Vierailija

Miehen brutto noin 2500¿/kk. Itse olen nyt kotihoidontuella, mutta haluaisin vaihtaa alaa, joten opiskella olisi pakko. Lapsia meillä 3 alle kouluikäistä, joten hoitomaksutkin olisi varmaan valtavat? Lainaa en haluaisi ottaa.

Onnistuisiko?

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Niin siis, jos olet jo nostanut opintotukea yhteen tutkintoon, ei sitä kai enää saa...

Viime opinnoista on 10v joten olen vähän pudonnut kärryiltä näiden asioiden suhteen.

ap

kuussa, sosiaalisia etuuksia ei lasketa tuloksi. Eli kenties jotain hoitomaksua tulis, mutta ajatellen, että saavat hoidossa ruuat, tilanne varmaan plus miinus nolla sen suhteen.

Aina kannattaa opiskella. Jos teillä ei ole mahtivelkaa, uskon, että pärjäätte. Meillä jää 550¿ kuussa yhden aikuisen ja kahden lapsen talouteen asumiskulujen jälkeen käyttöön ja ollaan selvitty ilman opintolainaa.

a JA lainaa, kaksi lasta ja juuri ja juuri ollaan pärjätty...Tietysti perheillä on erilaisia kulutustottumuksia muutenkin, ja tietämätä menojanne (asumismenot, paljonko ruokaan menee kuussa, harrastatteko, minkä ikäisiä lapsia, mistä kaikesta olette valmiita luopumaan, onko auto, onko kaksi autoa jne.) on aika vaikea sanoa mitään. Mutta työssä käyvän miehen vaimona et saa mitään muuta tukea kuin opintotukea (et asumislisää tms.) ja opintotuki on vähän päälle 200 e/kk. Mieti siis mikä on miehesi netto, lisää siihen tuo parisataa euroa ja lapsilisät. Sillä teidän sitten pitäisi pärjätä...

Mutta: omalla kokemuksella sanoisin, että emme pärjäisi tässä perheessä.

Meitä on tällä hetkellä vain kolme ja tulojen perusteella varallisuus suurin piirtein sama tai enemmän.

Möisimme talon? Muuttaisimme? jne.

Siitä pitäisi sitten maksaa laskut ja ruuat. Ruokamenoja on vaikea arvioida, koska nyt olen lasten kanssa kotona ja kaikki siis tehdään ja syödään itse.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat