Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Haluaisin tarjota eräillä syntymäpäivillä jotain erikoisempaa mutta pääni lyö aikalailla tyhjää. Alkupaloiksi olen ajatellut carpacciota parmesanin ja rucolan kera mutta mitä muuta? Mikä sopisi alkupala pöytään carpaccion seuraksi ja mitä pääruuaksi? Olisin kiitollinen vinkeistä!

Kommentit (10)

vaikka maustat sen Dijon sinapilla, toki parmesania kuuluu myös olla.

Pääruoaksi voisit tarjota kalaa ehkä lohta tai merianturaa tai vaihtoehtoisesti lintua, fasaania tai sorsaa

Jälkiruoaksi sopi parfait, uunijäätelö, hedelmät tai marjat viinihyytelössä, suklaamousse tai suklaamarkiisi.

Pystytkö esim. loimuttamaan lohta tai savustamaan? Kokonainen naudanfile uunissa on myös vaivaton pääruoka. Jäädykkeet voi valmistaa hyvissä ajoin jälkiruoaksi. Pääruoalle sopii varmasti sesonkituote tuore parsa sopivalla kastikkeella tai miksi ei alkuruollekin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lisäksi vaikkapa Tonno Vitelloa, tomaatti salsaa ja paahdettua maalaisleipää.

Pääruokana sitten vaikka kokonaisena grillattua possun / naudan sisäfilettä, yrttimaustetut nuoret perunat + sopiva kastike.

Jälkkäriksi Tiramisu

sopii hyvin alkupalan lisäksi. Pääruuaksi Saltimboccaa. Hakaniemen hallista saa tilattua suussasulavaa vasikkaa!!! Jälkkäriksi marja tai hedelmähyytelö ja kinuskikastiketta.

tomaattisalsaa ja lämmintä patonkia.

(Gloriassa näin kerran " lohicarpaccion" eli kyllähän graavattua kalaa muunnellaan italialaisittain, mutta ap varmaan ajattelee lihaveriota)

Kala pääruoaksi onkin kinkkinen juttu, hankala valmistaa niin, että isolle seurueelle saa juuri oikein pöytään. Ehkä valmistaisin jotain lohta, fileestä voi muotoilla tikkuja tai vartaita jotka kypsennyksen jälkeen jäävät kiehkuralle tai rusetille. (en itse pidä siitä keittiötyylistä jossa kovin koristellaan ruokaa, mutta noita olen tarjoillut ihan menestyksekkäästi. Eli lohta jollain pedillä, mutta ei tietenkään salaatti- kun se oli jo alkuruualla.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat