Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

sama, huh, huh. Kyllä paljon ois tehtävää muidenkin palkkauksessa kuin hoitajien.

Kommentit (9)

Eihän siinä olis mitään mieltä, jos korkeammin koulutettu ei olisi myös palkkauksen puolesta arvostetumpi. Sehän se juju just on, että periaatteessa kannattaa opiskella.

Et ap vastannut mitä työtä teette ja millaiset koulutukset teillä on! Kiinnostaisi tietää.

Olen tästä aiheesta kirjoittanut tänne usein. Itse olen koulutukseltani maisteri, valmistumisen jälkeen tehnyt vuosia pätkiä ja nyt viimeiset pari vuotta vakituisena. Palkkani on n. 2100 ¿/kk eli paljon alle suomalaisten keskipalkan. Olen johtavassa asemassa, alaisia vähän vajaa 30 ja työ on tulosvastuullista. Nyt en ole palkkani tyytyväinen, mutta uskon, että joskus vielä voisin olla.

kumpikaan emme tee koulutustamme vastaavaa työtä kun sairauksien vuoksi emme pysty ja joo uudelleen koulutusta olemme harkinneet mutta siihen ei paljon opintotuet innosta ja kelassa ei enää keksitty edes mitä pystyisin tekeen ja voi olla että kohta olenkin sen edessä että nykyi9nen työkään ei sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oletko koulutettu?

Vaalilupauksien alla olivat nimenomaa koulutetut matalapalkkaiset. Se onkin ihan oikein. Mutta jos ilman kummempia koulutuksia palkka on pieni, niin se on oma vika.

Sunkin asenne on hyvä. Koulutetut ihmiset hankkivat ammattitaidon ja istuvat monet pitkäänkin koulun penkillä sen eteen. On aika hölmö tilanne, että tätä taidon hankkimista ei monessa ammatissa arvosteta rahallisesti ollenkaan, vaan palkat ovat samalla tasolla tai huonompia kuin täysin ilman koulutusta ja taitoa saatujen työpaikkojen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat