Vierailija

Onko mielestänne oikein, jos kerron kaiken hänen vaimolleen? Vai onko parempi olla tietämättä? Itse haluaisin ehdottomasti tietää, jos olisin vastaavassa asemassa.

Suhde on kestänyt 2,5 v melko tiiviisti ja on ollut muutakin kuin seksisuhde. Lopetan tämän siksi, että mies ei koskaan tule pystymään minkäänlaisiin ratkaisuihin. Ei pysty jättämään minua, mutta ei vaimoaankaan. Luultavasti vaimo epäilee jotain, mutta mies on hyvä valehtelija eikä varmasti jää koskaan muuten kiinni. Tosin miehelle olisi melko helppo järjestää " ansa" , jos epäilee, ja saada varmistus, mutta vaimo ei ole sitä tehnyt, joten siksi mietin haluaako hän tietoisesti sulkea silmänsä tältä asialta. Silloin ei ehkä ole viisasta kertoa hänelle?

Jos nyt vain pistän suhteen poikki niin mies pääsee kuin koira veräjästä. Vaikka olen itse tässä rikoksessa mukana, tuntuu väärältä, että hän ei millään tavalla joutuisi maksamaan tästä miten on kohdellut sekä minua että vaimoaan.

Asiallisia vastauksia kiitos eikä mitään huoritteluja!

Kommentit (29)

jos välität miehestä, et kyllä takuulla kertoisi, se on voi-voi sinulle ettei hän sinua loppupeleissä huolinutkaan vaan vaimonsa, anna heidän olla ja korjaa ylpeytesi jossain muualla ja joidenkin muiden kustannuksella. Kostoksi kertoo minun mielestä ihan täysluuserit.

Tiesit kyllä että hän on toisen, jos olisi sinuun vaihtanut, olisitko silti kertonut vaimolleen?

vielä se, että eihän rakkaus- tai edes seksisuhde tai sen päättyminen ole oikeudenkäynti, ei tässä elämässä yleensäkään jaeta tuomioita, elämän luonne ei ole palkintojenjakotilaisuus tms. Ihmisen itsensä ei tulisi jakaa tuomioita kanssaihmisilleen, oli elämän elänyt sitten miten tahansa, " huoraten" , kuten minä tai sitten ihan kaidalla polulle kulkien. Tai ainakaan se oikeudenjako ei ole meidän käsissämme, tai ihmisen ei tulisi itse yrittää toimia oikeustuomarina moisissa moraaliasioissa, kaikki saa tuomionsa aikanaan ja oikealta taholta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jotka ovat on/off vaiheella. eli, kun tieto pettämisestä tulisi, helpottaisi se eropäätöstä. Tunnen erään vanhainkoti papparaisen, joka eli vanhuuden päivät kamalassa tuskassa, kun oli pettänyt vaimoaan nuorempana. itki sitä ja tunnusti sen siis vanhoilla päivillä.

Olen muutenkin jo pitkään harkinnut eroa. Jos saisin tietää pettämisestä lähtisin ehdottomasti. En ole sitoutunut suhteeseen enää henkisesti, eikä pettäminen satuttaisi.

että petetty osapuoli eli vaimo olisi viaton ja saattaisi särkyä pirstaleiksi jos tietäisi miehensä pettämisestä. Näinkin joskus on.

Mutta yhtä usein vaimo jo tietää tai aavistelee pettämisestä tai pettää itse tai ei enää välitä miehestään ja sulkee silmänsä. Suhde useimmiten onkin jo karilla jos toinen puolisoista pettää.

Itse olen aikamoinen horatsu, pelehdin varatun miehen kanssa, jo monennettako vuotta. Koskaan en kuitenkaan, vaikka mies minua kohtelisi miten, en edes suhteen loputtua kertoisi asiasta eteenpäin. En halua olla kaunankantaja, ja vaimo on oikeinkin hyvä ihminen. Minusta ei olisi kypsää ehdoin tahdoin loukata viattomia vain ja ainoastaan oman " ylpeytensä" tms. tähden. Enhän minä ole ollut ylpeä seksisuhteen varatun miehen kanssa ryhtyessänikään, miksi suhteen loputtua yhtäkkiä olisin niin kovin loukattu ja haluaisin miehen tietävän " miten hän on minua kohdellut" . Ei - olen ollut suhteessa vapaaehtoisesti ja ihan rakkaudestä lähimmäiseen, niin miestä kuin hänen vaimoaan kohtaan, en alentuisi koskaan vaarantamaan viattomien elämän tasapainoa. Se ei ole minun tehtävä. Jos mies itse olisi tuskissaan, hän saa valita kertooko vaimolleen joskus vai ei, minä en ole mikään oikeudenjakaja.

Olet sitten siinä itse toinen " paha" , mutta hienoa, että hankkiudut suhteesta eroon.

Enkä aio ruveta tästä nalkuttamaan, vaikka mieli tekisi:)

Eikö kaikki ihmiset halua tietää, jos toinen osapuoli on epärehellinen, haluatteko te todellakin vaan sulkea silmänne??

Mitä rakkautta se on, minkälainen teidän tulevaisuus silloin on??

Luottamus on se A ja O, ainakin mun mielestä :o

ja kostoksihan sinä sitä vaimolle kertomista mietit etkä lojaalina naisena toiselle. Lopeta suhde ja anna olla, häviäminen on katkeraa sisko, mutta tee se edes tyylillä nyt.

vaimo on ns hyvä ihminen ja tekee kaikkensa miehen eteen.. ja mies on sitten sika. mä haluaisin tietää. todennäköisesti mies hankkii kohta uuden seksikaverin. ja kierre jatkuu. eli olisko oikein vaimolle? en osaa neuvoa sinua, mutta itse tahtoisin tietää.

Jokainen ihminen pyrkii elämänsä niin hyvin kuin osaa ja keneltäkään ei voi vaatia sen enempää sillä jokainen tekee ratkaisut omakohtaisesti ja omista lähtökohdistaan , mutta päätökset jokainen tekee itse eikä kenelläkään ole oikeutta niihin vaikuttaa

Itse olen tullut kaksi kertaa elämässäni petetyksi suhteessa. Molemmilla kerroilla aavistin jo paljon ennen kuin totuus tuli ilmi. Ehdottomasti olisin halunnut tietää totuuden ennen muita. Itse olisin halunnut olla kasvotusten noiden ihmisten kanssa ja kuulla MIKSI. Vaikka tiedän ettei näissä asioissa järki ole se ohjaava tekijä eikä vastauksia ole... Kuitenkin olisi halunnut saada kasvot asioille ja ihmisille. Mielikuvitus kun tekee tepposensa ja suhteet alkavat elää ihan omaa elämäänsä. Itsetunto siinä kärsi, kun kuvitteli kaikenlaista ja noista naisista tuli jotain superihmisiä oman itsen rinnalla. Molemmat suhteeni päätyivät eroon ja itsetunnon paikkailu kesti vuosia. Enää en suostuisi epärehelliseen suhteeseen. Se on kaikki tai ei mitään. Sitä olen aina pohtinut myös mikä ajaa naiset deittaamaan varattuja miehiä? Huono itsetunto? Ettei usko saavansa kokonaista ja ole oikeutta täyteen onneen? Ja mikä noita miehiä vaivaa, kun pitää saada kaikki: sekä vapaus että perhe. Minusta naisten pitäisi pitää yhtä eikä antaa valtaa tuollaisille kieroille valehtelijamiehille. Ei kukaan ansaitse valheita. Ja milloin se mies oppii ellei seinä tule noissa hommissa ikinä vastaan? Voimia sinulle tehdä ratkaisusi. Olet vapaa!!!!

Vastaan sinulle niin kuin vastaisin itselleni ,koska itsestähän kaikki lähtee.
Minusta olisi parempi antaa asion olla ja vain lähteä ,koska olet varmasti'
vapaaehtoisesti ollut suhteessa varattuun mieheen .Ei ole syyllistämisen paikka vain päätöksen itsellesi mitenkä jatkat elämääsi ja mitä haluat elämältäsi jatkossa. Minä kun en usko ,että kertominen auttaa kun vain pahentaa asiaa ,se kuka kertoo jos kertoo on tämä mies itse.
Sinun on ajateltava itseäsi ja omaa oloasi ja paremmin selviät kun et tee mitään hyödytöntä kokonaisuutta ajatellen.Ja kun ajatellaan vielä onneksi ei
olla täydellisiä ja elämä tuo mukanaan kaikenlaisia asioita ,voipa otta vaikka
opikseen erilaisista kokemuksista .Uskon,että kaikki menee niin kuin pitääkin.
Hyvää jatkoa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat