Vierailija

Mä olen aivan ahdistunut kun joka paikasta tunkee tajuntaan lasten kaltoinkohtelu. Esim. työkaveri, joka on tehnyt töitä monessa eri paikassa ja nähnyt elämän koko kirjon kertoi pari juttua lasten pahoinpitelystä. Häämokat-ketjussa naispuoleinen häävieras kännäsi niin, että lapset oli vietävä muualle yöksi. Pedofiilijuttuja uutisoidaan vähän väliä. Naapurit kännäävät ja antavat lastensa tulla toimeen miten taitavat. Toisessa naapurissa vedetään röökiä sisällä kuin korsteenit ja läsnä lapsia alle puolivuotiaasta alkaen. Jne... Yritän ajatella, että suurimalla osalla lapsista on asiat kuitenkin hyvin mutta silti ahdistaa. Mutta mitä voi tehdä? Lastensuojeluilmoituksen? Siinä tapauksessa pitäis olla linja sinne koko ajan auki. Ei kai voi muuta kuin yrittää olla itse hyvä vanhempi, huoh!

Kommentit (3)

Kuulostaa siltä että kärsit ahdistuksesta etkä pakkoajatuksista. Pakkoajatukset ovat esim toistuvia pahoja ajatuksia jonkun kuolemasta/ vahingoittamisesta/onnettomuuksien pelkoa jne. Voivat olla sisällöltään muunkinlaisia. Usein pakkoajatusten taustalla on ahdistusta ja masennusta, moni pakkoajatuksista kärsivä on ns ylihuolellinen ihminen.

On ihan normaalia ahdistua lukiessaan noita mainitsemiasi uutisia, nähdessään naapureiden lasten kaltoinohtelua ym. Useimmat normaalit ihmiset ahdistuvat tuosta jossain määrin. Harvemmalla tosin se ahdistus on niin vahvaa etteikö niitä asioita voisi olla ajattelematta, tai laittaa niitä ns taka-alalle. Kuulostaa siltä että sinulla ongelma on juuri tässä että et pysty niitä hallitsemaan ts ahdistus on sitä luokkaa että se häiritsee jokapäiväistä elämääsi. Tottakai on paljon mitä voit ihan käytännön tasolla tehdä esim ilmoitus lastensuojeluun tarvittaessa ym, mutta et kuitenkaan pysty kokonaan välttymään ns pahoilta asioilta elämässä, esim uutisissa/poistamaan pahuutta, ja siksi tarvitsetkin apua tuohon ahdistukseen. Taustalla saattaa olla myös piilevää masennusta, silloinhan maailmassa korostuvat ne pahat asiat ja elämä tuntuu toivottomalta.

Toivottavasti saat tukea/apua ongelmaasi ja elämä alkaisi näyttää hieman valoisammalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat