Vierailija

Mä en ainakaan tunne ketään sellaisia ihmisiä, jotka kauheesti kehuisivat toisten taloja, lapsia ja muita aikaansaannoksia. Hyvä kun edes vauvoista onnittelevat.

Ei sellainen taida olla suomalainen tapa yleensäkään. " ihan kiva" taipaa olla ainoo kehu mitä joskus olen kuullut.

Kommentit (20)

Tulee itselle ja toiselle hyvä mieli, kun huomaa kivalla tavalla, jos toisella on vaikka uudi kampaus tai kotona uudet, kauniit verhot tms.

Minusta se on vaan kohteliasta ja ystävällistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos jollain on uusi asunto, kampaus, auto tai lapsi, niin yleensä kyllä kehun :) Se tarkoittaa, että olen vilpittömästi iloinen ystävieni puolesta, en ole mikään hapannaama

Eivät aikuiset ihmiset ja lapset niin paljon toisistaan tässä asiassa eroa. Kaikki me tarvitsemme myönteistä palautetta ja kehuja onnistumisistamme. Sosiaalisina olentoina toisten ihmisten mielipiteillä ja heiltä saadulla vahvistuksella on väliä. Mieti esim. työssä. Koet onnistuneesi jossain ja jo se tuntuu hyvätlä, mutta eikö tunnu vielä paremmalta, kun joku huomaa sen ja kommentoi sitä? Sinullakin on varmaan lapsia. Onko sinusta ihan sama, sanooko lapsesi sinulle joskus, että tykkää äidistä tai että äiti on tosi kiva, kun kuitenkin itse tiedät olevasi hyvä äiti. Vai saako lapselta tullut positiivinen palaute sinut erityisen hyvälle mielelle, vaikka sinänsä jo tiesitkin olevasi hyvä äiti?

Mutta ne kommentit on kyllä tosiaan keksimisessä..kun oikeasti vaan aattelen suurinpiirtein että aha, tämmönen. Ja niistä perustaloista (pakettitaloista) en tosiaan osaa kovin kiinnostunut olla kun ne on niin moneen kertaan nähty. Siis eimitään uutta/erilaista/yllättävää. Kiva että asukkaat ovat itse tyytyväisiä, mutta ei kai mulla tartte olla mielipidettä toisten kodeista?

Töissä enimmäkseen, jos joku on toteuttanut jonkun asian hyvin. Tai sitten voin kehua jonkun tukkaa tai vaatteita. Tai hänen tapaansa suhtautua tai käsitellä jotain asiaa. Harvemmin sitä kenenkään " omaisuutta" tulee kehuttua.

on tällä hetkellä vähän huono ja tulee helposti sanottua rumia asioita, koska kaikki ärsyttää.

MUTTA, muistan kyllä kehua ja pääasiallisesti olen optimisti ja näen kaikessa hyvää.

esitellä omaa mielipidettä ja makua vaan ilmaista, että on kiva kun ihmisellä on uusi koti, keksiä siitä jotain hyvää. Useimmitenhan asunnon tarkoitus ei ole tarjota " jotain yllättävää" , ennenmminkin päinvastoin, olla turvallinen KOTI;)

vaikka uutta taloa! Mun mielestä se nyt kuuluu jo hyviin käytöstapoihin mainita joatin mukavaa.

Itse kehun paljon. Ja siis oikeista asioista, jos huomaan, että kaverilla on tukka kivasti tai paita sopii hänelle hyvin. Tai töissä, jos joku hoiti homman tosi hyvin. Meidän harjottelijaa mä olen kovasti kehunut alalle sopivaksi, kun näin oikeesti on. Keneltäkään muulta tämä harjottelija ei ole sitä kuullutkaan, ennenku nyt pois lähtiessään.

Usein vaan tuntuu, että ihmiset vähän hämmentyvät, jos kehuu jostain. Se ei taida oikein kuulua suomalaiseen tapaan.

Mutta miksi ei tekisi toiselle hyvää mieltä ja jos vielä on oikeastikin aihetta. Kyllähän sen jokainen tietää miten mukavalta kehut tuntuu.

Ja se talojuttu, on aika törkeää, jos ei sanallakaan kehu kaverin tavanomasta pakettitaloa, varsinkin jos tietää, että se on hänen yksi toteutunut unelma! Välinpitämätön kaveri on silloin. Ei sillä ole väliä, vaikka se ei itseä miellyttäisikään.

Meillä on talonrakennus loppusuoralla ja kyllä toivon, että joku edes jotain mukavaa kommentoisi, kun sinne asumaan päästään.

Kyselen uusista työpaikoista ja opiskeluista. Yleensäkin yritän välittää, että olen myönteisellä tavalla kiinnostunut ystävieni ja kaverieni elämästä ja tekemisistä.

Minulle ei tuota myöskään mitään vaikeuksia löytää myönteistä sanottavaa niistä pakettitaloista (ne todellakin vastaavat monien asumistarpeita) tai standardi kerrostalo kolmioista. Ei aina kaiken tarvitse olla niin erikoista, että se olisi hienoa. Moni täälläkin olisi valmis väittämään, että hienoin asia heidän elämässään on lapsi tai lapset ja mikäänhän ei ole tavanomaisempaa kuin lastensaanti. Se, että joku asia on tavallinen, ei tee siitä yhtään vähemmän hienoa (tai vaihtoehtoisesti kauheaa.)

Nehän on jo saavuttamassa jotakin unelmaansa. Ei siinä enää tarvii mitään sanoa. Mun mielestäni. Toista se on niillä jotka joutuu vaan haaveilemaan.

Eikä tietenkään asunnon ole tarkoitus tarjota mitään " yllättävää" , vaan olla se koti, mutta juuri senpä vuoksi onkin vaikea keksiä mitään sanottavaa kun luonnostaan ei tule mitään mieleen.

4

Vierailija:

Lainaus:

esitellä omaa mielipidettä ja makua vaan ilmaista, että on kiva kun ihmisellä on uusi koti, keksiä siitä jotain hyvää. Useimmitenhan asunnon tarkoitus ei ole tarjota " jotain yllättävää" , ennenmminkin päinvastoin, olla turvallinen KOTI;)

Kerro mulle miksi ison talon omistava ei kehu toisen rakentamaa taloa?

Olisko syy siinä, ettei siinä ole mitään kehuttavaa. Talo on talo so what?

-" Täähän on tosi kivaa aluetta. Minä en tiennytkään, että täällä päin on näin vehreää/kivasti palvelut lähellä/varmasti lapsille paljon leikkikavereita tms."

-" Onpas käytännöllinen tämä pohjaratkaisu."

-" Tuo kivasti avaruutta, kun olohuone ja keittiö on näin yhtä tilaa." /" Onpa kiva, kun keittiö ja olohuone on selvästi erillään, voi rauhassa istua olkkarissa, eikä tarvitse katsella keittiön tiskaamattomia tiskejä ;)"

-" Onpa tässä kätevä tämä kodinhoitohuone."

-" Oi, kun on kivan näköinen tuo kylppäri."

-" Tässähän on tosi tilavat nämä makkarit, sehän on kiva, mahtuu parikin lasta samaan huoneeseen." /" Onpa kiva, kun lapsille on omat makuuhuoneet ja eihän niiden nyt niin isot tarvikaan olla."

-" Tässähän on tosi kiva piha/saa kivan pihan."

jne. jne.

Jos muuta ei keksi, aina voi kehua seinien väriä. Ja koska ihan oikeasti eri ratkaisuissa on hyvät ja huonot puolensa, niin riittää, että tuo esiin niitä hyviä. Edes nuo kirjoittamani vaihtoehtokohdat (jotka sinänsä tietysti ovat vastakkaisia) eivät ole epätosia. Siinä on esim. puolensa, jos keittiö ja olohuone ovat samaa tilaa ja toisaalta puolensa, jos ne ovat erillään. Riittää, että tuo asioista esiin niitä positiivisia puolia.

Vierailija:

Lainaus:

Eikä tietenkään asunnon ole tarkoitus tarjota mitään " yllättävää" , vaan olla se koti, mutta juuri senpä vuoksi onkin vaikea keksiä mitään sanottavaa kun luonnostaan ei tule mitään mieleen.

4

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat