Seuraa 

Kysymys onkin jo tuossa ylhäällä, eli onko Isossa-Britanniassa sellaista standardi tyynynliinaa/tyynyä? Suomessa tuntuvat tyynynliinat ja tyynyt olevan useimmiten samankokoisia. Ainakin Saksassa tyynyt näyttävät olevan isompia ja muhkeamia, niitä on aika vaikea tunkea ihaniin suomalaisiin Marimekon tyynynliinoihin.

Idea kysymykseni takana on seuraava: minut on kutsuttu häihin ja pariskunta asuu Lontoon lähellä. Löysin yhdestä kaupasta romanttiset suomalaiset tyynynliinat, jotka haluaisin antaa lahjaksi (niissä lukee eri kielillä " minä rakastan sinua" ), mutta en ole siis varma, sopivatko paikilliset tyynyt suomalaisiin tyynynliinoihin.

Toivottavasti joku sielläpäin asuva osaa neuvoa. Minulle riittää vain tieto paikallisten tyynyjen/tyynynliinojen standardileveydestä ja -pituudesta.

Kommentit (8)

Esim. Belgiassa saa sentään Ikeasta 50X60 tyynyjä (vaikka paikallinen vakiokoko on neliskulmainen), niin ei tarvitse raahata tyynyjä Suomen-lomilta, jotta voisi käyttää vanhoja tyynyliinojaan.

Tähän jos johonkin tarvittaisiin yleiseurooppalaista standardia. Ja standardiksi tietenkin se meidän koko, kiitos!

Tein pikaisen tutkimuksen Argosin ja Nextin kuvastoista ja standardityynyn koko nayttaa oleven 74 x 48 cm. Joukossa oli vain yksi " kingsize pillow" 86 x 49 cm. Tyynyliinoista ei ollut mainittu kokoja, mutta olettaisin, etta ne ovat noille mitoille tehtyja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suomessa kyllä standardi tyynyliinankoko on eri kuin UK:ssa. Mitkään meidän lahjaksi saamat tyynyliinat ei ole sopineet enkkutyynyihin, jotka ovat sellaisia pitkulaisia verrattuna suomalaisiin. On pitänyt sitten tuoda tyynytkin Suomesta, kun on ollut niin kivoja tyynyliinoja, että on halunnut käyttää :)

Brittityynyt ovat sellaisia samanlaisia kuin suomalaisetkin, eli suorakaiteen muotoisia standardikokoisia. Saksassa on tosiaan sellaisia muhkeita 80x80 cm tyynyja, mutta muualla Euroopassa Britit mukaanlukien on minusta samanlaiset perustyynyt kuin Suomessa; korjatkaa viisaammat (ja talla hetkella Briteissa asuvat) jos olen vaarassa?

Mulla on suomalaisia puuvillaisia tyynyliinoja ja ovat käyttämättömiä, koska eivät sovi, meillä ainakin on kaikki -eri kaupoista ostetut tyynyt pidempiä kuin suomen tyynyt. Mikä sinänsä on tosi harmi kun täällä on täyspuuvillaiset liinavaatteet kalliimpia, paitsi tietty Ikeassa, jonne meillä taas on 250km matkaa...

ovat täällä isompia kuin mitä suomessa käytetään. Ainakin mun kokemat ja ostamat. Mulla on keittiössä Marimekon käsipyyhkeet kun ovat niin pieniä, sieviä ja käteviä sinne, mutta kylppärin käsipyyhkeet on ainakin 3 kertaa sen kokoiset :)))

Kiitos vastauksista. Harmi jos tyynynliinat eivät sovi. Täytyy sitten keksiä jotain muuta. Samassa kaupassa on myös sydämillä kuvioituja käsipyyhkeitä.

Suomen standardi tyynyliinat eivat sovi brittityynyihin. Jos ostat tyynyliinaa suomesta, osta pitempi niin mahtuu muhkeisiin ja pitkiin brittityynyihin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat