Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (30)

Siinä opettaja ( ja avustaja) arvioivat lapsen käytöstä normaalissa oppituntitilanteessa. Lomake on pohjana kun mietitään esim testauksia. Meillä valtaosa testauksista menee erkan kautta mutta voivat vanhemmatkin itse ottaa yhteyttä KA-PE-NE:n.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Avustajat lähetetään pahempien tapausten avuksi...



Tuntia kuitenkin tämä oppilas häiritsee :(



Kiitos neuvosta kuitenkin. Hän istuu jo takana, kokeiltu on myös luokan edessä ja muualla. Ei ollut apua :(

lapsen kanssa voi harjoitella d:n sanomista oikein. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että d tulee ylähampaiden takaa. D:täkannattaa harjoittaa vaikka kimalaista matkimalla drrr,drrr. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitin.


Pitäisikö mielestäsi puuttua siihen, kun ekaluokkalainen keinuttaa itseään edestakaisin kun keskittyy johonkin tehtävään. Lapsi pärjää hyvin koulussa, keskivertoa paremmin oikeastaan lajissa kuin lajissa. Mutta tämä heijaaminen joskus ihmetyttää. Mistä se voisi johtua, ja tosiaan, pitäisikö lapsi opettaa siitä pois?

pienempiin osiin ja selkeästi määrätä aikarajan missä kokeen tai tehtävän osa tulee tehdä. Lukunopeuteen auttaa lukeminen, lukeminen, lukminen.



Jos hitaus ja omiin ajatuksiin vaipuminen ovat kovin selkeitä vielä ensi vuonna kannattaisi jutella erkan kanssa testauksista.

Vierailija:

Lainaus:


ei asialle tarvitse tehdä mitän. Jos lapsi on muuten aivan " normaali" ja jos heijaaminen ei pahene voi kyseessä olla esim. tapa kuinka lapsi keskittyy.








Oikeasti heijaamiseen pitää aina puuttua.



t. toimintaterapeutiksi pian valmistuva

mutta joskus kyllä äärimmäisen uuvuttavaa. Olen rajoittanut melkoisesti harjoittelijoiden määrää, jo luokan toimivuudenkin kannalta.



Verkostotyö on tätä päivää ja pääsääntöisesti eri alojen asiantuntijoiden kanssa työskentely on palkitsevaa ja mukavaa. Hieman erilaiset salassapitovelvoitteet vaan joskus tutottavat päänvaivaa.

Se on jotenkin sellainen, että lapsi joutuu koko ajan istuessaan olemaan pienessä liikkeessä tuolin päällä. Kun hän näin saa liikettä, jaksaa hän olla paikallaan paljon paremmin kuin muuten. Olisiko teillä apua jostain tällaisesta?

ei asialle tarvitse tehdä mitän. Jos lapsi on muuten aivan " normaali" ja jos heijaaminen ei pahene voi kyseessä olla esim. tapa kuinka lapsi keskittyy.





Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat