Vierailija

Ja oletko saanut, minkälaisessa perhe/taloustilanteessa? Meillä kun on vain yksi lapsi ja miehellä kohtalaiset tulot, niin epäilenpä tuleeko sieltä myöntävää päätöstä:( Itekin kyllä olen töissä, mut osa-aikaisena.

Kommentit (20)

esim jossain on ollut 20 euroa per vuorokausi per aikuinen ja lapset päälle niin kummasti vaan meidän perhettä mummola kutsuu tai hiekkaranta tai muu ei niin tyyris

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eka kerran oltiin, kun oli kaksi lasta, mutta viime vuonna viiden lapsen kanssa ei enää tukea saatu, joten ei päästy lomallekaan Olen ollut kotiäitinä koko ajan, mies on aika hyvin palkattu.

Kyllä kaikilla on oikeus hakea; heillä on sitten omat perusteensa (sosiaaliset, taloudelliset ja terveydelliset perusteet) kenelle lomatukea myönnetään, ja kenelle ei. Tulot vaikuttavat, mutta on ollut perheitä, joissa molemmat ovat työssä (ja hei! tarvitsevat lomaa!) mutta kun tulot ovat jääneet rajan alle, ovat päässeet tuetulle lomalle.

Helpoin on päästä jos on vähätuloinen eläkeläinen, tai monilapsinen perhe, mutta mulle aina opetettiin, että kannattaa ilman muuta hakea, jos on kiinnostunut.

Tämä on kopioitu Solaris-lomien nettisivulta:

Tuettua lomaa voivat hakea kaikki Suomessa vakituisesti asuvat ihmiset. Loman myöntämiseen vaikuttavat sosiaaliset, terveydelliset tai taloudelliset syyt. Myös erityisen vaikea elämäntilanne huomioidaan.

Muun muassa perhetilanne, leskeys, omaisen hoitaminen, työttömyys, päihdeongelma, yksinhuoltajuus sekä psyykkiset ja fyysiset sairaudet huomioidaan lomapäätöstä tehtäessä. Myös pienet tulot sekä velat vaikuttavat myönteiseen päätökseen.

weeweewee piste solaris viiva lomat piste fi

kun on työpaikat, talot ja tavarat, velkaa kyllä voi olla mutta sitä ei huomioida toimeentulotuessa. Suomalainen työssäkäyvä ihminen luulee että joku saa saman rahan sossusta kun he saavat palkkaa ja sitten keljuillaan. Kannattaa tutustua toimeentulotuen normirajoihin kadehtimisen sijaan.

Loman tarpeessa mekin ollaan, talovelkaa on ja ne miehen " kohtuulliset tulot" kuulostaisi Etelä-Suomessa pieniltä. Siis noiden sääntöjen mukaanhan kuka vain voi hakea. Lomayhtymän asia on sitten päättää, myöntävätkö meille.

ap

on aiheuttanut mitä suurimmaksi osaksi työttömyyden. Minä jouduin sairauden vuoksi työttömäksi ja sain tuettua työtä oltuani vuoden työttömänä ja nyt minä en saa kaksistakaan palkkaa mutta työnantaja saa hyvän tuen vajaakuntoisuuteni vuoksi joten kyllä työttömien syyttely usein on turhaa, siinä on tarpeeksi kun roikkuu puolihirressä huonolla palkalla jos on " onnistunut`" työllistyyn.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat