Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (23)

SINDAA!: onko sulla doron radiopuhelin itkuhälyttimenä? minulle sanottiin, ettei toimi hälyttimenä..? olen metsästänyt doron duo- hälytintä nyt kun olen saanut ne kahet badwigot rikki. mistään en löydä tästä läheltä joten tre lähettävä :(

minkälaisia itkuhälyttimiä teillä muilla on?

kateellisena luin, että muutama on jo aloitellut uuden vauvan yritystä ;) me koitetaan malttaa syksyyn. vuosi ikäeroa olisi aivan liian vähän, kun tyttönen on aikas vaativaa sorttia ja oli se koliikki. tyttönen saa olla nyt ainokaisemme :)

pidättekö rattaissa vauvat ihan makuuasennossa? ostin nyt gracon rattaat (hölmö en tajunnut hommata niitä samalla, kun ostin gracon autobabyn..) kätevät kyllä on!

OUDOTtavatG: pipo pitää olla silmillä nukahtamisvaiheessa vaunuissa.. neppunen vaan näkyy ;)

moni jo syöttelee soseita.. hui kun aika menee nopsaan! meillä mennään tissimaidolla toivottavasti kesään asti.

nyt lähden kotitöihin!

cec ja tyttönen 12+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuosta kätisyys jutusta, että ei tän ikäisistä vielä tiedä, mä en ainakaan ole koskaan edes tajunnut tarkkailla kätisyyttä näin pieniltä.

Sen tiedän että pääasia on että ON jompikumpikätinen, koska meidän 10 v likka on molempikätinen ja se on huono juttu. Ei osaa ylittää kehon " keskiviivaa" ja siksi vaihtaa käsiä esim. kesken ympyrän piirtoa. Hän osaa kirjoittaa ja syödä ja mitä vain kummalla kädellä tahansa. Mutta positiivista tuo molempikätisyys ei ole, terapioissa on laitettu paljon aikaa siihen että yksi käsistä olisi dominoiva, helpottaa kuulemma aivojen työskentelyä. Näin meillä, ja tuli mieleen tässä kätisyyskeskustelussa.

Täälläkin herättiin puoli seitsemän. Velliä menee nyt 60 ml Lusikalla (!) koska ekan kerran jälkeen ei suostunut enää moiseen värkkiin, eli työntää tuttipullon ulos kielellään eikä suostu imemään. Mut meneehän se lusikallakin, kestää vaan pidempään =) Edelleenkin eka herätys klo 01 mut sit nukkuu tonne kuuden kieppeille. Mäkin mietin millä saa lapsen nukkumaan kun on koko yö valoista...

Ramppasin kaupungissa joka henkassajamaukassa ja lindeksissä sun muissa ja etin hellusia mieluiten vaaleansinisiä lyhythiasia bodeja mutta en siis löytänyt yhtäkään! Ja eilen etin nettikaupoista koko illan enkä taaskaan löytänyt mitään. En halua t-paitoja, koska kokemuksella se on se body mitä tulee käytettyä kun on lämmin. Ja sekin suututtaa kun joka hiivatun kauppa on täynnä hörhelöitä ja tyttöjen vaatteita, ja h&m:lläkin ihania snoopybodeja ja potkuhousuja MUTTEI pojille ja poikien vaatteita on 1/3 tyttöjen vaatemäärästä. Hyi kuinka epäreilua!!!!!

Taas pitää jaksaa lähteä kaupunkiin tänään kun pitää hakea lääkkeet mitkä tytölle on tilattu apteekista... Voi antakaa voimia =)

Hyvää viikonloppua kaikille!!

nenn ja poika 2.1.

Täällä taas yhden erittäin aamuvirkun tammenterhon mamma istuu tietokoneella silmät ristissä ;/

Meillä neiti päätti tänään jo siinä kuuden aikaan, että nyt loppui nukkuminen, isänsä oli lähdössä töihin ja hänelle neiti alkoi juttelemaan siitä äidin vierestä (nukkui taas loppuyön vieressä, kun en jaksanut laittaa takaisin omaan sänkyyn).. Sit ku isi hävis, niin alkoi itkeskely, että älä äiti nuku enää.. No, eihän se auttanut kuin aloittaa päivä, eli vaihdettiin sit vaippa ja vaatteet, eli aamujutut neidin osalta hoidettu.

OIKEA/VASEN G: meillä selkeesti myös tällä hetkellä vasen käsi on se " hallitseva" , mutta kyllä se vielä ehtii vaihtua, meidän poika (nyt3v) oli myös pienenpänä selkeesti vasenkätisempi, mutta kyllä nyt, kun taidot on oikeesti opittu, niin oikee käsi se on, joka suurimman osan jutuista tekee. Saksilla tää meidän poika leikkaa edelleen vasemmalla, joten taitaa tulla sellainen " sekakätinen" , kuten on myös enonsa ja mummonsa :)

OUDOT TAVAT G: meillä ei ole muuta outoa tapaa neidillä, mutta iltaisin, kun laittaa nukkumaan, niin pitää olla peitto ja sitten hän vetää sen naamalleen ja haluaa nukahtaa silleen. Aiemmin tätä samaa virkaa toimitti harso, mutta nyt sen pitää olla peitto, joka on osittain siinä naaman päällä :)

Nyt neidillä kuuluu olevan hauskaa tuolla pinniksessä, hän juttelee sille hymynaamalle, mikä neuvolasta saatiin. Olen laittanut sen neidin pinniksen viereen seinälle ja juttukaveria hänestä taitaa olla aika paljon.

Tuntuu näin väsyneenä ja heti aamusta, että tulee kirjoitusvirheitä tosi paljon, mutta yritin korjata, mitä huomasin, joten koittakaa saada selvä, jos niitä tänne vielä sekaan jää..

Meillä taitaa isoin neiti tulla kipeeksi. Illalla valitteli, että on pää kipee ja nenä niiskui jo illalla ja koko yön oon kuulostellut, että on aika tukkoinen ja rohisee.. Kattellaan, että miten pahaksi äityy :) Toivottavasti ei kovin pahaksi ja sitä toivon, että ei tulis muille. Tosin itsellänihän on myös ollut jo pari päivää tuota pääkipua ja siitä kirjoittelinkin eilen jo tuonne tammitynnyreiden ketjuun, että sen takia sorruin taas syömään jäätelöäkin, kun oli niin paha olla.

Mutta nyt taidan jatkaa aamupuuhia, ajattelin vaihtaa sänkyihin lakanat tänään, joten pyykkihommia riittää, kun viidestä sängystä ottaa lakanat pestäväksi :)

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille.

-äitiliini78 ja tytteli viikon päästä 4kk

nyt mä imetin noin 2.5kk,mut oisin varmaa imettänyt pitempääkin jos hän ei ois pulautellu sitä maitoo koko aikaa pois,nii six siirryttiin korvikkeisiin ja pulautus väheni huomattavasti..voisko olla jo Jasminille tulos hampaita kun hän oikee kuolaa ja imeskelee nyrkkejään niin että sormet ihan punottaa..meijän Jennalle tuli ekat hampaat 4kk iäs ja Janettelle tuli ekat hampaat 6kk,mites teijän lapsilla on ekat hampaat tullu??mut nyt syömään ennen ku tulee hirveen paha olo..

[color=00CD66]Älä välitä [b]Äitiliini[/b], meillä herättiin myös kuudelta jutustelemaan. Niin on herätty nyt jo ainakin viikon ajan. Taitaa tuo aamujen valoisuus tehdä sen. Nukkuukohan tuo poika ollenkaan kesällä? ;)

Tilasin meidän poitsulle täksi päiväksi lääkäriajan. Nimittäin pojan jalkoihin tuli eilen ihan mahdottomasti ihottumaa. Polvitaipeissa pojalla on ollut punoitusta jo pari viikkoa, mutta eilen punoitus oli levinnyt kokonaan molempiin jalkoihin. Jalat ovat nyt läiskikkäät ja näppyläiset, ja pieni raukka raapii jalkoja itsekin, kun housut ovat pois jalasta, joten taitavat kutista. Varasin siis ajan lääkärille. Mistähän tuo ihottuma on peräisin? Olen yrittänyt omia syömisiäni miettiä...

[b]Oudot tavat -gallup:[/b] Meidän pojalla ei oikeastaan ole mitään outoja tapoja, paitsi ehkä se että jos on minun paljasta olkapäätäni vasten sylissä, nuolee minun olkapääni ihan märäksi. Käytänköhän hyvänmakuista vartalovoidetta? ;) No itse asiassa, nyt olen jättänyt olkapäät kokonaan rasvaamatta, että toi pieni saisi mitään haitallisia aineita minun rasvoistani.

[b]Kätisyys -gallup:[/b] Mä en huomaa mitään tiettyä kätisyyttä tuossa pojassa. Ehkä tarttuu tavaroihin mielummin oikealla kädellä. Ollaan molemmat miehen kanssa oikeakätisiä.

Jep, mut nyt kossi kuuluu heräilevän aamutirsoiltaan... [b]Oikein hyvää viikonloppua kaikille terhoille ja terhojen mammoille! [/b]

[size=5]♥[/size] Sulina ja poju 2pv vaille 4kk [size=5]♥[/size]

Pikaisesti tuun vaan poikkeemaan ku poitsu heräs taas 6.15 mutta, nukuttuaan putkeen klo: 20.30-04.15!!! :) :) :)

Ja sitten jatkoi vielä tohon yli kuuteen kunnes miehen herätyskello soi.

Eli tässä huushollissa ekaa kertaa kun vetäs noin pitkän pätkän syömättä, tais johtua eilisestä univajeesta kun ei kunnolla nukkunut päikkäreitä.... iloinen ja reipas oli kuitenkin koko päivän vaikkei paljoa nukkunut!

Ja minä kun rupesin jo epäilemään rintamaidon riittävyyttä!

Ehkä meillä oli taas tiheän imun kausi....:)

Katotaas miten tänään onnistuu päikkärit, lämmintä on nyt ja aurinkoista, mutta iltapäiväks taas luvattu vettä... ;/ Samoin vapuks...

CECILIAH: meillä on juu ne Doron BM 35+1 itkuhälyttimet (niin ainaski lukee hälyttimien takaosassa...) ja hyvin toimivat!! Niitä myydään vauvantarvike osastolla itkuhälyttimen nimellä... Kuka on sanonut etteivät toimi itkuhälyttiminä??

Meillä siis tuo toinen " radiopuhelin" on vaunuissa ja toinen vanhempien yksikkönä sisällä, sekä se verkkovirralla toimiva pinniksen vieressä ja kaikki ohjelmoitu samalle kanavalle.

Ne voi myös kytkeä niin että kummatkin radiopuhelimet ovat vanhempien yksikköinä! Mies hoitanut nää ohjelmoinnit, oon näissä aika käsi ;)

SINADALLA ainaski sama hälytin, eikö se niin ollut?? Huu-huu, herätyyyyys ...;)

Nyt painun poitsun kanssa lattialle leikkimään, palaillaan!

Mukavaa lauantaita kaikille!

Pupina & ihanan aurinkoinen poitsu, s.15.1

siis onko teillä ne doron bm35+1 malliset? duo?

ihanaa, mies ottanut pirpanellan täksi yöksi ja juon juuri kylmää olutta unilääkkeeksi.. nam ;)

no nyt meilläkin ollaan kipeinä,onnex ei silti ole Jasminiin vielä tarttunut,vaikka ei se ole kivaa kun isommatkin lapset sairastaa..nyt on meijän Janettella kuumetta ja nenä vuotaa,ja näyttäs olevan tulossa myös Jennalle,ja mulla myös on vähän..ja sitte mua vaivaa taas tää mielialojen vaihtelu,kokoajan melkei oon eri mieltä jostai,mut kai se ohi menee jossai vaiheessa..ja kauheesti tekis mieli popsia ohrapuuroa,vaikka yleemsä en sitä syö..

HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE TERHO VAUVOILLE JA MAMMOILLE!!

mansemamma ja Jasmin 10.01.07

[color=darkviolet]Se mitä pelkäsin toteutu, Kossi on sairaana. Ensin ku röhässä ja räksätaudissa oli akka. Se tuli mulle ja eilen alko iltayöllä tosissaan miekkosella. Niiskutusta oli aluksi ja nenästä tulee yhä kirkasta limaa.

Välillä yökki, ku se tukki kai reppanan kurkkua :`( Yöllä sitten alko röhisten yskimään ja samalla itki. Pari tuntia ainakin valvottiin, ku ei mikään auttanu. Vaihoin vaippaa, pesin jopa pyllyn ku aattelin, ett jos se havahuttas tähän maalimaan. Mutta ei. Itku oli raastavaa ja lohutonta. Nenän putsaus sai raivarihuutoa aikaan, mutta pakko oli vähän, ku kuulosti niin räkäseltä :/

Lopulta haukotteli ja itki. Vaunuihin hetkeksi asettu, ku pönkäsin koppaa taskareilla pääpuolesta koholle. Mut kohta havahtu itkuun. Ukon rinnanpäälle ja hytkyttelyyn sitten viimen simahti. Siittä siirty mun kainaloon ja niin nukuttiin pari tuntia.

Päivystykseen soitin varhain aamulla ja lekuriin lähettiin heti, ku kerettiin akan ja anopin kera. Aika oli vasta likempänä klo 11, mutta sanovat ettei kannata noin pienen kanssa jäähä kotio miettimään. Varsinkaan, jos itkee koko ajan.

Nukahti kyllä vaunuun, että sain sumpit hörpättyä ja kiskottua vaatteet niskaan. Mutta olin niin levoton, että lähettiin pikimmiten ajeleen lekuriin. Siellä oltiin jotain ennen klo 9. Ja heti ilmottautumisen jälkeen päästiin seuraavana sisään :)

Kuumetta ei oo tähän mennessä ollu tai yöllä en tiiä oliko, koska mittaaminen ei ois sillon onnistunu, jos oisin yrittäny. Vinkunaa ei kuulu eikä tulehusarvot ollu koholla. Mutta korvassa oli punotusta, toiseen ei nähny jostai syystä. Varulta sitten anto antibiootit, ku aina yskiessä alko itkemään.

Välillä itkiessä itki kimeesti ja sanoin ettei se miekkosella oo tapana. Yleensä ärisee miehisesti. Toivottavasti antibiootit soppii ja Kossi alkaa pian paraneen. Mikään ei oo niin omissa nahkoissa tuntuvaa, ku oman lapsen sairastelu. Yöllä itkin ja hyssyttelin. .

Vielä nytkin nousee kyyneleet silmiin, ku aattelee viime yötä. Ja koko lekurissa käyntiä. Korvien tutkiminen -> huutoa punasena, näytteen otto sormenpäästä -> huutoa jonku aikaa. .

Joten toivon totisesti ettei [b]Äitiliini[/b] teiän tyttö sairastu eikä kenenkään muunkaan terho. Ihan liian pieniä vielä meiän pienimmät tällasia tauteja tai muitakaan saamaan.

Nyt hetki ukon kans, ku pitää tilittää päivän tapahtumia. .

Kurjaa Zatu, että poitsu sairastui noin pahasti:( Varmaan tosi rankka yö teillä kaikilla takana. Toivottavasti seuraava olisi parempi. Laittakaa yöksi huoneeseen halkaistu sipuli; auttaa tosi hyvin nenän tukkoisuuteen.

Moominmamma: Aika sirppana tyttönen teillä:) Meidän esikko oli/on myös varsin sirpukka tapaus ja varsinkin vauva-aikana mentiin painokäyrällä selkeesti miinuksella. Terkkari oli kyllä kerran ihana kun kommentoi, että pienet prinssessat saavat ollakin sirppanoita;) Onneksi terkka suhtautui kokoa ajan rauhallisesti tytön kasvuun, kerran yksi sijainen oli jo tekemässä jotain aineenvaihduntahäiriö diagnoosia tytölle ja sanoi, että nyt pitää antaa syödä niin paljon kuin haluaa. Ihan kuin lastani nälässä pitäisin ja jotenkin rajoittaisin syömistä..

Ihan reipas ja aktiivinen tyttönen esikosta on kasvanut koosta huolimatta että elä sure!

KätisyysG: Jossain vaiheessa tuntui, että poika käyttää enempi vasenta. Nyt ei ehkä niin selkeesti. Vasemman kautta kääntyy ja yrittää kääntyä, ei oikealta puolelta. Esikkollakin vasen käsi tuntui pitkään hallitsevalta, mutta muuttui kyllä sitten selkeesti oikeeseen. Eipä tuota kätisyyttä vielä voi sanoa, se sitten myöhemmin vasta vahvistuu.

Hitsit, kun tuolle pikkumiehelle ottaa lujille illan viimeiset torkut ennen varsinaista nukkumaan menoa. Äskenkin puoli tuntia ainakin huutavaa poikaa nukutin 7minuutin torkkujen takia. Ja huuto on ihan kauheeta siinä vaiheessa kun mennään ylikierroksille. Odotan todellakin sitä, että nämä torkut jäävät pois ja poika jaksaa illan valvoa, mutta siihen taitaa vielä mennä aikaa? Onneksi nukkumaanmeno illalla sujuu yleensä hyvin, silloin ei kyllä millään jaksaisi alkaa nukuttelemaan.

Poitsu kääntyi toissapäivänä ekan kerran selältä mahalleen. Hää on myös oppinut oikein hienosti pärisyttämään ja välillä oikein kuola kunnolla lentää kun pitää pärryyttää. Kuolan määrä on kyllä muutenkin tällä herralla ihan toista luokkaa kuin esikolla..!

Hitsit. Mies kävi tytön kanssa kaupassa eikä miulle muistanut tuoda mitään herkkuja vaikka oikein erikseen pyysin. Olen vähän nyt möksis, tosi naurettavaa jostain herkuista olla, mutta olenpahan nyt kuitenkin!! Pienet ne on ilot kotiäidillä ja sit kun nekin otetaan pois niin ei ole kivaa:( Ja itselleen näköjään oli muistanut ostaa karkkia ja siideriäkin, murrrr!!!!

Ja arvatkaa vaan tekeekö hullun lailla nyt herkkuja mieli kun niitä ei ole?!

Jep, nyt muihin hommiin:)

tikru

soittelin tyyliin 5 eri paikkaan ennen kun löysin ne doron bm35+1. ei ole kuulemma maahantuojallakaan juuri nyt niitä. kokeilin niitä sindallakin olevia, mutten tykännyt kun ei ilmoita jos ei saa yhteyttä vauvalla olevaan (jos vaikka patterit loppuneet) ja tuuttaa aina kun ottaa yhteyttä. handsfree toiminnolla siis kokeiltiin. no nyt on kuiteskin tulossa ne, mitkä ilm. pupinalla on, mutta olipa vaikea löytää! tuleevat helsingistä maanantaina. odotan sitä kuin kuuta nousevaa.. :)

mitenkäs nämä jotka jo yrittävät uutta raskautta niin kuinka imetyksen käy? mansemammalla tästä varmaan eniten kokemusta ;) kuinka pitkään esim. nyt imetit?

nukuin viimeyönä 9h putkeen! ihanaa :) siitä onkin aikaa. tyttö oli kuulemma kahdesti herännyt vaan ja just sillon kun isällä yön..

niin ja tänään on kääntyilty oikein urakalla masulta selälleen. tekee sitä oikein työkseen ja äiskä tykkää kuvailla tilannetta kameralla ;)

cec ja pirpsukka s.1.2

[color=dodgerblue]Täällä ollaan :) Oltiin loppuviikosta miehen mukana työreissussa ja hyvin nukkui Nipsu taas hotellin matkasängyssä. Mahtaa tulla melko mustalainen, kun pienestä pitäen laahkasee mukana. ;) Meillä muuten shoppaillessa vaavi nukkuu koko ajan kaukalossa/rattaissa, joten ei tuu liikaa virikkeitä.

[b]Ceciliah[/b], meillä on joo Doron puhelimet. Hyvin pelittää. Yhdesti vaan on pitänyt vaihtaa kanavaa, kun otti häikkää jonku toisen ollessa samalla taajuudella. Mutta meilläpä ei olekaan noin hienoa systeemiä kuin Pupinalla, meillä ei se laturiteline toimi muuta kuin laturina. Eli puhelimilla mennään. Mutta ne siis toimivat hienosti itkuhälyttiminä, ehkä myyjä ei sitä tiennyt? Vai kuka sulle sitä toimivuutta epäili? Niissä on sellainen äänitunniste-toiminto, jolloin radiopuhelimen nappia ei tarvi painaa, vaan ottaa " yhteyden" heti kun ääntä kuuluu. Ihan pikku inahduksia ei rekisteröi, mikä on hyvä vaan. Silloin kun se toiminto on päällä, näytössä lukee VOX. Ja meidän kapulassa lukee DCM, joka tarkoittaa että nappia täytyy painaa että vastaanottaja kuulee (kuten norm. radiopuhelimilla pelatessa). Äänitunnistetoimintoa ei siinä vanhempien kapulassa kannata käyttää, koska saisi olla ihan hiirenhiljaa ettei vauva heräisi ääniin. Meidän malli siis ihan perus WT86, ostettu Musta Pörssi Jätistä. Hinta noin 60 euroa.

Gracon rattaista (kuka kysyikään) niin ei olla vielä pidetty kuin kaukalossa niissä rattaissa. Mutta voisi pikkuhiljaa nostaa selkänojaa ja kokeilla puoli-istuvassa asennossa. Mutta nyt vielä olen pitänyt kaukalossa, kun näkee vauvan kasvot (nukkuuko vai ei...). Kerroinko muuten kun kysyin 3 kk neuvolassa lääkäriltä että onko rajoituksia kaukalossa/vauvakeinussa/sitterissä pidolle, niin ei kuulemma ole. Vain täysin istuva asento on haitallinen, mutta kaukalossakaan paino ei tule selkärangalle kuten istuessa suorassa.

Meillä ei ainakaan viihdytä enää yhtään vaaka-asennossa, kamala huuto alkaa jos yrittää. Sylissäkin pitää olla aina kasvot " menosuuntaan" että voi katsella. Siitä tulikin mieleen että onko kellään käytössä [b]Bumbo-tuolia[/b]?? Siinähän voi pitää jo heti kun osaa kannatella päätä, kun se on jotenkin niin muotoiltu(?) Olen harkinnut sen ostoa, kun Nipsu tykkää niin katsella joka puolelle. Ostettiin sille (nyt vasta...) jumppamatto, siinäkin tykkää kyllä kovasti olla ja nukahtikin aamulla siihen melkeen tunniksi. Tais olla niin ihanan pehmoinen se alusta.

[b]Zatu & Maria[/b], paranemisia teidän poijiille, kamalia ovat joutuneet pikku reppanat kokemaan. Myös muille pikku potilaille (ja isoillekin) paranemista.

Mutta nyt pyykkihommiin, kun neiti on tuolla tuulessa nukkunut tyytyväisenä jo pian kaksi tuntia. Kai se tuulen ääni rauhoittaa, kun harso on suojana ettei tuule kylmästi.

[b][size=3][color=orange]&#9788 [color=fuchsia]Hauskaa ja lämmintä Vappua kaikille!!!! [color=orange]&#9788[/size][/b]

[size=5][color=maroon]&#9786[/size] [color=deeppink][size=2]Sinda & Nipsu 22.1.[/size] [color=crimson][size=5]&#10047[/size][/color]

Nyt vasta pääsin koneelle ku pikkumies ei oo oikeen kunnolla nukkunut päikkäreitä tänään....eli tän mamman " laatuaika" alkoi nyt kun poitsu simahti (toivon mukaan....)!

Viime yönä taas valvottiin, klo:03.30-05, alkaa pikkuhiljaa ihmetyttämään että mistä tuo poika saa energiansa kun valvoo öisin, herää kuitenkin 06-07 maissa ja välillä ei nuku kunnon päikkäreitäkään??

Kuten tänään, yleensä vetelee ekaks 3 h ja sit 1,5-2 h (yhessä tai kahessa erässä) mutta tänään nukkui 45 min, 30+30 min.!! + yhet vartin torkut autossa....

Toivottavasti nyt nukkuu kunnolla, toivottavasti ei oo kipeeks tulossa kun posket punotti aikalailla äsken, mitä ei yleensä tee...täällä meillä on kyllä aika kuuma sisällä, voipi olla sitä, toivotaan!

Tultiin tosin äsken (pari h sitten) mun kaverin muksun synttäreiltä ja niillä on kissoja....voisko poitsu noin nopeasti reagoida niihin niin että posket menee punaisiksi??

ZATUN kossille pikaisia paranemisia! " Vampyyrijuoma" ei sitten kulkeutunut ajoissa pikkuiseen...;)

Kurjaa tuommoisten pikkuisten sairastelut, kyllä nekin ehtis sitten vanhempana kun raukka pienet ymmärtävät mistä on kyse....

NENN- ihan samaa kattelin eilen kun kävin henkkamaukat, lindexit & kappahlit: pojille ei löydy yhtä paljoa valikoimaa kun tytöille!

On se niin väärin.... ;)

CECILIAH- meillä on kans ne Doron radiopuhelin-itkuhälyttimet ja on toimineet ihan hyvin ja ovat näppärän kokoisia! Prismasta ostettiin syksyllä. Siihen kuuluu vielä se verkkovirtaan kytkettävä yksikkö+ 2 radiopuhelinta.

Nyt en enää muista mitä muuta piti jutustella, palailen huomenna jos poitsu nukkuis vähän paremmin päikkäreitä.....!

Muuten ellen, niin toivottelen kaikille oikein mukavaa vapunalus viikonloppua, meillä on menoa joka päivälle la-ti ( ;/) joten voipi olla etten ehdi tänne niin tiuhaan kun viime päivinä!

Voikaahan hyvin!

Pupina & vähäuninen poitsu, s.15.1

Pikainen pyörähdys täällä ennen ku alan taikomaan jotain syömäpuolta perheelle. Äsken käytiin kävelyllä raittiissa, jäätävän kylmätuulisessa ilmassa. Jenna nukkui taas kokonaiset 45min vaunuissa. On nyt muutaman päivän ollut rytmi: 8-10t yöunet, 6-7 ylös ja sit 8-9 aikaan 1t päikkäreille. Sit syödään päiväruoka ja sit ne hirmuisen pitkät 45min unet ulkona. Nyt leikkii tuossa lattialla ja saan varmaankin laittaa taas viimeistään kahden tunnin päästä nukkumaan.

Isompi tyttö soitti äsken kaverin mökiltä et hän pitää ma vapaata ja menee takas sinne mökille kun tulevat tänään käymään täällä. Ilmoittelin et ei mene kun ollaan menossa ma vanhempieni mökille ja pikkuveikka kaipaa kaveria sinne. Tuli aikasta kivaa palautetta puhelimen toisesta päästä. (Pe kysyin et jos tahtovat pitää ma vapaata niin se sopii ku ti on myös vapaa, tyttö ilmoitti et ei tahdo niin en antanut nyt muuttaa mieltään) Olen varmaan tytön mielestä ihan kamala äiti tällä hetkellä.

Mut nyt sitä ruokaa väsäämään.

Birgit ja lattialla (harvinaisen) pitkään leikkivä Jenna 3kk+muutama pvä päälle.

Meillä näyttää mittari +17 astetta ja aurinko paistaa pilvettämältä taivaalta.

Tytöllä oli siis tänään lääkäri tarkastus sairaalassa ja fyssari ja lab näytteitäkin jouduttiin ottamaan :( Tyttö huusi kuin syötövä jo siitä kun jouduttiin pitämään kiinni.

Fyssarin mielestä kaikki hyvin (ihan kun en itsekin sitä tietäis, mutta oli se kiva kuitenkin saada tietää muultakin taholta).

Lääkärin mielestä kaikki ohan ok, mutta pituutta ja painoa olis pitänyt kyllä tulla enemmän :( Mä en enää tiedä miten sitä sais tulee lisää kun tyttö syö jo nyt todella paljon.

Sitten oltiin sitä mieltä että viimeistään parin vk:n kuluttua pitäis ottaa soseet mukaan kuvioon ja että kun tyttö on 5kk pitäis hänellä olla jo 5 ateriaa päivässä joista 2 liha ateriaa. Siis toihan on ihan karmee tappo tahti, nytkään kun yrittää antaa lusikalla vitskuja ja rautaa niin suurin osa tulee suusta ulos, siis työntää kielellään ne pois. Toivottavasti soseet uppois paremmin.

Paino: 4400g

Pituus: 56cm

Pipo: 38.4cm

Vali vali, olisin vaan halunut mennä kesän tissin varassa, se kun on niin helppoo ja siistii.

Mitäs porukat aikoo tehdä vappuna?

Me mennään aluks landelle ja sitten kaverit tulee meille brunssille vappupäivänä. Tänä vuonna skipataan Ullanlinna ja kaisaniemen piknik.

Oikea/vasen G: en ole pannut merkille kumpaa käyttäis enemmän. Meillä kans esikon kanssa samaa onkelmaa kuin Nenn:n tytöllä kätisyydessä.

Nyt kauppalistaa tekemään, aattelin jopa ostaa itselleni olutta nam.

-MM- ja flickan 18.1, siis 3kk ja 9pv

Pitäs vissiin alkaa tekee jotain. Istun täs koneella yökkäri päällä ja vejätän siivoushommien alkua. Isäntä meni renkaanvaihtoon, lupas sit tulla siivoamaan kaveriks. Meille tulee hiekkaa ihan sikana sisälle kun pikkueteinen on niin pieni ettei mahdu kengät siihen. Isommasta eteisestä kuljetaan WC:hen niin kaikki hiekat tarttuu sukkiin. Just suunnittelin omatekoista kenkätelinettä pikkueteiseen kun valmiit ei mahdu. Mies lupasi tänään sen väsätä.

Jenna nukkui viime yön hienosti klo 21-06,30. Sit kyl ei tosin enää nukahtanu, yöunet vissiin oli riittävät. (yleensä on käynyt viel tuohon aikaan tunniksi nukkumaan) Nukkui pienet unet 10-11 ja äsken syötiin porkkanaa ja hedelmäsosetta. Nyt leikkii tuossa lattialla lelukaaren alla. On alkanut viihtymään siinä paremmin kun pääsee itte pyörimään ympyrää. Kohta varmaan on valmis päikkäreille, tai ainakin alkaa kuulostaa siltä tuo valitus tuolla lattialla.

Hyvää vappujuhlintaa kaikille! T: Birgit ja Jenna 3kk ja risat

[color=darkviolet]Kossi alotti jo eilen seittemän jälkeen yöunille menon. Ukon tyhjentäessä astianpesukonetta tiputti jonku kupin kovalla kolinalla niin unet katkesi ja oli ärhäkkää/itkusta miekkosta. Rauhotuttuaan niin alko suht hyvin yöunille.

Mä myös rauhotuin iltaolusen voimalla ;) Vaunuihin laitettiin Kossi nukkumaan, koska siinä pääpuoli ylempänä ja parkkeerasin varulta ihan omalle puolelle sänkyyn kii. Ei tullu kelloa tiirailtua, mut aika pitkä oli eka unijakso. Ja muutenki paremmin meni tää yö ku etellinen.

Kuuen aikaan oli kärttysenä ja itkusena, mut asetuttuaan nukuttiin viel kasiin asti. Sillon herätessään oli ihan eri mies :)

Luutun kans pitäs viihtiä alkaa seurusteleen, samate mopin. Arvatkaa kiinnostasko. Ukko kuletti imuria tässä aiemmin. Jos saa sanoo niin aika suurpiirteisesti, mut ei kai passaa valittaa, ku kummiski siivosi kaverina. Naapuriin meni sitten hommiin.

On ollukki tälle aamua ahkerana, ku oli puuvarastoon kulettanu puita " halkotötsästä" ja kävi hakeen meille akoille suht tuoreita munkkeja aamupalalle. Tällasissa merkeissä meiän aamu on lähteny käyntiin.

Pitäs tänään harrastaa höyryttelyä, ku Kossin röhä on niin räkänen. Ei enää joka kerta itke yskittyään, mutta helpottashan se oloa. Yön oli sipulia halkastuna (kiitos [b]Tikru[/b]) makkarissa ja ufo pöhisemässä vuorostaan meiän sängyn vieressä.

Mutta tosiaan akalla pienenä autto ehkä enempi höyrysuihku. Hoitsu neuvo, että suihku kuumalle ja vauva jalkojen päälle mahalleen, ku ite istuu jossai nurkassa phh:ssa. Siinä silitellään selkää, ku vauva rentoutuu pää ns. alaspäin. Tuo tosiaan sai rään liikkeelle.

Mut kai ne nuo pölyt lähtis paremmin, ku tarttus siihen luutuun. Luulen näin ;) sitten voiski alkaa koristeleen mökkiä palloilla ja serpentiineillä :)

[size=4]Hauskaa Vappua kaikille[/size], jos ette täällä pyöri :) :)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat