Sivut

Kommentit (84)

joku väitti että olin ollut porukassa jossa tehtiin jotain vaikka en ollut. Opettaja ei kyseenalaistanut tätä yhtään, vaan uskoi heti näitä.

Keskustele lapsesi kanssa, anna hänen kertoa tapaus rauhassa. Mitään ei saavuteta istuttamalla lasta puolituntia luokassa.

Opettaja ei oikeasti ole mikään järjen kynttilä, jos tollaisia rangaistuksia pikaistuksissaan jakelee.

Ja oikeasti 7 vuotias on vielä hyvin pieni.

Voit soittaa myös rehtorille opelle soiton jälkeen ja keskustella asiasta, jos joku kohta jäi painamaan, enkä ole varma onko opettajalla oikeuttakaan jättää lasta istumaan jollei ole paperilla kirjallisesti lähettänyt vanhemmille asiaa tiedoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos vain laitetaan kaikki lapset istumaan jälki-istuntoa kun yksi mokasi niin eivät he siellä opi mitään näistä asioista eivätkä ymmärrä miksi ovat jälki-istunnossa.

[quote]

Mutta kouluissa yhteisön painostuksella on vahva merkitys, oli kyse sitten hyvistä tai huonoista käytöstavoista. Nämä asiat pitää opettaa sekä kotona että koulussa. Pitää siis opettaa, miten kohdellaan mujita ihmisiä. Pitää opettaa miten kohdellaan kiusaajaa,, mitä kiusaajalle pitää sanoa, jotta ymmärtää käytöksensä.

Tee välittömästi valitus Lääninhallitukseen ja soita poliisit paikalle.

Tulevat konstaapelitkin ajoissa tutuksi, sillä kuritta kasvaneet kakarat ovat tulevaisuudessa virkavallan asiakkaita.

kertoi nämä sääntönsä avoimesti vanhempainillassa, joka oli jo 3. päivänä koulun aloituksesta. Kenelläkään vanhemmista ei ollut sanottavaa sääntöihin, koska rangaistukset olivat perusteltuja ja alkoivat lievillä "liikennevaloilla" taululla, eli ensin nimi keltaiselle, sitten punaiselle, siitä välituntijälkkäri jne...

Minä uskon, että lapsesi opettaja ei turhaan _ekaluokkalaista_ jälki-istuntoon jätä, vaan jotain on todella tapahtunut. Lapsesi ei vaan uskalla sinulle sanoa totuutta ettei illuusiosi katoa. Ota ja ottakaa opiksenne vaan, ei siitä maailma kaadu.

puhuvat miten kamalaa se kiusaaminen on (niinkuin onkin!!!), MUTTA sitten itse ovat täällä niitä pahimpia kiusaajia. Vähän ristiriitaista? Tässäkin ketjussa on tosi moni, joka kiusaa ap:ta. Haukkuu päin naamaa. Jos oikeasti haluatte että kiusaaminen saadaan loppumaan niin aloittakaa itsestänne. Älkää itse kiusatko koskaan ketään, ei edes täällä!!

ei varmaankaan töki enää pienempiään ja olen ihan varma, ettei opettaja ilman syytä jätä ketään miettimään tekosiaan.

eli oikein toimittu

En ota kantaa tähän tapaukseen, kun en sitä tunne mutta mieleen tuli oma kokemukseni ekaluokalta. Olin todellakin superkiltti lapsi lähestulkoon aina. KERRAN pelleilin yhden hyvän ystäväni kanssa siten, että ruokajonossa vedin leikilläni haalareiden henkseleistä (oli siis todellakin vastavuoroista leikkiä) ja jouduin heti jälki-istuntoon....Tämä siis 80-luvulla.

toimii joissaintilanteissa ei kaikissa.

Vertaus urheilusta, ei ehköä maailman paras, mutta ei tule sekoittaa asioita:

Jos viestissä yksi pudottaa kapulan, kaikki jäävät ilman mitalia. Jos taas yksilölajissa 100 m juoksu, radan kolme juoksija katkaisee akillesjänteensä, ei se vaikuta radan neljä juoksijaan.

On olemassa kollektiivisia asioita ja yksilöasioita.

Kirjoitan vielä että kollektiivisia asioita on murot-osa yksilöllisiin verrattuna. En siis tarkoita, että jos yksi kaivaa nenää, niin kaikki kaivaa. Vaan että meillä kaikilla on yhteinen vastuu yhteisistä asioista, kuten hyvän luokkahengen luomisesta.

Lainaus:

Meilläkin ope harrasti sitä että jos vaikka konsertissa pari lasta pulisi niin koko rivi jäi jälki-istuntoon.

Seuraus oli ettei edes vanhemmat enää ottaneet jälkkäreitä vakavasti.

Luuleeko joku tosiaan että muut 8-vuotiaat sitten auttaisivat pulisijaa opettelemaan itsehillintää? Joo, armeijassa varmaan auttaisivat oppimista pienellä sakinhivutuksella, sekö olisi hyvä?

Artikkelissa täyttä asiaa kyllä. Olen aikalailla samaa mieltä.

Ei minustakaan ap:n tilanteessa pidä heti ääneen tuomita opettajan tekoja ja uskoa sinisilmäisesti lasta. Mutta pitäähän se selvittää, muulla tavalla kuin pelkällä tekstarilla! Kun kerran kertomukset eroavat noin toisistaan.

Enkä tarkoita että siinä lapsen kuullen käydään jotain eipäs-juupas sanaharkkaa opettajan kanssa, vaan aikuiset puhuvat ensin keskenään ja selvitetään mitä tapahtui, ja sitten puhutaan yhdessä lapsen kanssa.

Ja edelleen minusta ekaluokkalaisen ollessa kyseessä, opettaja kyllä olisi voinut soittaa vanhemmalle asiasta, eikä laittaa pelkkää tekstaria. Ihan kuin siinä opettaja pelkäisi ottaa yhteyttä ja selvittää asia asianmukaisesti. Kyllä ammattitaitoinen ja koulutettu opettaja osaa ja uskaltaa toisella tavalla toimia.

ei tietenkään tarvi kysyä vanhemman lupaa jälki-istuntoon jättämisestä. tuskin se sun mussukkas siitä kovasti kärsi, toivottavasti meni nyt lapselle perille että muista ei kiusata. ois ehkä kannattanu opettaa se lapselle jo ennen koulun alkua. varmasti sillä kiusatulla lapsella oli pahempi mieli koulun jälkeen kun kiusaajalla.

Jospa armas ap antaisi sen opettajan pitää ihan rauhassa niitä jälki-istuntojaan, luottaisi siihen, että asia on selvitetty hyvin, laittaisi vielä reissariin viestin, että "kiitos, että selvitit asian. Emme hyväksy missään muodossa kiusaamista ja puhumme asiasta kotona." Superfiksu vanhempi saattaisi vielä laittaa pahoittelevan viestin eskarilaisen vanhemmille, jos he sattuvat olemaan jollain lailla tuttuja.

Meidän ekaluokkalainen on myös jo kerran ollut 10min jälki-istunnossa. Oli kiusannut 6-luokkalaisia tyttöjä (!). Ope ei tiedottanut asiasta mitään (mitä olisin kyllä toivonut), mutta poika kertoi kyllä heti kotiin tultuaan, mitä oli tapahtunut. Sekä minun että pojan mielestä rangaistus oli oikeudenmukainen ja luotan täysin opettajan tulkintaan kiusaamisesta.

Ap:n tapauksessa olisin tyynesti kysynyt lapselta, mitä tapahtui. Perusajatuksena se, että kiusaamista on tapahtunut, mutta lapsella on oikeus kertoa oma versionsa.

Vanhemmathan voivat odottaa lasta kotona huolissaan, voi olla joku meno perheellä. Meidän koulusta tulee ip-kerhon ohjaajat hakemaan eka- ja tokaluokkalaiset. Johan ne hermostuisi, jos joutuisivat puoli tuntia odottamaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat