Seuraa 

Huomenta ja hauskaa toukokuun viimeistä viikkoa kaikille!

Meillä onkin nyt jo tavallaan kesä, kun kerhot ja muut harrastukset loppui viime viikolla. Tällä viikolla ei tarvi enää aamuisin herätä ja kiireellä lähteä johonkin, vaan saadaan lötkötellä rauhassa!

Painonpudotusprojekti jatkuu. Tavotteenahan on se -25 kg ennen kolmosen yrittämistä ja aikaa siihen siis vuosi. Liikuntaa oon lisännyt tuntuvasti ja hiukan yrittänyt miettiä mitä syön.

Eipä meille muuta uutta, edelleen kuumeillaan ja edelleen edessä on 10 kk ennen kuin päästään yrityksen alkuun :)

Kesäfiiliksin,

-C- ja lapset -03 ja -05

Kommentit (14)

Mulla kierukka on ollu nyt vuoden ja kaks kuukautta ja mirena-merkkinen hormonikierukka. Luulisin, että ainakin alavatsa turvottelut voi johtua siitä, knu menkat tulee niin harvoin ja niukkina tai ei ollenkaan. Mulla vaan on epäilys et onko kierukka hyvin paikallaan, kun terkalla kontrollissa langat ei enää kunnolla olleet näkyvissä ja siksi lähete gynelle ultraan. Sitten viimekuussa tipahti pönttöön joku klimppi, enkä alkanut sitä tutkimaan, mutta mielessä kävi et oisko se ollu sit se kierukka.. Parina päivänä sillon oli kuitenkin mahaan sattunu ja sen jälkeen kipu hävis.. Kuitenkaan ei mitään vuotoja tms ollu niin en varannu aikaa, kun tulossa se ultra.

Mutta luulen, et kierukasta voi tulla jotain oireita ja sit oma pää tekee kyllä temppuja sillon jos oikeen on vauvakuume.

Nyt iltapalalle ja nukkuun. Hartiat ja niskat ihan jumissa, kun luin päivällä tenttiin.

Onnea dharmialle minunkin puolesta! Toivotaan, että tärppää nopeasti.

Constantin: se 10 kk menee äkkiä ohi, ettei huomaakaan! Sinnikkyyttä pudotukseen:)

Meidän pojalle kokeiltiin allergialääkkeitä, kun viime vuonna yski keväästä syksyyn ja nenä vuoti koko ajan. Nyt kokeiltiin olla muutama päivä ilman lääkkeitä, ihan vaan haluttiin katsoa lisääntyykö yskiminen tms niin kyllähän tuo alkoi taas yskiä, aivastella ja hieroa silmiä sekä nenää, kun lääkkeet jätettiin. Nyt oli tullut jalkoihin myös maitoruven näköistä ihottumaa. Itselläkin on nyt henki ahtaalla, kun on noin kostea ilma ja siitepölyt lentää, tylsää.

Onko teillä mitään erikoisia kesäsuunnitelmia? Me ollaan ajateltu käydä korkeasaaressa, telttaretkellä (varmaan elämys 2v pojalle tai sitten yhtä huutoa) ja heinäkuu vietetään mun vanhemmilla. Sitten ois ihana, jos päästäis miehen kans laivalle tai jotain ihan kaksin. Meillä ei asu tässä lähellä sellaista luottohoitajaa että osais jättää muutamaksi yöksi hoitoon, harvassa ne kerrat, kun päästään kahdestaan.

Nyt alkaa taas gradun väkerrys!

Mukavaa päivää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä tultiin nyt yhteistuumin siihen tulokseen, että pillerit heitetään ensi viikon jälkeen sivuun ja vauvalle annetaan lupa tulla. :) Aika jännittävää. Toivottavasti pikkuinen ilmottaisi sitten pian tulostaankin, ettei jouduta pitkään odottelemaan.

Mutta paljon tsemppiä ja käännytyssäteitä teille muille! Kyllä ne miehet yleensä jossain vaiheessa tulevat järkiinsä :) Käyn täällä varmasti aina välillä kurkkimassa, mutta varmaan siirryn pikku hiljaa johonkin " yrittäjäketjuun" kirjoittelemaan. Kiitos kaikesta haaveilijatuesta! Oli kiva haaveilla teidän kanssa!

Meillä muutama päivä vielä jäljellä kesäloman alkuun....:)

Mä kuumeilen välillä enemmän ja välillä vähemmän...Mies ei kuumeile ollenkaan...Aika saa näyttää tuleeko meille vielä vauva!

Meidän lapset on 01 ja 02 syntyneet.

Ihanaa kesää kaikille teille!!!;)

Tulin nopsaan kirjoittelemaan, mulla pitää kiirettä juhannukseen asti, sitten kerkeän taas kirjoitella enemmän ja toisaalta meidän kakkosen uhmaikä pahenee, joten vauvat ovat aika kaukana meidän elämästä, mies kyllä kovasti painostaa, mutta minä en vaan jaksa. Kuopus ei nuku ja saa tosi mittavia raivareita monta kertaa päivässä ja ne kestävät kauan, huoh. Osaa se kyllä olla NIIN ihankin kun sille päälle sattuu.

Tervetuloa uusille ja onnea niille joilla yritys alkaa pian. Minä luulen, että meillä on Constantin kanssa ehkä samantyyppinen aikataulu, eli ensi keväänä/kesänä, ruvetaan tosisaan harkitsemaan vauvaa...

Olikos joku Gallup lasten iästä, meillä siis kaksi poikaa 03/01 ja 05/05 eli 6- ja 2-vuotiaat ihanuudet

Kesäloma suunnitelmista: Ainakin muumimaailmaan mennään ystäväperheen kanssa (ollaan varmaan yötä) Titi-nalle talo oli myös yksivaihtoehto. Sitten ihan jokavuosittaiset korkeasaaret, linnanmäet, stadikalle uimaan, retket Suomenlinnaan ja Seurasaareen. Meinattiin, että oltaisi matkalle lähdetty, mutta jos mennään, niin mennään sitten syksyllä, minä tykkään Suomen kesästä, joten en halua lähteä mihinkään. Kavereiden mökeillä ollaan ja sen sellaista. Juhannus ollaan aikakin ystäväperheen mökillä Inkoossa. Johan siinä on suunitelmia kesäksi. Sitten varmaan vaan ollaan ja ulkoillaan ja ihmetellään =)

Nyt täytyy mennä taas

Mareila

Nyt on aika virkeä olo. Mies hersäsi pojan kanssa ja sain nukkua pidempään. Minulla ei ole kiire lähteä töihin, kun teen kotona gradua. Tänään pitäis vähän lukea tenttiin..

Vitsit on tyhmää, että vaikka on kierukka niin pitää sitten kehittää itselleen raskausoireita. Joku kait puhuikin jossain viikkopinossa asiasta, muistaakseni. Kyllähän siinä on aina pieni mahdollisuus raskautua, jos kierukka vaikka tullut pois huomaamataa, mutta en usko. Nyt kesäkuussa mulla onkin kontrolli, jossa katsotaan ultralla kierukan paikka, jos ne harha-ajatukset sitten vähenisi!

annabella 89: Tuttuja tunteita! Kyllä sitä rahallisesti pärjää jos toinen on töissä. Tietenkin lainan maksujen erät pitää ehkä pienentää, koska opintotuki tai äitiyspäiväraha ei mikään päätähuimaava ole. Meille syntyi esikoinen kun olin toisella vuosikurssilla. Hyvin ollaan pärjätty ja minun opiskelut saaneet lisäponttaa kun täytyy aikatauluttaa tehtävien teko. (Valmistunkin vuoden aiemmin kuin suunnittelin!!).

Minusta äidiksi on valmis sitten kun itsestä tuntuu sitä, ikään katsomatta. Onhan se aina parempi, jos toimeentulo on turvattu ja vakaa parisuhde sekä elämänkokemusta. Mutta tärkeintä on, että lapsi on toivottu ja rakastettu. Itse sinun tilanteessani hakisin nyt kouluun ja aloittaisin opinnot. Opintoja on niin helppo jaksottaa niin kerkeää olla lapsen kanssa kotonakin enemmän jos oisi töissä.

Huomenna mennään mun kaverin kanssa terassille. Viimeksi olin vuosi sitten!! Luvattu aurinkoista ilmaa niin mukava mennä istuskeleen.

Hyvää viikonloppua!

On ihana lueskella teijän kirjotuksia, se on ollu jo pitemmän aikaa harrastuksena. Nyt sitten viimein ite rekisteröidyin vaikka ei vielä vauvaa yritetäkään..

Halusin kysyä, että mitä mieltä te ootte nuorista äideistä? Tai kuinka tärkeänä pidätte sitä että toimeentulo on varmasti taattu vauvan tullessa..? Itse olen vasta 18-vuotias, mutta oon tällanen äitihahmo ja potenu vauvakuumetta jo ainaki pari vuotta. Oon yrittäny miestä puhua ympäri, mutta hänen mielestä meijän ei vielä pitäis koska ei kuulemma tultais toimeen. Ollaan rakentamassa taloa, minä oon menossa vasta kouluun... Tottahan se on, mutta olen varma että kyllä me pärjäisimme. Niukasti, mutta kuitenkin. Minun mielestäni on kuitenkin tärkeintä että on onnellinen.. vauva saisi paljon rakkautta ja olisi niin toivottu ja tervetullut. En välittäisi siitä vaikka joutuisimme elämään säästeliäästi. Mutta joka tapauksessa en jaksaisi enää odottaa vaan haluaisin jo yrittää.. Kuinka voisin kertoa miehelleni, ettei raha ole tärkeintä? Mitä mieltä te olette asiasta? Kaikki tutut tuntuvat saavan vauvan lähiaikoina, enkä minä kestä, en uskonutkaan että kuume voisi olla näin kova...

Välillä mies sanoo että voisimme yrittää vauvaa syntyväksi koulun lukuvuosien välillä (eli voisi aloittaa yrittämisen syksyllä), välillä hän sanoo että täytyisi odottaa koulun loppuun.. Nykyään hän puhuu koko ajan vain rahasta. Auttakaa minua jaksamaan?

Muutamme siis huomenna, joten en tiedä koska saamme netin toimimaan uudessa kämpässä..

Muutto stressaa mua, mutta onneksi kulta pääsee aloittamaan aamulla ajoissa..

Mutta nyt tekemään muuton viimeistelyt ym.. Kun menen aamulla töihin..

Tulen heti käymään kun saamme netin toimimaan..

KP

Meillä kesäsuunnitelmia on jo jonkin verran..

Laivareissu kahdestaan (jo varattu ja maksettu), ajateltiin mennä serenaan, särkänniemeen, sealifeen jne. En nyt muista mitä muuta suunniteltiin.. Mutta katsotaan mitä 3 viikon yhteisen loman aikana ehditään.. Kun meillä meni vähän hassusti, että mä olen ekan viikon yksin lomalla, sitten ollaan 3 viikkoa yhdessä ja sitten mies yksin..

Täällä tulee kaatamalla vettä taivaalta, oli mukavaa tulla töistä kotiin kun oli pakko kävellä kaatosateessa..

Eilen töissä 12-23 joten vähän alkaa väsyttää..

KP

Tule puhumaan minunki mies ympäri.

Ihanat kelit ollut nyt 2pv täällä pääkaupunkiseudulla. Nyt aamulla ihan masensi kun herätessä taivas oli pilvessä ja eikös se ole luvannut rankkasateitakin. Plääh, mälsää.

Käytinpäs Miksua maanantaina lääkärissä Pikkujätissä, sen astman vuoksi. Hoitavan lääkkeen vahvuus kaksinkertaistui ja rinnalle tuli toinen hoitava lääke. Lisäksi pitää siitepölukauden ajan ottaa allergialääkettä joka päivä. Näillä eväillä nyt mennään kuukauden ajan ja katsotaan sitten että josko tuo yöyskä alkais loppumaan. epäili juuri siitepölyallergian aiheuttamaksi. Kyllä täytyy sanoa että yksityiselä puolella asiat otetaan heti alusta asti vakavissaan. Tai no kyllähän varmaan lastenpolillakin Peijaksessa, jos tuo meidän aluelääkäri ensin kirjoittais lähetteen sinne. Mutta kun ei...

Mulla on täällä ollu nyt viikon ajan pieni innokas apulainen, tuo Miksu siis. Tunkee astianpesukoneeseen jatkuvasti haarukoita ja lusikoita ja laittaa päälle. Se on nimittäin sellainen pieni 2 hengen pöytäkone, jossa on yksi ainut nappi. Lapsellakin on helppo se laittaa päälle, kansi kiinni ja vääntää napista, johan hurskuttaa mukavasti. Pyykin pesukone on myös käyny ahkerasti. Siinä pitää ensin valita ohjelma yhdestä napista ja siten painaa toista nappia että alkaa pyörimään. Sitten ku on pyöriny ohjelma läpi, niin riittää ku uudestaan painaa sitä toista nappia, ja taas pyörii. No eilen poika pyöritti yhden kerran astianpeskoneen kahdella haarukalla ja lisäksi pyyhkeitä 3 kertaa. Eli pyykinpesukone oli kaikki 7h toiminnassa putkeen. Ihme jos ei kohta vesilasku nouse meidän perheessä.

Mutta juu nyt ulkoilemaan.

dharmian:

Lainaus:

Meillä tultiin nyt yhteistuumin siihen tulokseen, että pillerit heitetään ensi viikon jälkeen sivuun ja vauvalle annetaan lupa tulla. :) Aika jännittävää. Toivottavasti pikkuinen ilmottaisi sitten pian tulostaankin, ettei jouduta pitkään odottelemaan.

Mutta paljon tsemppiä ja käännytyssäteitä teille muille! Kyllä ne miehet yleensä jossain vaiheessa tulevat järkiinsä :) Käyn täällä varmasti aina välillä kurkkimassa, mutta varmaan siirryn pikku hiljaa johonkin " yrittäjäketjuun" kirjoittelemaan. Kiitos kaikesta haaveilijatuesta! Oli kiva haaveilla teidän kanssa!

Onnea dharmian yrityksen alkuun pääsemisestä..

Meillä muutto ihan pian.. Tänään olin töissä 12-23 joten voisihan sitä pikkuhiljaa mennä nukkumaan..

KP

Mulla aina tahtoo kirjoittaminen jäädä, vaikka lukemassa silloin tällöin käynkin. Jotenkin tuntuu siltä, ettei täällä mitään kirjoittamisen arvoista tapahdu.

Jaksaminenkin on aika vähissä, kun käyn töissä. Nyt olen ollut 3,5 viikkoa samassa paikassa ja huomenna menen toiseen paikkaan. Ensi viikolla on töitä kolme tai viisi päivää. Tuntuu, ettei illalla enää jaksa/ ehdi mitään, kun nukkumaankin pitäisi mennä ajoissa.

Sain sentään joku päivä sanottua miehelle suoraan, että mun vauvakuume on tosi kova. Siihen ei sanonut mitään, mutta kun kysyin mitä hän on ajatellut, sanoi, että jos avioituis ensin. Niin mäkin joskus ajattelin, mutta kun ei jaksais odottaa... Sitä paitsi sen mokoman pitäis ensin kosiakin. Ollaan seurusteltu melkein 2,5 vuotta ja yhdessä asuttu vuotta vähemmän, mutta ei olla edes kihloissa. Sen suhteen olettaisin olevan jotain toivoa, ainakin mies on puhunut siihen suuntaan, että jos tänä vuonna, ehkä jo kesällä.

Tuttiluppana: Mullahan niitä raskausoireita on taas tälläkin hetkellä! Rinnat aristaa, väsyttää, oon itkuherkkä, alamahalla painetta ja koko ajan nälkä... Kierukka on laitettu helmikuussa. Koskas sulle onkaan laitettu kierukka ja onko se hormooni vai kupari? Tekeeköhän tuo hormoonikierukka näitä oireita vai onko puhtaasti mielikuvitusta?! Mullahan aikoinaan kuparikierukka tuli pois paikoiltaan ja esikoinen sai alkunsa, nyt 5v. terve poitsu. Että kait sitä jotenkin toivoiskin että se olisi pois paikoiltaan (joo tiedän että oon vähän " kilahtanut" ). ;D Mutta meille ei kyllä miehen mukaan vauvoja enää tule jos ei vahinko satu!

Mitään ihmeempiä ei siis tänne kuulu, sen takia en ole nyt kirjoitellutkaan. Kesästä ja kärpäsistä nautitaan ja mieskin on nyt lomalla.

Onnea teille jotka olette aloittaneet tositoimet! +++++++

Ja tervetuloa uudet!

Nyt pitäis laittaa perunat taas tulelle!

Hyvät viikonloput!

Dharmialle onnittelut! Ite alan olla pikkuhiljaa samassa tilanteessa, kun tuossa pyhäiltana tultiin tulokseen, että seuraavien menkkojen jälkeen aletaan yrittämään. josko meille suotais pikkunen vauveli. Sinänsä aika hauska sattuma, että tuo päätös tehtiin 27.5., joka on meidän 3-vuotispäivä :). No nyt tilanne se, että ovisaika ois just tänään... Noh, maltetaan vielä.

Täällä on ollu koko viikon sateisia päiviä, menny vähän ulkohommasuunnitelmat mönkään. Pitäs päästä potun istutukseenkin, mutta kun meinaa ihan vesi seistä pellolla... Höh. No jospa se kesä kuivaa. Kesälomasuunnitelmia ei hirveesti ole, mutta pääkaupungissa taidetaan kävästä ja ehkä Tallinnan kautta samalla. Rehuntekoa ainaki tiiossa, jos ei muuta :). Juhannuksen oon töissä ja sitte ois 10 päivän loma. Jeps, mutta nyt ruuanlaittoon, saan miehenkin kotiin tässä illan päälle.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille haaveilijoille!

*onnesta soikeena* -Mimuska

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat