Vierailija

Työkaverini hakee aina vaan lisää sairauslomaa, vaikka murtumasta jo 3kk. Ei kuulemma kestä nostamista. Olen netistä lukenut, että rannemurtumassa ranne on täysin parantunut 6 viikkoa murtumasta! Rannetta ei ole leikattu vaan ihan kipsattiin.

Ärsyttää tuollaiset sairauspäivärahalla makoilijat!

Kommentit (19)

Kuvittele itse että kätesi on käyttämättömänä kipsissä 6 viikkoa ja yritäpä sen jälkeen käyttää kättä normaalisti!

Ensinnäkin kaikki lihakset ovat surkastuneet ja käsi ei suoristu normaaliasentoon ollenkaan! Jo se että kaikki liikeradat saadaan uudelleen toimivaksi, vie viikkoja!

On totta että tyyppiradiusmurtuma luutuu 6 viikossa, mutta se ei tarkoita sitä että käsi olisi kunnossa! Varsinkin jos on työssä, jossa joutuu nostelemaan, niinkuin viestistäsi ymmärsin, toipumisaika on pitkä. Jos kädellä lähtee liian aikaisin riuhtomaan, voi saada ligamenttirepeämän, joka ei sitten koskaan paranekaan.

Eli tuskin se työkaverisi nyt ihan turhanpäiten töistä poissa on...

- SH minäkin -

Yleensä paranemista seurataa röntgen-kuvista, joten tuskin työkaverisi pystyy huijaamaan lääkäriltä sairaslomaa ilman todellista syytä.

Sitä paitsi tuossa vaiheessa sairasloma ei ole enää edes palkallista, joten tuskin työkaverisi ilman syytä haluaa elää Kelan selvästi palkkaa pienemmillä päivärahoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nuorella perusterveellä varmasti tuo 6 viikkoa riittää, mutta ei ranne heti senkään jälkeen ole uudenveroinen. Minkä ikäinen kuvailemasi henkilö on, mitä lääkkeitä käyttää, onko sairauksia?

se sh

kahteen kertaan murtunut varvas hyväasentoisesti ja sanottu tuo 6 viikkoa. Kuitenkin kesti 2 vuotta, että oli kunnolla parantunut molemmilla kerroilla. Sairaslomaakin sain muutaman kuukauden.

Tuttavallani on olkapää leikattu (ei murtunut) ja aina vaan uudelleen leikataan. Ollut sairaslomakierteessä jo jotain yli kaksi vuotta. Varmaan ärsyttää työkavereita. Miksei voi tehdä toimistotöitä yhdellä kädellä.

Riippuu ammatistakin tuo paraneminen.

Äläpä aliarvio siellä ketään, jollei sulla ole itsellä koskaan mikään murtunut niin et tiedä mitä se on.

Mulla murtu myös ranne ja sekin vaan kipsattiin, kipsi oli 5 viikoa minkä jälkeen vielä saikkua kaks viikkoo.

Olisin saanut vielä lisää lomaa koska käsi ei taivu mihinkää, ei voi nostaa mitään, ei ajaa autoa,ei edes wc käynnit suju niin kuin ennen.

Mulla on onneks työ mikä ei vaadi fyysisiä ponnisteluja eikä kirjallisia hommia( kynä ei pysy kädessä)

Ei kai se sunkaan kaveris olis kotona jos se pystyis kunnolla tekee töitä.

Oletpa kateellinen idiootti!!!!

Toivottavasti loukkaat itse ranteesi, niin sitten vasta ymmärrät kuinka pitkä projekti se voi olla!!

Nimimerkillä:Juuri asian kokenut!

Tosiaan huomasin, että viestisi oli vanha, mutta en voi, kuin ihmetellä Ap, kuinka typerä olet! Kannattaa hankkia oma elämä, jos noin on aikaa murehtia toisten asioita!

Rannemurtumat kestää parantua pitkään. 6 kk ei ole mikään pitkä aika siihen. Jos kipsiä on pidetty 5-6 viikkoa, ei se tarkoita sitä, että ranne olisi kunnossa. Kipsin poiston jälkeen alkaa kuntoutus ja se onkin kestävyyslaji, että ranne saadaan riittävän liikkuvaksi ja kivuttomaksi. Kokemusta on.

Vierailija

Joskus käy niin ettei töihin edes pysty palaamaan ollenkaan. Simppelit murtumat paranee yleensä hyvin, mutta jos on huono asento, sirpaleinen murtuma ja voi olla nivelen pintakin rikki niin tilanne on toinen. Siihen vielä päälle joku nivel siteen vaurio niin kipua voi kestää monta vuotta. Ja täällä Suomessa ainakin perus th:ssa kipsillä mennään useimmiten eikä oteta magneetti kuvaa että nähtäisiin tilanne kunnolla ja voitais heti korjata nivelen ja nivelsiteen vauriot ja ehkäistä nivelrikon synty.

Vierailija

rannemurtuman kiinnitys metallipiikein

todella kipeä leikkauksesta lähtien, kuinka kauan ?  melkoista tuskaa viikko ollut...

jos sopivasti koukussa koholla kehoa vasten saa oltua, mutta sormet . hiukan kun liikahtaa ei ole epäselvää sattuuko.  jonkunviikon tällätavoin kun on, ei varmaan enää mitenkään toimi

Paksuranne

Olen itse juuri paranemassa rannemurtumasta. Sairasloman tarveriippuu paljon työn laadusta. Itse en ole ollut päivääkään sairaslomalla. Vaikeinta on ollut kirjoittaminen, niin koneella kuin käsinkin.
Kipsi poistettiin 5 viikon kuluttua kipsaamisesta. Nyt 6 viikon kohdalla käsi on kipeämpi kuin koskaan. Se on kovin turvoksissa, jäykkä ja särkevä. Itse luin netistä, että paraneminen kestää ainakin 1/2 vuotta.
Jos kaverisi työ on kovin fyysistä ja vaatiin käsien käyttöä, on hänelle varmasti kivolloista sitä tehdä. Toisaalta käden käyttäminen edistää paranemista ja 6kk jälkeen on kaikki luuttuaminen jo valmista, kivut johtuvat kireydestä ja mahdollisista virheasennoista. Näitä vaivoja varten lääkäri antoi minulle jumppa ohjeet, joita noudattamalla toivon pääseväni hyvään lopputulokseen. Sairauslomaan en aio vieläkään sortua. Mielestäni arjen toimissa mukana pysyminen on parasta hoitoa melkein mihin vaivaan tahansa. Pitkien sairaslomien jälkeen on monella tavalla vaikeaa palata töihin ja siksi vaivaan tulee helposti haettua lisää sairauslomaa, vaikka ehkä jo pystyisikään työhön.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi te vastaatte 11 vuotta vanhoihin viesteihin?

Miksi ei.
Eeppinen ketju. Nyt on taas ne ajat, itekin kaaduin liukkailla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat