Seuraa 

Huomenia ja maanantai aamua kaikille!!!!!

Sivut

Kommentit (34)

JB72: ISOT ONNITTELUT vauvasta!!

MANI:

Onpas söpö poika ja olisko vähän isänsä näköinen?! Tuttikin peittää melkein puoli naamaa =)

Kyllä ne on vaan pieniä noin pienenä..ja kasvaa ihan liian nopeesti isoks!

Mitäs teidän isoveikat on tuumanneet vauvasta?

Meillä heräillään nyt moneen kertaan yössä.. Syytä en tiedä -johtusko kuumuudesta vai tuleeko hampaita- mutta kurjaa on kun ei auta tutti eikä maito.

mutta ei nyt muuta

mammutti ja Peetu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tulin pikaisesti ilmoittelemaan, että meille syntyi 10.6 eli viime sunnuntaina poika rv 39+3. Seuraavana päivänähän olis ollu käynnistys, mutta poika päätti tulla spontaanisti 4h supisteluilla ja minuutin ponnistusvaiheella. Epiduraalia laitettaessa (9cm auki) alkoi ponnistuttamaan jo, mut kätilölle sanoin, että en suostu ponnistamaan ennen kuin puudute vaikuttaa. Kätilö sanoi, että soita kelloa, kun oot valmis ja näin tehtiin. :D Poika painoi 2738g ja 45cm. Alhaisten verensokerien takia joutui VOS:lle 4vrk:ksi ja sen takia päästiin vasta tänään. Mut mä voin tosi hyvin heti synnytyksen jälkeen ja kolmen synnytyksen kokemuksella uskon, että se on täysin hyvän kivunhoidon ansiota.

Nyt lepäilemään ja syömään. Poika on edelleen tosi pieni, huomenna varmaan syntymäpainossa. Ruokkia pitää vielä ainakin viikon ajan 3h välein.

Hulda ja Nuutti 6pv.

Aihalle ja Manille onnittelut vauvoista. =)

Hiljaista täällä tosiaan on joten eiköhän saada pian paljon vauva uutisia. Ainakin siis Huldalta luultavammin. =)

Voi kun itsekkin pian saisi vauvan syliin. Nyt on tuntunut tosi kovasti siltä että voi kun jo olisi la käsillä.

No huomenna alkaa rv 24 että aika pitkällähän tässä jo ollaan ja aika mennyt nopsaa joten eiköhän loppu aikakin mene lopulta hujauksessa.

Maanantaina on se odotettu 4D ultra ja olen jo todella kärsimätön kuulemaan että vauvalla olisi kaikki ok ja että kumpi siellä masussa köllii.

Taidankin sieltä miehen raahata suoraan h&m:lle ostamaan jotakin punaista tai sinistä. =)

Mietin vaan että tehdäänkö tuossa 4D:ssä jonkin sortin alatutkimuksia?

Vai onko se kokonaan vatsan päältä toimenpide?

Tässä raskaudessa on viime aikoina tullut outoja vatsan vihlaisuja ja kipua. Enkä muista sellaista edellisissä raskauksissa olleen. Onkohan ne ihan ok?

Välillä tuntuu kuin olisi joku kipu rengas vatsassa, mutta supistus se ei ole, koska niitäkin on hieman ollut.

Tsirppana rv 23+6

Kiitokset onnitteluista! Tänään jo enemmän ehtii koneellakin olla. Yöt on menny ihan hyvin, vaikkei kovin montaa yötä vielä vauvan kaa oo vietetty. Viime yö oli siis kolmas yhteinen. VOS:lla sai käydä vauvaa hoitamassa klo 12-21 välisenä aikana vaan. On tuntunu tosi hassulta, kun ne hoitajat siellä tunsi pitkään paremmin poitsun tavat ja tottumukset. Mut nyt ne on jo itellekin tutut. Poika tosiaan oppi siellä VOS:lla sellaiseen 3h hoitoväleihin eli herää itekseenkin syömään 3h välein, nykyään useamminkin kun on päästy imetykseen lähes kokonaan. Öisin nukkuu sikeesti, kun jostain syystä viime yönä mahaa kipristeli klo 3-5. Maidon tuotannon jouduin tosiaan käynnistää pumpun avulla, mut omat maidot on riittäny hyvin. Syntyessä pojan verensokerit oli tosi matalat ekat arvot oli 0.9 ja 1.5 yms ja sen takia siis siellä VOS:lla oli 4vrk. (En muista enää yhtään mitä eilen kerroin ja mitä en...)

Synnytys oli kyllä niin älyttömän helppo ja hyvät fiilikset jäi vaikka mähän alkujaan olin synnytyspelkoinen. Sairaalaan menin sillä asenteella, että sieltä lähen vielä shoppailemaan ja käyn vaan tarkistuttaa tilanteen, mut olikin jo 4cm auki, kanavaa ei yhtään ja kalvorakko pullotti. Mä olin kuulemma kieltäytyny kalvojen puhkaisusta siinä vaiheessa, joten siks synnytys venähti muutamalla tunnilla.:D Olis varmaan syntyny 15minuutissa muuten. No ilokaasua sit opettelin käyttämään ja ei ne kyllä mitään kipua poistanu, mut pelko jäi taka-alalle sen ansiosta. Lopulta kiskoin sitä sit niin, että olin ihan taju kankaalla. :D Pyysin 1,5h ennen synnytystä PCP:n mut lääkäri suositteli ettei sitä tehdä kun kalvojen puhkaisussa ilmeni että lapsivesi on vihreää. Lupasin ystäväni ilokaasun kanssa hetken miettiä uskallanko epiduraalin ottaa. Pari tosi kipeetä supistusta ja suhisin jo kätilölle, että se epiduraalikin käy. :D Anestesialääkäri tuli paikalle saman tien ja tosiaan silloin olin auki jo 9cm ja ponnistutti supistuksen aikana. Onneks supistuksia tuli vaan muutama voimakas ja sain pidäteltyä vauvaa. Puudutuksen vaikutus oli niin taivaallinen, että ihmettelin kovasti miks sitä viimeiseen asti koetin vältellä. Kätilö antoi luvan ponnistaa heti kun haluan, mut mä keräsin itteäni vielä puolisen tuntia henkisesti kasaan. Oli jotenkin niin vapauttava tunne, kun kivut oli hetken poissa. Sit kun vihdoin päätin alkaa ponnistelemaan, niin vauva lähtikin vaan tulemaan kerralla ulos. (Tokasta se oli sellaista pientä etenemistä supistusten aikana.) Mitään supistuksia en tuntenu, mut voimakas paineentunne tietenkin repi joka suuntaan. Sieltä se vaan soljui ulos. Ilokaasua vedin siinä niin kipeesti, etten ees tajunnu kun pää oli syntyny. :D Hetken vissiin maski huonosti naamalla, kun huomasin herääväni siitä tokkurasta ja tajusin, että pää on syntyny eikä saanu hetkeen tehä mitään, kun napanuora poistettiin vauvan kaulalta.

Vauva sai 8 pistettä ja vuotoakin jota siis olin pelänny tuli vaan 150ml. :D Kaikki meni kyllä niin nappiin, että suosittelen kaikille kotiloille sitä epiduraalia ihan loppumetreilläkin. Jossainhan ne koittaa sitä pihtailla ettei sais jos kohdunsuu liian auki, mut tuolla ainakin sai sen vielä vaikka jo ponnistuttikin. Hyvin vauva tuli ulos vaikka puudutukset oli täydessä tehossa.

Niille joilla synnytys on vielä edessä, niin ennustavina merkkeinä mulla oli vaan viikon verran hirvee väsymys. Limatulppaakaan en koko aikana bongannu. Vedet meni kun kalvot puhkaistiin. :D

Vauva on kyllä ihana ja tytöt on ihan kärsimättömiä kun ne haluis koko ajan katella ja ihailla sitä. Mä haluaisin viettää ristiäiset mahdollisimman pian, mut saas nähä saadaanko kirkkoa niin nopeasti käyttöön. :)

Mä olin tosi hyvässä kunnossa heti synnytyksen jälkeen ja hb:kin oli sairaalassa 117 vaikka nlassa oli viikko ennen synnytystä ollu 111. :D :D :D Nyt aamutoimiin ja imetyspuuhiin.

Hulda ja Nuutti 1vko.

Ihanaa! Tuuhan kertomaan kuulumisia aina välillä! :)

Perässä tullaan! Toivona nyt vaan että tää meidän vauva haluais kuulua siihen pieneen joukkoon, joka haluaa syntyä laskettuna päivänä! ;)

PP 39+6 HUOMENNA ERÄPÄIVÄ! :)

Heippa pitkästä aikaa. =)

Meillä oli viikonlopulle kahdet lasten synttäri kutsut joissa sitten ravattiin. =)

Toisissa siskoni oli todennut että herttinen sentään meillä ei oo tänä vuonna kuin yhdet kirkolliset juhlat ja ne on pikku systerin tytön ristiäiset. Sitten vaan totesi että niin eihän hän tiedä onko se tyttö. =)

En siis ole ainoa joka mieltää mun masu asukin tytöksi.

No viikon päästä se kai selkiää siellä 4D:ssä.

Kesäsuunnitelmiakin tehtiin. Heinäkuussa lähdetään lappiin ja miehen veli tulee kyydillä. Mielenkiintoinen matka tiedossa. Kaksi ovinen fiat punto ja 2v ja 3v lapset ja kolme aikuista. =)

Yövytään välissä koska en jaksa ajaa enään 12 tuntia putkeen ja lonkkaa särkee.

Kauhea hinku tuli lappiin vaikka viime kesänä sanoin ettei enään ikinä, mutta meiän kisuli on siellä ja tuli sitä karvapalloa ikävä ja ettei se vaan unohda meitä kun joutuu joskus vielä kotiin takasin tulemaan. =)

Huldalle onnea käynnistykseen!

Tsirppana rv 23+2

Ultrassa käyty aamusta, ja vauva on pää alaspäin :) Onneksi! Nyt kun vielä suostuis jättämään yksiönsä ;)

Kakkosesta meni vedet aamusta 39+4, että eihän sitä tiedä vaikka lähtö olis jo lähellä ;)

PP 39+2

Ennen kun vauva synty esikoinen oli laittamassa sitä postimyyntiin, mutta nyt on taidettu luopua ajatuksesta. Kovasti kumpikin haluais hoitaa ja pitää sylissä.. toi keskimmäinen on vaan niin iso mukamas kun on tollanen pikkunen rinnalla.. reppana..

Meillä nää pojat on tehty tolla samalla muotilla eli olis kun kolmannen kerran olis saman lapsen synnyttäny!

Mun piti laittaa sitä synnytyskertomusta, mutta en enään tänään kerenny, kun toi isäntäkin on iltavuorossa!

Huomenna..

AIHA: Pakko kysyä tuosta kohdunkaulan puudutteesta, kun siitä on kuullut niin ristiriitaisia kommentteja. Sulla se taisi toimia hyvin? Synnytyksesi odottelusta huolimatta kuulosti kohtuullisen helpolta?

Onnea tytön johdosta! Mukavan kokoinen typy!

Lumituuli rv33+4

Vasta luin tuon Huldan viime pinon kysymyksen tosta käynnistyksestä ja saman tien sen että mun vastaus nyt on jo myöhässä jos tänään on käynnistyksessä. Onnea siihen!

Mulla joo käynnistettiin cytotecillä. Kysyin mikä on onnistumisprosentti ja noin puolet jää käynnistymättä kuulemma. En tiedä koskiko se sitten vain ennen laskettua aikaa yritettyjä käynnistyksiä. Mulla oli viikkoja 38+1 ja muistaakseni sentin auki ja 3 cm pitkä kaula, pehmeä tosin. Ja limatulppa oli lähtenyt poistumaan edellisenä päivänä. Silti käynnistys kesti kaksi päivää, kuusi murua yhteensä cytoteciä ja kivuttomia suppareita. Koin että ainoa ikävä puoli käynnistyksessä oli vain se että tosiaan käynnistyksen odottelu kesti ja että varmuutta onnistumisesta ei ollut. Mutta kun käynnistyi, kesti synnytys sit 2 h 45 min ja oli musta todella leppoisa, suht kivuton, höngin puoli tuntia ilokaasua ja sit neljällä ponnituksella syntyi. Muutenkin suppareita tuntui tulevan " harvakseltaan" , oli ihan sopiva lepotauko väleillä loppuun asti. Siksi kätilö ehti mulle tuikata oksitosiininkin käteen siinä samoihin aikoihin kun aloin ilokaasua nappailla.

Esikoista käynnistettiin oksitosiinilla alusta asti ja siinä kyllä supistuksia rutistui ihan alusta asti tiuhaan tahtiin ja puoli vuorokautta siinä meni.

Vieresessä petissä käynnistettiin viikoilla 36 olevaa äitiä samoilla pillereillä ja hän synnytti sitten jo puolen vuorokauden päästä ekasta pillerinmurusta.

Musta nuo käynnistysten onnistumiset ja tuntemukset on ihan yhtä yksilöllisiä kuin synnytykset muutenkin.

Meillä arki rullaa menoaan, ristiäiset lähestyy. Huomenna mulla on jälkitarkastus ja lapsella 6 vkon lääkäritarkastus. Oli tossa ekan kuukauden aikana tullut 1,4 kg painoa lisää... Huima prosentuaalinen kasvua lakuperäiseen painoon nähden. Tytöltä kun loppui nuha ja alkoi tässä viikonloppuna suoda harvoja hymyjä, tuntuu että on kuin uusi ihminen konsanaan. Ja minä myös, olen uskaltanut pitää vauvelia pihalla lyhythihaisissa noilla helteillä ilman pelkoa että vilustuu raukka. Meillä kun on ollut sisällä viileämpää kuin ulkona ja varsinkaan kärryissä.

Nyt taas tuolla lollotus kuuluu, pitänee mennä.

Tänään aamulla bongasin jo veristä limaa. Elin jo toivossa että se olis siitä lähtenyt, mutta eipä sitten. Jomotusta ja jonkun verran supistuksia ollut, ei muuta. Kakkosesta siis samanlaista bongasin rv 39+4 aamulla ja sitten rupes vedet lorahtelemaan ja neiti syntyi hädin tuskin seuraavan päivän puolella. Noh, luulis tuolla alakerrassa jotain tapahtuvan ;) Viikonloppuna sais kyllä syntyä! Ens viikolla oon kyllä varmaan jo hermoraunio :/

Huldan kuulumisia odotellessa! Toivottavasti kaikki sujunut hyvin! :)

Tsirppana: Mihis sä menitkään 4D:hen? Me käytiin Felicitaksessa Tapio Kurjella rv26+4 ja se ainakin kysyi, että haluanko sisätutkimusta/ultraa alakautta. Ei ollut sille tarvetta, kun ongelmia ei ollut ollut ja nla lääkäri oli seuraavana päivänä. Ultralla sitten mittasi kohdunkaulan pituuden ihan siitä mahan päältä samalla. Tuuhan sit kertomaan kuulumisia! :)

PP 39+5

ja pääsi yllättämään viime metrillä ollen POIKA!

eilen päästiin kotiin, vauva on karantteenissa koska esikoisella on nyt sitten se vesirokko. Onneksi meillä on niin paljon tilaa että karantteeni voidaan järjestää täällä kotona.

Olo on kaikkensa antanut ja todella onnellinen, Alma joka on uudelleen ristitty Tiikeri Puuksi on todella rauhallinen ja tyytyväinen. Synnytyksestä jäi hyvä maku...kiitos rankan huumorintajumme ja korkean kipukynnyksen. Kerron sitten vähän myöhemmin mitä oikein tapahtui. Nyt en jaksa =)...

Nyt nautitaan vauvasta...en muistanutkaan kuinka hyvältä ne tuoksuu.

JB72 & Alma alias Tiikeri Puu 4vrk

Meillä esikoinen oli yli 4,5 kg ja toinen yli 4 kg, ja tästä kolmannesta

on nyt arvioitu tulevan myös vähintään tuon 4 kg. Molemmat

kaksi lasta menivät yli 11-12 päivää, ja samaa ylimenoaikaa

on tälläkin kertaa veikanneet niin th kuin lääkärikin.

Kaksi ekaa lasta ovat poikia, mutta nyt ei ole mitään tietoa

sukupuolesta. Voihan tämä olla poikakin, jos painokin menee

samoihin... Nähtäväksi jää.

helpa-77:

Lainaus:

Th oli sitä mieltä, ettei usko vauvan kasvavan nelikiloiseksi. Mitat muuten on aika lähellä poikien mittoja samoilla viikoilla. Oli sitä mieltä, että pieni tyttö vois olla (hieman hymyä). Onko muilla ollut isoa heittoa syntymäpainoissa jos noin lasketussa ajassa syntyneitä? En oikein jaksa uskoa, että kahden 4,5 kiloisen jälkeen vois tulla kovin paljon

ettei ihan pudota...

Naftaliinille tervetuoloa joukkoon!!

PikkuPilu, mukavaa, että neiti on " oikeinpäin" . Toivotaan pikaista käynnistymistä!

Tånne ei ihmeitä. Kuopus kipeenä...joten ollaan sisällä .Vaikka sään puolesta voisi olla ulkonakin, mutta ei sitten toinen vipellä niin pitkin pihoja, että saa levättyä. Vaikka leikkii ihan reippaana nytkin. Kohta se on sitten esikoisessa...niinkuin aina.

Mukavaa päivää kaikille!!

MR

JB72: Super onnittelut pojasta! Ihania vauvan tuoksuisia hetkiä.

manille kiitos ihanista kuvista, tuli aivan haiku niitä katsellessa, aivan tuli vauvan tuoksu tänne asti....

naftaliini: tervetuloa mukaan! Me kerrottiin lapsille vasta np-ultran jälkeen. (km 11/06) joten haluttiin varmistaa eka että kaikki on hyvin. ja onhan se 9kk pitkä aika odottaa niin isoille ku pienillekkin. Samaan aikaan on muutkin sukulaiset saanu tietää tulevasta vauvasta.

pikkuPilu: hyvä että vauva oli oikein päin niinkuin arvelikkin. Nyt vaan jännitys tiivistyy koska tulee lähtö. Toivottavasti ei tarvitse kovin kauaa odotella.

Huldan kuulumisia odotellaan....

Itselle ei mitään kummempaa. Täälä sitä ollaan s.lomalla töistä ja pakko myöntää että liitoskipujen kanssa on nyt pärjänny paremmin kun on saanu rauhassa tössötellä täälä kotona. Mutta silti aijon juhannuksen jälkeen mennä takasin töihin kokeilemaan, työkavereita on jo ikävä.

Vauva liikkuu kovasti, nytkin tuolla sätkii, taitaa olla jo pikkuhiljaa nälkä. Oon huomannu että kun keitän, innostuu vauva aika liikkumaan, nyt jo kova ruuan perään vaikka masussa vielä kellii pitkään :)

Perjantaina ollaankin sit jo puolessa välissä, kyllä aika on menny nopeesti.

72oinas 19+4

JB: Onnea Alma -pojasta, nautihan tuoksusta.

Mani: Voi kun ollaan niin ihanaa ja suloista. Tulee ihan loppukirin paikka...

Naftaliini: Tervetuloa vaan, oikealla asialla olet. Vantaalla myös. Eikä päästä koko kesäksi pois, jos ei muualla synnytä.

Tänään oltiin neuvolassa:

Rv 33+5

Painoa +1kg, eli alle 200g vko

Paineet 106/65

Sf 31-32

Syke 145-150

Liikkeet ++

Oltiin vähän yli viikko sitten vatsataudissa koko perhe, mikä voi hieman selittää tuota painoa. Mulla kun heittelee muutenkin joskus 2,5kg päivässä, johtuen turvotuksen määrästä.

Th oli sitä mieltä, ettei usko vauvan kasvavan nelikiloiseksi. Mitat muuten on aika lähellä poikien mittoja samoilla viikoilla. Oli sitä mieltä, että pieni tyttö vois olla (hieman hymyä). Onko muilla ollut isoa heittoa syntymäpainoissa jos noin lasketussa ajassa syntyneitä? En oikein jaksa uskoa, että kahden 4,5 kiloisen jälkeen vois tulla kovin paljon pienempää tulosta.

Oltiin siis vatsataudissa kaikki ja tietysti minusta alkoi. Kaikki tuli ulos molemmista päistä ja olo oli todella heikko ja joka paikkaan sattui. Minun sitten piti pyykkäillä ja korjata lastenkin oksennukset, kun mies yritti välttyä taudilta. Olis kuulemma muuten auttanut, hah. Eipä välttynyt muulta kun siivoukselta, tosin selvisi yhdellä tyhjennyksellä, kun mulla kesti vuorokauden. Oli kyllä kiva sotku siivota, kun 7v meni paniikkiin ja huusi äitiä yläkerran kaiteelta. Oksennukset lensi sitten hyvässä kaaressa alakertaan ja pitkin seiniä ja uuninpiippua... Onneksi päästiin kuitenkin lähtemään kylpyläreissulle, vaikka mies kärsikin siellä sen yhden päivän.

Nyt on anoppi kylässä ja ehtii rustailla tännekin. Ajateltiin myös lähteä uimaan tänään ja jättää nuorimmainen mummon hoiviin. Pääsee vähän itsekin liikkumaan, jos auttaisi hieman tohon turvotukseen. Välillä on aika tuskanen olo varsinkin noi viime viikon helteet tuntui ikävältä, onneksi nyton viileämpää. Mietin juuri, että mikähän olis olo jos pitäis vielä töissä olla, virallinen äippäloma kun alkais vasta 20.6.

Anoppi paistaa juuri pullia. Vois ottaa muutaman ja lähteä sitten uimahallille...

Helpa, pojat ja Sissi 33+5

Synnytys oli kaikesta huolimatta hyvä kokemus. Kipu ei lyönyt missään vaiheessa yli, vaan pystyin elämään sen kanssa. Kakkosen synnytyksessä jo melkein rukoilin kivunlievitystä. Kohdunkaulanpuudute tehosi mielestäni hyvin supistuksiin. Loppuvaiheessa puudutus alkoi vissiin haihtumaan, kun supparit alkoi tuntua, mut ei pahasti. Ponnistamisen tunnetta eikä ponnistuskipua se ei vienyt pois. Nopea vaikutus, toisin kuin epiduraalin esivalmistelujen ja laittamisen kanssa. AIHA

Pikkupilu: Kuulostaa lupaavalta:) Etköhän pääse tosihommiin ihan pian. Tulehan kertoilemaan miten tilanne kehittyy, on niin kutkuttavan jännää seurata muiden viimeisiä päiviä ennen synnytystä. Tsemppiä!

Nonni, nyt unohdin kuka kysy 4D:stä. Sori! Meillä ultrasi Tapio kanssa ja tekin sisätutkimuksen ultralla kun mua supisteli kivuliaasti ja säännöllisesti.

Omaa napaan ei muuta kuin vaivaa unettomuus ja supistukset. Siinä lyhykäisyydessään. Ei täällä valon keskellä osaa nukkua!

Eikös Huldasta ole kuulunut mitään?

Lumituuli ja poju rv34

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat