Seuraa 

Suunnittelen syksyllä monimuoto koulutukseen lähtöä.

Koulua olisi 3-4 iltaa viikossa 4h kerrallaan sekä yksi lauantai (8h) kuukaudessa.

Ongelma on se etten saa työkkäristä etukäteen päätöstä katsotaanko tuo opiskelu sivu-vai päätoimiseksi. Onko kellään kokemusta??

Jos se katsotaan päätoimiseksi joudun opintorahan varaan enkä voi suorittaa koulua ja jos päätoimiseksi niin saan työmarkkinatuen täysmääräisenä ja näin pystyisin koulun käymään.

En millään viitsisi aloittaa koulua jos sitten joulukuussa joudun mahdollisesti jättämään kesken :o( jään siis joulukuussa työttömäksi.

Niiloakseli ja koulutusongelma :o(

Kommentit (5)

tämä olisi ammattikoulutasoinen aikuiskoulutus.

Saman kuulin myös minä valtakunnallisesta työttömien neuvonta puhelimesta että paikkakunnittain voivat päättää eritavalla :o/

Niiloakseli

Itse opiskelin ammattitutkinnon (ei siis perustutkinto) ollessani työttömänä ja sain työmarkkinatuen. Se oli tosin muutenkin vain puolikas, koska asuin silloin vielä vanhemmillani. Työharjoittelujaksojen ajaksi olisivat kuitenkin halunneet evätä kaikki tuet, koska en mukamas olisi ollut käytettävissä. Ja pyh, olisin tietysti ottanut töitä vastaan, jos niitä olisi oikein tarjottu, vaikka harjoittelu olisi keskeytynytkin, eikä työvoimatoimisto juuri koskaan ole mihinkään muutenkaan yhtäkkiä pakottanut. Tein päätöksen olla ilmoittamatta harjoittelujaksoista työvoimatoimistolle ja otin siinä tietysti riskin karenssiin joutumisesta tms., mutta eivät he perään kyselleet. Tosin opiskelujen aikana sain osa-aikaisen työpaikan juuri työvoimatoimiston kautta ja sen vuoksi valmistuminen hiukan venyi, että sain tehtyä viimeisen hartjoittelun vasta työjakson päätyttyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse suoritan amk-tutkintoa aikuispuolella iltaopiskeluna, vain 2 iltaa viikossa. Katsotaan kuitenkin päätoimiseksi opiskeluksi!! Aloittaessani sanottiin, että jos olisi ollut samalla tavalla esim. ammattikoulutasoisen tutkinnon suoritus kyseessä, niin ei olisi korvaukset menneet....

Itse olin siis osa-aikatyössä aloittaessani, n. 25h/viikko. No, onneksi nyt on töitä ollut enemmän:) Olen myös kuullut, että tulkinnassa saattaa olla myös paikkakuntakohtaisia eroja, mutta korkeakouluopiskelu tulkitaan yleensä päätoimiseksi opiskeluksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat