Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen väsynyt ihmisiin ja elämään. En jaksa enää ainoatakaan typerää, itsekästä ja ilkeää ihmistä.

Sivut

Kommentit (35)

Toisaalta ymmärrän, pinnallisuus, ahneus, itsekkyys, röyhkeys ovat lisääntyvässä määrin yhteiskuntamme yleisiä arvoja! Pahinta on muuttua itse samanlaiseksi, myrkyttyä ja myrkyttää muita! On osattava hakea itselleen parempaa seuraa, olla itse ystävällinen - toisaalta opeteltava pitämään puolensa kusipäitä vastaan. Älä kyynisty, rakasta itseäsi, ystävällisiä ihmisiä ja elämää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Jos oikeasti haluat tuoda enemmän hyvyyttä maailmaan niin tee se, äläkä riehu. Jos keräät katkeruutta ja vihaa sisällesi, et ole yhtään parempi kuin ne, joita arvostelet.

Nyt putosin kärryiltä. Mistä sait käsityksen, että riehun? Missä minä riehun? Miten?

Jos et saanut kirjoituksistani oikeaa käsitystä, kerron sinulle vielä, että minä nimenomaan koetan parhaani mukaan kohdella jokaista ihmistä ystävällisesti, avoimin mielin, toisia kunnioittaen. Olen mielestäni onnsitunut hyvin välttämään " pussillinen sitruunoita" -elämän asenteen.

Mutta jossakin kai sitä saa höyryjä päästellä ulos? Tämä palsta tuntui sopivalta kanavalta.

ap

vaan toinen on heikompi toista.

On paljon hyvää sielussa jokaisen,

vaikkei aina se esille loista.

Vaan hymy jo puoli on hyvettä,

eikä itkeä osaa ilkeä.

-Eino Leino-

Ehkä kiltteys houkuttaa, on helppo kohde lytättäväksi?

Joskus masentaa mutta enimmäkseen säälittää nämä ihmiset. Ymmärtävätköhän he itse, että käytöksellään tuovat esiin epävarmuutensa ja luonteensa alhaisuuden? Masentaa toisinaan kyllä sekin, että tällaista käytöstä siedetään/se saa hiljaisen hyväksynnän, kun kukaan ei viitsi/uskalla avoimesti nousta näitä ihmisiä vastaan.

Vierailija:

Lainaus:

Ehkä kiltteys houkuttaa, on helppo kohde lytättäväksi?

Joskus masentaa mutta enimmäkseen säälittää nämä ihmiset. Ymmärtävätköhän he itse, että käytöksellään tuovat esiin epävarmuutensa ja luonteensa alhaisuuden? Masentaa toisinaan kyllä sekin, että tällaista käytöstä siedetään/se saa hiljaisen hyväksynnän, kun kukaan ei viitsi/uskalla avoimesti nousta näitä ihmisiä vastaan.

Ehkä asia on juuri noin. Ystävällistä ihmistä on helppo tumpata maan rakoon.

En usko, että nämä typerykset, joita minä tarkoitan, ymmärtävät tekevänsä mitään erikoista. He kuvittelevat olevansa luomakunnan kruunuja, täydellisiä ja parempia kuin muut. Tai sitten he vaan ovat ymmärtämättömiä ja kykenemättömiä asettumaan toisen ihmisen asemaan.

Ihan hirveästi tapaa sellaisia ihmisiä, jotka eivät osaa ajatella asioita toisten kannalta. Näkevät asiat hyvin kapeasti vain omasta vinkkelistään, mutta eivät osaa hypätä itsensä ulkopuolelle tarkastelemaan asiaa toisaalta. Aivan käsittämättömän raivostuttavaa pidemmän päälle koettaa olla tekemisissä tällaisten tyyppien kanssa.

ap

Yritä löytää positiivista maailmasta. luonto, eläimet ja useimmat lapsetkin ovat täysin vilpittömiä ja niistä saa voimaa.

Muakin risoo ihmisten itsekkyys joskus ihan itkuun saakka. VOIMIA sulle.

No niin arvelinkin.

Nro 11:n kaltaisia ihmisiä on tämä pallo pullollaan. Minun on vaikea ymmärtää, miksi toisten olon huonommaksi tekeminen on heille niin antoisaa? Ongelmia heillä lienee itselläänkin.

ap

Vierailija:

Lainaus:

Mutta kun tuo kotona tankkaus ei enää riitä lataamaan akkuja ilkeyksiä vastaan. Olen niin täynnä kaikkea p**askaa, että oksettaa. Jonakin päivänä pimahdan ja saatte lukea lehdestä, että joku hullu akka lahtaa ihmisiä kaduilla ;D

ap

Jos tunnet ja ajattelet näin, sen voi aistia sinusta. Ei auta, jos ulospäin näyttelet ystävällistä, jos sisäisesti riehut. Muut ihmiset eivät ole niin tyhmiä, että nielevät teeskentelysi. Heille jää siitä vain hämmentynyt olo. Unohda nuo paskat ja oksetukset ja etsi sisäistä rauhaa, niin voit jakaa sitä myös ulospäin, ja jokainen kohtaamasi ihminen saa vähän lisää voimia.

En ole Eino Leinon kanssa samaa mieltä. Kyllä on olemassa oikeasti pahoja ihmisiä, joiden sielussa ei hyvyydelle ole juurikaan sijaa.

ap, aika pahasti näköjään kyynisyyden kourissa!

Jos oikeasti haluat tuoda enemmän hyvyyttä maailmaan niin tee se, äläkä riehu. Jos keräät katkeruutta ja vihaa sisällesi, et ole yhtään parempi kuin ne, joita arvostelet.

Minua masentaa, ärsyttää, TURHAUTTAA tuo ihmisten typeryys ja ilkeys.

Olen paljon elämässä vastoinkäymisiä kokenut, mutta silti yritän jaksaa suhtautua toisiin ihmisiin avoimesti ja ystävällisesti. Juuri sen vuoksi on tyrmäävää kohdata kerta toisensa jälkeen itsekkäitä ääliöitä, joilla oma napa ja hyvinvointi ovat tärkeimpiä maailmassa.

Voi että kun osaisin itsekin olla röyhkeä ja epäempaattinen. Elämä olisi niin paljon helpompaa!!

Olen alkanut jo miettiä muista ihmisistä eristäytymistä. Ystäviä minulla ei ole, enkä haluakaan. En jaksa niitä naisten ihmissuhderalleja....tilityksiä ja mökötyksiä.

Mutta nyt tökkii jo tuntemattomatkin ihmiset.

ap

Vierailija:

Lainaus:

Joskus on ihan hyvä vain käpertyä kotiin joksikin aikaa ja palata vahvempana takaisin, vahvana kestämään ilkeydet paremmin.

Mutta kun tuo kotona tankkaus ei enää riitä lataamaan akkuja ilkeyksiä vastaan. Olen niin täynnä kaikkea p**askaa, että oksettaa. Jonakin päivänä pimahdan ja saatte lukea lehdestä, että joku hullu akka lahtaa ihmisiä kaduilla ;D

ap

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat