Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

ja taas pestään helminauhat =)

Tässä linkki edellisiin keskusteluihin eli vko 17:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10137805&p=2&tmode=1&smode=1

Kommentit (18)

unohtui - olen yrittänyt sitä jo ihan pienestä pitäen, samoin kuin liinaa, eikä tyttö viihdy YHTÄÄN, alkaa heti vänkyröidä ja kitistä. Liinassa ehkä max 5 min ja repussa 2 min... Harmi!

Meillä olikin eilen illalla harvinainen vieras, KÄNKKÄRÄNKKÄ! Eipä tuo vekkuli ukko usein meillä ole viellä vieraillutkaan, mutta sai Ronksun kitisemään ja vinkumaan koko illaksi! Siis mikään ei ollut hyvä iltapäivällä vissiin tuli tämä ukkeli ja vasta illalla klo,23 lähti. Ei kelvannut ruoka, ei auttanut vaipanvaihto eikä edes nukuttanut! Vaunuissa oli tosi tyhmää ja sitteri (joka normaalisti oikein kiva paikka) olikin nyt ihan kamala!!Sylissä viihtyi pienissä pätkissä, edellyttäen että äippä oli liikkeessä kokoajan. Meinasi usko loppua itseltä, onneksi mummo asuu ihan lähellä ja sain Ronksun sinne muutamaksi tunniksi kitisemään, että pääsin itse akkuja lataamaan kahvikupposen ääreen, ja valmistautumaan tulevaan kitinä/huuto yöhön!! (Yh;na mummoa kiitän ja kumarran!!) Mutta yllätys yllätys illalla suihkussa rauhoittui ja sen jälkeen kelpasi ruokakin 160ml!! Sitten nukuttiinkin 6h ennen ensimmäistä syöttöä, jonka jälkeen viellä 4-tuntia. Tänään aamulla Ronksu onkin taas ollut oma ihana aurinkoinen itsensä. Onhan se niin että saahan se Känkkäränkkä silloin tällöin käydä, mutta mielessäni lauleskelen; Älä tule liian usein känkkäränkkä, tule vain,, Vaikkei meillä usein tuota vierasta olekkaan näkynyt.

Nyt siis galluppeihin,,

LÄTKÄÄ: Meillä ei katsota, ei oikeen kiinnosta.

VAPPU: Papalle mennään, ja sinne sitten tuleekin enemmänkin porukkaa, pääasiassa minun ja siskoni nuoruuden kavereita, eli mukavaa yhdessäoloa tiedossa.

Eipä muuta kun aurinkoista päivää kaikille!

p.s.Jonkun muunkin vauvan nimi oli näköjään Ronja, kaunis nimi vauvallasi! Saanko udella mitkä on muut nimet? Ja onko teillä jo lempinimiä?Meillä Ronja Tellervo Sarafina ja lempinimenä tuo Ronksu ja Ronsku;)

Äippä ja Ronksu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viime yö meni taas ihan kivasti vaikka eilispäivä menikin Ronjalla valvoessa. Hän ei sitten koko päivänä nukkunutkaan kuin 4 tuntia ja yöunille meni vasta klo 22! Itse kävin eilen jälkitarkastuksessa ja kaikki oli ilmeisesti kunnossa kun ei lääkäri mitään maininnut. Sain reseptin hormoonikierukkaa varten, mutta sen saa kuulemma asentaa vasta 3 kk synnytyksestä. Onko teillä muilla näin?

Sitten galluppeihin:

VAUVATANSSI: Empäs ole moisesta ikinä kuullut ja jollakin oli vielä neuvolassa harrastettu tällaista, just joo. Meidän neuvolassa ei tehdä kyllä mitään ylimääräistä eli punnitaan ja mitataan ja kysytään onko kaikki ok ja sitten ei juuri muuta vauvalle tehdä, ei ainakaan jumppailla eikä tanssita. Kuulostaa kyllä ihan kivalta, mutta taitaa loppua multa aika ja isommat lapset eivät kyllä tykkää yhtään vauvan extra huomioimisesta eli tuo pitäisi suorittaa sitten melkein isommilta salaa!

NUKKUMISPAIKKA on yösin meidän vieressä, jos yritän omaan sänkyyn nostaa niin samantien herää ja rupeaa kitisemään. Kaksi kertaa on illalla jäänyt omaan sänkyyn ja toisella kertaa nukkui puolituntia ja toisella 2 tuntia. Ehkä sitten myöhemmin kokeillaan taas! Päivällä nukkuu parhaiten vaunuissa ulkona, sisällä torkkuu yleensä sylissä josta saatan nostaa sitten joko vaunuihin tai sitteriin nukkumaan.

MUUT LUKIJAT/PINOT: Tervetuloa mukaan keskusteluun kaikki taustailijat sekä vierailijat muista pinoista. Minä olen kyllä jo tottunut vierailemaan muiden pinoissa kun jäin silloin odotuspuolella vihon viimeiseksi eikä seuraa löytynyt enää omasta pinosta. Käyn myöskin lukemassa maalisten pinoa, koska kuten olette monet varmasti jo huomanneet meidän Ronja on aika pieni (siis nuori) verrattuna monien muiden teidän vauvoihin. Maaliksissa on enemmän sitten samanikäisiä vauvoja meidän Ronjan kanssa.

Wappu-G: Ihan vaan kotosalla, syödään nakkeja ja perunasalaattia, puhalletaan ilmapalloja ja juodaan varmaan lasilliset kuohujuomaa!

Ja katotaan MM-lätkää! ja tästä sitten galluppia eli

G: Aiotteko kattoa noita jääkiekon MM-kisoja? Minä ja mies kyllä aiotaan kattoa ainakin kaikki suomen matsit!

T.Kaisa ja Ronja reilu 6 vko

Viherrys

hassua kun on niin kylmä ja huomenna jo vappuaatto!

hei siitä vauvatanssista vielä kun joku epäili että riittääkö aika. se koko sarja on tosi nopea tehdä ja ohjeessa sanotaan että suositus n. 5 minuuttia koko " tanssin" kesto. eli hyvin ehtii tehdä vaikka vaipanvaihdon yhteydessä! heti syötön jälkeen ei sais tehdä.

tälle vauvalle en ole kokeillut rintareppua vaikka sellainen kaapin perällä kyllä ois. esikoisen aikana sitä kokeiltiin mut ainakin siinä mallissa ei voinut pitää kovin pientä vauvaa koska se oli niin tilava, niin pää ois retkahdellut pahasti. ja sitten isompana en jaksanut enää kantaa kun se painoi hartioita. eli eipä käytetty juur lainkaan. nyt yritän sinnikkäästi opettaa vauvaa kantoliinaan mutta pelkään että meidän liinailut ei kovin kauaa jatku koska ei tuo näytä siinä viihtyvän.

sporttarin kyselystä - meidän vauva viihtyy pitkiäkin aikoja ihan itekseen touhuten. lattialla jumppamatolla huitoo leluja tai katselee kuvia joita oon liimannut lähistölle. tai sit vaan seurailee ja kuuntelee meidän muiden touhuja. sitten välillä katsellaan sylistä kotia, kuten kukkia, ikkunasta ulos...ihan mitä vaan " tavallista" , mikä vauvalle suuri ihmetys kuitenkin. suurta huvia on olla peilin edessä ja ihmetellä että ketkä sieltä peilistä katselee . ja sitten ihan vaan jutellaan ja lauleskellaan. tai hieron ja silittelen vauvaa, siitä tykkää myös. eli ei sen kummempaa. minua on rauhoittanut neuvolan terkan neuvo, että alle 3 -vuotias ei kaipaa kovin ihmeellistä show' ta, vaan tavalliset kodin askareet ja " perus-seurustelu" riittää virikkeeksi.

nyt pitää mennä antamaan jätksiä esikoiselle kun söi niin hienosti pääruuan (lahjonta ja kiristys rules...)

VIherrys

Elien oli aika väsyttävä päivä -niin minulla kun pojallakin- kun oltiin jälkitarkastuksessa Treella ja jäätiin sitten ostoksille..

Poika ei nukkunut koko päivänä, ei autossa, eikä vaunuissa, eikä oikeestaan paljoo syönytkään. Kiltisti kyllä oli ja reissu meni ihan mukavasti, mutta väsyneitä oltiin molemmat kun kotiin päästiin!

Tarkastuksessa kaikki ok. Jalan puutumiseen saan apua kunhan lääkärit ensin päättää mitä tutkimuksia mulle aletaan tekeen, mistä se vois johtua!

VAPPU:

Ollaan kotona ja juhlitaan kakkosen synttäreitä..

Kaverit tulee grillaan meille.

LÄTKÄ:

Meillä miehen ja poikien kanssa jumiudutaan sohvalle kisojen ajaks!!

nyt pitää mennä laittaan Vilppua unten maille, että sais alkaa leipoon!

mammutti ja Vilppu 8vk

Odottelen, että vauva nukahtaa kunnolla, ettei tarvii taas heti nousta sohvalta kun saan luuni sinne pudotettua!

Meni pojalla hiukan myöhään nukkumaanmeno, kun vieraita oli pitkään ja koko päivä kauhea hulina..Joskohan tämä elämä rauhoittuisi ristiäsiten jälkeen ihan kunnolla, että saatais taas kunnon päivärytmit elämään!

Kolomonen:

Meidän lapset onkin aika samankokoisia..

Minä myös tarkistelen vähän väliä, että onko vauvalla kaikki hyvin kun se nukkuu!

Illalla kun menen nukkumaan tarkistan vielä viiemisenä, että vauva varmasti hengittää..muuten ei tule itselle uni!

Huh, huh mikä päivä!

Kakkosen 7-v.synttäreitä ollaan vietetty ja porukkaa kävi ihan tarpeeks..

Kakku huomiselle olis pitänyt tänä iltana vielä tehdä, mutta jätän sen huomisaamuks. Sitten 10 pojan kanssa uimahalliin klo 15 ja uinnin jälkeen kakkukestit. Sitten olis nämä synttärit tältä vuodelta ohi.

Ristiäisleipomiset alkaa ensiviikolla ja muutenkin niihin valmistautuminen..ohjelmaa siis riittää!

Taidanpa ottaa yhden oluen ja painua nukkumaan, Öitä!

mammutti ja Vilppu

Joo meidän tyttö siis syntyi 13.3 ja syntymämitat oli 3855g/53 cm nyt sitten 5 vko ikäisenä oli mitat jo 5230g/58 cm ja musta tuntuu että tyttö on nyt kasvanut hurjasti taas noista mitoista, mutta uudet viralliset mitat selviää vasta 2 kk lääkärintarkastuksessa.

Meillä Ronja on myös ruvennut juttelemaan kovasti ja myöskin hymyilee meille kaikille ja koiralle varsinkin leveästi =)

Joku kyseli vielä aiemmin Ronjan koko nimeä eli Hän on siis Ronja Christina. Ronskuksi häntä myös kutsutaan!

Mut nyt täytyy lähteä siivoilemaan ettei vappuna tarviis!

T. Kaisa ja Ronja kohta jo 7 vko

Pitkästä aikaa muutaman sanan aattelin kirjoitella. Luen kyllä pinon päivittäin, mutta voi laiskuutta kirjoittamisen suhteen....

Meillä arki on mennyt oikein hyvin. Tämä pikkuneiti on kovin samanlainen kuin isoveljensä eli tyytyväinen ja rauhallinen vauva. Mutta kuitenkin niin ihanan erilainen! Voi kuinka paljon enemmän hän kaipaa syliä kuin esikoisemme vauvana. Tytöillä taitaa olla jo syntyessään vietti käpertyä kainaloon:)

Ristiäisetkin pidettiin pääsiäisenä ja tyttö sai nimekseen Katariinan joka oli jo Aleksanteria odottaessa tytölle jemmassa. Ei mieli muuttunut koskaan tästä nimestä. (Jos tuttuja palstailee, niin minut helppo tunnistaa lasten nimien perusteella!!!)

Galluppeja on ollut vaikka minkälaisia, mutta niihin en valitettavasti jaksa vastata. Lähinnä vain ilmottauduin, että kaikki hyvin. Taidan hörpätä pienen tilkan kahvia ja valmistella iltaruuan, kun pieni väki nukkuu.

Mukavaa viikonloppua!

T: Tuula ja Katariina 26.2.

Hassua lukea noita kolomosen(?) ja mammutin vauvojen mittoja reilun kk ikäisinä, kuin meidän 9.2. syntynyt pimu oli 2,5 kk neuvolassakin vasta 57,5 cm ja 5050 g! Taidetaan jäädä koossa heti jälkeen vaikka ihan nollakäyrää mennäänkin. Isän pituuden huomioon ottaen pitäis kyllä olla sen yläpuolella mutta taitaa äidillä olla vahvat geenit...

VAUVATANSSI: kaipa meilläkin sellaista harrastellaan, en vaan ole sitä noin hienosti osannut kutsua. Jumppana on mennyt tähän asti aika vastaavat liikkeet joita tehdään useasti päivällä ja samalla lauleskelen vauvalle. Tämä onkin takuuvarma keino saada pimu virnistelemään ja usein siitä alkaa myös neidillä varsinainen puheripuli.

ROTAROKOTTEESTA tai sen sivuoireista oli Heinä76 kysellyt - ihan kiva lukea sekin pino kun samainen on edessä 3 kk neuvolassa.

SPORTTARIN " laatuaika" pinon lukaisin myös ja aika samanlaista meillä taitaa olla kuin teilläkin tämän esikon kanssa ja minä myös poden välillä siitä huonoa omatuntoa. Vauva kuitenkin viihtyy hyvin yksikseen leluineen, joskin nauttii suuresti myös seurustelusta ja seuraa muutenkin varsin tarkkaan tapahtumia ympärillään. Toisaalta kun vieraat välillä intoutuvat maratonseurusteluihin vauvan kanssa, ne yleensä päättyvät hirvittävään huutoon kun vauva ei enää jaksa ja joku vaan sitkeästi ilveilee vieressä eikä jätä rauhaan :-)

Laulamisesta kun tykkään niin välillä huomaan " juttelevanikin" vauvalle keksimällä asioista omia lauluja. Saattaa siis tulla samanlainen tytsi kuin itse olin lapsena, että puhumaan opittuani ei ollut päivää ilman lauleluja ennenkuin kouluiässä. Hauska juttu jonka luin taas omasta vauvakirjastani oli kun hain 3v. äidiltäni taskulamppua leikkeihin ja sen saatuani hyppelin takaisin leikkimään laulaen telkkarin mainoslaulua " no niin, säästöpankki auttaa aina..."

Virikkeistä vielä sellainenkin, että nyt kun vauva alkaa välillä pysyä hereillä vaunuissakin niin metsäpoluilla kärryttely on tytön mieleen. Eli kun vaunujen kuomu on alhaalla niin hän haltioissaa katsee puiden latvoja ja kovasti hymyilee ja jokeltelee niille. Oli hauska katsoa kun kävelimme tietä jossa puita oli harvakseltaan tien vieressä niin tyttö aina katseellaan seurasi edellistä puuta niin pitkään kuin sen näki tai sitten kunnes käveltiin seuraavan puun ohi jolloin katse siirtyi siihen. Ja aina jos tulikin erilainen puu (siis eri lajia kuin edellinen kuusi/koivu/mänty) niin alkoi kova jokeltelu. Ihankuin siis olisi huomannut tosiaan niissäkin jo eroa!!! Tuleva metsätieteilijä? Luonnontieteilijä ainakin kun molemmat vanhemmat on niillä aloilla...

Pää tyhjeni taas...ai niin URHEILU: mies seuraa luurit korvilla. Eli koska en itse siedä kuunnella urheiluselostajia olipa laji mikä tahansa, ostin hänelle joululahjaksi langattomat tv-kuulokkeet. Se taisi olla myös melkein paras joululahja minkä itse sain, että pääsin kuuntelemasta kaiken maailman kyllösiä.

KÄÄNTYMISESTÄ joku kyseli jo ajat sitten. Meillä kääntyi viime viikolla muutaman kerran vatsalta selälleen mutta ei taas sen jälkeen. Päätä kannattaa melkoisen hyvin sylissä pystyssä pidettäessä/olalla sekä polvilla vatsallaan maatessa, mutta lattialla mahallaan hermostuu melkoisen äkkiä ja alkaa protestoida. Enemmän varmaan pitäisi jo mahallaan makuuttaa pieniä aikoja.

Lisäksi vaippaa vaihtaessa pimu nostaa peppua ylös niin että juuri vaipan vauvan alle asetettuani hän nostaa itseään ja vaippa lipsahtaa takaa liian alas kun vedän sitä etureunasta paikoilleen. Ja nauraa kun homma menee uusiksi.

Ja viimeiseksi kysymys: Pelkääkö joku muu että vauvalle tapahtuu jotain pahaa, esim. kätkytkuolemia?

Itse en mitenkään visioi kauhukuvia, mutta jos vauva on nukkunut vaunuissa pitkään (yli 3h) päästämättä inahdustakaan niin käyn kyllä katsomassa että edelleen hengittää. Samoin jos yöllä herään ja huomaan että edellisestä syötöstä on mennyt jo poikkeuksellisen kauan niin on ihan pakko tarkistaa että kaikki on kunnossa.

Synnytyksen jälkeen myös vasta pelästyin sitä, että synnytyksessä olisi voinut käydä jotain (tultiin ponnistusvaiheessa sairaalaan, sydänäänet olivat hitaat ja vauva kiskaistiin imukupilla ulos. Veriarvot näyttivät että hapenpuutetta ei ollut ollut eli kaikki kuitenkin ok ja kätilönkin mukaan imukuppi oli ehkä turha varotoimenpide mutta halusivat pelata varmanpäälle kun eivät tienneet olivatko sydänäänet olleet alhaiset jo pidempään) ja seuraavan lapsen kohdalla (jonka toivottavasti joskus saamme) en varmaan enää uskalla olla poissa sairaalaseurannasta yhtä pitkään.

Nyt nukkumaan, jotta jaksaa juhlistaa vappua :-)

Pinskun äippä

Minulla on nyt jäänyt täällä pinoilu kokonaan.. On nuo hääsuunnitelmat imaisseet minut näköjään ihan kokonaan! :) Mutta yritetään nyt vielä täälläkin pinoilla kun tuo pinokainenkin on ruvennut nukkumaan päivisinkin tosi hyvin! :) Ja yölläkään meillä ei enää välttämättä herätä kertaakaan! Joskus syödään kerran yössä, mutta ei aina! ;)

Muutenkin tuntuu jo niin isolta tytöltä että! :) Vaikka onhan se vielä kuitenkin ihanan pieni vauva. :) Ei vain enää viihdy sylissä niin paljoa kuin ennen.

Mitenkäs teidän muiden vauvat, jokos osaavat tarttua esineisiin? Meillä Sinna joskus pitää jopa itse kiinni maitopullosta kun syö! :) On niin hellyyttävän näköinen silloin. :)

Meillä ei varmaankaan katsota LÄTKÄÄ (paitsi finaalit jos satun muistaan ja leijonat pelaa niissä!) kun miehellä alkoi nuo peltohommat. Eli nyt sen kaikki aika menee niissä. Onneksi esikoinen voi olla mukana, niin on minulla sitten hieman helpompaa " yksin" kotona. :)

En ole taaskaan pinoja lukenut eikä nyt ole aikaa niitä alkaa selaileen, mutta äkkiseltään huomasin, että olette VELLEISTÄ keskustelleet. Joko te annatte niitä? Minä en ole vielä antanut. Enkä ole varma annankokaan ennen kuin kiinteitä aloitellaan. Tietysti voisi hieman etukäteen aloittaa vellillä, jotta vatsa tottuisi vähän kiinteämpään koostumukseen kuin pelkkä maito ennen kuin soseita lykkää. Jottei sitten ala taas mitään masuvääntöjä kun nyt on ollut niin ihanan rauhallista iltaisin kun masuvaivat ovat lakanneet. :)

Meillä Sinnalle tulee huomenna 3kk täyteen! :) Kyllä aika on tosiaan mennyt nopeasti. Vastahan se syntyi ja nyt jo siitäkin on 3kk.. :)

Eipäs tässä kummempia sitten.. Nyt lupaan olla ahkerampi pinoilija ja lukea muidenkin jutut! :)

-frog2 ja Sinna

Leipomiset on leivottu ja aamulla odottaakin siivous (TAAS), että voi vieraat päästää huoletta sisään!

Tai oikeestaan siivous olis edessä tuli vieraita tai ei, kun sitä roskaa tulee niin paljon sisälle ja nyt on vielä leipomusten jäljiltä keittiön lattiakin aika karmee..

Pitäis nukkumassa olla, mutta ei väsytä! No huomenna haukottelen sit vieraiden aikana..Kiva emäntä..

Huomisillalle on ohjelmaa vielä kun pitää tehdä lapsivieraille täytekakku maanantaiks sinne uimahallille.

Sporttari oli oman pinon laittanut vauvan hereilläolo-ajasta..

Meidän päivät kuluu aikalailla samaa rataa kun teillä Sporttari, vauva istuu sitterissä ja naureskelee ja antaa vauhtia leluille, jotka roikkuu siinä yläpuolella tai jumppamatolla lattialla. Välillä sylitellään ja vähän jumppaillaan ja seurustellaan.

Sitä " tanssia" kyllä kokeillaan heti kun päästään näistä synttäri- ja ristiäisvalmisteluista!

Kolomonen:

Piti jo aikaisemmin kysyä sun tyttösen mittoja ?!

Ihan vertailun vuoks vaan olis kiva tietää paljonko sun vauva on pitkä ja paljonko painaa..

Tässä Vilpun mitat: 5370g ja 59cm

(Siitä tuli mieleen kun kyselit sitä vetoketjullista yöpuku-juttua)

Hittolainen kun suomen peli tulee huomenna päivällä! Vieraita taitaa olla just siihen aikaan.. Jää siis näkemättä...

Nyt painun vällyjen väliin, etten vie liikaa tilaa näillä höpinöillä täältä palstalta.

mammutti ja Vilppu

Enpäs ole muka minäkään ehtinyt/jaksanut pinoutua, reissussa tosin ollaan äitini ja lasten kanssa oltukin joten vaikeapa se kirjoitella saatika että ehtisi lukemaan kuulumisia.

Joitakin puheenaiheita joita tuli mieleen, kommentoimpa :)

RINTAREPPU: käytössä mutta vaan vähäisesti. Ihan ok jos pitää vaikka istahtaa toviksi koneelle jne. Mulla kipeytyy hartiat siitä mutta vauva kyllä viihtyy.

NUKKUMINEN: omassa pinniksessä. Äitiyspakkauksen laatikko otettiin poissa kun heräili siihen, että itse löi laatikon reunoja vaikka niissä pehmusteet olikin. Laitetaan iltasyöpöttelyn jälkeen suoraan omaan sänkyynsä n. klo 21 ja laulumobile päälle- nukahtaa yleensä ennenkuin ehtii edes biisit loppua ;) aamulla herää sitten 7 maissa syömään jonka jälkeen torkkuillaan vierekkäin vielä pari tuntia.

VAPPU: ei suunnitelmia, tuttavapariskunta saattaa tulla käymään. Mulla on aikomuksena käydä myös ystäväni luona jonne on muitakin naispuolisia kavereita tulossa eli saataisiin grillailla tovi ihan ' tyttöporukalla' .

LÄTKÄ: suomen pelit tulee katottua varmaan, muuten ei niin kovinkaan kiinnosta. Mies varmaan katsoo sitten minunkin edestä ;) ...

Mutta nyt en muistakaan mitä muuta oli puhuttu mutta palailen jos muistuu mieleen :)

-Henna ja Melina-

Pikainen kirjoittelu ennen mummolaan lähtöä ( ihanaa päästä rauhassa saunaan!)

NUKKUMINEN: Yöt nukkuu meidän sängyssä. Omaa sänkyä ei olekkaan ja toimii ihan hyvin kun herää kuitenkin n. 3 kertaa syömääm yöllä. Eipä tarvitse mun sitten nousta. 2 päikkärit nukkuu vaunuissa ulkona ja yhdet mun ja esikoisen kanssa sängyssä. On kyllä niin henkireikä mulle noi yhteiset päikkärit ja " kauhulla" odotan koska rytmi muuttuu. Oon melkein koko elämäni saanut nukkua päikkäreitä ja ilman olen tosi väsynyt : )

Mut nyt mentävä..

Pirriäinen ja poju 8 vko 6 pvää

Tervehdys " vanhat" ja uudet helminauhan punojat : )

Tämä mamma on ollut töissä tällä viikolla ja pinoilut jääneet vähemmälle. Nyt alkaa viikonloppu ja vapun vietto, jihuu! Ei mitään suunnitelmia, meidän ystäväpariskunnalle tulikin sukulaissynttärit, joten tod.näk. kökitään kotona ja nautiskellaan ehkä jotain kuohuvaa ja rasvaista...

Kestovaipat on ensimmäistä kertaa ja päivää kokeilussa (Fuzzi Bunz) ja erittäin hyvältä vaikuttavat näin aluksi, kerron lisää kun tulee niitä isompia lasteja.

Kehitystä: tyttö on viikon sisään oppinut ottamaan lelun käteen vierestään ja heiluttelemaan sekä viemään suuhun.

Tytön kummitäti roudasi tänne purkkikaupalla ensiruokia ja oli sitä mieltä, että nyt aloitetaan kiinteät - koska hänkin on aloittanut aikaisin ja se helpottaa syöttämisiä. Minä olen vähän hämilläni, että miksi, kun maitoa tulee eikä syöttöjäkään ole kohtuuttomasti öisin, vaikuttaa maito riittävän. Eli kun ei ole erityistä syytä, miksi aloittaisin? Tästä olikin tuolla yleisotsikoissa juttua vähän aikaa sitten. Haluaisin kyllä täysimettää vielä niin kauan kuin se toimii, itse jaksaa ja vauva voi hyvin. Mutta mielelläni kuulen erilaisia näkökulmia asiaan.

Gallupit: lätkää tuskin ehtii katsoa, aina on jotain rästihommaa, kuten nyt pyykit odottaa koneessa ja kukat pitäisi kastella ja kauppaan lähteä jne. jne.

Viikonloppuja!

T: Sporttari ja Milli viikkoa vajaa 3 kk

Tyttö nukkuu tyytyväisenä ulkona vaunuissa ja esikoinen katselee Franklinia, pikku hetki aikaa siis vastata gallupeihin...

NUKKUMISPAIKKA: Iltatissin jälkeen tyttö jää yleensä jo puoliunessa omaan sänkyynsä. Nukkuu vielä pinnistä pienemmässä korisängyssä. Meillä myös tykätään ns. ahtaamissa tiloissa nukkumisesta. Kerran mummulassa olessa yritin nukuttaa tyttöä päikkäreille pinnasänkyyn, mutta nukahti vasta, kun tein toisesta peitosta ns. pesän tytön ympärille.

Päivisin nukkuu yhdet tai kahdet päikkärit vaunuissa. Usein kyllä toiset päiväunet tulee vietettyä autossa, kun käydään kaupassa tai kyläilemässä. SIIS nukkuu vain ajomatkat, en jätä yksin autoon!

VAPPU: Aadan toiset kummit tulevat poikansa kanssa kylään aattona. Grillataan ja puhalellaan ilmapalloja yms. perus vappumeininkiä. Vapunpäivänä, jos sää sallii, käydään tivolissa.

LÄTKÄ: Tuskin tulee seurattua, vaikka mies kyllä sanoi järjestävänsä kisastudion...siis mäyräkoira kaljaa, televisio huutamaan ja mies sohvalle makaamaan...

RINTAREPPU: Olen myös käyttänyt sitä " kauhistusta" ja tyttö on kovin tykännyt. Se on välilla vaan niin näppärä ja nopea laittaa, vaikka liinaakin käytetään. Tosin tyttö ei enää oikein suostu liinassa olemaan...

Nyt pikaisesti välipalalle pojan kanssa ennen kuin pikku prinsessamme vaatii omaansa...

Mukavaa viikonloppua kaikille ja hauskaa vappua, jos en enää ennen tänne ehdi!

Pessi80 ja Aada 3kk

ps. kolomonen: Milloin tyttösi syntyi? Multa kun on jäänyt sun synnytyskertomus lukematta...

Kokeilin nyt ekan kerran vauvalla sitä kovasti parjattua RINTAREPPUA. Vauva on ihan tyytyväisenä tässä. Aika painava jätkä jo, ja hyvä jos voi hetken pitää repussakin eikä aina toispuoleisesti käsivarsillani. Esikoisen kanssa kuljin vauva repussa hyvällä omallatunnolla 6 vuotta sitten, nyt sitten tämä on olevinaan hirmuinen kapistus ja lonkat ihan pilalla kun tässä vauvaparkaa istuttaa... Oletteko muut kokeilleet? Ite en aio kyllä pitää pitkiä aikoja kerrallaan, mutta esim. siivouksen aikaan tämä voisi olla hyvä. Lisäksi vauva röyhtäili äsken oikein kunnolla tässä.

Äsken kirjoitin sähköpostia kaverille jolle olen ollut jo monta viikkoa lähettämässä viestiä ja sekin keskeytyi kun vauva kakkasi sellasen turauksen, että sitä skeidaa tulvi vaipan yli ja joka paikkaan. Kauhee lasti!

KAKASTA: poju kakkaa noin 3-4 kertaa päivässä, välillä viisikin. Vähintään pari kakkaa pitää tulla päivässä tai alkaa kipristyttää. Toinen lapseni kakki noin viikon välein vauvana joten näköjään on kovasti eroja kakkahommissa. Mutta harvoin kakkaaja karjui kauheesti, tämä sekä esikoiseni joka kakkasi usein ovat tyytyväisiä vauvoja.

Nyt vauva tökkii mua, otan hänet pinteestä, ihmettelee tätä reppujuttua!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat