Vierailija

Olen koko ajan ajatellut, ettei minulla ole varaa jäädä lapsien kanssa asumaan eron jälkeen meidän taloon. Isäni kuitenkin sanoi yllättäen, että he voisivat myydä äidin kanssa osakkeitaan ja antaa ne minulle tässä kohtaa ikään kuin ennakkoperinnöksi. Sanoin miettiväni asiaa. Hirvittää, tulevatko sisarukset kateellisiksi. Olen myös aina ollut raha-asioissa hyvin itsenäinen, joten hävettää vähän ottaa vanhemmilta apua vastaan. Toisaalta säälittää viedä lapset pois tutusta kodista ja ympäristöstä.

Kommentit (14)

Voisin kuvitella haluavani jäädä lasten kanssa tuttuun ja turvalliseen kotiin. Iso muutos jo se, että isä muuttaa. Saisi lapset kuitenkin olla vanhassa kodissaan. Tietty eri asia, jos kodissanne on huonoja muistoja ja sinun on paha olla siellä.

rahat vanhemmilta ja talo sulle. Se on vaan mammonaa, talo on koti ja ilmeisesti arvokas (muuten kuin rahalliselta arvoltaan). Se on ihan sama, mistä se raha on tullut, hyödyllistä käyttöä varten se joka tapauksessa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yksi vaihtoehto olisi varmaan myydä vanhemmillesi osa asunnosta. Tällöin ei tulisi ongelmaa, että sisarukset tulisivat kateelliseksi ennakkoperinnöstä, vai kuinka?

Ja eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka joku päivä löydät jonkun toisen jakamaan asumiskustannuksia kanssasi, niin vanhempasi voisivat sitten hänelle myydä osuuden ;-)

Itse halusin kyllä säilyttää täyden itsenäisyyden erossani ja otin lainaa melkoisen summan, kun halusin pitää molemmat asuntomme erossa.

Tai sitten teet vanhempiesi kanssa velkakirjan ja maksat heille vaikka korotta takaisin toooosi pitkällä maksuajalla. ja lopullisessa perinnönjaossa aikanaa tämä ennakkoperintökin huomioidaan eli sisaruksesi saavat sitten enemmän. ja toisaalta eivätkö vanhempasi auttaisi heitäkin jos olisi tiukka paikka.

Ongelmia syntyy sitten jos miehesi ei halua sinulle myydä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat