Vierailija

Nimittäin jos Saari on suunnitellut tekoaan jo vuodesta 2002, miksi juuri tuo tiistai? Mä luulen että sen laukaisi poliisin yhteenotto maanantaina, jolloin Saari säikähti että alkuperäinen suunnitelma ei toteudukkaan. Alkuperäinen suunnitelma oli siis 7.11. Että jos mulla olisi kouluikäisiä lapsia, kyselisin onko heillä koulussa joku vastaava pyssysankari ja jos on, pitäisin lapsen kotona. Noh, ehkä tämä on hysteeristä pelonlietsontaa, mutta jotenkin tuntuu siltä että jos tuolla on noita enemmänkin, vuosipäivällä voi olla iso symboliarvo.

Kommentit (4)

Saari kopioi niin suuresti P-E:n toimintaa, että taatusti alkuperäinen tarkoitus oli iskeä vuosipäivänä, mutta poliisin sotkeutuminen asiaan laittoi kiiruhtamaan suunnitelmaa. Olisihan se ollut hänestä ehkä "hienoa" (?????) saada tuolle päivälle oikein erityisen kauhistuttava maine.

Mun veikkaus on, että hautakynttilä ei ollut edes Saaren laittama, sille tulee ennen pitkää toinen selitys. Sehän ei ollut edes tämän hyökkäyksen kohteeksi joutuneen koulun pihalla, vaan se löytyi ihan toisen koulun pihalta (lukion ja yhteiskoulun yhteiseltä pihamaalta) aivan toisalta puolelta Kjoen keskustaa.

Suunnitelman hätiköidystä toimeenpanosta kertoo minusta myös se, että koululla oli iskun aikana menossa aloittavien opiskelijoiden tervetulo-tilaisuus, jonka vuoksi juhlasali oli täynnä väkeä. Jos (huom. JOS) Saaren oli todellakin ensisijainen tarkoitus tappaa mahd. paljon ihmisiä, eikä vain omaa luokkaansa - miksei hän hyökännyt sinne, jos kerran tuo päivä olisi ollut joku ehdoton special päivä hänelle ja hänen tiedossaan jo pitkään? Minun kantani on, että suunnitelman viimeinen hiominen tehtiin häthätää vasta edellisenä yönä. Hän hyökkäsi omaan luokkaansa, jota piti tilan ahtauden vuoksi "helppona". Siitä oli ilmeisesti mahdollisuuksien mukaan tarkoitus edetä ruokasaliin, joka onneksi ehdittiin tyhjentää.

Joo, olen pohtinut tätä asiaa paljon, kossa se liippaa läheltä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta onhan noita ammuskelujen vuosipäiviä muitakin kuin Jokela, eikä sitä välttämättä ollut vuosipäivälle suunniteltu. Vuosipäivänä ihmiset voi olla enemmän varuillaan kuin muulloin kun asia on esillä lehdissä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat