei tuttinsa sorsille vajaa pari kk sitten kun täytti 2vee, ja siitä asti on nukuttaminen kestänyt n. tunnin... eilen melkein kaks. Ja sitten herää joka yö huutamaan että viereen.. Välissä oli jo viikon jakso että nukkui omassa huoneessa inahtamatta aamuun asti ja nukahti hiljaa itsekseen. Mutta nyt taas sellasta pa*kaa on illat että. Ja itte kun tarvis unta vaikka kuinka. Monesti nukahdankin tytön viereen kun nukutan.

Ja nyt tyttö on vielä kuumeessa niin joudutaan kökkimään sisällä. Ja ulkona olis niin ihana auringonpaiste ja meidän vakkaripuistossa vielä jokaperjantainen grillaus.

Mutta se siitä aiheesta. täällä on ällötys ollut kaksi päivää niin huipussaan kera väsymyksen ettei mitään jaksaisi. Tänään tuntuu paremmalta. Mulla on vähän ällötys muuttanut nmuotoaan. Kun alkuun ällötti koko ajan, niin nyt on aamupäivät vähän helpannu, mutta iltaa kohti pahenee vaan siihen saakka että nukahtaa. Eikä illalla ruokakaan tunnu auttavan.Mutta aika aikaa kutakin, ja toisaalta olen onnellinen jokaisesta kuvotuksen päivästä. Tiedän että masussa on elämää :)

Ja Jasminille peukkuja!! Ja vauvaliimaa. Toivotaan että vuotoa ei enää tulisi!!!

Aamuterveisin kiikkis, mahassa killuva pellervo, ja maisa-filmiä sängyllä tuijottava 2vee.

tää uus päivä systeemi on tosipaljon kivempi, ku meni hermo niitä sivuja selaillessa :)

ON: maha on ihan hiljaa, eli ei nippailuja, pelottaakin että kasvaako sielä mikään enää :( pahaolo taas vaivaa koko päivän, siis aamusta iltaan. Voimat on ihan vähissä, tuntuu että tarttis unta 24/7 eikä sekään riittäis.. on muutenkin ihan voimaton olo, mietin just että eikös jos on raudan puute ni tuo suunnaton väsymys ja voimattomuus johtuu vissiin siitä..? ja rautaahan raskausaikana tarvii..

Tänään töihin, iltavuoroon ja huomenna aamuvuoroon :(

Äitiyspakkauksen otan kyllä ku esikoista odotan :)

Musta on tullut tän raskauden aikana oikee aamuvirkku. Yllätys yllätys, tänään herännyt kuudelta, vaikka saisi nukkua pitkään. Ei ole mennyt ihan putkeen tämä raskaus. Toissailtana tuli wc käynnin yhteydessä aika reilusti verta. Kipuja ei tosin ollut, vuoto loppui ja jatkui taas aamuyöstä. Eilen kävin lääkärissä ja lääkäri totesi että vuoto on vähenemässä ja ilmeisesti loppumassa. Kun ei ollut niitä kuukautismaisia sattumiakaan seassa, niin toivoa on ettei johdu keskenmenosta. Tänä aamuna tuli taas pikkaisen kirkasta verta. Voi huokaus. Ultra ois 11.5 VASTA! Nyt olen suunnilleen rv 6! Itselläni on ennestään jo kaksi lasta. Näissä raskauksissa ei ole vuotoja ollut joten pelottaa pikkasen. Näiden lisäksi takana on yksi keskenmeno rv 8 ja KU!

Että tällaisia mietteitä tänäaamuna! =) toivottavasti vuoto olisi loppunut huomiseen mennessä kokonaan, jottei tarvitsisi murehtia. Pitäisi tänään lähteä reissuunkin. Vatsa tuntuu turvonneelta ja ja erehdyin juomaan aamukahvit. Nyt etoo mukavasti =)!

Reissukin kyllä mietityttää. Kun tuota vuotoakin on ollut, niin en haluaisi vielä sukulaisille kertoa raskaudesta. Mutta kyllä kai ne arvaavat, kun seurustelen nykyään niin paljon herra wc-pöntön kanssa ;)!

Pari päivää olen kaupassa hypistellyt vauvan vaatteita. Kun malttais tuonne 10-11 rv odottaa ja ostaisi sitten vasta ensimmäisen. Vaunutkin olen jo etukäteen katsonut =) Edellisten lasten tarvikkeet kun ovat jo kiertoon laitettu. Saisihan ne tietysti takaisin, mutta ovat olleet jo niin monessa mukana, että olisi välillä kiva ostaa uudet. Ja toiveissa olisi, että jos tässä muutaman vuoden sisään saisi niillekin taas käyttöä ;)!

Tätä ne hormoonit teettävät. Raskaana alkutaipaleella ja suunnitellaan jo seuraavaa raskautta! ku pysyis edes tämä nykyinen kyydissä jouluun asti.

~ Jasmin81 + tyttö -00, poika -01 (enkelilapset -05 ja -06) ja masun joulutonttu -o7 ~

Marianni, mäkin tein positviisen testin myöhään, vasta kun menkat oli 5-6 päivää myöhässä, sitä ennen näytti testit negaa. Silti tiedän milloin tämä on voinut saada alkunsa ja se oli päivälleen 3 viikkoa ennen positiivista testiä? Mun mielestä aika outoa, eli ovis olis ollut tosi myöhään mutta miten ihmeessä " simpat" on voinut olla elossa vajaan viikon muka? Ollaan meinaan oltu tarkkoja ehkäisyn kanssa muutoin paitsi tuona yhtenä viini-iltana ;), siitä siis tämä tonttu seurauksena!

Angelilly (menikö oikein?) mulla oli esikoinen 5kk kun aloin odottaa toista! Eli esikoisen 6kk kakkua syödessä juhlittiin sitten toista lasta syntyväksi :)).

Ikäeroa heille tuli 1v2kk ja voin sanoa että meno oli melkoista, sanotaan se eka vuosi oli aika sirkusta. Ja tuplatyö kaikkea, vaippoja, syöttämisiä, nukuttamisia, pukemisia jne jne..mutta oli lapsista kyllä seuraakin toisilleen jo varhaisesta vaiheesta asti. Kun kakkonen oli noin puoli vuotias alkoi alkeelliset leikit jo sujua, tai ainakin nauroivat toisilleen. Kun kakkonen oppi konttaamaan, oli isoveli pop, tyttö ryömi ja konttas perässä joka paikkaan. Leikki-ikä oli ihanaa aikaa, lapset leikkivät taukoamatta toistensa kanssa joten kaverista ei ollut pulaa eikä mamman tarttenut juuri lattialla leikkiä, siinä se palkinto sitten oli mulle kun alun työmäärästä päästiin eroon. Vasta nyt kouluikäisinä molemmille on tullut omat kaverit tärkeiksi, mutta yhäkin jaksavat leikkiä kahdestaankin, poika taipuu tytön mieliksi heppaleikkeihin ja tyttö suostuu leikkimään sotaleikkejä...Ovat kuin kaksoset, tietävät toistensa ajatuksetkin, siltä ainakin tuntuu :). Onnittelut sulle!!

Toki arjessa oli vaikeuksia silloin alkuun, kun toinen alkoi itkeä toinenkin alkoi sympatiasta itkeä eikä itkusta meinannut tulla välillä loppua lainkaan kun oli siis yksi syli ja kaksi pientä. Isoveli myös kohteli aika kaltoin pikkusisko-vauvaa, kun ei raukka ymmärtänyt lainkaan että toiseen sattuu, heitti mm. vedenkeittimen (tyhjän onneksi) siskon pinnasänkyyn kesken unien, pudotti lautasen sitterissä maanneen siskon naamaan kun itse söi ruokapöydässä ja sen sellaista..eli sulla saa olla silmät tosiaan selässä. Vessaankin piti ottaa aina toinen mukaan ettei käynyt tapaturmia.

Nukutukset oli kivoja, siis päiväunille kun mies oli töissä ja yksin yritti saada kumpaakin erikseen nukkumaan, toinen huusi varmasti juuri silloin kun olis pitänyt olla hiljaa.

Nyt nukkumaan, väsyttää ihan pirusti. Ja tuo ruoka, argh, mulla on ihan taukoamatta nälkä, siis oikeasti. Voisin syödä ihan kokoajan ja kaikkea. Tänään vasta iskenyt tällainen himo syömiseen. Hitto ja just vasta sain karistettua 6kg pois edellisen raskauden kiloja. Eli enpä taidakaan olla tulevana kesänä ihan bikinikunnossa ;)).

t. mariadee ja tonttu

Sitäpä juuri minäkin kaipaan eniten, että saan nukkua aamulla. Onneksi työt alkavat kohta ja menen yöhommiin niin saan ainakin sen aloitusaamun nukkua pitkälle puoleen päivään, kun mies vie poitsun hoitoon. Se jää sitten nähtäväksi miten enää osaa nukkua.

Äippäpakkauksesta: Meinaan ottaa, kun noille perusvaatteille on kyllä tarvetta ja mitä lapsimessuilla näin niin tosi kivan näköisiä vaatteita siellä oli. Meinaan kerätä siihen pahvipakkaukseen sitten kummallekin lapselle omat muistot. Tärkeimmät vaatteet, lelut, ekat tutit, unirievut ja nallet.

Omanapa: tänään ei ole öllöttänyt, mutta aamu olikin superrauhallinen ja pötköttelin sängyllä kun poitsu katteli BBC-primeltä lastenohjelmia sitterissään. Taisin itseasiassa nukahtaakin hyväksi toviksi. Poitsu nukkui yönsäkin superhyvin. Vain klo 5 kävin nostamassa tutin ja sitten klo 7 sai aamupullonsa, jonka jälkeen uni ei enää riittänytkään pikkumieheltä.

Mymmeli rv 8+3

Aamu käynnistyi täälläkin klo 06.00 kun pikkumies nakotti pinniksessään iloissaan hihkuen, mistä ne saakin tuota energiaa?? Antais vähän mullekin.

Ekaluokkalaisen vein kasiks kouluun ja tokaluokkalaisen ysiin. Meilläpäin on koulusta käsin varoiteltu pedofiilistä joka pyörii koulumme lähistöllä :(( niin olen tässä kuskaillut lapsiani kouluun ja takas kohta kaksi kuukautta. Tosi kivaa tuon 10kk kanssa ajella ja pukea ees taas.

Aamulla tuli kaksi pientä ruskeaa hyytelömäistä klönttiä kun vessassa kävin? Siis tosi pieniä kylläkin. Mutta kyllä heti nousi pala kurkkuun että tässäkö tämä oli? No oksettaa kyllä kiitettävästi ja täälläkin on toosi turvonnut olo, siis ihan kuin olis vetänyt pizzaa ja sipsejä, siis suolannut itsensä jotenkin! Tosi lösähtänyt olo, yök!

Ja siivota pitäis täälläkin, ihan kauhea siivo. Ja tuo siivoaminen on niin toivotonta, vaikka siivoan joka päivä ja järkkäilen paikkoja niin silti joka aamu ihan samaa kauhistus odottaa kun silmät avaan. Toivoton oravanpyörä, miksei ikinä ole siistiä edes vähän aikaa?

t. mariadee ja tonttu 6+4

Tervetuloa uudet mukaan, kiva kun on kunnon porukka jännäämässä:)

Joku tais kysyä, onko nimeä mietitty, niin ei kyllä ole varsinaisesti mitään mielessä käyny, mutta kyllä itse nimiasia on vilahtanu pari kertaa kuitenkin jo mielessä. Kellään lapsista ei nimi tule suvusta, nyt saa luvan tulla:)

Ihan kauhea päivä tänään on ollut. Niin voimaton, että jopa rappusten nouseminen on saanut läähättämään (yleensä niin hyväkuntoinen....) ja pahoinvointi on iskeny aallottain, esim. kauppareissu oli kauhea kun siellä haisi kala ja tuoreet leivokset (yök) ja kaikki mitä oon juonu, maistuu ihan kauheelle

Pitänee ryhtyä saunaa lämmittelee:)

P-M

Eli toista odottelen, hieman yllätyksenä :) Esikoinen puolivuotias maailman ihanin säihkysilmä. Onko täällä muita, joilla pieni ikäero tulossa lasten välille?

Raskausoireita on ilmennyt jo jonkin verran, mutta ei onneksi ainakaan vielä samassa mittakiivassa kuin viimeksi. Silloin menikin ekat 3kk sängynpohjalla ja vessassa.

Montakos mammaa täällä jo aktiivisti kirjoittelee?

Angelilly 5+4 (?)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat