Seuraa 

Laitetaas loppuvkolle oma pinonsa ettei niin kamalan pitkäx venähdä=)!

Sivut

Kommentit (23)

Mukava sää,pitkästä aikaa.

Nukuin tänään 12 asti!!!!Aamulla laitoin koululaiset kouluun ja ilmoitin vapaapäivää viettävälle miehelle että se on nyt mun vuoro nukkua univelkaa pois.Ja mähän nukuin!!!On se kyl hyvä kun on niin osallistuva mies. Nyt on kyl vähä kuuppa jumissa kun on nukkunu " liikaa" .

Rinnuli,mun ystävä imetti täysimetyksellä puolvuotiaaks (kyl mäkin yritin,mut poitsu ei halunnu enää) ja siirtyi suoraan lusikkaruokiin.Eikä toi meidänkään vauva tykkää velleistä,vaan syö puuroa mieluummin.Pääsettepä sitten halvemmallakin,vellit on aika kalliita.

Heti alkuun niistä puuroista ja velleistä. Meillä ei vellejä ole annettu paitsi esikoiselle... piti aloittaa lääkärin määräyksestä (muka ei paino noussut... pah) vellillä.Eipä ottanut tuulta alleen. Lopetin pariin iltaan, kun ei mennyt, niin ei. Sittemin ihan kaurapuuroilla on aloiteltu ja mikrossa kaikki puurot tehty (ellei isompaa satsia liedellä). Tämä neiti ei ole vielä mitään tissiä vahvempaa saanut. Viikon päästä on se puoli vuotta mittarissa niin josko sitten miettisi sitä...

Rattaista... meillä oli aikanaan esikoisella vanhat Gracot. Ihan ok pelit. Käytettynä saatu meidän talouteen. Kakkosen aikaan tuli hommattua jotkut ilmapyörälliset vastaavat (kellarissa, niin en voi nyt tarkistaa), myöskin käytettynä. Tyytyväinen olen ollut. Tosin ne ei mene kamalan näppärästi (lue: heittämällä) auton perään, kun ne etupyörät on sellaiset tuplat ja liikkuvat... Muutoin ovat siis kivat työntää (miehestä raskaat... ei musta!), tilavat, riittävät säädöt ja parit kauppakassit mahtuu hyvin... Niissä on tämäkin neiti talven pihalla ulkoillessa pötkötellyt. Ellei siis olla vanhoilla Emmaljungan tuplilla oltu liikkeellä. Ja niihin taas en ole tyytyväinen.

Meillä ei vappua sen kummemmin tosiaan vietetä. Kattotaan, mitä eteen tulee :)

Juu, kyllä ne pienestä nämä ihanuudet alkavat maailmaa hallita :) Meillä muuten Tiiti " osaa pussata" . Kun pyytää pusun, niin tyttö nappaa korvista kiinni, nuolee posken ja naama sen jälkeen onnellisessa hymyssä ja iloinen nauru päälle :) Ah - niin suloista!

Nyt mennään taas...

TalviSalama

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Elikkäs eilen oltiin veljeni häissä ja oikein hyvin meni! ;) Tyttö ei kyllä kauheesti nukkunut koko päivän aikana, ehkä max. 2h... Lauloi kirkossa pianon säestyksellä! <3 Nyt nukkuu päiväunia ja mami hörppii kahvia.

Vappuna käydään ystävien luona grillaamassa (jos ei sada) ja kotona ollaan muuten. Simaa ja munkkia, sitä perinteistä...

Kesälomista;mies pitää isyysvapaan silloin sen 3viikkoo, matkustellaan vähän täällä koto Suomessa, mökkeillään ym.

Ai niin ja tytteli oppi pari päivää sitten kääntymään selältä mahalleen. Jippii! :D

tin-zu ja tytsy 5½kk

Elikkä meidän kesälomasta vielä. Ihan tavallista mökkeilyä ja sukulaisten luona käymistä on tiedossa. Ensin meinattiin et syksyllä lähdettäis reissuun johonki lämpimään, mut ei viitti ihan vielä kun tyttö on niin pieni... Ehkä ens syksynä sitten.

Toivoisin et tulis yhtä lämmin kesä ku viime kesä oli. En oikee nauttinu siitä lämmöstä, kun maha pystyssä eikä oikeen mitään jaksanu tehä.

Mitäs vappusuunnitelmii teillä on?

Piti tulla taas kurkkiin ja nyt ajattelin sit muutaman rivin laittaa vaikka täälä hiljaista onkin,nyt poitsulla on 4 hammasta.

Eli 2 edessä ylhäällä ja 2 edessä alhaalla,niillä kivasti imetäessä jo purraankin.

Tiitikös se oli joka osas pussata?

Meillä annetaan lentosuukkoja ja just noita posken nuolemis suukkoja hymyjen kera.

Mutta nyt ei muuta tulekkaan mieleen joten menen muualle...

Toivoovauvaa

Uusille sydämellisesti tervetuloa joukkoomme,eihän meitä koskaan oo liikaa=)!

Aamuista...meillä poika juo maidon n.klo5.30-6 ja sitte heräillään yleensä aamutoimille n.klo 8-8.30. Nyt nukkuu vielä ni äippä pääsi hetkex koneelle ku satuin jostain ihmeellisestä syystä heräämään jo puol kasilta...kerkesimpähän kerrankin miehen kanssa aamukahville samaan aikaan ku ukko lähti harvinaisen myöhään töihin.

Kesälomasta...hmm...Miehellä ei oo kesälomaa tänä kesänä oikeestaan lainkaan,ku vaihto marraskuussa työpaikkaa. Mutta ne muutama päivä luultavasti menee tässä kotosalla ja sukulaisissa. Kaiholla muistelen yhtä kesää ku mies oli 7vkoa lomalla...ensin kesälomalla ja sitte vielä ylityövapailla kolme viikkoo..voi niitä aikoja...=)!

Meillä poitsu käänty eilen ekan kerran vatsalleen=)! Oli sängyssään ja meni kax kertaa ihan peräkkäin mahalleen,mutta sitte myöhemmin ei enää kiinnostanu. No,jospa poitsu sen nyt vihdoin hoksais=)!

Vappuna ollaan varmaan kotosalla munkkien ja siman merkeissä ja vapunpäivänä mennään tohon naapurikaupunkiin katteleen vappuparaatia,ku se on ollu sellanen mun ja ukon traditio jo monet vuodet. Toivottavasti uhmataan kaikkia meteorologeja ja saadaan kuin saadaankin aurinkoinen vappu=)!

Mutta nyt lisää kahvia=)!

Tiitiäinen78

Onkin vierähtänyt taas melkoisen pitkä tovi siitä kun viimeksi kirjoittelin. Meillä vauva-arki pyörii mummon suotuisalla avustuksella. Olen yrittäjä, joten ihan ilman työntekoa en selviä edes äitiyslomasta. Onneksi kaikki on mennyt kuitenkin paremmin kuin hyvin; vauva on ollut todella helppo ja ihana tapaus, ja näistä töistä huolimatta (tai niiden kanssa) olen pysynyt suurin piirtein järjissäni.

Meillä syödään jo kaikki viisi ateriaa eli aamu- ja iltapuurot, lounas, päivällinen ja välipala. Yöt on nukuttu koko ajan hyvin, nykyisin neiti vetelee hirsiä puoli yhdeksästä aamu seitsemään. Yöllä annan pullosta enää vain tilkan vettä jos on ihan pakko, mutta sitäkin enää harvakseltaan. Päiväunia nukutaan kahdet, yhdet reilun parin tunnin tirsat ja toiset 1-2 tunnin unet.

Neiti viihtyy lattialla vain ja ainoastaan mahallaan ja kovasti on yritystä eteenpäin. Varpaat löytyivät jokunen viikko takaperin ja viime perjantaina kuultiin ensimmäiset kunnon naurut! Tyttö hekotteli vaikka kuinka pitkään isoveljen tempuille, onneksi oli kerrankin kamera lähellä, että sain pienen pätkän taltioitua nauhallekin.

Kesälomasuunnitelmissa on ainakin koko perheen reissu Kolmårdenin eläinpuistoon. Neljävuotias isoveli odottaa jo kuumeisesti matkaa, ja ihan kivalta sen odottaminen tuntuu itsestäkin. Reissuun kuuluu bussimatkat, laivamatkat (mennessä yön yli, takaisin päivälautalla) ja yhden yön hotellimajoitus Tukholmassa. Muuten loma menee mökkeillessä ja kotipuolessa.

Ihan hullulta tuntuu ajatus, että kesän jälkeen äippälomakin alkaa olla ohi... Minulla se loppuu virallisesti 22.8. Meidän arkea se ei kuitenkaan juurikaan muuta, sillä mummo jatkaa neidin hoitajana kuten tähänkin asti ja isoveli jatkaa tutussa päiväkodissaan. Mutta hieman haikealta tuntuu jo nyt, kun " vauvavuosi" lähestyy jo kovaa vauhtia puolta väliä.

Onko muilla samanlaisia fiiliksiä vai olenko ainoa joka suree asiaa jo nyt?

Joo, tervetuloa vaan kaikki taustailijat. Onhan se mukavaa, et löytyy lisää kirjottelijoita, niin on jotain mitä käydä lueskelemassakin!

Mä en taaskaan muista mitä mä tänne oon viimeks kirjottanu, enkä jaksa alkaa selaan vanhaa pinoa. Että sori, jos tulee jotain samoja juttuja! :)

Meillä ei oo kiinteet vaikuttanu yöuniin ainakaan parantavasti.. Iltapuuron oon ottanu kehiin n. viikko sit. Eilen illallakin poitsu veteli korvikettakin n. 1,5dl ja siihen vielä iltapuurot ja sit vielä vähän myöhemmin tissiä, kunnes siihen nukahti. Se oli joskus muistaakseni hiukan ennen puol ysi. Ja sit se heräs joskus jo ennen puoltayötä! Ja siitä sitten vaihtelevasti tunnin tai parin välein.. Varmaan kolme kertaa annoin yöllä tissiä. Tässä oli pieni hetki kun se jo nukku semmoset kuus tuntia putkeen ennenku heräs syömään ja periaatteessa söikin vaan kerran yöllä (jotain kolmen aikaan) ja sit seuraava kerta olikin jo aamua.. Mut ei tosiaan täällä mitään vaikutusta, vaikka kuinka tankkais illalla.

Mutta yks asia mistä olen nyt varsin iloinen, on se, et pottaan on kakattu jo monet kakat. Eilen meni kaikki kakat pottaan, yhtään ei tehty vaippaan. Olin kyllä aika ahkeraan sitä sinne kiikuttamassakin. Saa nähdä kuinka sitä jaksaa sinne kiikutella, siitähän se lähinnä on kiinni. Mut on se vaan niin siistiä kun ne kakat tulee sinne pottaan!

Eilen oli vähän päiväunet heikossa. Mua meinas vaan ärsyttää, kun mitään ei ehtiny tekeen, kun yks ei nukkunu.. Puolen päivän aikaan nukku puol tuntia ja sit nukku puol neljästä puol viiteen, eli tunnin vaan sillonkin.

Meillä tahtoo kanssa olla sitä et herätään aina vaan aikasemmin ja aikasemmin! Ei tarttis kyllä! Vaikka kyllä se aina herää siinä joskus seittemän maissa. Mut tänään se tais olla 6.40 kun rupes juttua tuleen. Mut jos herää ennen seiskaa, niin en silti nouse ylös ennen sitä seittemää, kun en vaan jaksa nousta.. :P

Jopas sitä juttua tulikin. Pitää varmaan tältä erää lopetella, et joku jaksaa mun jutut vielä lukeakin..... :)

Meidän tyttö yllätti ja söi eilen hienosti soseita! Luulenpa että nukkuin vähän paremmin yöllä. Ihan varma en voi olla, kun kelloa en tullut katsoneeksi enkä luota muistikuvaani ;) Eiköhän tässä vähitellen vois aloittaa puuron syönnin ja sitten lihat.

G: Mikä teillä on ollut aloituspuuro? Oletteko laittaneet hedelmäsosetta joukkoon?

Meillä on matkarattaissa ollut koppa tytöllä tähän saakka. Nyt heivasin sen varastoon ja me pärjätään ilmankin. Tänään nukkui hyvät unet matkiksissa pihassa.

G: Matkiksemme ovat vaan tuplat ja ajattelin vielä investoida ja hankkia tavalliset yhden lapsen vastaavat. Onko kellään jotain merkkiä/mallia, johon on ollut erityisen tyytyväinen? En jaksais paljon kierrellä kauppoja. Tavaratilaa pitää olla ja sellaiset renkaat, ettei tarvitsis rattaiden takia jättää jonnekin menemättä. Nää tuplat on Emmat ja olen huipputyytyväinen =) Todella kevyet ja näppärät.

Tällaista meille kuuluu. Soseruoka näkyy sitten siinä ainakin, mitä vaipan sisään ilmestyy =/ eli tuotos on heti tuhdinpaa. No se siitä aiheesta. Palataan!

Saaga ja tytteli 5kk

Meillä jo kaikki 4 lasta yö unillaan, olleet jo hetken.

Meillä on aloitus puurona ollut ihan kaurapuuro,jonne olen nyt alkanut laittaa hedelmä tai marjasosetta sekaan kun pelkkä puuro ei mene mutta soseen kanssa maistuu puurokin.

Meillä on jo maisteltu lihaa ja kanaakin.

Kana ja liharuoat ovatkin pojan suosikkeja ja ruat joissa on paljon porkkanaa.

Kuinkas te muistatte antaa noita d-vitamiineja?

Mulla on kova työ muistaa ne antaa luulisin että saa ne noin 3-4 kertaa viikossa,ja silloinkin ne pitää olla näkyvillä että tulee mieleen antaa ne.

Kuinka se voikaan olla niin vaikeaa muistaa.

Mutta nyt youtubelta katteleen kaikkia kivoja huumoripätkiä kun ei tv:stäkään tuu mitään.

Käykö muut youtube sivuilla?

Löysin sieltä lapsille kivoja piirrettyjä...

Mutta nyt sinne!

toivoovauvaa ja nukkuvat muksut sekä jääkiekkoa kattova mies.

Aloituspuurosta: Minä olen molemmille lapsille aloittanut puurot kaurapuurolla. Ihan siis pikakaurahiutaleista mikrossa keittäen. Sekaan hedelmäsosetta ja tarvittaessa lypsymaitoa. Hyvin on kelvannut sekä esikoiselle aikanaan että nyt tälle murulle :) Tosin tyttö on sen verran juonikas, että huomaa sen hedelmäsosepurkin pöydällä ja vaatii aina välillä saada pelkkää sosetta lusikallisen ;) Kyllä ne nopsaan oppii, että minkänäköisestä purkista tulee hyvää...

Vellit: Vellejä en antanut esikoiselle enkä aio antaa tytöllekään. Ihan turhia minusta, jos puuro kelpaa ja vauva saa rintamaitoa.

Vappu: Tytön kummit tulee meille huomenna, avataan grillikausi (saa sataa vaikka räntää, onneksi on terassilla kattoa...) ja syödään muutenkin hyvin ja istutaan iltaa. Tosin ruokailut hoidetaan sisätiloissa, mies saa värjötellä terassilla grillauksen ajan.

Muuten sitten näistä soseita... Mari-69 voit kertoa ystävällesi, että ainakin yksi tietämäsi 6kk iässä soseet aloittanut on oppinut hyvin syömään :) Eka viikko _vähän_ takkusi ja ajattelin, että ikinä ei tyttö opi... Mutta nyttemmin kaikki kelpaa, mitä tytölle antaa. Syö hyvällä ruokahalulla, tosin vähän hassulla tyylillä.

Tänään keitin ekat lihat, possun ulkofilettä paloittelin ja keitin sipulin, laakerinlehden ja pippureiden kanssa. Sitten lihat soseeksi ja kerta-annoksina pakkaseen. Tuli 30 päivälle lihat, kiva :)

Vappumunkitkin paistoin, tosin tein vain pienen, 2,5dl takinan kun ei meitä syöjiäkään ole montaa. Ettei tule ihan ähkyyn asti vedettyä... Huomiselle on vielä paljon hommaa, jos meinaa saada huushollin siihen kuntoon, että kehtaa vieraita kestittää. Ja ne ruoatkin pitää laittaa. Ehkä tänä iltana innostun vielä siivoamaan, ehkä en ;) Mutta nyt lähden lasten kanssa Mukulamessuun!

Marrastoive

...että Pami,mä puen lämpimillä vauvan aika kevyesti,kun ukkeli on semmonen hiki-iisakki.Tänään laitoin ulkoiluun eka vaippa,sit pitkähihainen kokopotkupuku,villasukat ,kangashousut ja collegen sekä puuvillapipon.Poitsu ei suostu enää oleen ollenkaan vaunuissa,joten on siirtynyt matkarattaisiin pällistelemään.Siinä on sitten vielä se jalkapeitto suojana.Välillä koitan käsiä ja niskaa ettei oo viileet tai hikiset.

tervetuloa kaikki uudet kirjoittelijat!

Rinnulille velleistä: Aiemmat lapseni (2) eivät lainkaan oppinneet vellejä tai muutakaan pullosta juomaan, aloitimme lusikoitavat puurot soseiden rinnalle. Sinuna tekisin varmaan niin.

Tämä kolmoseni osaa juoda pullosta, ja satunnaisesti myös velli kelpaa. Kiinteitä uppoaa neitiin varsin vähän, mutta jo se että alkoi syödä 1-2 rkl soseita illalla vähensi yöimetyksiä dramaattisesti. (ennen joka toinen tunti.... nyt 2 krt, aamu-neljältä ja kuudelta, ja nukkumaan mennään iltakahdeksalta)

Sofia kääntyy jatkuvasti selältä mahalle, takasin selä' lle vain satunnaisesti. Ei vielä ryömi mihinkään.

Rinnulille velleistä ym... Meillä neuvolantäti suositteli kans nimenomaan jättämään vellit vallan unholaan ja alotettiinkin sitte ensin aamupuurolla ja sitte ku siitä ei tullu mitään allergisia oireita,ni alotin lisäx iltapuuron ja ainakin meillä rauhottu yöt heti=)! Kun rupes kans heräileen parin tunnin välein ja söi aina maitopullollisen (n.100-160ml siis). Nykyään nukkuu yönsä 21.30-06,siis yleensä.

Tämä siis meillä,lapsethan on tietty yksilöitä mutta meillä autto huomattavasti kiinteitten alotus=)!

Ihanaa,että taustailijoita saadaan mukaan=)!

No nyt toi ipana heräs....

Tiitiäinen78 ja Jansku 5,5kk

Enpä oo kirjotullut vähään aikaan :)

Meillä viikonloppuna paljon tekemistä, tänään shoppaillaan tytön kanssa ihan kahestaa, huomenna mennään miehen kanssa leffaan ja sit tuleekin sisarukset kylään tiistaihin asti. eli mukava v-loppu tiedossa =)

Meijen tytöllä eka hammas :) ja eilen sitten päätti jo ryömiäkkin vähäse =) oon niin ilonen ku se kasvaa, välil kyllä tuntuu että kasvaa ihan liian nopsaan..

Kohta lähetään aamupäiväunille :)

Hyvää v-loppua kakille!

Kivan aurinkoinen ja lämmin päivä kun ei vaan kävis noin kova tuuli...

Joel on juuri nukkumassa ja isommat lapset ulkona leikkimässä.

Tänään lähdettiin aamusta heti ennen klo:9.00 kaupoille ja kivaa oli,laitettiin isommat lapset koulutaxiin klo:8.05 ja sen jälkeen alettiin itse pukea ja tekeen lähtöä.

Mies meni kuvailemaan jotain luontokuvia ja minä olin sitten 2 nuoremman lapsen kanssa shoppailemassa.

Joel oli kiltisti ja elämänsä ekaa kertaa rattaissa ja nautti siitä...

Käytiin semmoisessa paikassa kuin kotiruoka syömässä normaaliin aikaan ja Joel laittoi pystyyn kunnon kiukut kun äiti ei antanut lihapullia pojalle!

Aina kun otin lihapullaa haarukkaan niin kitinä alkoi ja sitä kesti niin kauan että olin kaikki syönyt.

Annoin Joelille tuttelia pullosta ja hyvin pärjäsi kauppatreissun yhdellä syönnillä.

Kaupasta ostin Joelille semmoisen kivan sinisen bodyn jossa lukee made in finland oli niin söpö.

Ja ostin myös uuden purulelun kun isompi poika 6v puri edellisen rikki,piti kuulemma kokeilla että onko se oikeesti niin kestävä ettei mene rikki!

Mulla kävi yx tuttukin täälä poikansa kanssa kylässä jas oltiin hetki ulkona sitten leikkimässä ja silloinkin Joel oli rattaissa ja ei yhtään kitissy.

Ainoa huono puoli noissa meidän rattaissa on se ettei selkänojaa saa alemmas joten ei kauaa voi yhtäsoittoo siinä istuttaa.

Mutta nyt muihin puuhiin...

toivoovauvaa

Tervetuloa kaikki uudet mukaan porukkaan! :) Tällä viikolla on ollutkin taas tosi kivaa kun meillä on ollut niin pitkä pino, että lukemista on riittäny joka päivälle paljon!

Meillä täällä poika just ottaa ekoja päikkäreitä, joten tässä on sopivasti aikaa kirjotella ennenkun lähdetään kaupungille (pojan herättyä).

Meilläkin oli se 5kk neuvola ja seuraava onkin sitten vasta 7kk iässä. Poika on kasvanut tähän asti rintamaidolla hirveetä vauhtia, mutta ei oo mikään pullero vaan sellanen jäntevän ja " lihaksikkaan" oloinen ja itse asiassa aika hoikankin oloinen, vaikka onkin melkein 9 kiloa. Nyt sitten painoa ei ollut tullukaan kun reilu 300g, joten painonkasvu on alkanut selkeästi tasaantumaan, kun poika liikkuu jo lattialla kierimällä ja itteään raahaamalla melkoisia matkoja.

Neuvolassa suositeltiin puuron aloittamista noiden kasvissoseiden rinnalla ja niinhän meinasin tässä sitten tehdä. Ja kuulemma saa rattaissa pitää pieniä aikoja jo pystymässä asennossakin, samoin kuin harjoitella syöttötuolissa istumistakin.

Rokotekin annettiin ja siitähän tuli taas hetkeks aikamoinen parkuminen :( Mutta rauhoittui sylissä äkkiä ja yö meni ihan normaalisti, että ei tuntunu poika rokotteesta oireilevan kummemmin.

Me mennään vapuksi mökille ja tulee pari kaveripariskuntaa kylään sinne. Sinällään ihan sama, millainen ilma on kun mökki on iso ja talviasuttavakin, mutta tietysti toivotaan aurinkoista säätä!

Se on jännä että aina ennen vappua kun on hieno ilma (niinkuin eilen ja tänään) ja sitten vappuaattona melkein aina TOSI huono :(

Päivitän uudet mitat tuonne kasvulistaan kunhan tässä ehdin :)

Nyt ei muuta kun mukavaa viikonloppua ja vappua murusille ja muksuille!

Piparminttu

Hiljasta täällä viikonvaihteessa näemmä...

meillä tulee poikaa kattoo kummitäti vähäks aikaa.Täytyy totutella,koska 9.6.pitäis pärjätä yön yli ilman äippää ja iskää.Menemme tuolloin kartanoon yöksi,parisuhdelomaa=)En tiiä ku ottaa niin koville olla vauvasta erossa,mut kaippa sitä on tosiaan hoidettava suhdettakin.Onko kellään ollu vauva viel hoidossa?

Jopas on tullut uusia kirjoittelijoita, tervetuloa vaan :)

Meillä ollaan mahataudissa :( esikoinen alotti viikko sit keskiviikkona jo, äkkiä meni ohi ja yli viikko meni ennenkuin nyt mies alotti, saapa nähä koska se on mussa ja noissa pikkuisissa...yli typerä tauti kaikinpuolin!

Kukkapenkkiä aloin eilen illalla tekeen, tai sitä pohjaa siis, aamulla jatkoin, sen mitä ehti pojan nukkuessa. Hyvässä mallissa on jo, reunaharkot vaan loppu kesken. Pian saakin alkaa miettiin et mitä siihen laittas, monivuotisia ajattelin.

Toivottavasti ollaan vappuna terveinä, et päästään vapputorille.

Siivotakin piti, mut ei taida vielä kannattaa, jos noi pikkusetki alkaa oksentaan.

Missäs bubbles? Otanko sulle sivuun noita vuorenkilpiä?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat