Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mä en ole mikään ompelemisen mestari, kaukana siitä. Mun pitäis saada verhot lyhennettyä. Miten ihmeessä mä saan niistä tismalleen tasamittaset. Nyt oli reunojen välillä neljän millin heitto. Vai oonko mä vaan liian tarkka?

Kommentit (2)

Ripusta ikkunaan ja katso miltä näyttää! Minulla ainakin, vaikka kuinka mittaisin ompeluvaiheessa reunoja ja verhon keskeltä, saattaa lopputulos olla kaikkea muuta kuin tasamittainen.

Varsinkin ohuissa kankaissa reunat helposti vetävät lyhyemmiksi, mutta enpä moisen takia jaksa montaa kertaa uusiksi ottaa...

Sentin luokkaa olevat heitot saattavat näkyäkin, riippuu vähän siitä kuinka kauas toisistaan verhot tulevat, kuinka näkyvällä paikalla ovat ja kuinka pitkät.

Jos kangas on joustamatonta niin selvinnet asiasta ihan mittaamalla - pitää vain mitata useammasta kohdasta. Jos kangas venyy, niin mittaaminen on vaikeampaa ja silloin tarkastaisin mitat vielä ennen ompelua neulotusvaiheessa niin että roikottaisin molempia verhoja yläreunat yhdessä ja katsoisin menevätkö alareunat tasan (käytännössä tarvitset jonkun roikottamaan verhoja ja itse tiiraat sieltä alapäästä ja korjaat tarvittaessa. Voit tietty myös ripustaa verhot tässä vaiheessa johonkin, vaikka sinne lopulliselle paikalleen).

Ja perusoletus oli tietysti että neulotat käänteet ensin ja ompelet vasta sitten, mielellään ensin toinen pää ja sitten mittaus ja toinen pää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat