Käykö lapsesi koulua, jossa ei kiusata ketään?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

En tiedä, onko mahdollista, että tällaista koulua olisikaan - tai jos jossain on koulu, jossa tällä hetkellä ei kiusata ketään, tilanne ei välttämättä ole sama parin vuoden päästä. Ehkä onkin kahdenlaisia kouluja - toisia, joissa kiusaamiseen puututaan tiukasti, ja sitten sellaisia, joissa ongelmaa ei myönnetä.

Jos lapsesi käy pääkaupunkiseudulla koulua, jossa tietääksesi ei kiusata ketään, kertoisitko missä tällainen on?

Meillä ei vielä ole kouluikäistä, mutta mietimme paraikaa, onko nykyinen asuma-alueemme järkevä sitä ajatellen, että lapsi muutaman vuoden kuluttua menee kouluun. Tässä asiassa ei näytä pätevän sekään, että " hyvien alueiden" kouluissa ei kiusaamista olisi (että kiusaajat olisivat esim. usein peräisin kaupunin vuokrataloista). Luin vastikään erään arvostetun alueen alakoulun nettisivuja, ja siellä puhuttiin kiusaamisongelmasta. Hyvä sinänsä että siellä on kissa nostettu pöydälle.

Kommentit (3)

kertoa tarkalleen mitä koulua oma lapsi käy :-) Laitapa sama kysymys tuonne Aihe vapaa -palstalle, niin voit saada tarkempia vastauksia.

Mun poika käy hyvämaineista koulua Länsi-Helsingissä, enkä ole kuullut siellä vakavista kiusaamisista. Mulla on käsitys että kaikki tappelut yms. selvitetään koulussa tehokkaasti ja niihin puututaan tiukasti.

Niin. Sellaista koulua tuskin on, missä kiusaamista ei lainkaan esiinny. Mutta kuten sanoitkin, on eroja siinä miten kiusaamiseen puututaan.

Tapahtuu myös paljon sellaista kiusaamista, joka ei koskaan tule aikuisten tietoon. :(

Lisäksi saman koulun sisällä voi olla hyvinkin eritavalla kiusaamiseen puuttuvia ja sitä käsitteleviä aikuisia. Toinen kulkee ohi ja toinen puuttuu välittömästi.

Meitäeiperklekiusata

Minä puutuin jo ekaluokalta kiusaamiseen ja lapsen isä kyllä kovin ottein ottaa kiusaajat ja heidän perheet luokille. Se on varma. Eräs ruikkuäiti ihan pelkäsi. Mutta onpa saanut lapsemme olla rauhassa. Jos ei koulun puolelta kukaan puutu,olkaa itse jämptiä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat