Seuraa 

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10469774&p=3&mpage=4&tmode...

linkki ed.keskusteluun...

Ajattelin tässä pyöriessäni aloitella huomisen pinon...niin eipähän unohdu!

Onkohan kukaan meistä jo tositouhuissa/saanut vauvaa tässä lähiaikoina...??

Gallup. vauvan tavaroiden+tarvikkeiden+vaatteiden laitosta?

Eli oletteko laittaneet vauvan kamat paikoilleen?

Meidän esikoinen lähti serkkuilemaan 5päivää...ikävä jo nyt!!:(

Ajattelin käyttää yksinoloni hyväksi ja käydä kaapit läpi ja siivoilla ja LAITTAA VAUVAN TAVARAT PAIKOILLEEN! Pesin tänään kantorepun... Vaatteet ovat pestyinä ... Kaukalo,vaunut,sitteri,pikkulelut pitää vielä ukkilasta hakea ja putsata.

G.Oletteko tehneet liikeseurantaa? JA kuinka aktiivisia liikkujia pienet heiniksemme ovat?

Miulla ei oikein ole ollut intoa tehdä liikelaskuja... Tietty päivän mittaan kuuntelen kehoa ja vauvan liikkeitä. Välillä tuntuu olevan aktiivisempia päiviä ja välillä hiljaisempia! Aikasta saman verran tuntuu liikkuvan kuin esikoinenkin!

No mies lopettelee telkkarin katsomista ja formuloiden kisalähetystä...Huhu huh..olipa kisa!

Mutta nyt nukkumaan..väsyttää!!!

Hyvää VIIKKOA KAIKILLE JA yrittäkäähän jaksaa... JA nauttia masuista ja masuasukeista!KOHTA SE ON OHI!!!!

t.sadetar ja eppuli peppuli 34+3 (taitaa jo osa heiniksistä olla jo " täysiaikaisia" (rv37+))??

Sivut

Kommentit (69)

haukionkala: Minä nukun ja lööbaillessa oleilen suhteellisen paljon selälläni. Siitä ei minulle huonoa oloa tule, ei ole tullut mieleenkään, että asennosta aiheutuisi haittaa vauvelille. Eikä kyllä neuvolassakaan ole moisesta mahdollisuudesta valistettu.

Varmasti äitipolilla katsoivat, että kaikki on ok, kun sinut kotiin päästivät... mutta jos häiritsee, soittele ihmeessä neuvolaan ja kysele noista sykerajoista. En ole ihan varma, mutta taisi viimeksi terveydenhoitaja viimeksi sanoa vaihteluvälin olevan noin 120-180. Se, että syke vaihtelee, on käsittääkseni toivottavaa/" normaalia" kuten Lumituuli jo kertoikin.

Vatsantoiminnasta kyselisin heiniksiltä. Onko muilla vatsa " löysällä" tai ummettaako? Itsellä ollut pidempään vatsa löysällä, mutta ei kuitenkaan varsinaisesti ripulilla (mitä nyt silloin kun olen vesimelonia syönyt).

beebeebee: Kyllä mä suosittelen että peset vauvan vaatteet ennen käyttöä. Pakkaus ja väripölyä niissä on ihan tuhottomasti. ystäväni vauva sai valtavan ihottuman kun oli käyttänyt uusia pesemättömiä vaatteita. Mä pesin kaikki äippäpakkauksen vaatteet (paitsi ne isot ja talvivaatteet, ne pesen myöhemmin).

hemppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

työG: Olen ollut nyt nykyisessä työpaikassani 10 vuotta. Että parikymppisenä oon siellä aloittanut. Ja tykkään kovasti työstäni, mutta kyllä tämä vaihtelu arkeen tuntuu tervetulleelta. Äippälomahan loppuu joskus heinäkuussa ja siihen vielä pitämättömät pari kuukautta lomia päälle. Mutta kyllä mullakin on ainakin nyt ajatuksena, että palaisin töihin vasta ehkä syyskuun alusta 2008.

Liipe: Kiva että on muitakin, jotka ei pese kaikkia uusia vaatteita. Oon tässä kyselly kavereiltanikin, että ovatko pesseet. Ja suurinosa ei ollut. Ei kenelläkään ainakaan ollut tullut mitään ongelmia siitä. Ymmärrän toki, kun itsekin työskentelen vaatetusalalla, että uusissa vaatteissa on varmasti värijäänteitä ja jopa " säilöntä" /" hyönteismyrkkyjäkin" jos tulevat jostakin ulkomailta esim. kaukoidästä.

Ajattelin just kysyä, että millaisilla vaatteilla meinaatte heinäkuisen pikkuisen kotiuttaa. Mutta joku oli just ajatellu samaa! Mulla kun on esikoinen tulossa, ei oikein osaa edes ajatella mitä laittaa päälle vauvalle. Vaikka on lämmin pikkuinen tarvitsee silti varmaan aika paljon päällensä. Neuvokaas vähän tietämätöntä :)

Varasin tänään ajan tutustumiskäynnille synnärille. Otin ensi viikolle. kaipa tässä alkaa olla jo viime hetket enää tutustumaan, kun lähtö voi periaatteessa tulla koska vain. Niin täällä on sellainen käytäntö, että parit itse varaavat ajan, eikä mennä esim. neuvolan kautta.

Huomenna olis hengitys ja rentoutumis harjoittelua synnytysvalmennuksessa. Ja torstaina lääkärineuvoa, että ohjelmaa piisaa tälle viikolle kovin.

Heippa heiniksille!

Täällä on olo onneksi tasaantunut viime ajoista - taisin kirjoitellakin viikonlopun pinoon. Turvotus hallinnassa ja painon nousu tasaantunut. Terveydenhoitaja ajatteli, että stressi olisi osaltaan ollut aiheuttamassa turvotusta ja painon nousua toukokuussa.

Nyt on rauhallista, kun isommat lapset hoidossa ja minä päivisin makoilen kotona (enkä kyllä saa tehtyä yhtään mitään...).

Liikeg: Vähäliikkeinen kaveri on masussa verrattuna kahteen edelliseen. Aikaisemmin mies ollut hyvin mukana tunnustelemassa liikkeitä, mutta tämän kanssa ei ole ollut samaa meininkiä. Aikaisemmat olivat säännöllisesti liikkeellä, kun laskeutui sohvalle tai nukkumaan iltaisin. Tämä tyyppi liikuskelee aamupäivästä jonkin verran, saunassa tykkää liikuskella ja kaiketi iltaisinkin joku liike on ollut. Olen välillä tietoisesti pitänyt päiviä, jolloin kuulostelen liikkeitä - kyllä niitä liikkeitä silloin on ollut. Mutta ehkä tuo loppurupeama töissä oli sitä luokkaa, että ei ehtinyt kuuntelemaan mahaa.

Hankinnoista: Pinnasänkyyn vielä uusi patja (vanhemmilla lapsilla ollut sama patja, mutta nyt nuorimmainen on ollut kova pissaamaan vaipasta läpi tai ohi, joten pakko ostaa uusi!!). Pienet vaipat pitäisi ostaa ja sitten noita perusjuttuja: vanulappuja, korvatopseja, peppupyyhkeitä. Ei kai muuta...

Eipä kai muuta - pinot alkaa olla tosiaan aika pitkiä!! Kivaa lukea juttuja!

- Nalle-Kirahvi

Paras apu ummetukseen on ehdottomasti MICROLAX peräruiskeet. Voi tuntua ajatuksena epämiellyttävältä, mutta olen itse todennut sen parhaaksi. Että suosittelen lämpimästi! Voi käyttää myös raskaana ollessa. Auttaa oloa heti!

Lomareissun jälkeen oli kiva palata lukemaan kaikkien kuulumisia. Minä kannatan myös päiväpinoja, kun näyttää, että kirjoituksia kertyy nyt eri tahtiin mitä ennen.

Eilen olin sairaalassa päivän osastolla saamassa ohjausta insuliinin pistämiseen. Mulla nuo sokeriarvot heittelevät siihen malliin, että lääkäri katsoi parhaimmaksi ottaa pistoshoidon käyttöön loppuraskauden ajaksi. Hyvin on pistäminen sujunut, mutta sokeriarvoihin sillä ei ainakaan tänään ole juurikaan ollut vaikutusta. Vauva on painoarvioultran mukaan nyt noin 2800-2900g ja syntyissään todennäköisesti yli nelikiloinen.

Gallupeista:

TavaraG: Sänky on haettu esiin, mutta ei sitä vielä ole muuten laitettu. Vaatteista olen pessyt vain pienen osan ja kaikki muut tavarat esim. vaipat, tutit yms. on hankkimatta. Luotan varmaan liikaa siihen, että kun esikoinen meni yli lasketun ajan, niin tämäkin menee.

VaateG: Minä pesen myös kaikki vaatteet ja ekan pesun jälkeen myös silitän ne. Satun olemaan kai jonkinlainen kummajainen, mutta mää tykkään vaatteiden silittämisestä. Sairaalasta kotiintulovaatteiksi olen ajatellut pitkähihaista bodya ja potkuhousuja, lakki päähän ja tarvittaessa kevyt haalari. Jos en laita haalaria, niin sitten varmaan otan sukat ja tumput käsiin erikseen.

TyöntekoG: Mulla ei ole nykyisellä asuinpaikkakunnalla työpaikkaa mihin palata, mutta opiskelupaikka on. Olen ajatellut tehdä joitakin opiskelujuttuja vuoden päästä syksyllä eli 2008, mutta kaikki riippuu siitä, millainen lapsi meillä silloin on.

Liikkeiden laskentaG: En laske liikkeitä. Vauva liikkuu sen verran, ettei ole tarvinnut huolestua.

Päikky 35+3

KORASA: sinuna minäkin soittaisin uudelleen ja vaatisin päästä tarkempiin tutkimuksiin oman mielenrauhan takia!! Aika huonoa asiakaspalvelua? jos eivät ota tosissaan! Kovasti jaksuhaleja! Kyllä siellä naperolla varmasti kaikki hyvin on! Kerää voimia siihen kun saapuu maailmaan ;)

Nyt on sitten sänkykin vaaville laitettu valmiiksi =) odottaa kylläkin tilavaatteita vielä, mutta kasattuna meidän sängyn jalkopäässä! Meillä neiti ihastui siihen ja uhkasi nukkua siinnä =)

Nyt jatkan siivoilua!

Jos vauva liikkuu reippaasti niin tuskin on syytä huoleen, silloin vauva saa tarpeeksi mitä tarvitsee ja voi hyvin. Jos pystyt itse olemaan selälteen ilman tuntemuksia niin tuskin vauvakaan siitä kärsii. Itse nukun yöt selälleni parhaiten ja en edellisissäkään kokenut mitään tuntemuksia selälleen ollessa, semmonen puolimakaava käy huippaamaan tosin.

Jos polilla eivät ole huolissaan niin eiköhän kaikki ole hyvin. Supisteleeko sinua? Silloinhan sykkeet voi tulla alas jos napanuora on jossain puristuksissa, esim vauvan kädessä. Hetkelliset laskut eivät ole vaarallisia. Eikös 120 sykkeenä ole myöskin ihan normaali. Minulle muuten sanottiin, että vaihtelevat sykkeet ovat parempi kuin tasanen, silloin vauva reagoi.

ja samalla manasivat että kun ei ole niitä tuuraajia niin ei ajat pysy kohdillaan, että sori kun tulin...

kuunteli sydän äänet jotka löytyi vartin päästä. taas kuunneltiin minun omia sykkeitä. jotenkin sai ne sieltä ja sanoi että ok ne on. yhden liikkeen se tunsi (minä en) ja sanoi että tarkastele ja menet sitten soittamatta äippäpolille jos tuntuu siltä.

supisteluja th.n mielestä oli kun siinä makasin,ja minä että en kyllä semoisesta tiedä mitään.

täällä tulee roikuttua aika monta kertaa päivässä =)

välillä siivoilen ja laitan ruokaa ja aina pitää käydä katsoo onko joku jotain kirjottanut, mukavata tää on kun kaikki lähestytään la aikaa.

tavaragallup: Mulla alkaa olla kaikki laitettuna ja pestynä. Tutit ja rintapumppu pitää sterilisoida ja vauvan hakuvaatteet pakata kassiin. Vaunut, hoitoalusta, kehto, sitteri, kaukalo jne. on hankittu/pesty, mut olen suojannu ne vielä ja ne ei ole paikoillaan pölyttymässä vielä. Mun pitäs alkaa harjoittelee pitkän kantoliinan käyttöä, aikaisemmin olen käyttäny vaan neliöliinaa.

liikkeidenlaskentaa: ei ole ollu toistaiseksi tarvetta, neuvolasta antoivat viime kerralla siihen kyllä ohjeet. Tää asukki on aika rauhallista sorttia, ei ole koko aikana heittäny kuperkeikkaa, mut potkii ja hikottelee. Silleen aika verkkaseen liikuskelee, jos vertaa esim. toisen lapsen odotukseen. Sillon meni sisälmyksetki nurin ja kantapäästä sai kiinni, kun yritti kyljestä työntää läpi.

oma napa: Nyt on alkanu supistelee aika reippaasti ja alamaha on jatkuvasti kipeä. Eilen illalla aloin tunnustelee vauvan asentoa, kun liikkeet tunttuivat niin omituisilta. Olen 99% varma, et tää istuu nyt. Pää on vasemman kylkikaaren alla, olkapää túntuu navan kohdalla ja kantapäillä antaa mojovia tujauksia kohdunsuulle/peräsuoleen. Mikä muu tollasen vois selittää? Jos pää ois alhaalla, eikai ne kädet voi olla pään yläpuolella, kun kuitenkin vauva on niin alhaalla, et pepun (pään?) tuntee häpyluun alla. Ensi viikon keskiviikkona on neuvola, jossa terkkari kattoo kohdunsuun ja vauvan asennon, kun se ei viime viikollakaan ollu varma vauvan asennosta. sanoi, et laittaa sit ajan lääkärille. Meidän kunnassa kun ei ole enää 30 viikon jälkeen lääkärikäyntiä uudelleensynnyttäjille, jos ei ole jotain häikkää.

Sais kyllä sataa kunnolla, meillä piha pölisee ihan hirveesti, kun on sen laitto vielä kesken ja toi pöly kantautuu sit sisällekki.

" Maieli rv kohta 34"

Kantoliinag: Minäkin sain tilaajalahjana vauva-lehden kantoliinan. En ole siitä mitenkään erityisen innostunut. Todennäköisesti, jos näen tarpeelliseksi, ostan BabyBjörnin rintarepun...

Kotiintulovaatetusg: En ole vielä asiaa pohtinut, mutta teiltä muilta saanut hyviä vinkkejä... :)

GALLUPia vatsanympäryksestä. Minulla komeat 100 cm, jos seison tavallisesti suorana ja taas jos annan vatsan repsottaa mahdollisimman paljon kunnioitettavat 105 cm.

Mies tuossa tuskailee, etten osaa olla tekemättä mitään... mikä kieltämäti on minulle vaikeaa. Hirveää holhoamista välillä mieheltä... älä tee sitä, äläkä sitä, anna kun minä! Huoh! :\ En mä täysin avuton ole, vaikka kylläkin kömpelömpi ja raskausdementiasta osittain kärsivä. :)

Mukavaa päivänjatkoa!

t. Newbie

Mulla tuppaa nämä viestit katoamaan jonnekin. Edellisestä viisastuneena kopioin ennen kuin pistin menemään, joten yritän uudelleen. Toivottavasti ei ole sit useampaan otteeseen samaa viestiä...

Kylläpäs sitä mammat innostuu jakamaan tuntojaan, kun LA lähestyy.

G tavarat: Lähes kaikki on paikoillaan. Tuplarattaat ja turvakaukalo pitäis vielä pestä, viruvat tuolla varastossa. Yhtäkkiä muuten tuli mieleen, että pitäähän mun ostaa kakkoselle patja, se kun joutuu siirtymään vauvan edestä pois ja " isojen" sänkyyn.

G liikkeet: Meillä liikutaan niin ahkerasti, että ei paljon tarvitse seurailla. Yöllä 4-5 välillä herätään kunnolla, joten nyt jo rytmiä pääsee harjoittelemaan... Liikkuu huomattavasti enemmän kuin edellinen.

Lumituuli: Sulle pitikin jo muutama viikko sitten kommentoida, mutta viesti katos ja sen jälkeen en ole ehtinyt. Olemme " törmäilleet" jo kotiloiden puolella, mutta siis tervetuloa kotisuomeen ja myös tänne heinäkuisten puolelle. Asutaan pkseudulla ja olen menossa Kättärille jos ei mitään ihmeitä satu. Paikkana on jotenkin enemmän mun mieleen. Ykkönen sai alkunsa siellä ja kakkonen sydänvian vuoksi Naikkarilla. Ehkä on jäänyt jotain traumoja omasta syntymästä Naikkarilla 30 vuotta sitten ;-). Siellä kun on edelleenkin rautasängyt, jotka muistuttivat lapsena mielestäni kaltereita (köydessäni katsomassa pikkusiskoani).

beebebeebe: meidän lapsille kyllä tulee ihottumaa, mutta ovat perineet sen minulta. Pakko pestä kaikki hajusteettomilla aineilla, muuten ollaan ihottumaa täynnä. Tosin jos taipumusta ei ole, niin eipä niitä tarvii aina pestä etukäteen.

G juttelu: Meillä pojat pitävät huolen metelistä. Välillä tuntuu, että vauva myllää senkin takia. Varmaan sitten tuntee ainakin isot veljensä, kun syntyy.

G töihin: Ajattelin olla kotona kaks vuotta, jos vain selviämme rahallisesti. Kahden lapsen hoitomaksuihinkin saa pienestä palkasta menemään ison osan. Onneksi vanhin on jo koulussa. Varsinkin kun tämä on luultavimmin meidän perheen viimeinen lapsi, niin haluaisin olla kotona. Ehtii sitten eläkeikään asti töitä tehdä. Nautin kyllä kotiäitinä olosta. Opiskelukin kyllä innostaisi, mutta mies on sitä mieltä, että kukkaroon pitäis välillä saada täytettä. Kotona kun olen nyt ollut melkein kaks vuotta.

Ollan menossa vielä heinäkuussa kahdeksi viikoksi mökkeilemään ja ajomatkaa tulee n. 300km/suunta. Viime viikolla oltiin lomailemassa ja ajoa tuli n. 400km/suunta. Suht hyvin meni, välillä pysähdyttiin vessaan ja hieman huono olo tuli ja turvotusta. Pitää sit varmaan pysähdellä enemmän jos siltä tuntuu. Tietysti junakin on yks vaihtoehto, jota harkitsen. Saavat miehet sitten autoilla keskenään.

persilja2: Älä suotta mieti etukäteen ponnistusta. Mulla oli hieman samat tuntemukset kakkosen kohdalla, kun ekaa ponnistelin 1,5h. Toisen kohdalla kätilö sitten käski kokeilla ponnistamista ja minähän rykäisin vanhalla voimalla. Sehän meinaskin sitten vaan sujahtaa ulos heti, ja kätilö käski odottamaan vielä toisen. Sieltä se sitten vaan valahti, en olis ikinä uskonut, painoa kun kuitenkin oli se reilut 4 kiloa.

Neuvolassa kävin tänään:

Rv 33+5

Painoa + 1kg /6vko, ei voi olla totta!!! Tosin mulla paino saattaa heitellä 2,5kg päivässä, johtuen turvotuksen määrästä. Ja oltiin koko perhe vatsataudissa reilu viikko sitten, joten kilot hieman karisi.

Sf 31-32cm

syke 145-150

liikkeet ++

Th oli sitä mieltä, ettei usko vauvan kasvavan nelikiloiseksi. Neureskeli vaan, että ehkä sitten se pieni tyttö tulossa. Itse en kyllä voi uskoa, että olisi niin pieni, kyllä noi mitat muuten on lähes samaa luokkaa kun poikia odotellessa.

Meillä on anoppi kylässä, joten tällä viikolla varmaan ehtii muutakin kun kotihommia tehdä. Meillä tämä yhteiselo sujuu nimittäin erittäin hyvin. Puuhaillaan vaan, eikä mitään erimielisyyksiä. Tosin nuorimmainen kiukkuaa kaikesta, kun mummo lähtee. Palvelu kun ei enää pelaa niin hyvin...

KORASA:!!!Minusta siun kannattaa kyllä vielä soittaa sinne saikulle ja VAATIMALLA vaatia pääsyä lisätutkimuksiin....

Minua ihmetyttää lähinnä tuo ihmisten ihmettely mahastasi, kuin olisit synnyttänyt jo... Onkohan lapsivettä normaalisti, vai onko ehkä siinä vähyyttä jos maha kerran ei enää" pallota" ????

JA liikkeet tietty.

Sanot niille että miehän tulen sinne, että et saa mielenrauhaa muuten, enenkuin on tutkittu!!!!

Hei muut...Oletteko huomanneet että onko heather ollut pitkään aikaan linjoilla?

Onkohan hän jo jakautunut???

Semmoinen gallup että mitäs vaatetta olette ajatelleet laittaa pienokaiselle sairaalasta kotiin????

Kivaa kun on aktiivista porukkaa....

t.sadetar (joka sai laitettua hoitotason paikoilleen)ja eppuli 34+4

ja kaikki oli ok vaavilla, tuossa aikasemminkun kirjotellu et ei liiku tai en tuntenut liikkeitä. vähä liikkeinen se sieläkin oli mut kaikki virtaukset ok.

mut hyvä kun kävin ja sanoi lääkäri että aihetta olikin koska tosi vähä liikkeinen siellä ollessakin oli.

tiukasti oli lähtökuopissa, selkä mun mahaa vasten ja jalat selkääni päin eli potkii sisuksiin =)

paikat pehmenneet ja kohdunkaula lyhentynyt 2 cm ja kahdelle sormelle auki. sanoi ettei välttämättä kauaa enää mene kun syntyy niin tokaisin siihen vaan että korkeintaan 7 viikkooa ja sit kai käynnistetään.

aikaisemmat syntyneet 41+3 ja 40+1. ja ajatelen et la yli mennään niin ei turhaa odottele ja pitkisty. asenne kysymyshän se on mutta mitäpä sitä itseään kiusaa ja joka päivä odotella sen syntymä, kyllähän ne sieltä tulee, ja sit ne pysyykin.

toinen mikä on alkanut suunnattomasti ärsyttää on ihmisten jatkuva voitottelu että kuuma kesä tulossa on se niin hankalaa sullakin odottaa. mikä on hankalaa, sekin on asenteesta kiinni. jos on kuuma niin on kuuma, minkä sille voi on siellä missä hyvältä tuntuu. eihän sitä tarvii paahteessa väkisin olla. mut me ollaan niiin erilaisia.

viime yö meni parin tunnin unilla. vessassa juoksin kun maha on löysällä siinä välissä supisteli niin että selkää jomotti ja jalat tärisi, mulla kun aikaisemmissa ei ole tuntunut mahassa vaan selässä.

mut olipa taas oma napa..

mut hyvä että vauvalla oli ultrassa kaikki ok. pieni kokoinen oli, en muista paino arvioo. ja ihmetteli lääkärikin mun kadonnutta mahaani

korasa rv jo huimat 35+1

Hiukka viileämpää täälläkin ja se sopii... Olo alkanu käydä aikasta tukalaksi ja varsinki iltaisin on takki totaalisen tyhjä...

Viime viikolla rv 36 lääkärissä totesi kohdunkaulan hävinneen jo kokonaan ja ulkosuua uki siohen malliin että ennusti pian alkavan olemaan päivät vähissä.. Supistukset ovat aikasta napakoita ja limaista, verensekaista (ei kirkasta) vuotoakin tulee-- onkohan se sitä limatulppaa ihmettelee hän? En vielä toivoisi vauvan syntyvän koska minulla kohtua operoita ja ilmeisesti siksi kasvavat hitaanlaisesti joten toivoisin mahdollisimman täysiä viikkoja että vauva olisi valmis maailmaan.. vaan eipä tuota taideta minun toiveita kuunnella.

LiikeG: Kyllä päivitääin tunnustelen liikkeet ja täm vauva onkin liikkuvainen verrattuna esikkoon jonka aikaan kävin varmaan toistakymmentä kertaa äitipolilla ktg-seurannassa koska oli niin verkkainen.

TavaraG: Vaatteet pesty ja kaapissa mutta kaikki muu tykötarve hankkimatta. Vaunut varastossa, sänky kokoamatta jne.

Korasa: Soittele ihmeessä äitipolille noista liikkeiden vähäisyydestä. Jo ihan oman mielenrauhan takia ja tietenkin vauvan hyvi´nvoinnin vuokis ottavat varmasti sinut näytille. Itselläni esikon aikaan tosiaan välillä jouduin 2 tuntiakin olemaan käyrällä kun liikkeitä ei vaan ollut tarpeeksi. Myös minulla maha oli pieni ja vauvakin oli pieni, rv 37+3 2700g. Myös kasvua seurattiin tarkoin kun huomattiin olevan hidasta. Terve lapsi tuli joten ei tarvitse tarkoittaa mitään pahaa mutta ellei liikkeitä tarpeeksi nniin seurantaa vaatii..

Odotellaan tässä esikon kanssa kesävieraita saapuvaksi joten kiirettä viikkoa pukkaa. Juuri eilen edellsiet lähtivät. Kiva muuten tavata sukulaisia mutta oma vointi ei ole hirveän vahva. Synnytyskin on alkanu jännittämään; ei niinkään kivut vaan se ponnistusvaihe oli niin kova urakka että pelkään etten selviä siitä toistamiseen..

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille toivoo persilja rv 36+5

Piti taas tulla tänne norkoilemaan...Tyttö kun on sukuloimassa, niin on aikaa täällä olla...tosin siivous hommat ja ompelukset kesken!

Korasa: Juu voihan se hyvinkin olla että pienoinen on jo laskeutunut niin alas, niin sitten ylämaha lörpöttää... Ja eikös ne vauvan liikkeetkin loppuun mennessä vähene, ainakin joillakin.

MEidän eppu ei mahdu laskeutumaan vaan pää pyörii tuolla alhaalla miten sattuu, ja pylly alkaa tunkee jo kylkiluista ylöspäin!Todella ahdasta alkaa olla. Eilen illalla vauva kiepsahti toiselle puolelle(yleensä viihtynyt oik.puolella) niin jumatskuta kun oli kipee vasen kyki ja alapäässä hän viuhtoi ja käänteli päätään niin kaamee kipu!!!

No sain onneksi unesta kiinni ja aamulla vauveli oli taas siirtynyt loossiinsa!

Nytkin pylly vaan heiluu tuossa tissien alapuolellla vinhaa vauhtia!

Mie tunnen jalkapohjan, mutten super tarkasti...Silleesti että semmoinen n. 5cm pituinen " kapula" (vaikea kuvailla) siellä menee masua pitkin.

Kotiin tulovaateg. Mie ajattelin ottaa mukaan, kitaisupaidan, housut, sukat, tumput, ja semmoisen trikoohaalarin ja tietty hatun, pipon. Ja se harso turvakaukalon päälle on hyvä juttu!

Tein eilen illalla puutoslistaa, johon tuli vauvalle, kynsisakset, sukkia, tumppuja, potkareita, vaippoja, tuttelia ja tutti.

Olen jo ostellut vanut, vanutikut, kosteuspyyhkeet yms...

Ke haetaan vaunut, kaukalo, sitteri ja muutama lelu valmiiksi...Sitten alkaa kaikki olla kasassa...

Ai niin saan yhdeltä kaverin kaverilta ilmaisella sen vauvalehden kantoliinan, ei ole hänellä ollut käyttöä sille...En vain ole koskaan käyttänyt tai nähnyt kuinka ne solmitaan...Tietääkö kukaan esim. onko netissä sivuja mistä löytyy sitomisneuvoja??

No eipäs muuta kuin hyvää päivänjatkoa ja KORASALLE tsemppiä lääkärikäyntiin!

Heather on varmasti jo synnyttämässä....

t.sadetar ja eppuli peppuli 34+5

Heissulivei,

Uusi viikko ja toivottavasti kuten luvattiin viileämpi. Missä päin Suomea jo satoi yöllä? Ihanaa, toivon tänne pk-seudulle sitä samaa.

Liikeg: Täällä samaa kuin Duracel sanoi, meillä liikutaan todella reippaasti ja olen päivitellyt kun se myös sattuu. Kysympä siis uudelleen, sattuu vauvan möyrintä muilla? Edellisistä ei tuntunut liikkeet ilkeeltä ja ei tosi olleet näin kovia menemäänkään. Odotan kauhulla paheneeko vaan kavun myötä vai rauhoittaako ahtaus.

Tänään lähdetään lasten kanssa retkelle ja sitä on odotettu kuin kuuta nousevaa. En ole paljastanut minne ollaan edes menossa, mutta lautalla joutuu menemään ja picnic tiedossa, tytöt rakastaa yllätyksiä:)

Mulla on alkanut tulemaan kuukautiskipujen tyylisiä kipuja, mutta en tunne mahan kovettumista samaan aikaan. Voiko olla silti supistuksia vai jotain muuta kipua? Viime yönä sattui aika kivasti, ihan heräsin siihen. Onko muilla vastaavaa?

Jep, nyt valmistautumaan. Mukavaa viikonalkua!

Lumituuli ja poju rv33+2

minä tuossa ainakin aamulla valittelin kun ei vauva liiku.

juuri kävin lähi kaupassa maidot kantaa kotia niin tuttu myyjä siinä kysyi, että taitaa olla nyytti jo kotona?!?!?

näytän siltä kuin vauva ois syntynyt ja löysää vaan jääny. ei siis enää ranta palloa edessä. siinä sitten kaikkilee selitellä että se nyt vaan on hävinny olemattomiin ja vauvaa ei kyllä kotona vielä näy.

joo, ei meillä täällä jyväs seudulla paljon " turhia" lääkäri reissuja tehdä!

mun hb on 98, eikä tarvii rautaa syödä, neuvolan mukaan. mutta syön kyllä vaikka ei heidän mukaan tarvii, on muuten sen verran heikko olo.

Kun reilu kuukausi sitten kävin äitipolilla verenvuodon takia, sieltäkin toisellla kertaa vaan tuumattiin että ei haittaa vaikka vuotaa kun viikkoja oli 30 ja painu töihin joka on seisoma työtä jne..

hain toiselta lääkäriltä saikun loppuajaksi kun supisteluja alkoi ole ja verta tihkutti.

tämä on nyt kolmas paikkakunta missä odotan, aikaisemmat saanut pohjoisessa, tätä kun täällä odottanut huomannut että tuumataan vaan että kun nyt on säästö ohjelma ja säästöohjelma...

mutta näin

korasa

No niin. Neuvolassa ja lääkärillä käyty. Kaikki muuten hyvin, mutta paino vaan nousee vähän liikaakin. Noh alukshan se vaan tippukii ja nyt taitaa sit tulla siitäkii eestä takas.

Rv 36+5

RR 116/81 eli laskee vaan loppuu kohden

Turvotus ++ ja siltä kyllä tuntuukin jaloissa

Pissa puhdas

Sf 35 eli yläkäyrällä ollaan ja toivotaan ettei pahemmin menis yli aikaa

lapsivettä normaalisti

liikkeet normaalit js sydänäänet kuulu hienosti

RT ja on mielestäni ollu jo viimesen kuukauden siinä asennossa

painoo taas tullu viikossa huimat 1633g HUH, HUH!!!

kohdun suu kiinni, mutta vähän pehmeä ja lyhentynyt

->> sain lähetteen paastosokeriin ja PVK:n tarkistuksen vuoks

Eli sellasta kuuluu tähän pakettiin tällä kertaa. Ihanaa oli neuvolallekii kävellä pikku sateessa kun oli niin viileetä. Oikein nautin ku jakso ja pysty ihan reippaasti liikkuu pitkästä aikaa.

Tänään lähetään sit ajelee kohti Liperii (n.450km). Näkee vähän mitä siellä raksalla on tapahtunu ja pääsee hoitelee niitäkii hommeleita. Saa ajatukset hetkeks pois tästä keskivartalostaan. Tervettä taitas olla ;o) Nooh onhan siellä meijän ihka ihana kummityttö 1v8kk joka varmaan tykkää tätin isosta mahasta.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!!

Sonteri ja juniori 36+5

Täältä sitä löytää nykyisin itsensä pitkin päivää ja iltaa ;)

koiratkin jo kattoo siihen malliin jotta taas se meni tuohon istumaan eikä meille ruokaa laita (on meinaan niiden ruoka aika).

Aksu20: mä tein myös (näin kolmatta odottavana) listan mitä puuttu, kun on paljon helpompi hahmottaa ja vetää yli sitten mitä on ostanut. No nyt ne rupee olemaan hankittu, mutta eipä jäänyt istten puutteita kun oli luntti lappu

Rv 36 jälkeen pitäs alkaa käynnit viikon välein!!!

työG: mä sanoin heti työnantajalle että tulen varmaan elokuussa 2009, mutta jos vain itse saan päättää niin samaan työpaikkaan en kyllä ole enää menossa, niin ikävää kohtelua sain varsinkin loppuraskaudesta. opiskelemaan pitäs mennä mutta en tiedä mitä ja en tiedä onko siihen rahaa, mutta ainakin sitten pitäisi hakea uutta työpaikkaa.

Gsairaalasta tulovaatteet: Mä en itekään oikein ole varma mitä pitäs olla.. en ole kesävauvaa tuonut kotiin, mutta jotkut potkrit varmaan ja pitkähihainen body ja joku lakki, mietin vin jotta pitäskö olla joku kevyt toppis ai joku ohut puku vielä kun eutossa kuitenkin ilmastointi.

Me oltiin kaupassa ja kun kaupan oville päästiikova kipu iski selkään ja mahaa niin jotta pakko pysähtyä ja kumrtua yms..ihan kuin siis kunnon supistu mutta ilman jotta maha supistui... niitä tuli koko kauppa reissun ajan, jossain vaiheessa tajusin jotta tulivat aalloittain niin kuin siis supistukset.. helpottivat kun pääsin autoon istumaan.. nyt paikat kipeinä..saa nähä milloin meillä jo synnytään... tosi kipeää teki.

Liipe ja prinsessa rv 35+5 edelleen

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat