Vierailija

ainakin jotain tyyliin " onpas kiva" tai jotain. Mutta kaksi tuttavaperhettä ei ole kommentoinut mitenkään! Minusta se tuntuu hassulta, enkä ymmärrä, miksi eivät kommentoi meille niinkin isoa asiaa kuin oma talo?!? Oliskohan selityksiä kellään tällaiseen käyttäytymismalliin?

Sivut

Kommentit (53)

Ei tarvitse kaverin vauvaa kehua vuolaasti, jos se omasta mielestäsi on ruma. Sano jotain muuta pientä kivaa positiivista, jolloin lapsen vanhemmat eivät välttämättä edes huomaa, että et kehunut lasta kauniiksi. " Wau, mitkä hiukset...ihanat hiukset..voi, näitä pieniä sormia...ihanan tumma väri silmissä..."

Tai rakennusmaasta " eikö olekin ihanaa, kun kohta teillä on oma koti...itse suunniteltu koti...paljon tilaa..."

Tai " ihanaa, kun teillä on järvi tuossa vieressä" . Mitä sitten vaikka sinun mielestäsi talo olisi ihan väärin päin järveen nähden. Ehkä siihen on joku syy, jota sinä et edes osaa ajatella ja silti talo on ihan toimiva ja alue ihana.

Ei tarvitse niinkään kehua, mutta kunhan jotain pientä kommentoi ja huomioi toiselle tärkeän asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

käyty katsomassa parinkin tuttavan raksoilla, ja suorastaan oli vaikeuksia keksiä mitään mukavaa palautetta. Keksin toki, kohtelias ja mukava kun olen, mutta oikeasti pidän omaa valintaamme miljoona kertaa parempana!

Todennäköisesti eivät älynneet, että pitäisi jotenkin kommentoida. Mielestäni on melkein kiusallista mutista " ihan kiva" , jos ei tule spontaanisti mieleen jotain oikeaa kommentoitavaa. Jos tontilla oli vaan pari tikkua ristissä, niin vaikea siitä on vielä mitään sanoa :) Tuskin tarkoittivat mitään pahaa! Ja ystävät tuskin ovat niin kateellisia, etteivät sen vuoksi mitään sanoisi...

Ja sitten pitäs vielä kehua että onpa kivan näköisiä lautoja teillä ja oi miten ihana harmaa sävy noissa putkissanne onkaan. Olet ap tyhmä, sorry vaan.

SILLÄ PUHUN NYT OMASTA KOKEMUKSESTANI!

Minä olen myös kohteliaisuudesta " joutunut" tuttavieni keskeneräisille rakennustyömaille katselemaan ja kuten joku taisi mainitakin, niin ei vois vähempää kiinnostaa! Lähinnä odottaa, että pääsis pois ja ei siellä rytöläjän keskellä oikeasti voi vielä hahmottaa millainen talo tulee ellei ole melkein asiantuntija!! Olo on ollut lähinnä kiusallinen, kun keskeneräistä työtä vähän vaikea arvioida.

Nyt alamme kohta itse rakentamaan enkä kyllä aio ketään tuttuani pyytämällä pyytää tai viedä raksalle arvioimaan ja odottamaan ihailevia kommentteja. Jos joku vartavasten pyytää päästä niin tietysti sitten, mutta muuten en aio vaivata sellaisia ystäviämme rakennusprojektillamme joilla ei se kiinnosta!

Paljon parempi on kutsua ystävät sitten kotiin viettämään iltaa, kun talo on valmis ja sisustus yms. kunnossa. Silloin varmasti myös niitä kommentteja saat.

ja " miksi kaveri ei kiinnostu häistä" kun niihin on vuosi aikaa eikä kenellekään tule mieleen vatvoa sitä kaiken aikaa.

Mitä sitä nyt osaa sanoa jostain sorasta ja anturoista, mutta kuin että jaa jaa, kyllä sitä tarvitsisi olla rakennusalan ammattilainen että näkisi siinä jotain muuta kuin tontin. Ehkä nyt on oma into ja hehkutus niin kova että kaikki muu tuntuu liian laimealta? Kyllä ne ooh ja aah tulee sitten kun alkaa olla tapettia seinissä.

Itselläni kokemusta yhdestä rakentaneesta ystäväperheestä.

Taloa piti olla katselemassa vähän väliä ja kuunnella samat löpinät mitä tulee mihinkin jne.

Lopussa aloin olla jo aika täynnä koko hommaa, enkä todellakaan jaksanut kommentoida enää mihinkään.

Mun tuttava teki itselleen mun mielestäni järkyttävän keittiön taloonsa. Sanoinkin sen sille suunnitteluvaiheessa. Mutta eipä mulla sitten ollut mitään sanottavaa kun käytiin valmista taloa katsomassa. Keittiö oli juuri niin epäkäytännöllinen ja kauhea kuin olin ajatellutkin. Joten en sanonut mitään. Itselleenhän he talonsa tekivät.

Isäni on aikoinaan rakentanut monta taloa, itsellemme siis kaikkiaan 4, joten raksoilla tuli pyörittyä kerran jos toisenkin. Eikä mikään voi olla tylsempää kuin jokin rakennustyömaa. Eri asia sitten kun talo on valmis, eikä kyllä sittenkään jaksa kamalasti kiinnostaa että millaiset kaapit kenelläkin on, tai minkä kokoiset makuuhuoneet, ihan sama!

Finette:

Lainaus:

Se on selvää, ettei kukaan ala kehua salaojaputkia ja hyvää raudoitusta tai miksei, mutta jos joku kertoo talon pohjasta ja mitä on suunnitellut sinne ja tänne, niin kyllähän siitä varmasti pari kysymystä irtoaa ja voi sanoa, että kuulostaa hyvältä, tmv.

ehkä he tulivat kyläilee teille, viettääkseen aikaa teidän kanssanne. ei mua ainakaan kiinnostais kyläreissuilla lähtee tutkimaan toisten rakennuksia. etenkin jos on kauempaa tultu, tosi tylsää sit raahautua viel jonneki rakennustyömaalle... heitä ei siis varmaankaan kiinnostanu koko homma pätkän vertaa! Ette kai käyttäneet loppuvierailua sit tulevasta talosta ja pihasta puhumiseen, vai loppuiko vierailu yllättäen lyhyeen, mitä en ihmettelis yhtään;)

Kuka tahansa tietää, että talonrakentaminen /rakennuttaminen on perheelle iso juttu.

Jos ystävä vie katsomaan työmaata, niin vaikka siellä ei mitään ihmeellistä kommentoitavaa olisikaan tai vaikka ei pitäisi kaikesta näkemästään, aina voi eläytyä sen verran toisen asemaan, että kysyy jotain! Kehuu niitä asioita, joista pitää ja pitää suunsa visusti kiinni niistä, mistä ei pidä! Eiks tuo nyt ole päivänselvää? =)

En ymmärrä talotekniikasta mitään, enkä osaa sitä kommentoida. Sisustuspinnoista voisin jotain sanoa, ja yleensä pyrin kommentoimaan positiiviseen sävyyn.

Vierailija:

Lainaus:

vaan kuulostaa typerältä ei-rakentavien korvissa, kun selitetään, että mitä tohonjatohon tulee... ap

Ja meillä on rakentavia ystäviä. Siltikään minä en osaa sen kummemmin kommentoida toisten raksalla, SIINÄ VAIHEESSA, kun mitään erityistä näkyvää ei ole. Toki kuuntelen, kun selitetään mikä mihinkin tulee ja millainen takka yms. Ja vastaan kuulostavan kivalta. Itse en koskaan pyydä ystäviäni käymään tontilla, tulevat jos haluavat, ja kerron jos kysyvät. Uskon, että valmiiseen kotiin viimeistään tulevat, enkä silloinkaan odota mitään sen suurempaa kommentointia :)

Kysyttäessä saattaisin jotain vastata. Mutta mitäs tykkäät? kysymys on ihan turha, omistajat tykkää, itse tykkään usein toisenlaisesta.

Toki sitten voi olla vaikeampaa, jos se taapeli on tehty päin honkia, mutta sittenkin voi kehua ympäristöä tai sitä työmäärää, joka siihen " väärin" kasattuun taapeliin on laitettu. Kyse on ihan vain peruskäytöstavoista.

Vierailija:

Lainaus:

Ja sitten pitäs vielä kehua että onpa kivan näköisiä lautoja teillä ja oi miten ihana harmaa sävy noissa putkissanne onkaan. Olet ap tyhmä, sorry vaan.

itse ainakin nään puolivalmiissa talossa ja yleensäkin remonteissa vaan ressiä ja ressiä... kun itse olemme ihmisiä että mieluiten kaikki valmiina kiitos :)

Olen sellainen avaimet-käteen ihminen joka näkee työmaalla vain työtä. En viitsi sanoa että voi kamala kun on vielä niin paljon hommia ja mä en kyllä koskaan jaksaisi, tmv. Olisin tietysti voinut sanoa että on varmaan kiva sitten kun joskus pääsette asumaan, mutta kun oikeasti mua ei kiinnosta kenekään rakennusprojekti. Ja itse en siihen koskaan ala kun mulle se on niin negatiivinen asia. Monen ihmisen on vaikea käsittää ettei mulla ole hinkua nähdä rakenteilla olevaa taloa. Mä vaan olen sellainen että jos ei asiat ole kunnossa, niin näen vain sen työmäärän.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat