Seuraa 

Sivut

Kommentit (44)

Täällä sitä odotellaan miestä kotiin. Isommat lapsoset nukkuvat jo ja Teemun pistin just sänkyyn tosin ei vielä nuku. Väsyttäs niin vietävästi mutta en pääse nukkuun kun vasta puolen tunnin päästä kun mies on tullut kotiin ja saadaa sovittu riitä. Mä en pysty riidoissa menee nukkumaan.

Mä perjantaina jo sanoi miehelle että saa sit sunnuntaina nousta lasten kanssa kun menee vasta iltavuoroon ja lauantaina vielä muistutin asiasta niin eiköhän se mies sitten kerpele sentään sunnuntaina nukkunut. Mä sit nousin ylös kun kerran kerkesin herään kuuntelin meinaa ainakin puoli tuntia kun Teemu iloisesti jutteli sängyssään siskon kanssa jonka sänky on Teemun sängyn vieressä.

Mies sit vihdosta viimein heräs 11 aikoihin kun olin Teemua nukuttamassa ekoille unille ja sen jälkeen huusin ja mesosinkin sille kunnes mies lähti yhden aikaa töihin kuin myrskyn merkki.

Meillä on kanssa niinkuin aikas monella muulla sori en muista nyt nikkejä niin mennyt yöt risaiseksi. Teemu kitisee vähän väliä jos se ei oo noussut seisoon niin kitisee muuten vaan. Tosin on kyllä vähän nuhainenkin ja ylös tuli jsut hammas ja toinen on tulossa viereen että monta tekijää löytyy. Mies kun ei meillä öisin herää Teemun huuteluihin se on niin sikeä uninen. Välillä se ottaa päähän just niinkun nyt just kun kerkes itse saamaan itsensä kondikseen edellisen masennuksen ja vähäunisuuden jälkeen niin nyt ollaan kovaa vauhtia menossa taas samaan suuntaan. Nyt sen onneks itsekin tunnistaa herkemmin. Tänään taas itkeskelin tossa paivällä kun jouduin isompia komentaan kun riehuivat ja hyppivät sohvalla. Täällä on melki koko päivä satanut vettä niin eivät päässeet muksutkaan pihalle. Sekin vielä et kun on väsynyt niin ei jaksa keksiä koko ajan joatin tekemistä noille isoille niin ne ei osaa kun riehua. Pelattiin me se aika lautapelejä kun Teemu nukku päikkäreitä. Nyt kyl lopetan tän narisemisen.

Pia ja pumpuli tulkaahan kertoon teijän illan vietoista. Täällä yksi kateellinen ja utelias.

nallukka oot sä epeli tollasia matkoja meet polkemaan. Mä olin kans ennen muksuja ja esikoisen aikaan kova ajaan pyörällä sen jälkeen se on jäänyt kun ei millään ole saanut kaikkia muksuja mukaan. Polkupyörän peräkärrykään ei olis riittänyt. Vieläkään ei oikein päästä koko perheellä pyöräilemään kun miehen pyörään ei saa istuinta ollenkaan ja tytöt on arkoja ajaan pyörällä on vielä apupyörät hankaloitta hieman menoa. Josko sitten parin vuoden päästä. Aikanaan kuljin koulumatkat 8km pyörällä vaikka olisin ollut oikeutettu taksikyytiin.

Jostain piti vielä kirjoittamani mut unohtu kun tota vali vali kirjelmää kirjoitin.

Niin meillä olis mun enon häät tossa toukokuun puolessa välissä Hesassa on vaan kirkko sen verran myöhään että ei pystytä lasten kanssa lähteen eikä olla saatu mistään lapsen piikaa. Meijän puolen sukuhan lähtee kaikki sinne häihin. Miehen siskoo tarvii vielä pyytää sillee et tulis meille tai josko anoppi vois tän kerran tulla meille. Hoitas kyl muksuja mut pitäs aina viedä sinne. Majota nyt sinne kuus muksua yöks kun ei oo kaikille edes nukkuma paikkoja ja sit kun siel on kissa ja 2 koiraa vitonen pelkää koiria ihan hulluna ja Esikolla tulee naamaan näppyjä kissasta ja Teemulla rähmii silmät aina seuraavana päivänä kun ollaan anoppilassa oltu.

Niin ja on sillä anopilla vielä miehen veljien muksut hoidettavana siellä. Niin kun 2 miehen veljistä on eronnut. niin ne asuu äitinsä yläkerrassa ja toisen veljistä poika on joka viikonloppu ns.isällään mutta anoppi sen joutuu aina hoitaan ja sit toisen veljen 4 muksua on siellä joka toinen viikonloppu ja ne olis just sillon kun mekin sitä hoito tarvittais. Välillä ottaa päähän hoitaisivat isät itse jälkikasvuinsa niin anoppikin pääsis meille muksuja hoitaan välillä. Viimeksi ollaan anopilata hoitoapua tarvittu/saatu marraskuussa 2005. Itse asiassa samainen illan vietto kerta kun Teemu sai alkunsa. Niin eikös se olis jo meijän vuoro saada lasten hoitoapua. Tosin tiedän et anoppi on tosi väsynyt kun joutuu hoitaan noita poikiensa lapsia ja sit vielä tekee raskasta siivoojan työtä tehtaassa. Välillä yötä myöten niin en raaskisi millään anoppia sit vaivata lasten hoitojutuilla kun tähän asti ei oo ollut mitään pakollista tarvetta. Nyt olis kiva päästä enon häihin ja pitkästä aikaa kaksistaan ulos edellinen kerta oli pari kuukautta sitten käytiin äkkisilteen syömässsä ja sitä edellinen kerta oli toi marraskuu. Mietin kyllä jo mll:n hoitotyttöihin turvautumista mutta kun ei tiedä kuinka myöhään siellä häissä menee ja saati kun Hesaan on täältä kumminkin ihan kiitettävä matka niin olis kiva et olis sellanen hoitaja johon pystyn täysillä luottaan joka pärjää. Jos jotain sattuis niin me ei ekana Hesasta päästäis apuun. No täytyy kysyä vielä miehen siskolta tulisko se.

Sorry hirveesti meni taas valituksen puolelle koko viesti. Huomenna päivä uus ja parempi mieli. Kunhan saadaan miehen kanssa keskusteltu ja sovittua asiat

puuhis ja Teemu joka näköjään nukahti

jospa teidän poitsul on tuo ryömimiskausi menny niikö mielikuvitusharjotteluna...

tällä on taas veto pois. Kertokaa immeiset MITEN TÄHÄN KROPPAAN SAA LISÄÄ VIRTAAAAAAAA??? kun sitä virtasta ei voi juoda... :S... Siis jos mie käyn kerranki päivän aikana pihalla ni mie olen super hyper väsyny sen jälkeen, ihan oikeesti... Ja siis ulkoiluksi lasketaan sekin kun hilppasen tohon tien toisel puolel ostaa jotain mitä ei tartettas.... Battery ois muuten jees, mutta se aiheuttaa mulle kauhiat liskojen yöt... kaffetta mie en juo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jaahas, kahvi olis tippumassa. Teemun kellistin sänkyynsä, tosin siellä vielä höpöttelee. Tein just listan tän päivän töistä. Huh monta hommaa tiedossa. aamusta en kerennyt mitään tekeen kun suunnistin lasten kanssa ruoka ostoksille. Vein eskari pojan vaan ekaksi eskariin. Poika oli hyvillään kun pääsi autolla. Kaupassa on ihanan vähän porukkaa aamusta. Monta kassillista tavaraa. Luulin että oisin päässyt helpolla ja käynyt vasta vapun jälkeen kaupassa mutta tarvii käydä maanantaina vielä hakemaassa maitoa sun muuta. Siskontyttö tulee kohta hoitoon ja jääkin yöksi. Miehellä on vielä illalla joku kokous mutta lupas tulla ajoissa kotiin. Eli ei jää saunomaan ja kaljottelemaan. Ihan kiva vaikka taidan keretä laittaa muksut kyllä yksin nukkuun. No ei se mitään pää asia et tulee kotiin.

Vappu suunnitelmia ei ole mies on molemmat päivät töissä. Lapsille tulee laitettua ilmapallot ja serpentiinit ikkunaa. Munkkeja syödään tosin kaupan. Nyt en jaksa paistaa niitä ite. Simasta lapset eivät tykkää. Enkä viitsi itelle tehdä.

Toissa iltainen miehen ylipuhuminen seiskaan ei tuottanut tulosta.

Kaikenlaisista asioista juteltiin ja käytiin pitkästä aikaa kattoon myytäviä taloja netistä ja löydettiin ihana omakoti talo maalais ympäristöstä. Mies kävi pankissa ja pankki olis myöntämässä meille siihen lainan jos saatais pari takaajaan JEEEEEEEEE!!!! Tää oli niin iso ihana uutinen et vauvahaaveet saa jäädä vähäksi aikaa. Niin se mieli muuttuu. Ainoo että takaajat on vähän kiven alla mutta katsotaan. Voipi olla että korkeelta pudotaan ja kovaa. Pettymys voi olla suuri.

Jaahas nyt on otettava niskasta kiinni ja tehtävä ne kotityöt että päästään ulos lasten kanssa kun Teemu herää.

puuhis ja Teemu 2908

äkkii tulin kertoo ku eilinen meni persiilleen unien takia..iida koisi 2 päikit ja vikoilt (n.1h) unilta heräsi 14.00 kieppeil eikä nukkunukkaan enään sen jälkeen,autoon torkahti ku tultiin mudelta..noooh iltahan oli yhtä kitinää ISOLLA K:lla,mutta...tyttö nukahti aika sutjakkaaseen ja nukkui 12h putkeen :O:O:O mä oon ihan äimänkäkenä..ekan kerran elinaikanaan näin pääs käymään..:)

sit HANNELILLE..eiks viinikyrpäleistä :) saa energiaa?? kait niit sai syyä??(ai niin sain taas hymyt huullille kun luin hanneli sun juttuja ;) )

noh,mut ei sen enempii pitää lähtee suunnittelee päivää..sisko tulee meille 2 yöks..ja sit iida kun paukkas eri rytmit niin pitääpä taiteilla että saa suht normin rytmin ;)

heipä hei vaan...

TULKAA KAIKKI kertoo kuulumisia..en jaksa luetella mut kaikki HILJAISELOO pitävät!!!!!

Joskus pitää saada kiukutella! Se kyllä helepottaa oloa kummasti!

osta tie: olikko nää uutisissa yhtenä päivänä, äänen kuulin, muten nähänynnä kasvoja :)

Nallukka: ehä mie mikkää pikkanen, kon kerta yllän oman tukanki kampaamaan iliman jakkaraa ;)

Terveisin remonttirape

Kirjottelin tuossa aiemmin jo manausviestin, mut sitten tuli harhalyönti ja teksi hävis sen siliän tien.. ehkä parempi niin. PUMPULI, ymmärrän kyllä hyvin harmituksen, oon kans joutunut miehen työn takia monet suunnitelmat uusiks laittamaan.

HANNELI tuo kuulosti niiiiin tutulta tuo sun kuvaamas narinanurina, semmosen puhetyylin on tää meijän tyttökin nyt omaksunut. Se käy niin hermoon, että... Neiti on nyt Lukan liikkeellelähdön myötä ollut kyl niin hankala että. Mustasukkaisuuttakin on ilmassa, ei meinaa tajuta, että vaik Luka jo vähän osaakin, niin äitin syliä tarvii vielä paljon. Huomionhakuahan se ja ymmärrettävääkin, mut aina ei jaksais..

Mies taas kissanristiäisissä, että ei siitäkään mitään apua ole tällepäivälle ollut : (

Nyt lähden tästä nurisemasta, ehkä iltapala vähän kohentaa mielialaa ja ehkä se mieskin kohta saapuu...

hallas

Kiva kun väki on taas aktivoitunut, Riikka, Onelinen ja Emali! Seuratkaapas muutkin esimerkkiä: Vieteri, Villa, Petraelena, Picapica, Air, Ode ja niin monet muut!

Erian höntitys meni ihan läpi täälläkin, ihana kun olet taas joukossa!

Nyt en anteeksi vaan kykene taas muuhun kommentointiin, kun otsassa on jotain näkökenttää haittaava. Seuraa avatumista...Meillä viime päivät on olleet melkoista kärttyilyä, etuhampaita tehdään ja mikään ei ole hyvin. Kävin jo heikkohermona näyttämässä pojan korvatkin lääkärissä, mutta puhtaat oli. Halusin varmistaa, kun kuitenkin huomenna pitäisi ex-Herra Aurinko nyk. Herra KiukkuKalevi hoitoon. Minä olen hankkinut varusteita lauantaisiin juhliin (teemabileet), järjestellyt lasten hoitoja ja miettinyt yhtä ja toista. Miähellä on ollut turkasenmoinen työviikko, kun tilinpäätös on vika päivän ja kaikki keskeneräiset hommat on saatava valmiiksi. No, olen jaksanut pitkät päivät ja Miähen kiireet sen voimalla, että maanantaina alkaa kahden viikon loma. Aurinkokin kiusasi, ulkona on liian kuuma nukkua ja Eelin unet jäi taas lyhyeen. No, aloin laskea tunteja loman alkuun, kunnes Miäs tekstasi: Hommat ei valmistu tänään, pakko tulla maanantainakin töihin. Ja se tietää siis mahdollisesti ympäripyöreää päivää vappuaattona.Ei edes kehdannut soittaa, tiesi kuitenkin, että tulen lankoja pitkin niin että naapurihuoneessa työkaverikin kuulee rouvan rääkymisen. Siis ei odotettua lomaa voi siirtää, ei voi.

Nyt taas tiedän, että olen niin pettynyt, että kiukuttelen kuin pikkulapsi illan, huominen yhteinen juhlailta menee ihan persiilleen kun fiilikset on nolla ja niin edelleen...Ottaa niin päähän!

Löytyisköhän tähän jotain parantavaa viisua?

Pumpuli, persiiseen ammuttu karhu

Ihana auringonpaiste!

Leevi vetelee ulkona päivän ekoja päikkyjä ja minua odottaa kasa ryppyisiä, silittämättömiä vaatteita ja lauma villakoiria. Voisin kyllä tehdä muutakin...vaikka siemailla kylmää pepsimaxia ja lukea sohvalla maaten kirjaa ja napata silloin tällöin palasen Fazerin sinistä suuhun...Hmm...Miksiköhän jää vain haaveiluksi...Olisikohan noilla viidellä pallerolla jotain tekemistä asian kanssa:) Mutta niinkuin tuo ERIAKIN teki...mielikuvamatkailu ja -löhöily kunniaan!

Mitenkäs PIAN yh-viikko on sujunut?

PUBUlle onnittelut loistavista päiväkoti-uutisista!

NALLUn Aleksi olikin komian kokoinen jässi!

ONELINENKIN oli palannut linjoille,kiva juttu!

Jaaha, nyt kuuluu kutsuhuuto, äiti...pyyhkimään...jippii...Pakko mennä.

Aurinkoista päivää kaikille!

Opemamma ja Leevi 2808

ja hampaita tulee vaan. Ihmettelin kun Leon istui lattialla suu kiinni ja ihme narskutusta kuului.Hyvä että en jo karjunut miestä apuun ja pieneläintuhoojaa paikalle hiirenloukkujen kanssa, nimittäin narskutuksesta vastasi Leon uudella yläetuhampaalla.Kun alhaalla on kaksi ja ylhäällä yksi niin niistä lähtee eri kiva ääni.....

JAMSSA, kiitos vaan vinkistä, mun ruho taitaakin sitten olla valmistaunut tooooooosi pitkään kylmään kauteen ;) Ei siis ylikiloja vaan hyvin varustautunut.Vaikka mä mahduin eilen mun vanhoihin farkkuhin! Tosin ne on mallia " HKn sininen saa uuden elämän Puotun prinssinnakin kuorissa" , mutta se nappi MENI kiinni!

PUUHAPETET, ai kun ihanaa jos saatte sen talon, onnea takauksen suhteen! Mutta seitsemäs lapsi? Mä en käsitä kuinka te suurperheelliset jaksatte....ihailtavaa kumminkin, mä en varmasti jaksaisi.Ainakaan niintä raskauksia.

PIA74; pitikö sun siitä Pommacista? Nyt mulle iski himo ja yritä paikallisesta Sainburysta saada pommacia.....no, siten kesällä ostan koko korin.

Syömisestä itse, hmmmm.Olen alkanut antamaan tuttipullon maidon kera itse juotavaksi vaunuissa ja pikkuhiljaa alkaa mennä enemmän suuhun kun vaatteille mutta jos tolle lusikan ja puuroa antaisi niin taitaa mennä kämppä uudelleen maalattavaksi.Kesällä mökillä hiekkarannalla saa aloittaa harjoittelun :)

PUMPULI, toi on niiiin tuttua että oksat pois! 100 sympatiapistettä sulle!Koita nyt kumminkin illan bileissä pitää hauskaa.

OINASMAMMA ja EMALI, tsemppiä noihin nukkumataistoihin. Kuinka teidän päikyt sujuu?

HANNELI, kakkajutut on aina parhaita ;)

Nyt taidan kiskoa miehen ylös ja ostoksille.Mutta tiedossa ilta ulkona tyttökavereiden kanssa, mies lapsenvahtina. Huomenna vappupiknik puistossa kun täällä ei vappua vietetä niin skandiystävien kanssa pidetään omaa kivaa....lällääää vaan kaikille briteille, meillä onkin ilmapalloja ja serpentiiniä!

MiniK ja narskuttaja-hiiri-poikanen

Ja mies taasen töissä.......

Liityn yövalvojien porukkaan. Nyt on flunssa iskenyt todenteolla kumpaankin lapseen ja yöt sen mukaisia. Juuli saa jollain lailla nukuttua mutta isompi on niin tukossa ja yskii kai kohta keuhkonsa pihalle. mies ei herää yöllä ollenkaan mutta minä ravaan sitten senkin edestä lapsia rauhoittelemassa. Ei kivaa. Oinasmamma ja emali ym. samassa veneessä siis.

Niinhän meillä peruuntui flunssan vuoksi esikoisen putken poisto ja uusi aika onkin sitten 25.5. Jospa siiheksi tervehdyttäisiin.

Niin ja peruuntui miehen eilinen vapaapäivä, kun ei ollut esikon toimenpidettä. Kyllä söi tätä naista kympillä. Olin ehtinyt varata papa-kokeen eilisaamuun, kun miehen piti olla kotosalla. Ei auttanut kuin raahata lapset neuvolan leluilla leikkimään. Nyt on sitten ehkäisy valmiina kunhan saan papa-kokeen tuloksen ja yksityiselle lääkärille ajan. Meillä on niin huono tilanne terveyskekskuslääkäreiden osalta, kun on vain kaksi virolaislääkäriä ja hekään eivät ole hormonikierukkaa koskaan laittaneet vain vieressä seuranneet, ei siis tee mieli mennä heidän hoteisiin.

Juuli on tehnyt totaalisen juomalakon, ei juo maitoa eikä vettä, ei pullosta eikä nokkiksesta. Vaihdoin vellitutinkin mutta ei tuokaan auttanut. Eilen sain vallan desin juomaan. En tiedä mikä sille nyt tuli.

Kysyin neuvola-lääkäriltäkin mitä voisin juottaa, kun ei maito eikä vesi kelpaa vellistä puhumattakaan niin se katsoi mua tyhmänä ja kysyi multa, niin mehujako ei enää suositella? Siinä vaiheessa tajusin lopettaa kyselemisen. Eipä tuo lääkäri mitään osaa neuvoa tai sitten ei sen lääkärikirjoissa juomattomuudesta ollut mitään mainintaa.

Pitäisi mennä lasten kanssa MLL järjestämään lastenkonserttiin. Sinne tulee palomiehiä ja paloautokin, jota saa lapset mennä katsomaan. Toivottavasti on äideille silmäniloa niistä brankkareista.

Pumpulille mukavia hippoja. Koitahan saada juhlamieli korkealle, miehet ovat toisinaan todella tyhmiä.

Jaaha, nyt loppui muisti, kun Juuli huutaa ja räkii lattiaan uuden pinnan. Voi tuska. Vielä piti olla paljonkin kommentoitavaa mutta jos uudelleen vielä tänään koneelle ehdin niin sitten lisää.

Mukavaa viikonloppua kaikille.

Huhti

On herätty, imuroitu, pyykätty ja puurotettu sekä nukutettu..... huoks!

TÖPPÖSELLE ja muillennii vapunvietosta - vaapuaatto todnäk tiiviisti kotosalla, kaupungille ei ainaskaa lähetä ellei sitte iltapäivästä. Vappupäivän lupasin hövelinä mimminä olla töissä..

Simaa ei, eikä ainakaan munkkeja - minä inhoon sitä rasvanhajua!

Sori vaan kaikki munkinpaiston ystävät..

MINIKille tsemppiä työnhakuun Onhan tuo hakeminenkin jonkinsortin aktivoivaa hommaa ja tosiaan voi tuota työn varsinaista vastaanottamista miettiä sitten kun on sen paikan saanut :)

JAMSSA, juu oot sinä surkiä äitimuori ;)) Tytsylle myös halitukset - olette mielessä melkein päivittäin:)

PUBUlle onnea hoitopaikka-asian järjestymisessä :) piristää kummasti aina mieltä tuommoiset kivat uutiset.

ONELINEN ja PIA875: kiva kuulla tosiaan teidänkin kuulumisia. Meilläkin tuo pikku-ukko on ihan heikkona noihin palloihin..

PUUHIKSEN pesueeseen toivotaan lisää mukeloita täältäkäsin. Ja omaan kanssa... Pikkusen tosin ollaan lähtötilanteelta eri lukemilla sekä omassa iässä että lasten määrässä... =)

HANHIKKI: toivottavsti ei ollut mitään flunssaa tuo teidän räkäisyys?

ELOEPULLE peukut simanteossa - olitko varovainen sen hiivan määrän kanssa?? ;) HANNELI, mittasitko pullottaessas voltit teidän simanesteestä?

ERIA: Myry varmaanki kirjotti sinun nikin pienellä kun sinäkii oot semmonen pikkuinen :p

KERTTUKASPERI: käykö Onnille Ceralan? Mitkäs rasvat teiie käy??

OINASMAMMA: meillä kanssa on tuo imuri ihan ykkösvehje, johto varsinkin ja sitten erityisesti tuo letku... Ihan hittikamaa - kaivais vaan laiska äiti sen useammin tuolta kaapista....

OPEMAMMA: nyt näyttää, että Matti, Teppo ja Karipia kutsuu meitä tuossa toukokuun toisella viikolla, laitan meiliä kohtapuoliin..

Taitaa olla palstametrit täys, pois.

nallu

Kylmää hrrr... Vitsi kun on luvannu vapuaatoksikin niin kylmää :( Oli varauduttu grillaamaan ja munkit olis ollu kiva paistaa ulkona ettei rasvankäry vellois sisällä. Ootteko muuten muut paistellu munkkeja kaasuhellalla? Mites siinä osaa sen sopivan lämpötilan pitää? Kannattais varmaan eka kuumentaa öljy sisällä sähköhellalla ja sit vasta siirtää kaasulle ulos? ETtei vaan kaikki kaasut menis siihen munkien paistamiseen :O

Mie täs oottelen et toi esikoinen sais ittesä valmiiks, ollaan lähös kukkataloon ostamaan karviaispensaita ja jotain muutakin, ehkä. Katotaan mitä kivaa nyt silmään sattuu ;).

Mä saan muuten äitienpäivälahjaks fillarin =D Käytiin eilen se jo kattomas valmiiks ja huomenna saan sen jo kotiin. Ihanaa päästä fillaroimaan piiiitkästä aikaa. Päästään sit koko perhe fillaroimaan, pienimmät meidän vanhempien kyydissä ja isommat polkee jo ite. Meillä tol 2v 4kk on kans fillarointiharjoitukset menossa, hiljaa hyvä tulee. Loivaa alamäkeä poletaan jo kivasti. Kummasti ne jalat vaan meinaa välillä livetä niiltä polkimilta, ei vissiin tajua tarpeeks painaa jalkoja polkimille?

Peeveli ja Toivo

TAITOJA piti tulla vielä hehkuttamaan: meillä löytyi PINSETTIOTE tuossa toissa päivänä eli keskiviikkona :-) Aamulla näpräili sängyssä unikisunsa pesulappua pinsettiotteella ja kun tämän huomasin, pitihän tuota illalla kokeilla jo jollain pienellä, että näinkö oikein ja tottahan näin: poimi oikein sujuvasti vasemman käden peukalolla ja etusormella pikkuruisia helmiä ja suuhun yritti tietenkin laittaa! Jaksaa tyttöä tuo homma kiinnostaa pidemman aikaa...istuminen on jo oikein tukevaa ja eilen hilasi itseään hiukan pepun varassa eteenpäin. Eli tuleeko tästä tytöstä peppukiitäjä...konttausasentoa hakee, mutta ei oikein vielä pysy kädet ja jalat yhtäaikaa alla. JUTTELUA tulee: lähinnä KAA ja TÄTÄTÄTÄTÄÄÄÄ tyyppistä, mutta jokunen aika sitten sanoi selvästi KAKKA, kun isi sanoi, että " onkos siellä kakka vaipassa" . Tätä sitten perässämme toisteli monta kertaa ja saatiin tämä " ensimmäinen sana" nauhallekin ikuistettua ;-) Olisi tietysti mukavampaa jos se olisi ollut ÄITI, mutta kaikkea ei voi saada....KÄSIÄÄN osaa taputtaa yhteen ja innostuu tästä leikistä kovasti. Viime aikoina on nostellut käsiään kovasti ihan suoraksi ylöspäin ja kokeilee päätään, kuin olisi keksinyt, että " Hei, mulla on tämmöinenkin!"

Ihanaa seurata tätä kehitystä ja huomata kun näitä uusia taitoja karttuu.

emali

opemamma: Täällä menee todella hienosti kun aurinkokin niin paistaa ;) Kofeiiniannosta nauttimassa ja kävelylenkki takana. Ei sentään pepsi maxia ja fasun sinistä. On sulla siellä tosiaan paljon hommia viiden lapsen jälkien korjailussa ja se ruoan määräkin mitä pitää laittaa on varmasti aika iso. Mulle riittää arkena sellaiset yksi iso keitto tai laatikko tms kaks kertaa viikossa niin ei tarvi siellä hellan takana aina olla.

riikka0204: Ei kannata liikaa ressata vauvan syömisistä. Voihan se maito vielä olla 8kk ikäiselläkin aika iso osa ravinnosta jos sitä hyvin saapi.

Täälläkin tepasteltu tänään neuvolaan ja 8kk tarkistus on takanapäin. Mitat olivat 70,5 cm ja 8,7 kg (ikää 8,5 kk). Kyllä multa kyseltiin että osaako sitä tai tätä eli osaako jo istua, osaako pinsettiotetta, miten ääntelee yms. Mutta en siinä niin kauheasti jäänyt jaarittelemaan kun meidän neidille tuli vähän suru siinä puseroon. Meidän lääkäri kysyi syömisestä ja imetyksestä mutta ei mitenkään kommentoinut että olisi huono juttu että ei syö kovin paljoa kiinteita kun kuitenkin saa vielä äidinmaitoa niin paljon. Sanoi vain että voi yrittää opettaa vauvaa syömään itse lusikalla aika pian jos silleen tykkäisi.

nallu: Mäkin toivon että sun pesue kasvaisi. Mäkin jollain tunnetasolla toivoisin pesueen kasvamista hetimiten, mutta järki sanoo vielä ei ;)

SIMAT JA MUNKIT: Katselin niitä munkkeja tuolla kaupassa ja oli jo paketti kädessä, mutta kauppaan kyllä jäivät. Mansikoita sen sijaan ostin sekä pommaccia joka saa olla mun simaa. Simassa on liikaa sokeria, pommac lightissa on vaan jotain pahaa makeutuskamaa ;)

puuhis: Kiva jos olette yhdessä suunnitelleet tulevaisuutta. Sellainen aina piristää mieltä. Etuovessa on itsekin joskus tullut omakotitaloja katseltua. Tunnustan.

imurointi: Meillä käy niin että tyttö tulee äidin jalkoihin itkemään kun alan imuroimaan että ota mut syliin. Sitten sitä yhdessä kummarrellaan sohvan alle juu.

KOTIHOIDONTUKI:

Mä sain jo päätöksen ja hain sen ihan tappiin astikin eli nyt on sitten mahdollisuus tienata vähä alle 500 kuussa siihen asti kun tyttö täyttää kolme vuotta ;)

Pumpulille hauskaa iltaa jos tänään olit lähdössä baanalle vai olikos se jo eilen. Tämäkin mamma lähtee tänään iltaa viettämään eli mukavaa tiedossa ja lastenhoitovuoroa jo odottelee isäntäkin täällä ;) Niin isäntä torkkuu nyt sohvalla ja valmistautuu kuulemma " tappeluun" . Tappelu tarkoittaa siis sitä että meidän vauva saattaa itkeä jopa tunnin putkeen sen takia että äiti on " hylännyt" .

EIpäs muuta kuin hauskoja iltoja kaikille!

Elämäni ensimmäiset munkit on tänään paistettu ja ihan hyviä niistä tuli :) Tosin naapurilta oli lainassa sellainen digitaalinen lämpömittari, jolla seurasin öljyn lämpötilaa paistamisen aikana...kätevä vehje tälläiselle peukalo keskellä kämmentä -kokkaajalle :)

Jamssalle piti tulla sanomaan, että äänen käheydestä en osaa sanoa mitään. Ehkäpä Peeveli siihen osaa jotain kommentoida. Tuo nokkosrokko onkin sitten vähän kinkkinen juttu. Meillä maitoaltistuksessa tuli 10 ml:stä NAN:a yksi ainoa " itikanpisto" ja allergialääkäri lopetti altistuksen heti siihen ja totesi maitoallergian. Nyt taas kun poika on saanut kauraa yli desin, tulee reiteen aina yksi urtikariapatti. Kysyin siitä neuvolalääkäriltä ja hän oli sitä mieltä, että koska määrä on jo noin suuri, ei hän määrittelisi yhtä pattia enää allergiaksi. Itse olen kyllä vähän eri mieltä hänen kanssaan. Ajattelin kokeilla ohraa kuukauden päästä uudelleen ja jos vielä silloin tulee patti, soitan allergialääkärille ja kysyn hänen mielepidettään.

Nyt alkaa pikkumies hermostumaan, joten täytyy alkaa iltapuuroa keittämään!

Hyviä unia kaikille!

NALLE mittaillaan ne siman volttentaalit sitten maanantaina ihan oman päänupin voimin :), eli jos maistuu ni on ihan liikaa, jos ei ni liian vähän :D.

Kadulla TUUUUUUULEEEEEE asfaltti KIIIIILTÄÄÄÄÄÄ.. kukahan kiillottas parketin..

jaahas joku syö paperia, tuhois etes pari vakuutusmaksua mutta ei, nam nam hyvää näyttää olevan, syö ku purukumia eikä anna pois, no sieltä sitten kakan messissä..

VEROEHDOTUSKI muutes pölähti luukusta jee jee, jouluna saadaan ees pari lahjaa ostettuu :).

Eikä ukkokaan saanu sitä työpaikkaa, eli köyhäily jatkuu hamaan tulevaan asti.

RUOKA: mein tyttö ei tykkää yhtään bonan, piltin ja semperin 8kk ruuista, pirkka ja muksu vaan maistuu, no onhan ne täällä kaikkein kalleintakin :S.

Hildusta on kyllä tullu semmonen KIUKUTTELIJA että tekis mieli ettii kuulosuojaimet olla niikö ei oiskaan, hampaita en voi syyttää, ei suussa näy tulevan mitään. Ja neiti 2vee on semmonen inisiä että tosiaan tartteis niitä kuulonrajoittimia. " en syö tätä. eikö anni syö. anni haluu sitä tätä ja tuota, ei anni haluakaan tätä." ja kaikki sanotaan niiiiin perin juurin raivostuttavan narisevalla äänellä että ARGH.

SORKE kaverit mut tänään taas oma napa vaan mielessä, kaik muut unehtuu...

hanneli

Lukaisin aamun pinon uudelleen ja RIIKKAhan se oli, jolle neuvolassa oli yösyömisistä valitettu....ei se unikoulu mikään onni ja autuus ole; meillä oli unikoulu tuossa kuukausi sitten (tyttö silloin noin 7 kk), kun mies piti viikon isyyslomaa ja päätettiin yösyömiset lopettaa. Minä siirryin toiseen huoneeseen nukkumaan (nukuin toisaalla 4 yötä ja palasin omaan sänkyyn, meillä perhepeti eli vauva nukkuu ainakin osan yöstä vieressä) ja mies tyynnytteli itkevää vauvaa öisin. Kaikki menikin hienosti ja yösyöminen loppuikin kahdeksi viikoksi ja ajattelin jo, että olipas se helppoa! Kunnes vaaveli tuli kipeäksi ja samaan aikaan tuli hammas, joten hups vaan, palattiin yösyömiseen. Tyttö huusi kovaa ja korkealta (kipuitku) ja itse väsymyksen kourissa sitten tarjosin taas tissiä kun mikään muu ei auttanut. Tarvitsi ilmeisesti tissiä lohdukkeeksi. Ja siitä asti on sitten taas syöty joka yö. Mullakaan ei voimia riitä uudestaan hommaan ryhtyä ja vaikeaa se on niin kauan kuin päivisin kuitenkin imettää ja tyttö tarvitsee turvatissiä. Ei syö tuttia ollenkaan. Tuntuisi julmalta olla turvista yöllä tarjoamatta. Vuoden iän kieppeillä lopettelen sitten viimeistään tisuttelut kokonaan ja silloin viimeistään saa myös yösyömiset jäädä. En tarjoa vesi- tai maitopulloa tilalle. Ei niitä viimeksikään huolinut.

Summasummarum: älä välitä, mitä neuvolassa joku täti sanoo. Tee niin kuin itsestäsi parhaalta tuntuu, vaikka se sitten olisi se tissittely yöllä.

emali

Aava päivän ekoilla unilla, mulla hetki aikaa pyrähtää koneella, kun mittään muuta tekemistä ei tieteskään ookkaan.. (*huokaa*)

Mies työreissussa Tampereella huomisen saakka, sit huomenna tulee pari kaveria meille, grillataan ensin ja sit männään ihan siiderille jonnekkin! Ihanaa, pariin vuoteen en ookkaan käyny " tyttöjen kanssa sidulla" Mies jää kahtomaan omia ja mun kaverin lapsia.

Ihan hyvän kokoinen tyttöhän RIIKALLA on, kumma et lääkäri antoi tuollaista kommenttia. Luulis ettei mitään ongelmaa oo. Meillä typy ei varmaan paina vielä edes kaheksaa kiloo, ja syö kyllä ku hevonen... Kyllä kun lukee näitä teidän kirjotuksia noista lääkäreiden jutuista, tulee mieleen että taitaa aika usein olla viisainta päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja käyttää ihan omaa maalaisjärkeä sekä luottaa äidinvaistoon, mikä on parasta omalle lapselle.

Jaahas.. Kiljukaulahanhi huutelee jo sängystään.. OPElle vielä piti sanoman että mitäpä jos joku kerta kun tuolta tuntuu, otatkin sen sinisen käteen ja toiseen lehden, pötkähät soffalle, sanot pyykeille (jotka varmaankaan ei karkaa eikä pahastu..) et " uno momentto, tärkeemmät hommat meneillään.." . Niin no, lapsiin se ei tietty välttämättä tehoo, mut kuitennii.. :))

Calathea

Täällä oli viime yö kotoisin ihan sieltä mihin ei päivä paista.... Likka huusi viiden minuutin välein ja puolenyön jälkeen sain tarpeekseni ja lykkäsin supon peppuun. Siinä vieressä sitten tirsasi jonnekin viiteen, ja kuudelta sitten päätti että hei, hoi jo herätään! :PPP Koko kuukausi nukuttu niiiin huonosti että rupee vanne kiristään päätä jo ihan tosissaan..... Yläetuhampaat kai ne täälläkin tekee tuloaan, ihan on hilkulla jo läpi mutta kun ei niin, ei....

Hohhoh. Ei nyt ajatus luista mutta tsemppiä kaikille ihan näin niinkuin yhteisesti. Nyt tarttee valmistautua kun kaveri tulee kohta hakemaan. Lähdetään vähän kaupoille vaikkei tällaista zombieta kyllä sais sinnekään päästää. Tiedä miten vielä laittaa visan vinkumaan, paitsi että ei ole visaa. Meinasi tämäkin pieni irtiotto tyssätä alkuunsa kun mieskulta teloi melkein sormensa poikki aitahommissa!! Jo kerkesin manaamaan että hiphiphurraa, lastenhoito ynnä kodinhoito vastuu meikän harteilla seuraavat 2 kk....Mutta juu, säikähdyksellä selvis ja turvonneella sormella.

oinas" lobotomia" mamma ja nukkumaton typyliini

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat