Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Aloitetaan uusi pino tällekin päivälle.

Linkki eilinpäivän turinoihin...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10165698&p=1&tmode=1&smode=1

Sivut

Kommentit (32)

Nyt olen kyllä niin hyvällä tuulella ja olo on niin huojentunut.:)Käytiin tänään np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Jotenkin ihan uskomatonta, vaikka kolmatta odotankin. Ihanaa tietää,että tuolla masussa joku todella asustaa..La ei muuttunut.Ja ihana poseerauskuva saatiin.:)

Reviisorille paljon voimahaleja.Toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin pikkuisella.Pidetään peukkuja pystyssä!

Tervetulotoivotus myös kaikille uusille.

Tänne ei sen ihmeempiä muuten,olo melko lailla sama,kuin eilen tai toissapäiväna..koskas nyt viimeksi kirjotinkaan...Toivottavasti pahoinvointi ja väsymys jättäisi meidät kaikki pian rauhaan.Nyt sohva ja lehti kutsuu.

kolmenkopla ja kaiffari rv 12+4

Jännä miten eri aikaan ihmisillä tuntuu liikkeet..

Mulle oli viime raskaudessa rv 16+5 laitettu neuvolakorttiin ? liikeiden kohdalle..se taisi olla silloin kun kuvittelin ainakin jotain tuntevani, en vaan ollut ihan varma..muistaakseni rakenneultrassa sit selvisi että nehän oli niitä sikiön liikkeitä:)

Nyt sitten jännityksellä oottelen, millon ne alkaa tuntumaan tällä kertaa.

Niskaturvotuksesta on ollut tääl puhetta..

Itse en oo ees ajatellut et jos se oiskin liian iso se turvotus, että mitäs sitten..Varmaan tutkimuksiin mentäis, sen takia, mitä joku sanoikin, ettei tarviis sit huolehtia koko loppuraskausaikaa siitä, vaan selviis siinä, mitä tuleman pitää..mut jos jokin oiskin sit lopulta vialla..aika rankalta tuntuis kyllä keskenkään laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sanle; Meidän isä kuulostaa ihan samanlaiselta..sekin aina toitottaa just jotain tuollaista ja sille pelotti kertoa tästä uutisesta, vaikka ei luulis olevan mikään hirvee järkytys. Miehen äiti olikin sitten silleen hämmästyneen onnellisen oloinen kun kerrottiin..Hän tosin onkin 10v. nuorempi kuin oma äitini.

Tsempitykset siulle ja muille pahoinvoiville..on varmaan ikävää, etenkin kun välillä luulee että nt se loppu ja sit ei kuitenkaan..

Reviisorille tsempitykset! Tosiaan tuo prosentti on aika pieni, jospa kaikki olisi hyvin..

Laalaalle tervetuloa! Kuulostaapa miehes huolehtivaiselta yms. Miun mies on semmoinen jörö, että eipä paljoo muuttunu ekan aikaankaan..tietty ei sit antanut mitään painavimpia nostella yms. mut ei se muista mitään neuvoloita tms. Aina miulta kysyy että millonka se olikaan..

Mitähän tässä piti viel höpöttää..?

Ai juu, tänään pitää siivota ja kunnolla, kun huomenna vietetään tytön synttäreitä..ja tietty mies on tänään myöhään töissä ja mulla on vaan tuo pikku apuri, joka tykkää vaan sotkea sitä mukaa..

Ei auta muu kuin yrittää ees..

Mukavaa perjantaita!

Milenna rv 11+6

Taallahan on tosi aktiivisia kirjoittajia! Kiva!

Ensinnakin, tsemppia koetulosten odottajille! Hyvalla ystavallani oli myos NP-ultrassa ylimaaraista turvotusta ja jatkotutkimusten tulosten odottelu oli heille todella rankkaa. Terve tytto kuitenkin syntyi.

Itsellani on NP-ultra vasta kahden viikon paasta, mutta olo on rauhallinen. Eilen oli normaali laakarintarkastus, painoa oli tullut hurjasti (pahoinvointiin on ollut ainoana hoitokeinona tosi raskas ruoka), mutta verenpaine oli normaali (jeeeee!!!) ja ennenkaikkea sydanaanet kuuluivat hyvin! Joten, luotan siihen etta kaikki on hyvin. Laakari myos totesi nyt keskenmenon vaaran laskeneen siihen normaaliin 2-3%, joka on loppuraskauden ajan, joten vaaravyohykkeen ohi paasty onnellisesti :)

Kertomisesta: Meilla kerrotaan suvulle ja isovanhemmille aitienpaivana. Samalla pitaa kai kertoa tuolle esikoisellekin, etta voimme asiasta julkisesti puhua. Toki muutama kaveri tietaa, mutta olemme esikoisen edessa viela pitaneet asiaa salassa.

O.N kuuluu ihan hyvaa. Viimeksi kun hehkuttelin pahanolon vahentyneen, niin iskipa samalla takaisin ja kunnolla. Taas on ollut pari parempaa paivaa, mutta uskaltaisikohan tuosta puhua... (koputtaa puuta). Muutenkin ihanaa, etta viikot ovat hieman listaantyneet ja on ainakin toivoa olon pysyvasta paranemisesta. Olen tassa kirjoittaessa syonyt taas oikein tuhdin aamupalan, joten eikohan se siita :)

Selva, tama tytto lahtee aamupuuhiin. Mukavaa viikonloppua sinne ja juhlikaahan vappua minunkin puolestani, taalla kun sita ei ole.

Skusku 10+5 (tai 10+3 ultran mukaan, en osaa paattaa)

Puuh! Nyt on olo helpottunut!!! Vauva jaksaa mainiosti, liikkui ja potki koko ajan =). Nt oli 1.1 ja kaikki " osaset" oli mitä kuului ollakkin. Nyt sitä uskaltaa alkaa odottaa täysin siemauksin!

Tämä verikoe juttu oli mulle täysi yllätys, ei ollut kukaan infonnut moisesta. Ensin mietin menenkö, kun kyllä tuo np- ultra jo aika hyvin riskin kertoo. Mutta menin sitten. Sanottiin että siinä otetaan jotain hormoniarvoja ja sitten lasketaan äidin ikä ja niskaturvotus ja niistä saadaan joku kaava. Tietääkö joku tuon jutun paremmin. Nyt sitten on pelko persiissä jos puhelin soi 2 viikon sisällä sairaalasta. jos ei soi, niin kaikki on hyvin.

Ai niin tyttö olo muuten... Kaikki vaatteet sinisiä, mutta ajattelin että saavat kyllä kelvata kokoon 74 asti jos on tyttö. Ei kait se pinkkiä päälleen heti vaadi =)

Eppuliina ja vauhtivaavi 12+0

CAtry: juu, täällä tuntuu pikkusen vauvajumpat :) esikoisesta tuntu 14viikolla että ei hirveesti aikasemmassa tällä kertaa mennä.

VATSA: täällä on vatsa pyöristyny entisestä pömpöstä raskausmahan malliin. kaverilla on maha näkyny jo aikapäiviä, ei oo epäilystäkää onko raskaana ollu aikoihin (vaikka siis ite tiennytkin, mutta muillakaan) ja hän siis menee muutaman viikon mua edellä lokakuisissa.

shakatak: miten sait näkyviin ton koska jäät äitiyslomalle? mulla kun on toi laskettu 1.1.07 ja ainaki laskuri näyttää että 23.11. alkaa äitiysl... eiku hehe. niin. HAH! tammikuussapa joo. siis nyt ku näpytti oikean päivän 1.11. näyttää fiksummalta. mulla näyttäis alkavan 27.9. äitiysrahakausi.

nyt suihkuun äkkiä jotta ehtii tarhalle..

LaaLaa04, tervetuloa mukaan marrasmasuihin! Täällä onkin päivä päivältä aktiivisempaa keskustelua :-)

Reviisorille voimia ja jaksamista tulosten odotteluun. Riski on minunkin mielestäni kyllä edelleen pieni, joten toivotaan, että kromosomipoikkeamia ei jatkotutkimuksista löydy. Tsemppiä!

Eppuliinalla ja Kolmenkopla81:llä oli positiivisia ultrakuulumisia. Voih, kunpa itsekin jotenkin malttaisi pysytellä nahoissaan seuraavaan ultraan asti. On se vaan niin ihanaa nähdä se oman mahan sisäinen asukas :-)

Täällä kun alkaa porukka olla NP-ultraviikoilla haluaisin kysellä, miten moni aikoo mittauttaa tuon niskaturvotuksen? Miten te koette mahdolliset jatkotutkimukset ja niiden seuraukset? Me pohdimme asiaa miehen kanssa jo viime kesänä ja tulimme siihen tulokseen, että emme haluaisi lainkaan mittauttaa niskaturvotusta. Eihän siinä mittauttamisessa muuten mitään ongelmaa olisi, mutta JOS sitä turvotusta kuitenkin olisi liikaa... Jos emme menisi lisätutkimuksiin, hermoilisimme koko loppuraskauden mahdollisia kromosomiongelmia. Jatkotutkimuksissahan sitten on aina se vain vähän mainostettu keskenmenoriski. Ja JOS niistä sitten selviäisi lähes varma kromosomipoikkeavuus, mitä sitten? Kauhea ahdistus siitä, pitäisikö raskaus keskeyttää. Uskon, että itse en pystyisi sellaista ratkaisua tekemään, joten varmaankin jatkaisin raskautta ahdistuneena, jotain ihmettä toivoen. Alkuraskauden ultrassa kysyin lääkäriltä varovasti, tehdäänkö " NP" -ultra silloinkin, jos tuota turvotusta ei halua mittauttaa. Lääkäri suhtautui hämmästyksekseni hirvittävän positiivisesti asiaan ja sanoi, että hänkin toimisi asemassani samoin. Joten ultraan pääsen kuitenkin, vaikka tällainen musta lammas olenkin :-) Rakenneultrakin meillä tarjotaan ja sen koen tosi hyväksi mahdollisuudeksi selvittää, jos vauva vaikka tarvitsee jotakin tehohoitoa heti syntymän jälkeen.

Aurinkoista kevätpäivää!

RvaRuljanssi ja Nuu 9+3

Mullakin oli vanhemmille kertominen tässä raskaudessa vaikeeta koska ne jotenki on ajatellu et eiks kaks lasta oo hyvä. Mä ite oon haaveillu neljästä joten hyvä et uskallan haaveistani puhuu. Ku kerroin vanhemmilleni ni mun isä ei ees onnitellu ja sano muutenki asiasta toisessa yhteydessä aika rumasti :( On kyl paha mieli siitä mut haluun nauttii tästä raskaudesta ja vauvasta täysillä muiden mielipiteistä huolimatta. Tulee vaan sellai olo et voi pikkusta joka masussa kasvaa ku nyt jo joku on negatiivinen sitä kohtaan! Mä oon muutenki nyt tosi herkkä joten harmittaa ylimääränen ikävä olo.

Mun oli ekaa kertaa pakko nousta yöllä ja syödä vähän ku oli niin kaamee nälkä ja eto. Onks muilla ollu samaa juttuu?

Kuopus heräs jo kuudelta ku tuli vähän pissaa sänkyyn (pääs vaipoista tammikuussa) ja onneks nukahti viel tunniks. Tuolla tytöt kattoo nyt yhessä lastenohjelmii ja tää mamma lähtee aamupalan laittoon!

Tarald ja tiitiäinen 10+6

Huomenta kaikille!

Eksyin pitkästä aikaa vauva-lehden sivuille ja kokeilin josko vanhat tunnukset vielä ois käytössä, olivathan ne. Huomasin, että täällä on marrasmasujen pino ja päätin liittyä joukkoon.

Olen kohta 22-vuotias toista lasta odottava sairaanhoitaja-opiskelija Kokkolasta. Perheeseeni kuuluu mies kohta 30 vee ja tytär Julia 2,5 vee.

Olen nyt rv. 9+5 jos oikein muistan ja L.A ois 24.11.

Samoja oloja on minullakin kuin teillä muillakin, kuvottava olo, oksentamista, närästystä, mieletöntä väsymystä mutta tietenkin päällimmäisenä onnellinen olo uudesta raskaudesta. Miehelle tämä on ensimmäinen lapsi ja hän on ihan onnesta sekaisin,juttelee masulle ja muistaa paremmin rv:t ja lasketut ajat ja neuvolat ja ultrat kuin minä..

Ei olla oltu vasta kuin yhdessä neuvolassa, mutta ens viikolla ois niskapoimu ja sitä seuraavalla uusi neuvola ja lääkäri käynti.

Me ollaan kerrottu oikeastaan jo kaikille sukulaisille vauvasta, kaverit tietenkin arvasivat heti ku siirryin limsa-linjalle.

Ei oo onneks ainakaan päin naamaa tullut negatiivista palautetta.Sehän on meidän oma asia.

tulevaisuudessa jännittää sitten miten jaksaa kahden kanssa. Esikoinen oli vauvana tosi uuvuttava, nukkui huonosti ja nyt on erittäin omapäinen, on kyllä päiväkodissa päivät ja jatkaa sitä ihan normaalisti vaikka vauva tuleekin. Toivottavasti ei ois sitten kauheen mustasukkainen uudelle tulokkaalle, onhan tässä nyt hyvin aikaa esikoista pohjustaa vauvaan.

Äitiyspakkausta en varmaankaan ota,koska olen säästänyt melkein kaikki. Jos tulee poika niin sitten niitä vaatteita täytyy alkaa haalia esim. kirpparilta ja kavereilta.

Joku kyseli onko tuntemusta kumpi tulee, jotenkin ois mukava jos tulis poika ku on jo tyttö mutta onhan se oikeastaan ihan sama, ei oo kyllä mitään intuitiota kumpi siellä on. Kekeksi me ja sukulaiset sitä kutsutaan.

Nyt täytyy alkaa pukemaan päälle ja lähteä ulos ku on niin hieno auringonpaiste! Mukavaa viikonloppua ja vappua kaikille!!

T. Laalaa ja " keke" 9+5

Ihanan aktiivista porukkaa! :) Viestejä on niin paljon ja kommentoitavaakin...katsotaan mitä kaikkea taas muistan. Pitäis ihan kirjoittaa lapulle että kenelle pitää kommentoida ja mitä.

Ama-Riia muistaakseni kyseli tuosta pahoinvoinnista. Siis..miulla oli ihan samalla tavalla!!! Mie tiiän tarkalleen millon tää kaveri tuolla masussa on saanut alkunsa ja hedelmoityksestä seuraavana iltana miulla oli turkasen huono olo!!! Siis aivan järkyttävä ja halailin pönttöä mutta en oksentanut. Olin sit lähdössä vielä kaverini kanssa baanalle ja hyvin maltillisesti otin vain pari olutta kun jotenkin aavistelin että joskohan nyt ois tärpännyt :)

Olikos se nyt Reviisori kenellä oli tuo Np-ultra mennyt ikävästi :/ Minä säikähtäisin myös varmasti aivan kauheasti!! Ja vaikka on tosiaankin pieni prosentti niin kyllähän se väkisin kummittelee mielessä! Voimia sinulle kovasti :/ Toivon todella että kaikki on hyvin! Siskoni sai kuopuksensa 36 vuotiaana ja hänellä oli vähän samat kuviot. Terve, kohta 4v poika kuitenkin temmeltää kotona :)

Harmi kun joillain on vieläkin pahaa oloa! Eiköhän nekin kohta luulisi helpottavan!

ON: ärsyttävää hehkutusta varmaan joidenkin mielestä mutta miun olo on tosi hyvä! Ei ole heikotusta eikä suuremmin väsyäkään. Tiiä sitten onko tää tyyntä myrskyn edellä :) Ja varmaan eilen kuvittelin mutta olin tuntevinani jotain hentoista kuplintaa masussa. Tuntui tuolla vasemmalla puolella ja mielestäni kyllä ei ollut mitään suolenkurnintaa.

Mukavaa viikonloppua ja Wapun valmisteluita kaikille! Miulla on ihanat 4 pvää vapaata! Heippa!

T; Nasulina rv 11+4 (ultran mukaan 12+2)

Tänään kerroin töissä luottamuksellisesti meidän toimitusjohtajalle. Minusta se on ihan reilua, että aletaan jo nyt miettimään miten täällä pärjätään kun olen poissa vuoden. Tähän työhön kun ei voi ottaa " torin kulmalta" ketä vaan..

Kävin laskemassa Kelan sivuilla koska jään äitiyslomalla ja sehän on yllättävän pian eli 9.10. kun la on 14.11. Linkkivinkki muillekin uteliaille:

http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

Vanhemmille ajattelin kertoa tänään ja mies saa kertoa vanhemmilleen kun joutaa. Katsotaan nyt mitä sieltä tulee. Äiti on katsonut silleen kieroon jo hetken, että varmaan arvaa ja sitten suuttuu kun hänelle ei kerrottu aikaisemmin. Hänen maailma kun pyörii aina oman navan ympärillä. ;-)

Rv 11+

Jospa pitkästä aikaa kirjoittais pari riviä.

Np ultra oli ke ja onneksi kaikki oli hyvin. Oli ihanaa nähdä pieni vauva siinä ruudussa, alle 7cm! nyt vasta koko odotus tuntuu todellisemmalta et vatsassa todellakin on joku! ja kuvia sain monta.Lääkärineuvola olis sit ens viikolla.

Pahoinvointi ei oo helpottanu yhtään vaikka viikkoja onkin jo 13 tai ultran mukaan 13+3. Illat on aina vain yhtä oksentamista niinkuin on ollu kokoajan. aamulla pärjää kun vaan muistaa syödä.

Sukulaisille ei olla vielä kerrottu mutta nyt varmaan voisi kun ultrassakin kaikki oli hyvin. Mitähän meidän lapset sanoo.... jännittää ihan!

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!!

Ihan lyhyesti vaan, työt kutsuu.

Tavallinen aamu mutta olo huonompi taas vaihteeksi. Mikähän siinäkin on, kun just rupes miettiin että alkaa olla tämä riemu ohi mutta ei vaan. viime kerralla tosin kesti pitkälti yli puolivälin... mutta tää on ollu helpompi muutenkin.

Meillä suku ihan onnellisia vauvasta vaikka onkin jo neljäs. Muilla ei kellään oo suvussa näin montaa, mutta mä oon toki aina toitottanu että mä haluun liudan lapsia, niin ovatpahan aina tienneet mitä tuleman pitää.

Viikonloppua kaikille! Tänään 11+5

Sanlelle paljon tsemppiä jaksaa pahoinvoinnin kanssa, jospa pian hellittäisi.

Reviisori: Tsempit täältäkin tulosten odotteluun ja toivotaan parasta.

Laalaa04: Tervetuloa marrasmasuihin!

Tänne ei nyt kummempia kuulu, etominen ehkä vähän hellittänyt ja väsymys. Jonkinlainen siivousinto pitäis löytää, alkaa nimittäin kämppä näyttään jo sellaiselta että saisi pölyrätti ja moppi heilua! =)

Meidän raskausuutiset on otettu ihan ilolla vastaan kun moni tietää että kaikki raskauteni ovat saaneet alkunsa hormonihoidoilla. Mukaan kyllä mahtuu muutama sellainenkin immeinen että he olivat jo esikoisemme jälkeen sitä mieltä että " mitä tuota hankkia enää lapsia jos kerran jo alullesaamien on niin vaikeaa" ! Tollaiset lausunnot kyllä pistää vihaksi!

Jeps, nyt täytyy lähteä syömään.

K & Himpula rv9+0

Kiitos RvaRuljanssille ja crisselle eilisistä kannustavista sanoista! Jotenkin vaan jouduin paniikkiin, kun sydänääniä ei vielä kuulunut. Aloitin aiheesta oman aloituksenkin, ja näyttäisi siltä, että ihan yleistähän tämä on, etteivät ne vielä kuulu. Malttia on siis valttia! (sanoo hän, joka menee maanantaina nlaan kuunteluttamaan, josko ne sydänäänet jo kuuluisivat... :))

Tänään on taas etonut. Kauhee väsymys myös päällä, kun en saanut enää nukuttua yöllisen vessassakäynnin jälkeen. Ja eilen esikoinen heräsi jo klo 5... Pitääkö teidän muidenkin rampata vessassa joka yö?

Me ollaan kerrottu raskaudesta vasta kummankin vanhemmille ja mun kahdelle kaverille. Kaikki ovat olleet iloisia puolestamme, tosin isovanhemmat eivät ole olleet yhtä euforisia kuin silloin kun ilmoitimme esikoisen olevan tulossa. Silloin äiti kiljui onnesta puhelimessa, nyt s taas kysyi, että oliko suunniteltu...

Reviisorille tsemppiä tulosten odotteluun!

Aurinkoista viikonloppua

toivottelevat tosca ja sintti rv 11+4

Ihana kuulla että ootte hyviä uutisia saaneet ultrista..Itse saan vielä odottaa jännityksellä, kun se on vasta maanataina.

Hitto, mitä rallia kissat piti äsken ja tietty pienin(ja teräväkyntisin) hyppäs tuohon tietsikkapöydälle ja juoksi miun käden yli..hyvät kynnenjäljet jäi, ja verta vuosi. Ai hemmetti, kun sattuu vieläkin:(

Onneks ei tytön kimppuun juossut..kyllähän tuollakin on kädet vähän sen näköiset, kun kissoja leikittää ja sattuukin tarraamaan..:(

Tuli tässä mieleen että ei kai tästä voi mitään pahaa käydä, kun tosiaan ihan kunnon jäljet jäi ja sisäkissoja ovat..?? Onko vainoharhaisuutta..

Olin maanantaina np-ultrassa ja kaikki ei mennyt ihan kuin elokuvissa. Np-turvotus oli 1,8 mm, mikä ei sinällään ole hälyttävä arvo, mutta veriseulan kanssa yhteenlaskettuna, sain käteeni paperin, jossa ilmoitettiin, että Down-riski on 1:25 (ikää on jo 35 v). Ja suositeltiin lapsivesipunktioon menemistä. Tilanne oli kyllä aika järkyttävä ja olo meni kyllä totaalisesti sekaisin. Tuossa vaiheessa ei pystynyt edes ajattelemaan järkevästi, että itse asiassahan riski on kuitenkin vain 4 %. Hoitohenkilöstöltä en saanut oikein minkäänlaista tukea asiassa, eikä kukaan osannut edes sanoa, että miten se kaava oikein riskin laskee.

Lapsivesipunktiota olisi pitänyt odottaa vielä 3-4 neljä viikkoa ja sitten tuloksia toinen mokoma. Onneksi toisaalta on netti olemassa ja selvitin, että näillä viikoilla olisi mahdollista tehdä istukkabiopsia, jonka tulokset vastaavat lapsivesipunktion tuloksia. Meidän seudulla niitä ei tehdä, joten lähdin soittelemaan läpi Tampereen, Helsingin ja Turun yksityisiä. Tämä oli viimeinen viikko, kun istukkabiopsia pystytään tekemään ja ajan saanti oli lyhyellä varoitusajalla todella vaikeaa. Onneksi pääsin sitten loppuviimein Turkuun. Näyte otettiin keskiviikkona ja nyt sitten odotellaan tuloksia reilu viikko. Arvatkaa vain onko mennyt uniin... Toissa yönä näin unta, että aloin vuotamaan kuin seula eli keskenmeno. Viime yönä näin unta, että kromosomitutkimuksen tulos oli positiivinen eli olisi poikkeama kromosomeissa.

Nyt yritän rauhoitella itseäni, että se mahdollisuus on tosiaan vain 4 %:n luokkaa. Lisäksi koetan ajatella, että jos seulonta olisi tehty vain np-ultrassa (ilman veriseulaa), kuten edellisten lasten kanssa, olisin autuaan tietämätön tästäkin riskistä.

Mutta ei auta kuin odotella tutkimusten tuloksia ja toivoa parasta.

Vkoja 12+5

Pitkästi oli asiaa tälle päivälle :)

Reviisori: Voimia ja jaksamista sinulle. Toivon todella että kaikkia kääntyy parhainpäin ja että oli väärä hälytys.

Uusille tulokkaille tervetuloa mukaan kirjoittelemaan!

Kävin äsken kahtomassa et milloin alkaisi äitiysloma. Näillä näkymin 2.10 eli syyskuun jälkeen en enää tee töitä. 5 kuukautta olis vielä tehtävä töitä. Ihaa sitten saa olla kotona. Olen melkein kymmenen vuotta tehnyt töitä vakituisesti ja käynyt lukion ja ammattikorkeakoulun siinä samalla.

Pahoinvointi on poissa!!!! Jee!!! Olokin on paljon pirteämpi ja alan tuntea taas itseni ihmiseksi ja nätiksi. Ennen keskiviikkoa olo oli vielä ihan muuta. Mut nyt nautin täysin rinnoin!

Nyt vaan odotellaan että masu kasvaa ja tulee kesä.

Ihanaa päivän jatkoa kaikille!

rv 12+2

Ihan ensiksi valtavasti pahoitteluja vastoinkäymisiä kokeneille. Kyllä ultrasta kuuluvat negatiiviset uutiset ovat kamalia. Tsemppiä tulosten odotukseen. Epätietoisuus on varmasti se raskain hetki. Tosi vaikeaa sanoa, mitä itse tekisi tuossa tilanteessa. Eikä sitä kai etukäteen voi tietääkään, ennenkuin itse joutuu asian kokemaan.

Valitettavasti jatkan nyt perään omilla ultrakuulumisillani. Tänään oli np-ultra ja siellähän se vaavi potkiskeli. Olin jo melko varma, että olen kuvitellut koko raskauden. Eihän meille kertakaikkiaan voi toista kertaa tällainen onni osua kohdalle. Tyynesti todettiin miehen kanssa, että jos ei ole vauvaa, niin otetaan illalla siiderit, jos on niin otetaan simaa! Kuulostaa ehkä kylmältä, mutta jotenkin tällainen etäinen suhtautuminen tässä alussa tuntuu hyvältä. Tuli kyllä kyynel silmänurkkaan, kun näin vauvan. Harmittaa, kun mies ei päässyt mukaan, mutta esikoisen kanssa oli pakko olla käytävässä.

Sisu 12+2

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat