Seuraa 

Mikä olisi paras tapa? kannellisessa sangossa vai kangaspussissa, miten tulee hajuhaittoja vähiten? 2 kk ikäisellä pojalla olen nyt alkanut käyttää kuorivaippoja harsojen kanssa. ihan opettelen vasta tätä touhua.

Kysyisin myös minkälaiseen systeemiin kannattaa siirtyä kun tarvii lisää imua, esim. yöksi tai ulkoillessa. Nyt oon käyttänyt noita kuorivaippoja harsoilla vaan kotosalla, yöksi ja ulos oon laittanut kertikset. ja oon valmis nyt hankkiin taas jotain lisää.

kiitos, tiivii ja pojat 2v8kk ja 2kk 2 vko

Kommentit (3)

Pissavaippoja en huuhtele ollenkaan. Kakat huuhtelen kylmällä vedellä ja väännän enimmät vedet pois. Sitten nakkaan vaipat makkarissa olevaan muoviseen ämpärimalliseen kannettomaan pyykkikoriin (vois toki olla muuallakin, mut siellä yleensä vaihdan vaipat). Sieltä nakkaan vaipat joko pesukoneeseen tai kodinhoitohuoneessa olevaan pyykkikaappiin, jossa vetokorit.

Joskus toki haisee, jos joku vaippa unohtuu jonnekin, mutta mun mielstä kertisten kanssa haisi koko tupa ja vessa erityisesti.

Lisäimuksi laitoin ensin taittoflanellin harson sisään. Sittemmin oon siirtynyt sisavaippoihin. Mutta niihinkin laitan tarvittaesa harson, flanellin tai froteeimun (esim pieni pyyhe) lisäimuksi. Toki lisäimuja saa ostaa valmiinakin jos minkälaisia.

T@hti

Meillä huuhdellaan sekä pissa- että kakkavaipat (fuzzi bunz-kuoret, harsot + flanelli-imut) lavuaarissa ja säilötään tavallisessa kannellisessa ämpärissä kylppärissä. Yhdestä ämpärillisestä tulee suurinpiirtein koneellinen (meillä on aika pieni kone), kun mukaan laittaa vähän muutakin valkopyykkiä. Huuhtelemattomina haisevat siinä vaiheessa, kun siirretään koneeseen, mutta huuhdeltuina ei mielestäni hajuhaittoja ole!

Ompunäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Me aloitettiin kestot nyt 9kk pojan ollessa 2kk, kertikset eivät sopineet ainakaan jos niitä yksinomaan käytti. Minä huuhtelen pissavaipat jääkylmällä vedellä (hajut lähtee hyvin pois) ja kuivatan vessan patterilla. Kakkavaipat huuhtelen ensin kuumalla, ja sitten kylmällä vedellä. Kuumalla lähtee kakat pois helposti ja kylmällä pissatuoksut. Kun vaipat ovan kuivat, vien ne vaatehuoneessa olevaan kannelliseen koriin odottamaan pesua. Hajuja ei ole minkäänlaisia. Paitsi silloin jos unohdan vaipan huuhtelemattomana vessaan :)

Meillä oli alkuun käytössä harsot ja Babyidean Hemp Hour nauhavaipat, hamppulisäimut, ja lisäksi omia vanhoista froteepyyhkeistä ja flanellista tehtyjä lisäimuja. Päivällä pisin vaipanvaihtoväli on n 3h, aamupäivisin kun ulkoillaan. Silloin oli pienempänä harso ja nauhavaippa, nykyään se ei enää oikein riitä. Nyt ostin muutaman Disanan flanellisisävaipan kokeiluun, ja ne sopivat kivasti meidän tarpeisiin. Eli ulkoiluun ja päikkäreille, niin ei tarvi pelätä läpivuotoja. Niidenkin kanssa käytän lisäimua.

Minä oon tykänny tosi paljon Hemp Hour nauhavaipoista, ovat ihanan värisiäkin :), niiden kanssa toki tarvitsee lisäimua, vaikka harson tai hamppulisäimun tai jotain muuta. Meillä on kuorivaippana ollut vain villiksiä. Meidän vauva on allerginen, joten ' muovisia' en ole kokeillut mitään, ja fleecekin kuulemma voi olla allergiselle huono joten niitäkään en ole kokeillut. Meillä on käytössä siis luomupuuvillaa, hamppua ja villaa, pääosin.

AIO-vaippoja ja taskuvaippoja en ole koskaan kokeillut, joten niistä en osaa sanoa mitään. Ehkä joku fiksumpi osaa avittaa niistä :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat