Vierailija

Pari yötä se on vinkunut ja vikissyt. Ei halua olla yhtään yksin. Haukkuu kuin sekopää, jos joutuu jäämään yksin kotiin.

Nyt olin pari tuntia pois ja sillä aikaa koira oli tuhonnut yhden oven karmin kamalaan kuntoon ja repinyt pöydiltä alas kaiken minkä vain oli irti saanut.

Kyseessä pienikokoinen narttukoira, jolla on ikää 1v5kk.

Tämä käyttäytyminen on minulle täysin uutta, koska koira ei ikinä ennen ole tehnyt mitään vastaavaa.

Kommentit (15)

Eikä ainakaan ulkoisesti näytä siltä, että juoksut olisi lähellä.

Soitin eläinlääkärille, joka sanoi, että kuulostaa joltaikin käytöshäiriöltä. Kuulostaa hirveältä, mutta kaipa sekin saadaan koirakoulussa parannettua (ollaan käytä koirakoulussa ennenkin).

Mennään vielä ell:n tarkistukseen tänään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän koira lähteekin kohta OKKO-kouluttajalle. Joku pimahus tohon on iskenyt.

t. ei ap

Vierailija:

Lainaus:

Tai sitten dap-haihdutinta.

Saa eläinkaupoista. :)

Koira potee siis tosiaan eroahdistusta. En tiedä johtuuko tämä ahdistuneisuus niistä takeista. Onko jokin ääni pelästyttänyt koiran sen yksin ollessa vai mistä moinen muutos, mutta toivottavasti saadaan apua.

Mutta tässä on kyllä yksi aika kummallinen juttu... Kämppä oli melkein kuin pommin jäljiltä tullessani kotiin. Kaikki näytti kyllä siltä, että koira olisi ollut asialla. Myöhemmin tänään, kun menin makuuhuoneeseen, jossa on ovi ollut koko päivän kiinni ja koira ei siis ole päässyt sinne, huomasin jotain outoa. Toinen yöpöydistä oli vinksin vonksin ja siinä ollut valokuva makasi lattialla.

Tuli jotenkin turvaton olo. Tälle on varmasti luonnollinen selitys, kuten se että joku on aamulla tönäissyt yöpöytää ja kuva on tippunut eikä ole sitä huomannut, mutta silti...

ap

Meidän tyttökoirat on varsinkin ekoissa juoksuissaan tulleet tosi seurankaipuisiksi, olleet lähellä rapsutettavana eivätkä myöskään halunneet jäädä yksin (yksi koira ui saaressa olevalta leiripaikalta peräämme kun kävimme soutelemassa).

Toiset tuli noin viiden kuukauden kuluttua ensimmäisistä. Myös koiran emällä on suunnilleen saman aikaväli juoksujen välillä. Kasvattajan mukaan, siis seuraavia juoksuja odotellaan vasta kesäkuulle.

Olen nyt keksinyt yhden syyn, josta tuo yksin jäämisen tuska voisi johtua, mutten sitten tiedä voiko sillä olla noin suurta vaikutusta koiran käyttäytymiseen.

Ennen meillä oli takit eteisessä niin, että koira pääsi vetämään ne alas. Päivät se sitten lokoili takkien päällä ja niissä oli varmaan tutut hajut. Nyt takit on laitettu kaappiin, eikä koira pääse niihin enää käsiksi. Ajattelin, että jos se vaikuttaisi koiraan jotenkin. Turvallinen pesä tuttuine hajuineen on " viety" pois.

Ja kun koiralla on ollut kahdet juoksut, niin luulen tai ainakin luulin tietäväni miten se silloin käyttäytyy. Itkemistä oli silloinkin, mutta yöt sentään meni rauhassa eikä tuollaista hurjaa paikkojen tuhoamista ole ollut koskaan.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat