Vierailija

Kommentit (10)

Masennus ei ole minään yhden jutun seuraus, vaan kun laitetaan eri juttuja nippuun, niin siitä se lähtee. Ja ne jutut on jokaisella omansa.

eli vaikka elämä kaikki hyvin, terveet lapset ja kaunis koti ja vakityöt jne. mutta jatkuva unenpuute saa kaiken näyttämään mustalta ja negatiiviselta. Ollaan oravanpyörässä, seksi unohtuu, tiuskitaan läheisille, välit viilenee, syödään väsymykseen ja paino nousee, ei jaksa tehdä mitään ja asiat menee rempalleen. Sitten on kaksi masentunutta eron partaalla sekaisessa kodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos vaikkapa tapahtuu paljon lyhyessä ajassa: Saa uuden työn, menee naimisiin, saa lapsen, muutetaan uuteen kotiin... Ja tuo kaikki vaikka parin vuoden sisään, niin siinä voi olla paljon sulateltavaa.

Sitten kun siihen samaan lisätään vähän kunnon huononemista, kun ei enää ehdi lenkille niin usein, ja pikkuisen univelkaa, niin nää lähes huomaamattomat asiat lisäävät vielä vettä myllyyn.

vakaviin masennuksiin ei löydy selkeää syytä.

Reaktiivinen masennus on oma sairautensa, se syntyy nimen omaan reaktiona johonkin (järkyttävään) tapahtumaan

Vierailija:

Lainaus:

eli vaikka elämä kaikki hyvin, terveet lapset ja kaunis koti ja vakityöt jne. mutta jatkuva unenpuute saa kaiken näyttämään mustalta ja negatiiviselta. Ollaan oravanpyörässä, seksi unohtuu, tiuskitaan läheisille, välit viilenee, syödään väsymykseen ja paino nousee, ei jaksa tehdä mitään ja asiat menee rempalleen. Sitten on kaksi masentunutta eron partaalla sekaisessa kodissa.

Parantuminen kestää vuosia.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Parantuminen kestää vuosia.

Eli mut on kanssa terveyskeskuksessa yhden rastitustestin perusteella diagnosoitu masentuneeksi. Musta se oli aika kevyesti heitetty diagnoosi. Mutta ajoi kyllä asiansa sillä, että nyt saan apua.

Sitten tuli eteen yöimetyksestä vieroittaminen, ja siirryin toiseen huoneeseen nukkumaan. Olin siellä kaksi viikkoa, ja samaan aikaan muutuin aivan eri ihmiseksi. Olin energinen ja tarmokas, kaikki tuntui helpommalta.

Kun siirryin takaisin makkariin, niin taas alkoi tämä netissä roikkuminen ja koti on siivoton. Eli nyt oon kovasti sitä mieltä, että minä kärsin pitkäaikaisesta unenpuutteesta. (Ensimmäinen lapsi valvotti vielä enemmän).

Nyt ei kauheasti ilahduta tuo kommentti, että parantuminen kestää vuosia. Kerropa miten parantuminen eteni! Olisin luonnollisesti TODELLA kiinnostunut.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat