Vierailija

villitystä.

Miksi ei anneta itselle ja vauvalle aikaa ja rauhaa. Mikä ihmeen kiire on koko ajan ja mitä tämä nykyajan peiliin tuijottaminen on.

Surullista.

Kommentit (9)

Edes pakkovuodelevossa ei ole välttämätöntä mussuttaa itseään norsuksi. (Tietenkin SAA mussuttaa jos haluaa, mutta turha on sitten synnytyksen jälkeen vikistä).

Tiedä sitten siitä palautumisesta, mutta minä olen jokaisen neljän synnytykseni jälkeen ollut parissa viikossa entisissä mitoissa ilman erityistä kuntoilua, kolmannen jälkeen jo synnytyssairaalasta palatessa. Tuo pari viikkoa on mennyt turvotuksen poistumiseen. En kyllä mikään lihaksikas tai erityisen hyväkroppainen ole, ihan tavallinen normaalipainoinen ihminen. Enkä ole erityisesti varonut painonnousua raskausaikana, muutaman pikku lenkin viikossa vain tehnyt lasten kanssa, kuten muulloinkin.

on hyväksi koko raskausajan ja sen jälkeenkin, mutta nykyinen ulkonäkökeskeisyys on ihan päätöntä. Mihin on unohtunut sellainen käsite kuin lapsivuodeaika? Vastasynnyttäneen kuuluu saada toipua rauhassa. Ja jos raskaudenaikainen painonnousu on ollut "sallituissa rajoissa" ja uusi äiti vielä imettää, kertyneet kilot ovat hyvinkin poissa jälkitarkastukseen mennessä ilman mitään kommervenkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ulkokuori on se tärkein, viis mistään sisäisestä kauneudesta yms. turhanpäiväisestä. Tärkeinä että kroppa on kunnossa ja naama rypytön, vaikka ikää olisi 80-vuotta ja 20 lasta synnyttänyt.

Ei kai se vauvan rauha siitä järky, jos äippä käy vähän lenkillä ja tilaansa sopivassa jumpassa silloin tällöin. Monelle tuo "ei äkkiä" on "ei ikinä".

Tuo Hale Berryn tapa palautua on ihan överi, mutta kannattaa muistaa, että sen naisen elanto (ja elintaso!) on kiinni kropan ja pärstän kunnosta.

vaan myös synnyttäneen naisen terveydestä. Ehkä tätä "äkkiä kuntoon" -mantraa toistellaan, koska odottavat äidit lihovat aivan liikaa raskauden aikana, ja imetyksen aikainen laihdutuskielto saa monet naiset vielä jatkamaan mässäilyään, vaikka imetyksen aikana painon pitäisi pudota luonnollisesti. Imetys on vauvan ravitsemisen ohella äidille luonnollinen tapa päästä raskauskiloista! Neuvolassa suositellaan nykyään liikunnan aloittamista 1-3 kk synnytyksestä. Varsinaista lapsivuodeaikaa ei enää suositella eli että äiti makaisi monta kuukautta vuoteen pohjalla.

Jos pitää huolen itsestään odotusaikana, ei tarvitse pikapikaa rääkätä itteään kuntoon synnytyksen jälkeen. Eikä mun mielestä just synnyttäneen äidin täydy edes näyttää milleen mallille. Eiköhän edes sen pienen ajan, saa olla onnelinen ja elää rauhaisaa elämää uuden tulokkaan kanssa.

Ja onko täällä puoletkaan tietosia, että kaikki näyttelijät eivät todellisuudessa edes itse odota vauvaa, vaikka kuvat antavat näin ymmärtää. Vauva on tilaustyönä tehty, kuuluisuuden ei tarvitse esiintyä kuin muutama kerta lehessä tekaistu vauvamaha esillä, ja viikon päästä siitä vauva kainalossa timmissä kunnossa. Ja voi kun kaikki ihmettelee kuinka on niin timmissä kunnossa.

Lukekaa niin tiedätte, kuinka moni näistä ns. heti kunnossa olevista tähdisä on ikinä itse synnyttänyt, saatikka sitten hoitanut lastaan.

..kai tuo työn määrä riippuu siitä MIHIN aikoo "palautua". Itselläni ei mitään toivoa ehtiä entiseen kuntoon jälkitarkastukseen. Vuosi siihen taisi mennä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat