Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ilmiantakaa parhaat täytteenne suolaisiksi lätyn täytteiksi! Vieraita tulossa vappuna ja pitäisi sopia sekä lapsille että aikuisille. Esim jauhelihasta, tonnikalasta?

Ja vielä, voiko lätyt tehdä ja täyttää valmiiksi jo edellisenä päivänä ja tarjottaessa vain lämmittää uunissa? Vai menettävätkö makunsa... Itse en ole koskaan aiemmin noita tehnyt, mutta syönyt olen ja oli hyviä!

Kommentit (4)

Googlettamalla löytyy varmasti hyviä ohjeita. Jauhelihapohjainen on takuuvarma ja maistuu yleensä kaikille, vauvasta vaariin:)

Täytetyt ohukaiset on aika työläitä kun täytyy ensin paistaa ne ohukaiset jne. mutta ne voi mainiosti tehdä etukäteen ja pakastaa. Ota sitten hyvissä ajoin jääkaappiin sulamaan ennen tarjoilua, ripottele pinnalle juustoraastetta ennen uuniin laittoa ja gratinoi uunissa.

Mun ehdoton suosikki on: Jauhelihaa ja herkkusienikeitto-pussin jauhe ja ruokakermaa, nämä kun sotkee ja laittaa letun väliin niin on muuten hyvää...ainakin mun mielestä :) Mitään muuta mausteita ei tarvitse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Teen täytteen jauhelihasta, riisistä ja keitetyistä kanamunista. Kun olen täyttänyt ja rullannut letut, niin ripottelen päälle hieman juustoraastetta (esim oltermannia) ja laitan uuniin kymmeneksi minuutiksi (200 astetta). Teen täytettä yleensä reilumman satsin ja laitan ylijäävän pakastimeen, mistä se on mukava ottaa seuraavalla kerralla kun lettuja paistaa.

Tein kahdella eri täytteellä.

1. jauhelihaa, vihannessuikale (pakaste). Tein ns paksumman jahelihakstikkeen johon laitoin sitten nuo suikaleet.

2. Lämminsavulohi, riisi, herne-maissi-paprika. Tähän olisi hyvä jos olisi keksinyt jonkun kastikkeen koska miehen mielestä täyte hieman kuiva.

Ei ne mielestäni niin suuritöisiä ole. Paistoin ensin letut ja laitooin lautaselle pinoon ja sen jälkeen siitä on helppo täyttää ja latoa uunivuokaan.

Hyvää oli!

Tässä yksi linkki. Toivottavasti toimii.

http://www.finfood.fi/finfood/ff2.nsf/0/737E12157848DB21C2256FD9002B7F39...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat