Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

On eri kuppikuntia, jotka haukkuvat toisiaan, joitain äitejä eristetään ihan kokonaan, lapsia kielletään leikkimästä " väärien" lapsien kanssa... Olen ihan järkyttynyt uuden asuinalueen puistosta. Älkää vain sanoko, että tällainen on ihan normaalia! Olen saanut molemmat lapsemme ulkomailla asuessamme ja iloitsin paluusta kotimaahan, mutta kyllä tässä alkaa hymy hyytyä.

Sivut

Kommentit (33)

ulkoilen paljonkin. Ulkoilupaikkoja löytyy paljon muitakin kuin leikkipuistot, joissa vierailemme lähinnä iltaseen aikaan, jolloin ärsyttävimmät mammat ovat laittaneet jälkikasvunsa jo petiin. Harrastamme niin paljon muuta, ettei puistossa kykkimiselle jää aikaa.

Sosiaalisena ihmisenä kohtasin samanlaista siellä - ratkaisuna oli keksiä muuta tekemistä. Analyysini on, että tämä L:n puistojengi pääsee ensimmäistä kertaa elämässään pätemään jossain ja ottaa nyt kaiken irti kulta-ajastaan. Lössähtäneitä, tylsiä, onnettomia, harmaiden miestensä ja lapsostensa kautta päteviä mammoja, joita en jää kaipaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tai jos ulkoilevat kotipihassa, kuten me joka armas päivä kaksi kertaa. Silti jää aikaa koneella istumiseenkin.

Vierailija:

Lainaus:

Just sellasia ne ovat kuten tällä palstalla. Eipä juuri mammoja lapsineen näy puistossa. pari pp-hoitajaa kaupasta tulomatkalla vähän aikaa. Työpaikan ikkunasta näkyy suoraan leikkipuistoon.

Nykymammat istuvat koneella, pukeminenkin lapsille liian vaikeaa itsestä puhumattakaan!

Kotiäitiaikanani kävin ja että oli rasittavaa! Omista pikku pirpanoista jauhettiin (ketä kiinnostaa) loputtomasti, puhuttiin miesten töistä (kun omat oli niin ankeita tai kaukaisessa menneisyydessä) ja arjen tylsistä askareista. Tunsin tyhmentyväni hurjasti niinä aikoina.

Olen nyt todella paljon tasapainoisempi ja onnellisempi kuin silloin, mutta lapseni ovat armottoman ja tuhoaan tekevän päiväkotikoneiston rattaissa (6 ja 5 v.) ;).

Vierailija:

Lainaus:

ulkoilen paljonkin. Ulkoilupaikkoja löytyy paljon muitakin kuin leikkipuistot, joissa vierailemme lähinnä iltaseen aikaan, jolloin ärsyttävimmät mammat ovat laittaneet jälkikasvunsa jo petiin. Harrastamme niin paljon muuta, ettei puistossa kykkimiselle jää aikaa.

Näin pitkästä aikaa vanhoja tuttuja ja jutustelin paljon heidän kanssaan. Jututin sinuakin?, mutta olit koko ajan jotenkin etäällä. Ketään me ei kyllä haukuttu.

En käy hoitolasten kanssa leikkipuistossa. En jaksa sitä akkalaumaa. Kyttäävät leikitkö hoitolastesi kanssa lainkaan vai kenties liikaa. Rasittavia ja mukamas täydellisiä äitejä!

Lasten kanssa mä sinne puistoon menen enkä tapaamaan omia kavereita. Totesin ekan vuoden aikana, että porukoista ei löydy ketään samanhenkistä, joten luovutin suosiolla. Nyt mennään 2-3 kertaa viikossa aamupäiväksi puistoon, jossa lapset leikkii joko yksin tai toistensa kanssa (muut lapset eivät juuri kontaktia ota, ja jos ottavatkin, niin meidän esikko on liian ujo ja kuopsukka liian nuori vastaamaan) puiston hyvillä välineillä, ja minä mukana. Välillä tulee vaihdettua muutama puheenvuoro jonkun kanssa ihan arkiasioista. Ihan tyytyväinen olen tähän, sillä mulla on omatkin kaverit joiden kanssa puhutaan meidän juttuja, en kaipaa niitä lisää.

oopperaa, vaan käydään uimassa, kävelemässä metsässä, nukketeatterissa, muskarissa, kyläillään paljon ystävillä, kohta aletaan veneillä, mökkeillään jne..jne... Tämä kotonaoloaika on niin ainutlaatuista aikaa elämässä, että en todellakaan halua käyttää sitä kykkimällä tuulipukumammojen kanssa hiekkalaatikon reunalla. Omalla pihalla ollaan kyllä grillaillen ja viettäen mukavaa aikaa.

Vierailija:

Lainaus:

Meillä oli Keski-Euroopan vuosina mukava poppoo ulkosuomalaisia äitejä, joita nyt kaipailen.

Ulkosuomalaisilla äideillä oli kummaa sisäpiirimeininkiä.

Tutustu niihin puiston hiljaisiin ja syrjittyihin äiteihin, älä mene mukaan haukkumisiin jne. Kenties puiston ilmapiiri on muutettavissa! Voithan myös alkaa käymään toisessa puistossa. Kuvailemasi ei ole normaalia.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat