Vierailija

vauvaa/lasta? Meillä vauva 9kk, joka osaa istua ilman tukea, jos laittaa hänet istuvaan asentoon. Itse ei nouse istumaan. Liikkuu pyörimällä, ei siis osaa ryömiä eikä kontata. Muu kehitys on normaalia. Onko kellään tällaisesta kokemusta? Miten kehitys on edennyt? Vauva käy fysioterapiassa.

Kommentit (7)

ja nyt just alkanut istumaan itsekseen mutta ei osaa itse nousta vielä istumaan, ja ei osaa ottaa käsillä tukea jos horjahtaa vaan kaatuu sitten ja kopsauttaa päänsä. Ryömimään juuri oppi mutta myös kierimällä liikkuu. Luotan siihen että omaan tahtiinsa etenee vaikka kyllähän se kieltämättä välillä harmittaa kun kerhoissa ym tuntuu että paljon nuoremmat ovat jo paljon edellä. Yhtään ei ymmärrä esim lusikan päälle kun moni tämän ikäinen jo harjoittelee kovasti lusikan käyttöä. Ei myöskään osaa taputtaa tai vilkuttaa vaikka olen kovasti yrittänyt opettaa, monta kertaa päivässä harjoitellaan...

Kyllä se siitä aikanaan lähi ja pari-kolmevuotiaana ei ollut enää mitään eroa ikätovereihinsa. Ei käynyt fysioterapeutilla, ei kuulemma ollut tarvetta. Nykyisin on reias ja liikunnallinen koululainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

suhtautunut asiaan leppoisasti. Nyt alkaa kuitenkin turhauttamaan, kun tuntuu ettei kehitys yhtään etene. Lisäksi tuntuu pahalle, kun kerhoissa yms. huomattavasti nuoremmat vauvat jo liikkuu. Onko teillä (joilla oli se 11kk ikäinen) epäilty mitään vakavampaa?

- ap

Meillä vauva 8 kk. Ei ryömi, ei nouse istumaan. Pyörii kyllä ympyrää napansa ympäri ja istuu, jos laitetaan istumaan. Onko hän siis jotenkin hitaasti kehittyvää sorttia, jos ei opi vajaassa kuukaudessa ryömimään? Missä tällaisia kriteereitä on asetettu?

Mun tyttö lähti 10kk iässä peppukiitämään, sitten konttaamaan. Ei koskaan ryöminyt, kääntyi 7kk iässä, istui 8kk iässä. Seisoi tukea vasten 12 kk ja käveli 1v4kk. Oli vaan tosi varovainen ja arka liikkumaan, sit kun lähti liikkeelle, meni varmasti, eikä telonu itteään. Missään vaiheessa ei ehdotettu fysioterapiaa, tyttö alkoi aikaisin puhua ja käydä potalla. Mut todella alkoi jo stressaamaan, kun muut äidit kyseli, et EIKÖ VIELÄKÄÄN jne..

joka ei istu, ryömi, konttaa jne. pyörii napansa ympäri ja kääntyy. käydään fysioterapiassa, on selvästi jäljessä kehityksestä

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat