Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Käytiin koulun kevätjuhlassa ja en voi kuin siunustella miten tytöt esim. 5-6 -luokalta pukeutuvat. Pieniä toppeja ja niiden alla pushup -rintaliivit! Mihin ovat hävinneet kauniit mekot ja leningit? Mielestäni tuon luokan pukeutuminen sopii lukioikäisille tai vaikka vanhemmillekin. Olenkohan itse liian vanhanaikainen ;-D

Sivut

Kommentit (29)

Sama asia pisti kyllä myös silmään. Varsinkin eräs stipendin saanut kaunis LAPSI, oli pukeutunut kuin aikuinen nainen. Juuri se lapsuuden lyhkäsyys surettaa. Joku sanoikin miten ne alkaa ne äijien katseet, lääppimiset ja huutelut heti kun rinnat hieman näkyy, yäk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ollaankohan oltu samassa kevätjuhlassa ;-D Mutta järkyttävän " aikuisilta" tytöt näyttivät ja vanhimmat olivat vasta 6-luokkalaisia.... Nieleskellen katselin esityksiä ja en voinut kuin ihmetellä. Itse en antaisi lapseni pukeutua noin. Oma ala-asteikäiseni on poika ja pojat ovat kyllä paljon tyttöjä jäljessä....onneksi.

Vierailija:

Lainaus:

että lapset on niin usein aivan liian hyvin syöneitä eli YLIPAINOISIA! Joillain se extraläski menee sitten tisseihin.

Piitäkää lapsenne laihoina niin ei ole ala-asteella vielä mitään mitä esitellä.

Itselleni kasvoi rinnat 5-luokalla, olin luokan eka :(. Muistan kyllä miten pojat kurkki. No seiskalla sitten joku jo haukkui laudaksi. Miten hyvin nämä jutut muuten jäävätkin mieleen.

Tytölläni on selvät rinnanalut, on nelosella. Onneksi tuntuu ihan tyytyväiseltä. Kummatkin olemme olleet langanlaihoja

Mä ainakin muistan, että kun tissit kasvoi (12-13 v.) alkoi se ehdottelu, lääppiminen ja törkeyksien puhuminen. Jatkui aina siihen saakka, kunnes sain lapset.

Itse muistan saaneeni ekat " tissiliivit" vasta yläasteikäisenä ja silloinkin häpesin niitä käyttää.... Nyt niitä on jo 4-luokkalaisillakin... Ja ne pienet topit, niillähän voi sitten oikein korostaa rintavarustustaan. Kauhulla odotan, että pieni taaperotyttöni kasvaa tuohon ikään :(

Opetin viidesluokkalaisille massan ja painon eroa, ja kysyin muutamalta normaalipainoiselta pojalta näiden painoista eli massoista. Sitten ajattelin " testata" lapsukaisia ja kysyinkin painoa yhdeltä tytöltä. Heti tuli siihen jonkun pojan suusta, että naisilta ei saa kysyä painoa! Että tällä tavalla..

Avointa keskustelua ja ajatustenvaihtoa. Ei voi kaikesta syyttä tv:tä ja brätsejä ;D Äidit näyttää omalla esimerkillä suhtautumista naiseuteen. Jos vingumme peilin edessä, kuulutamme suureen ääneen tyytymättömyyttämme itseemme, jne, ei ole kovin ihmeellistä että pikkuisemme kokevat riittämättömyyttä ja haluavat olla koko aika enemmän isoja mitä ovat. Myös murkku tarvii hellyyttä. On vain vaikea löytää kanavaa jolla osoittaa se. Harmitta kun jotkut lapset lähtevät läheisyyden tarpeeseen seksuaalisväritteiselle matkalle vastakkaisen sukupuolen kanssa. En ole itse mikään missi tai äiti teresa, mutta kun tyttäreni tulee ihailemaan arpista ja löllykkää mahaani, en sano masustani ajatuksia hänelle. Ihmettelemme yhdessä miten ihana ja pehmoinen massuni on. Ihailen itseäni ääneen peilin edessä, huonoina päivinä pidän mölyt mahassa. Tyttäreni löysi sääristäni paksun villapeitteen, ja ihmettelimme kuinka hassulle karvat tuntuu, ilman että tuon niistä häpeän tai neg. tunteiden viestiä julki.

Kun lapseni ilmoitti että hän on kaunis kun hänellä on mekko, kerroin hänelle että hän olisi ihana ja nätti vaikka enon likaisissa työhaalarissa. Sen jälkeen pohdimme että onko mitään väliä sillä että onko ihminen kaunis tai vähemmän kaunis. Sisimmän merkitys saatiin siten ujutettua keskusteluihin. Ollaan hyvän itsetunnon esimerkkejä muksuillemme, niin rahanahneet firmat oheistuotteineen saa jäädä nuolemaan näppejään. Teinit ovat loistava kohderyhmä herkässä kehitysvaiheessaan. Surullista miten moni firma käyttää ko ryhmää taloudellisen voiton toivossa hyväksi.

että lapset on niin usein aivan liian hyvin syöneitä eli YLIPAINOISIA! Joillain se extraläski menee sitten tisseihin.

Piitäkää lapsenne laihoina niin ei ole ala-asteella vielä mitään mitä esitellä.

Pukeutuminen on mielestäni mennyt ihan " överiksi" . Kyllä ala-asteikäisten lasten tulisi pukeutua vielä iälleen kuuluvalla tavalla, ei mihinkään teinien trendikkäisiin ja paljastaviin asuihin. Voin olla sitten vaikka tiukkis, mutta meille ei semmoisia osteta. Tyttäremme on 7 v ja tuon asian kanssa varmaan joudumme tulevaisuudessa kamppailemaan. Mutta kun äiti maksaa, niin äiti myös päättää missä se raja menee. Ja vaikka maksaisi itsekin, niin ihan mitä vain ei päälle pistetä.

Mun mielestä on aivan hirveätä, että pienten lasten annetaan pukeutua ns. seksikkäisiin vaatteisiin. Olen itse ammattikasvattaja.

Lasten pitäisi antaa olla lapsia kauemmin. Koko yhteiskunta alkaa olla ihan sairas ja ulkonäkökeskeinen. Seksi on myös täysin ylikorostunutta.

omasta pukeutumisestamme. Ei ole suotavaa, että opettaja pukeutuu minihameeseen ja napapaitaan. Ei olisi vakuuttavaa eikä näyttäisi hyvää esimerkkiä. Etkä ap ole tiukkapipoinen.

Neljännellä luokalla oli vielä lapsi, mutta sitten 11-12-vuotiaana alkoi pojat jo vähän kiinnostaa. Viidennellä luokalla luokallani oli tyttö, joka meikkasi ja käytti korkokenkiä ja me muut tytöt sitten halusimme matkia perässä. Äidiltäni monguin korkokenkiä ja aloin meikata kuudennella luokalla. Vaatteet nyt sentään oli asiallisia, vaikka olikin muodikkaita, eikä mitään paljastavia.

Ikävää, mutta tuollaista se on. Tytöt kehittyvät varhain. Itsekin olen nyt kahden tytön äiti, enkä haluaisi heidän toimivan kuten minä toimin. Toivon, että heillä pysyy järki päässä, eivätkä he ole sellaisia laumasieluja kuin itse olin.

Ei meillä kyllä montaa siveetöntä asua näkynyt... Parin likan vaatetta kyllä ihmettelin, että miten äippä on päästänyt sillä liikenteeseen.

Ja me asutaan oikeesti Porvoossa : ) Mielenkiinnosta, olikohan muita samoissa juhlissa?

Mä oon tiukkis ja en anna pukeutua noin.

Musta on luonnotonta et ton ikäset tytöt esittelee rintavarustuksiaan. Normaalimpaa on tutustua kehonmuutoksiin rauhassa, jopa vähän ujostella.

Asiallisia vaatteita on, mut niitä joutuu vähän etsimään, ja lapselle perustelemaan miksi näin.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat