Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

mut navan alapuolella on pieni kumpu :/

Kommentit (12)

Tiedosta joka liikettä tehdessäsi, että harjoitat nyt alavatsan lihaksia. Teet liikkeet miten teet, mutta joka kerta tehdessäsi vedä alavatsan lihaksia selkärankaa kohti. Helpointa se on, kun kuvittelee vetävänsä tosi tiukkojen farkkujen vetoketjua kiinni selällään. Jännitä lihakset huolella!



Ei se liike, vaan se, miten se tehdään!

Suurin osa tätä liikettä harrastavista tekee sen väärin, ts. ihan muilla kuin vatsalihaksilla. Itsekin tein, kunnes PT:n kanssa harjoittelin liikkeen tekemistä oikein. Päällepäin on vaikea nähdä, meneekö pieleen, mutta jalat suorana = jalat auttavat liikettä liikaa.



Tästä tullaankin siihen, että vatsalihasliikkeet eivät yleensä ole paras tapa saada 6-pack näkyviin, koska se on luonnostaan meillä kaikilla olemassa ilman treenausta. Rasvaprosentin lasku auttaa, mutta osalla naisista on se " viimeinen" vararavinto juuri siinä alavatsalla eikä lähde ilman kirurginveistä. Poikittaisen vatsalihaksen treenaamisesta voi olla apua; yksinkertaisimmillaan se tapahtuu siten, että vedät vatsan voimakkaasti sisään.



Vierailija:

Lainaus:


siis selillään makuulla ja nostaa takapuolta ylöspäin, kun jalat sojottavat kattoon. Tuo on alavatsaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

teen sellaisia pieniä alavatsalihasliikkeitä, eli menen istumaan ja laitan jalkaterät esim. sohvan reunan alle ja teen sellaisia pieniä liikkeitä, eli en mene kokonaan alas asti, vaan sen verran, että vatsalihaksissa tuntuu.

Myöskin sellainen liike, että selällään " pyöräilee" auttaa...

siis selillään makuulla ja nostaa takapuolta ylöspäin, kun jalat sojottavat kattoon. Tuo on alavatsaan.



Lihakset voi olla tosi vaikea saada näkyviin. Jo Marilynillä oli pömppö. Se on vaan niin normaalia.



Ehkä Pilates voisi auttaa?

Mee maahan makaaman selälles kroppa suoraks la kädet maassa. Sit nostat vaa jalkoja suorassa ylöspäin niin, että liike lähtee lantiosta. Se tekee hyvää alavatsalihaksille. Älä kuitenkaan laske jalkoja maahan saakka, kun lasket jalkoja alaspäin, pidä jalat kokoajan ilmassa ;))

Suoravatsalihas on yksi lihas (sixpäkin muodosta huolimatta).

Yksittäistä lihasta taas ei voi muovata eri kohdista eri liikkeillä, vaikka virheellisesti usein näin neuvotaankin.

Vinot tai syvät vatsalihakset eivät myöskään juuri vaikuta tämän suoran vatsalihaksen pyykkilautamuotoon, vaikka niiden treenaus voi toki tehdä vyötärönseudusta muuten esteettisemmän.

Erilaisia vatsarutistuksia on silti hyvä tehdä monista eri syistä.

Se miksi päkit eivät näy alavatsassa johtuu lähes aina rasvaprosentista.

Siihen auttaa rasvojen dieettaminen pois... ja muistakaa, sitäkään ei voi tietyltä alueelta poistaa - muuten kuin rasvaimulla.

Hauskoja vuodenalustreenejä kaikille :)

Jos vatsalihakset näkyy ylhäältä niin näin maalaisjärjellä ja mieheltäni kysymällä (mies tekee päivätyönsä lisäksi pt:n töitä) ainut keino saada alavatsa timmiksi on tiputtaa rasvat niin alas, että ne lihakset sieltä näkyy. Eli kun lihakset ovat jo ilmeisesti kunnossa niin ei auta kun pudottaa rasvat pois. Tosin vähän arpapeliähän tuo on. Jos geenit ja kropan malli on semmonen, että rasvaa kertyy juuri siihen niin silloin joutuu tosi alas tiputtamaan rasvat ennen kun sen pienen kummun saa pois.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat