Vierailija

Voit laittaa kaikki haukut tähän, luen ne kiltisti. Sano nyt kaikki se, mitä olet aina halunnut sanoa muttet kuitenkaan kehtaa kasvotusten.

Sivut

Kommentit (34)

Havaintojeni mukaan lestadiolaiset pyrkivät yleensä elämään sen mukaan kuin mitä pitävät oikeana. Vaikka itselläni on TV, niin en voi ymmärtää, miksi joitakin häiritsee se, että lestadiolaisilla ei ole.

Ja mitä sitten noihin pukeutumis- ja meikkaamisjuttuihin tulee, niin minusta on aika ymmärrettävää, että jos yhteisössä pidetään liiallista koreilua vääränä, niin vähitellen muodostuu yleisesti hyväksyttyjä normeja rajanvetoina siitä, mikä on vielä hyväksyttyä ja mikä liiallista koreilua.

Miksi ihmeessä teitä häiritsee niin kovasti se, että joku haluaa elää tiukempien normien mukaan kuin mitä itse elätte? Ja ainakaan minulle ei ole koskaan kukaan lestadiolainen tullut saarnaamaan siitä, miten minun pitäisi elää.

Tuntuu siltä, että monet lestadiolaisia morkkaavat ovat itse asiassa vähintään yhtä suvaitsemattomia kuin mitä lestadiolaisten ajatellaan olevan.

siksi, kun ei katsota televisiota? siksi, kun ei käytetä ehkäisyä?

siksi kun, meillä on paljon lapsia?

Ihmettelen syyä. Itse en ketään tuomitse helvetitulilla tai muullakaan. Se on JUmalan tehtävä. Ei ihmisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä meitäkin tarvitaan! Välillä tuntuu, ettei kuulu mihinkään, kun ei mahdu siihen " normi-vl-perheen" muottiin. Monessa asiassa on aika yksin. Perheen lapsiluku on ainakin toistaiseksi täynnä...

videotykillä tietokoneen kautta katellaan telkkariohjelmia, mutta telkkaria ei ole, kun se on kielletty. Se on kyllä aika kaksinaismoralistista.

Vierailija:

Lainaus:

siinä häiritsee se että telkku löytyy kaapista ja sitä katsotaan salaa. tai se että netti on sallittu mutta tv ei, vaikka netin sisältöä ei sensuroi kukaan.

arvostan ihmisiä jotka tosiaan elävät sen raamatun mukaan koreilematta eivätkä venytä sääntöjä siten kuin itselle sattuu sopimaan.

eläisivätkin tiukasti normien mukaan mutta kaikki on muunneltavissa itselle sopivaksi tekopyhäksi mössöksi.

meikkiä ei saa olla, mutta peitepuikkoa voi käyttää huomaamattomasti

hiuksia ei saa värjätä, mutta permanentin tai huomaamattomat raidat saa ottaa

kaiken kruunuksi vaatteet saavat olla viimeisen päälle pintamuotia

väärinkäsityksistä. Minun mieheni on ex-vl, minä en ole koskaan ollut vl. Silti jotkut meille tulleet ihmiset ovat yllättyneet siitä, että meillä on tv. Monet ovat myös luulleet, että me ei voida käyttää ehkäisyä. Ihmiset eivät useinkaan ymmärrä, että on myös EX-VL:iä. Lisäksi voi olla perheitä, joissa toinen vanhemmista ei ole vl. Tunnen sellaisiakin perheitä.

siinä häiritsee se että telkku löytyy kaapista ja sitä katsotaan salaa. tai se että netti on sallittu mutta tv ei, vaikka netin sisältöä ei sensuroi kukaan.

arvostan ihmisiä jotka tosiaan elävät sen raamatun mukaan koreilematta eivätkä venytä sääntöjä siten kuin itselle sattuu sopimaan.

eläisivätkin tiukasti normien mukaan mutta kaikki on muunneltavissa itselle sopivaksi tekopyhäksi mössöksi.

Vierailija:

Lainaus:

meikkiä ei saa olla, mutta peitepuikkoa voi käyttää huomaamattomasti

hiuksia ei saa värjätä, mutta permanentin tai huomaamattomat raidat saa ottaa

kaiken kruunuksi vaatteet saavat olla viimeisen päälle pintamuotia

hiuksiakaan en ole värjännyt jne... Ja vaatteet. heh.. no jos lukkää tähän 100kg ruhoon pintamuodin vaatteet taitaisin olla koominen näky ;) Toisaalta en kyllä välttämättä ymmärrä miksi liki 40 v pitäis pukeutua kuin 20... Ja nuorille on pikkasen vaikea ostaa muuta, kuin muotivaatteita kun ei oikein muuta kaupoista saa.

Tosin siäkin rajataan mitä on sopiva katsoa mikä ei.

Tosin annettakoon anteeksi mullen se , että mä olen ateistin kanssa naimisissa.. Eli en tosiaankaan mikään rivi lestadiolainen ;)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat