Vierailija

taulua kankaasta? olen ajatellut tehdä ja tekniikka on hakusessa. mistä sen kehikon olette tehnyt ja miten? noin niinkun suunnilleen?

Kommentit (15)

halvan valmiiksi kehyksiin pingotetun kankaan, siis joka virallisesti ois tarkotettu öljy tms maalaukseen, sit nitomalla vetää siihen päälle ostamaani kangasta ja voila ripustusvalmis taulu :o)

oletko samoilla linjoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En kyllä käyttänyt ohutta puurimaa vaan ehkä 2 x 2 sentin paksuista. Taulutkin suht isoja, 140 x 210 cm..

Ostin kulmarautoja ja ihan tavallista " parrua" ;) ja väliin vielä tein poikkiparrun.. Tosi ymmärrettävästi selitetty. ;) Sitten vaan raksanitojalla kangas takaa kiinni. Helppoa ja onnistuu ilman miestäkin. =)

Jos kangas kovin ohut, niin kannattaa laittaa toinenkin kangas alle. Ja muista pingotta tosi hyvin. Löystyy ehkä muuten käytössä..

Haluaisin joskus kokeilla tehdä styroksista taulun, koska se on niin kevyttä.

Taidetarvikeliikkeistä saa kiilakehyksiä, joihin voi pingottaa itse kankaan nitojalla tai millä nyt parhaiten saa kiinni. Helppoa ja toimivaa.

Siis tee tai laita mies tekemään ohuesta puurimasta kehikko, johon pingotat kankaan, nitojalla (tai sitten sellaisella isommalla " rakasanitojalla" ) nidot sitten kankaan kiinni. Tai vaikka nastoilla. Mulla nää termit vähän hakusassa :)

kiilakehyksellä helposti. Siitä se nimikin tulee. Siis: neljä " rimaa" , joissa on valmiit lovet kulmissa (menevät kulmissa limittäin toistensa sisään), jotta ne saa suorakaiteeksi. Sitten kangas pingotetaan nitojalla kiinni ja lopuksi lyödään kiilat takapuolen valmiisiin koloihin, joilloin kangas pingottuu vielä paremmin.

Maksaa pari euroa tai sinne päin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat