Vierailija

Vuos synnytyksestä ja nyt hain lääkäristä lähetteen kontinenssihoitoon (aivastaessa saattaa tippa pissaa tulla pöksyihin) koska olen jumpannut eikä ole tehonnut täysin.

Sain sähköimpulssihoitoa ja todettiin, että vasemmalla puoliskolla en tunne sähkösokkeja ollenkaan:( Eli juuri siellä kohdin mistä repesin.

Synnytyksessä luulin kaiken menneen hyvin kun istuinkin jo heti samana päivänä enkä tarvinnut enää seuraavana päivänä edes särkylääkettä.

15 kertaa käyn nyt siellä noin kerran viikossa + kotitreenit joten toivottavasti siitä tulis nyt vähän helpostusta ja hermo palautus edes vähän.

Huojentavaa sentään tietää, et vikaa tosiaan on etten kuvitellut. Nyt kun tiedostin sen ettei sähkö tuntunut vasemmalla puolella ollenkaan niin myös itsekseen treenatessa en tosiaan vasemmalle puolelle lp-lihaksiin saa samalla tavalla tuntumaa kuin oikealle puolelle.

Ennen tätä olisin automaattisesti synnyttänyt seuraavankin alakautta mut nyt kyllä oon ruvennut sectiotakin miettimään ettei vaan napsahda hermo toiseltakin puolelta. Näköjään kun se voi noin pienessä I-asteen repeämässäkin poikki mennä :(

Kommentit (13)

Terveyskeskuksessa pidetään normaalina, että alle 3kymppinen kulkeen tenoissa. Yksityisellä gynellä kävin, mutta ei mitään apu. Lapsi pääsee vaipoista ja minä en. Olen epätoivoisesti yrittänyt hakea apua.

Synnytyksen jälkeen oli aivastaessa pidätysvaikeuksia.

Tilanne siitä korjaantunut.

Mutta nuhan ja flunssan pitkittyessä (tänä talvena 3 viikkoa)

Ei niistäessä pysty pissaa pidättämään.

Tämä ei nyt ihan tee elämästä mahdotonta, mutta harmittaa kuitenkin.

LP-lihakset kunnossa ja ei repeämiä synnytyksessä, vaikka muuten vaikea olikin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

luulin olevani ainutlaatuinen ongelmineni. Terveyskeskuslääkäri ei ota mitään kantaa, mutta olen ihan loppu kun vauva on 6 kuukautta ja en pysty pidättämään oikein mitään. Entinen juoksuharrastus on vain haave.

Voiko yksityiseltä lääkäriltä saada lähetteen eteenpäin? Minne erikoislääkärille kannattaa mennä, synnytyspuolella virtsaumpi jutuissa puhutaan urologeista, eikö ne ole lähinnä miehille?

Itse repesin III asteen verran, mutta jo 1,5 päästä alapää toimi ihan normaalisti, sitä ennen oli kyllä kiire vessaan. Jälkitarkastuksissa (tehtiin 6 kk synnytyksestä)sain puhtaat paperit (joku viehkee peräsuolitutkimus se oli, mitattiin paineita ja pidätyskykyä) eikä mitään tunnottomuus tmv ongelmia ole ollut.

Voimia kaikille.

Tulee niin elävästi mieleen pitkä ketu aiheesta kuinka naisille ei kerrota synnytyksen riskeistä ja siksi he eivät osaa tai kehtaa hakea apua. Sitten kohdalle voi sattua näitä " hoito" henkilökunnan edustajia, joiden mielestä aikuisen housuunkuseminen tai kakkiminen on normaalia.

Toistan monesti jo sanomani totuuden: synnyttäjällä ei ole sen suurempaa arvoa kuin tehomaataloouden tuotantolehmällä. Vain lapsi on tärkeä, äidistä huolehditaan tasan siihen saakka että lapsi on kohdusta pois ja vain niiltä osin, jotka vaikuttavat lapseen. Kivunlievitys ja vaurioiden kokoonkursinta on edelleenkin ihan lapsenkengissään.

n.5cm navan alapuolelta häpyluuhun asti on siis täysin puutunut. Että ei se sektiokaan tosiaan aina ole mikään hyvä ratkaisu.

Minulle sanottiin että on normaalia ja palautuu pikkuhiljaa vaan eipä ole palautunut, enkä oikein usko että monen vuoden jälkeen enää palautuisikaan.

tosin kyllä voin sanoa, että 3v sisällä helpotti jo tosi paljon ja 5v jälkeen oli kuin ennallaan. Ongelmana oli seksuaalinen tunnottomuus sektion jälkeen.

Onkohan mulla sitten sama vika =/ Kaksi tikkiä laitettiin, eli helpolla pääsin. Mutta lirahtelua on enemmänkin kuin yksi tippa aivastaessa =( En ole kehdannut hakeutua mihinkään tutkimuksiin ja synnytyksestä jo kaksi vuotta.

että kun valitin vaivasta jälkitarkastuksessa niin vastaus oli " on normaalia" .

Seuraavan kerran kävin lääkärillä 6kk synnytyksestä: " teet tehostetusti aamuin illoin lp-jumppaa" ja antoi kirjalliset ohjeet käteen.

Nyt vasta kun paikkakunta ja lääkäri vaihtui niin sain lähetteen tonne fyssarille ja se taas sanoi, että olis mahdollisimman nopeasti synnytyksen jälkeen pitänyt tulla!!!!! Että mulla kiehahti päässä kun kerroin, että OON YRITTÄNYT pyytää lääkäreiltä jo aiemmin apua!

Ja kaiken kukkuraks meidän kunnassa tätä hoitoa ei saa tk:ssa ja sairaalalla ajat niin tukossa, että joudun käymään yksityisellä (15 x 35¿ kerran viikossa). Olen yh ja elän kotihoidontuella (täällä ei saa edes kuntalisää) ja sossu ei kuulema korvaa muuta kuin kunnalliset sarjakäynnit mitkä olis 6¿ kerta. Mutta kun siellä on ei oota joten voitte arvata että tiukkaa on rahallisesti tällä hetkellä, mut ehkä se kannattaa jos loppuelämäks saan tästä kalliista hoitojaksosta hyödyn.

Sori kun avauduin, mutta kismittää kaikki asiat tällä hetkellä. Lapsi on sentään hyvinvoiva terve ja iloinen :´)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat