Vierailija

Eilen meni rinta tosi kipeäksi ja siihen nousi patti. Olen yrittänyt lypsää käsin ja pumpulla, mutta rinta ei heruta kuin pari milliä. Olen suihkutellut rintaa.. Mikään ei tunnu auttavan. Nyt siis kaikki vinkit kehiin, että saan tän pois! olen myös tarjonnut tota kipeää rintaa vauvalle tiheämmin, kuin tervettä..

Kommentit (24)

ja se muuten tuli silloin kun rinta oli ihan täys. TÄMÄ AUTTAA: laita isohkon sukan sisään riisiryynejä. käytä mikrossa ja ah sitä taivaallista oloa, mikä tulee, kun sukan laiittaa rintaliivien sisään :) Samalla tosiaan varovasti hierottava tuota pattia (nänniä kohti).

Laita jonkin verran kiehuvaa vettä tyhjään (lasi)pulloon ja nänni tiiviisti pullon suulle. Pitäisi muodostua alipaine, joka avaa tukoksen.

Mulla auttoi myös saunominen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

molemmissa auttanut tosi tosi tiheä imetys kipeästä rinnasta(lypsä vaikka välillä jos vauva ei suostu tiheästi imemään ja lypsä myös tervettä rintaa niin että periaatteessa vauva imee vain kipeää rintaa ja tyhjennät toisen pumpulla) ja buranaa tosi reilusti; kysy vaikka neuvolasta miten paljon voit buranaa ottaa-sitä saa hetkellisesti ottaa enemmänkin kuin 1 tabl 8 tunnin välein kuten paketissa sanotaan. Burana auttaa myös tulehduksen nostattamaan kuumeeseen-jos sulla ei oo kuumetta sulla on " vain" tukos josta ehkä pääset helpommin eroon. :o) Kaalinlehtiä en oo henk koht kokeillut mut lämmin suihkutus, tai vaikka hiustenkuivaajalla " kuivaaminen" on auttanut. Samoin laitoin tulikuumalla vedellä kastellun keittiöpyyhkeen pieneen muovipussiin ja haudoin sillä.

Jos ei vuorokaudessa helpota pyydä neuvolasta antibioottikuuri.

ei se tulehdus sitä merkkaa että imetys tapahtuu jotenkin väkisin niinkuin joku aiemmin tuolla ketjussa heitti.

Mulla pikemminkin syynä liian pitkät imetysvälit kun maitoa tuli paljon ja vauva imi vain 1 rinnan kerrallaan enkä aina tajunnut kesken ruokailun vaihtaa lennossa rintaa enkä pumpata toista samalla tyhjäksi kun vauva syö toista.

valkoinen pieni " klöntti" ? Mulla sellainen aiheutti kerran tukoksen ja siitä klöntistä vetämällä tuli mukana sellainen valkoinen " rihma" , jonka jälkeen tukos aukesi.

Kaalinlehteä liivinsisään ja tosiaan ahkeraa suihkuttelua ja käsin lypsämistä. Jos ei helpota, mene käymään lääkärissä. Ettei vain pääse pahaksi! Etenkin mene, jos nousee kuume.

Laita kaalinlehtiä (vasaroi niitä ensin) rintaliiveihin tukoksen kohdalle.

Yritä imettää niin, että vauvan leuka on tukokseen päin, sillä rinta tyhjenee tehokkaimmin vauvan leuan puolelta.

Ota Buranaa.

Tärkeintä olisi saada rinta ' tyhjäksi' , ja paras keino siihen on vauva. Käsinkin voit yrittää lypsää, muista heruttaa maitoa ihan koko rinnan alueelta eikä vain nänninpäästä. Kärsivällisyyttä: voi kestää kauan, ennen kun maitoa alkaa kunnolla herua kun lypsät käsin.

Imetä tiheään ja samalla kun vauva imee, hiero pattia varovasti. Kun vauva lopettaa jatka hieromista/ pumppaamista, jos vain pystyt. Heruminen, kun on lähtenyt käyntiin, vähän helpompaa. Ota jotakin kotiapteekin kipulääkettä esim. parasetamol. Lämmin kaurapussi auttaa ainakin minulla, joillakin taas kylmähoito. ( Mulla taas nuo tukokset tulee helposti kylmästä, näilläkin keleillä + 15 rinnat olen suojannut hyvin. Ei puhettakaan, että ulkona imettäisin, huoh) En saa pumpulla herumaan, mutta viimeksi sekin ihme nähtiin, kun tukos aukeni, ihan käsin sain lypsettyä maitoa kuppiin. Ihmeiden aika ei ole ohi. Paras ja tehokkain rinnan tyhjentäjä on vauva, toivottavasti hän yhteistyöhaluinen. Jos nousee kuume mene lääkäriin.

Terveisin toinen pahkurarinta

Työssä näen näitä " väkisin" imettäjiä joiden mielestä se vaan on niin " hienoo" kun voi sanoa imettävänsä.. ei tule mieleen, juuri tuo, että kaikilta se täysimetys ei voi eikä pidäkkään onnistua!!!

Vierailija:

Lainaus:

Työssä näen näitä " väkisin" imettäjiä joiden mielestä se vaan on niin " hienoo" kun voi sanoa imettävänsä.. ei tule mieleen, juuri tuo, että kaikilta se täysimetys ei voi eikä pidäkkään onnistua!!!

keitä pullo kuumaksi ja laita se sitten " imemään" rintaa, vakuumi joka muodostuu pitäisi avata sitkeimmätkin tukokset. Pitää olla joku keskikokoinen lasipullo (mutta varo sit kun asetat paikoilleen että et polta rintaa).

Saunominen on jees myös - ota ensin 1g Panadolia (eli 2 tabua), käy kuumassa suihkussa 15min ja hiero sitä kipeätä kohtaa ja sit tyhjennät. Onko sulla pumppu?

Vielä yksi vanhahko vinkki on desinfektolspriittiä, sitä kääreisiin ja rinnan päälle.

toivottavasti saat apua. t kätilö

Mulle tuli eka rintatukos jo synnärillä. Sen jälkeen pari tulehdusta, jotka parani nopsaan. Imetys itsessään sujui mainiosti, ja täysimetinkin yli 6 kk.

Vierailija:

Lainaus:

Siis ajattelin ettei se lähde herumaan ollenkaan, mut vauva oli onneksi sitkeä ja jatkoi vaan imemistä. Pumpulla tyhjensin loppuun, ja olin tavallisen helpottunut kun patti lähti rinnasta pois. Ihan kamalaa mitä kaikkea sitä joutuu miettimään vauvojen kanssa ;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat