Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tulossa on n. 25-35 henkilöä ja ristiäisten lisäksi juhlitaan mun valmistujaiseni samaan syssyyn.

Mitään apua en saa mistään! Ehkä äitini leipoo jonkun kuivakakun tai keksejä, mutta siinä se. Mies kyllä siivoaa kodin ja viihdyttää esikoista, että saan tehdä valmisteluja (vauva kainalossa...)

Lisäksi tulee pitkämatkalaisia n 7 henkilöä, joille pitäisi joku ruoka laittaa. Ajattelin, että saavat ihan arkisesti syödä meidän keittiössä, ennen kuin varsinainen juhla alkaa.

Vai pääsisikö helpommalla, jos tarjoaisi samoilla tulilla lämpimän ruoan koko porukalle ja jättäisi kahvipöytä tarjoilut vähemmälle?

Tuleeko mitään vinkkejä mieleen? Millainen menu oli vaivaton, mutta kuitenkin juhlava (meidän suvussa on ollut tapana todellakin panostaa juhliin, pohjanmaalla kun asutaan...) ja mielellään sellaisia tarjottavia, että voi tehdä pakastimeen valmiiksi.

Ehdotuksia? :)

Kommentit (6)

mutta itselleni heräsi kysymys, että miksi ilman apuja. Toki on halvempaa tehdä kaikki itse ja hoitaa tarjoilut itse, mutta pystytkö sitten nauttimaan tuosta ainutlaatuisesta juhlasta?

Sinun tilassasi harkitsisin vakavasti pitopalvelua, joka huolehtii kaiken. Saisit itse keskittyä vauvaan ja juhlaan.

Pese hyvissä ajoin valkoiset pöytäliinat ja tarkista astiastopolitiikka - puunaa lusikat ym. myös ajoissa. Vauvan kastepöydälle tarvitset kastevesikulhon ja kynttilän, ja kukkalaitteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

typistämään kukkapuolen yhteen asetelmaan, jos haluan käyttää enemmän rahaa tarjoiluun.

Millaisen menun mihin hintaan olette saaneet pitopalvelusta? Henkilöitä olisi siis noin 30.

ap

mutta kyllä kannattaa kysyä tarjouksia. Meillä kunnon pitopöytä (lämmin ruoka lisukkeineen+ kakkukahvit) 20:lle vieraalle maksoi 25e/hlö, lisäksi tarjoilijan palkka päälle. Mutta maksoin mielelläni tuon, kun ei tarvinnut itse stressata.

Itse olen sitä mieltä, että noita " suuria" juhlia ei elämässä liikaa ole. En siis silloin halua itse olla valmisteluista puolikuolleena ja juhlapäivää viettää keittiössä toivoen, että joku VIERAS tulisi auttamaan.

2

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat