Seuraa 

Hei opettajat ja muut asiasta tietävät! Jos yläkoulun aineenopettaja on palkattomalla virkavapaalla (vakituisesta virastaan) kesäkuusta elokuun puoliväliin, voiko hän saada siltä ajalta ansiosidonnaista päivärahaa tai kelan päivärahaa?

Kommentit (3)

Sen sijaan jos on työnantajan aloitteesta lomautettuna pakolla niin silloin saattaa saadakin korvausta.

Kelalta päivärahaa saa jos on sairaslomalla, kuntoutuksessa, lakisääteisillä äitiys-, isyys- tai vanhempainvapailla tai hoitamassa kotona sairasta lasta.

Vuorotteluvapaakorvausta saa sen ehdoilla. Siinä tapauksessa henkilön tilalle täytyy olla palkattu käsittääkseni työtön työnhakija.

Vai onko sinulla virka jossakin muualla? Itse olen lastentarhanopettaja, mutta koulun puolella töissä. Työsopimus siis katkastaan kesäksi ja jään ope hommista palkattomalle ja joudun palaamaan omaan lto virkaani. No 6 viikkoa saan vuosilomaa sieltä puolelta ja viimeisen kuukauden minäkin palkattomalla, enkä tietenkään saa mitään työttömyyspäivärahaa, koska olen vapaaehtoisesti omalla lomalla. Toivottavasti vuoden päästä pätevöidyttyäni luokanopettajaaksi alkaa myös kesäpalkka pyörimään, virkavapaata/työlomaa ei nimittäin enää myönnetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Silloinhan on kesäkeskeytys ja normaalisti opettajille maksetaan palkkaa kesäkeskeytyksen ajalta (varsinkin vakituisessa virassa olevalle yläkoulun aineenopelle).

Oletko sekoittanut asioita eli palkaton virkavapaa = omasta halusta palkattoman vapaan ottanut, lomautus = työnantaja pistää palkattomalle vapaalle. Lomautusuhkaahan tässä on ollut opettajilla. Lomautettu saa jotain tukea Kelalta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat